- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2021
MovieMeter top 1000 project - Editie 2021
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Wat zijn de criteria mbt (mini)series. Mag Unsere Mütter, unsere Väter er bijvoorbeeld in? Is het heel simpel: alles wat op MM staat wel en wat alleen op het voormalige TV-meter stond niet (of tegenwoordig in MM nieuwe stijl gekenmerkt als serie)? Tegenwoordig heb je natuurlijk ook (nog) een overlap met films/(mini)series die zowel op MM als op TM staan. Denk bijvoorbeeld aan Apocalypse: La 2ème Guerre Mondiale (Serie, 2009 - 2009) - MovieMeter.nl. Neem aan dat dit werk dan ook in de lijst mag worden opgenomen.
Ik ga ook eens puzzelen!
Alles wat in MM nieuwe stijl als (mini)serie staat in de url, mag niet worden opgenomen in de lijst. Dit voor de duidelijkheid. Apocalypse staat als serie omschreven =https://www.moviemeter.nl/series/show/2829, dus deze serie/documentaire mag niet worden meegenomen. Hetzelfde geldt voor Unsere Mutter (jammer genoeg
).
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Nog 1 maand te gaan. Toch al een mooi aantal binnen! Al 16 lijstjes verwerkt en ik verwacht nog veel inzendingen in de komende weken. Alvast bedankt voor deze inzenders: beavis, cinemanukerke, Film Pegasus, GoodOldJack, Horizons, IH88, joachimt, Joolstein, Metalfist, mrklm, Norma, Onderhond, Shaky, Soom, wendyvortex en Zjokke.
Leuk om nieuwe namen tegen te komen. Dus stuur zeker je lijst in, ook al heb je vorige edities niet (of niet allemaal) meegedaan.
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4885 votes
Nog 1 maand te gaan. Toch al een mooi aantal binnen! Al 16 lijstjes verwerkt en ik verwacht nog veel inzendingen in de komende weken. Alvast bedankt voor deze inzenders: beavis, cinemanukerke, Film Pegasus, GoodOldJack, Horizons, IH88, joachimt, Joolstein, Metalfist, mrklm, Norma, Onderhond, Shaky, Soom, wendyvortex en Zjokke.
Leuk om nieuwe namen tegen te komen. Dus stuur zeker je lijst in, ook al heb je vorige edities niet (of niet allemaal) meegedaan.
Nog 1 maandje 
Dat wil zeggen nog tijd genoeg om een resem films af te vinken 
Ben dit jaar al aan 168 gekeken films geraakt (net nog "Bom yeoreum gaeul gyeoul geurigo bom" gezien). Niet allemaal Top-1000 materiaal, maar toch een groot deel dat hoogstwaarschijnlijk de revue zal passeren in deze Top 1000 editie 2021.
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Omdat de deadline dichterbij komt, ga ik iedereen die voorbije edities mee heeft gedaan nog 1 keer taggen (buiten de lijstjes die ik al heb ontvangen). En nodig gerust nog andere mensen uit natuurlijk.
!!!!*Lucky - aerodynamic - Airbakke - Alastor - Apollinisch - ArjanvDijk - arno74 - Ataloona - Badalamenti - Baggerman - BBarbie -Brave-Neo - Captain Sik - chevy93 - Cikx - Collins - cynta - Darbie - Dievegge - donnie darko - Dopke - DVD-T - Dying Rose - Edamboy - eRCee - Ferdydurke - Film Pegasus - Finisterra - Fisico - Flavio - freek_93 - gauke - madmadder - iDirk - ikkegoemikke - John Milton - JT Chinaski - kaketoe - kappeuter - kevin_vp - Knisper - Cosoco - leatherhead - Lord Flashheart - Lv92 - Mat_ - MathijsS&W - maxcomthrilla - McSavah - mezzanine - mjk87 - Mochizuki Rokuro - moviefreak#1 - MovieMind - Movsin - MRDammann - Night's Watch - Observator - Pieter Montana - Prinz - Querelle - Ramon - SimonSav - Spetie - starbright boy - Stoux - tbouwh - The One Ring - TheBunk - TornadoEF5 - vinnypassy - Warp - Zwolle84
Iedereen is van hart welkom!
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Vandaag mijn hoogste nieuwe binnenkomer. Een film die ik eigenlijk te lang op de plank heb laten liggen (het is dan ook een hele zit.).
La Meglio Gioventù (Film, 2003) - MovieMeter.nl
https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BZjhmNWFhNTQtYzU1MC00YTM2LWFlNWYtM2VjMzhjNGVlZTExXkEyXkFqcGdeQXVyNjQ1NTExOTE@._V1_.jpg
La Meglio Gioventú is een familiekroniek waarin we van alles langs zien komen. Opgroeien, de eerste liefde, je plaats vinden in het volwassen leven, scheidingen, zelfmoord, het ouderschap, het vinden van de liefde etc. Regisseur Giordana wil alles behandelen, maar door de lange speelduur voelt het nergens gehaast aan. Ieder onderwerp krijgt genoeg tijd om een bepaalde indruk achter te laten. Grappig trouwens dat Jasmine Trinca op iedere poster staat, want haar rol is redelijk klein. Actrice Maya Sansa is beeldschoon (zo oppervlakkig ben ik dan ook weer wel
).
starbright boy (moderator films)
-
- 22403 messages
- 5070 votes
Die gaat mijn lijst niet halen. Niet slecht, maar ik ben nooit echt een fan geweest.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Omdat de deadline dichterbij komt, ga ik iedereen die voorbije edities mee heeft gedaan nog 1 keer taggen (buiten de lijstjes die ik al heb ontvangen). En nodig gerust nog andere mensen uit natuurlijk.
!!!!*Lucky - aerodynamic - Airbakke - Alastor - Apollinisch - ArjanvDijk - arno74 - Ataloona - Badalamenti - Baggerman - BBarbie -Brave-Neo - Captain Sik - chevy93 - Cikx - Collins - cynta - Darbie - Dievegge - donnie darko - Dopke - DVD-T - Dying Rose - Edamboy - eRCee - Ferdydurke - Film Pegasus - Finisterra - Fisico - Flavio - freek_93 - gauke - madmadder - iDirk - ikkegoemikke - John Milton - JT Chinaski - kaketoe - kappeuter - kevin_vp - Knisper - Cosoco - leatherhead - Lord Flashheart - Lv92 - Mat_ - MathijsS&W - maxcomthrilla - McSavah - mezzanine - mjk87 - Mochizuki Rokuro - moviefreak#1 - MovieMind - Movsin - MRDammann - Night's Watch - Observator - Pieter Montana - Prinz - Querelle - Ramon - SimonSav - Spetie - starbright boy - Stoux - tbouwh - The One Ring - TheBunk - TornadoEF5 - vinnypassy - Warp - Zwolle84
Iedereen is van hart welkom!
Ik hoop dat je langetermijngeheugen nog goed is Pegasus. Jezelf 'taggen' ter herinnering dat je je eigen top 500 moet inleveren
.
Ferdydurke
-
- 1353 messages
- 854 votes
Ik ben er druk mee bezig.
Ik trakteer mijzelf deze weken voornamelijk op herzieningen van een aantal favorieten (Sokurov, Antonioni, Altman, Denis, Tarr; misschien ook Malick en Tarkovski). Verder wil ik de laatste van Puiu nog zien.
En nog bepalen hoe lang mijn lijst wordt.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Zonder gekheid. Hoop zeker dat veel mensen nog ene lijst inleveren. Zal wel goed komen. Misschien ook iets voor
alexspyforever DionneDarko en Hollywood007. Ook als steuntje in de rug voor het horrorgenre.
Zie nu dat Dionne Darko er al bijstaat.
Cikx
-
- 2120 messages
- 1083 votes
Ik wacht nog even in de hoop dat Hotel Poseidon nog even snel aan MM wordt toegevoegd
(volgens mij was die al ingediend door Leatherhead twee weken geleden).
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Ik hoop dat je langetermijngeheugen nog goed is Pegasus. Jezelf 'taggen' ter herinnering dat je je eigen top 500 moet inleveren
.
Geen risico nemen. Al is mijn lijstje al binnen. 
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Dank voor de reminder, ben nog druk bezig! Begrijp ik goed dat ik minimaal een top 250 moet aanleveren?
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Dank voor de reminder, ben nog druk bezig! Begrijp ik goed dat ik minimaal een top 250 moet aanleveren?
Yep. Minimaal 250. Gewoon je 4*, 4.5* en 5* rangschikken, en je hebt al 267 films.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
bedankt voor mijn tag
.
Alleen van de mensen die de vorige keer meededen haha. Hoe gaat het met de lijst?
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Alleen van de mensen die de vorige keer meededen haha. Hoe gaat het met de lijst?
Goed. Zit nou net boven de honderd titels maar wou mijn lijst volgend weekend afwerken en dan nog even open laten voor enige titels die ik in deze maand nog ga kijken en een plekje verdienen, heb wel een erg drukke stage periode, dus de vrije dagen (dank corona) goed besteden met de films.
-
- 31148 messages
- 5448 votes
bedankt voor mijn tag
.
Doe zeker mee!
Ik heb alleen de mensen van vorige edities getagd omdat ik niet weet wie er nog wil meedoen. Maar stuur zeker een lijstje in als je wil.
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Doe zeker mee!
Ik heb alleen de mensen van vorige edities getagd omdat ik niet weet wie er nog wil meedoen. Maar stuur zeker een lijstje in als je wil.
Check mijn vorige bericht Pegasus! Ben er mee bezig, ga hem net voor de deadline inleveren.
Dievegge
-
- 3170 messages
- 8192 votes
Mijn lijst komt morgen! Tot eind april heb ik films (her-)bekeken. Dit weekend werk ik de volgorde nog wat bij. Dan kan de definitieve versie op de post.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Zonder gekheid. Hoop zeker dat veel mensen nog ene lijst inleveren. Zal wel goed komen. Misschien ook iets voor
alexspyforever DionneDarko en Hollywood007. Ook als steuntje in de rug voor het horrorgenre.
Zie nu dat Dionne Darko er al bijstaat.
Thx voor de tag maar mijn interesse hierin is te laag. Ik doe in de toekomst misschien nog wel eentje van horror of horror gecombineerd met fantasy en sci-fi. Hoe minder realisme hoe beter 
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Na vele keren toezeggen moet ik de lijst wel inleveren. Laat het op overvolgende week aankomen. Deze week schiften en dan maar eens aan de gang voor de finalelijst. Maar mijn interesse is erg weg. Ben de DVD's zat, de streamingdiensten ook. Mis de bioscoop vreselijk. Film staat op een waakvlammetje, meer niet.
horizons
-
- 5687 messages
- 2404 votes
Na vele keren toezeggen moet ik de lijst wel inleveren. Laat het op overvolgende week aankomen. Deze week schiften en dan maar eens aan de gang voor de finalelijst. Maar mijn interesse is erg weg. Ben de DVD's zat, de streamingdiensten ook. Mis de bioscoop vreselijk. Film staat op een waakvlammetje, meer niet.
Laat de lijst dan een ode zijn aan alle goede films waarvan je ooit hebt mogen genieten.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Laat de lijst dan een ode zijn aan alle goede films waarvan je ooit hebt mogen genieten.
De lijst komt, echt wel. Eind mei was me toegezegd, maar voor de 15e is de lijst er. Even nog zoeken waar ik de lijst eigenlijk heen moet sturen, en hoe. Maar dat komt goed. 
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8277 votes
Die van mij komt echt pas de laatste dag. Ik heb iedere editie nog vlak na het inleveren van de lijst een film gezien die ik er achteraf dan in had gezet en dat wil ik nu niet hebben.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Die van mij komt echt pas de laatste dag. Ik heb iedere editie nog vlak na het inleveren van de lijst een film gezien die ik er achteraf dan in had gezet en dat wil ik nu niet hebben.
Probleem hier is bijvoorbeeld: Hou wel van de films van Zvyagintsev. Maar kan me er maar moeilijk toe zetten in de thuissetting. Zijn voor mij echt films om elders te zien.
Ja, waarom? Nou doe er een gooi naar, ik weet het niet. Thuis is best gezellig, of leuk op zijn minst, maar niet leuk genoeg?
Nu heb ik hier Elena, van Zvyagintsev liggen via de bibliotheek. AL SINDS TIEN OKTOBER VORIG JAAR. En het lukt me maar niet om te kijken, terwijl ik tegelijkertijd die film graag wil zien. Er is ergens een enorme dam gebouwd. Weet niet precies hoe het zit, maar het zit me enorm dwars.
Ja, dan kun je me uitlachen en zo maar dat gaat niet helpen.
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Nu er toch al een mooi aantal lijstjes binnen zijn, zie ik al enkele nieuwe titels die de eindlijst waarschijnlijk zullen halen. En daar zitten verrassende titels bij. Toch wel mee het bewijs dat elke lijst impact heeft. Ik kijk er echt naar uit, welke 1000 de eindlijst zullen vormen.
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8277 votes
Ja, dan kun je me uitlachen en zo maar dat gaat niet helpen.
Ik begrijp het helemaal. Sommige films zouden mijn lijst niet hebben gehaald (b.v. Il Gattopardo) als ik ze niet op het grote scherm had gezien. Er gaat niets boven het grote doek en het supergeluid in de bioscoop. Maar persoonlijk kan ik zelf heel goed thuis films. Voordeel daar is dat je geen storende invloeden hebt en dat je de film even kunt terugspoelen ter verduidelijking (als je iets van het plot dreigt te missen) of gewoon omdat het zo mooi is.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Ja, bij Everest had ik het geluk zowel het voordeel van de cinema te hebben als het voordeel van de geen storende invloeden (ik had de hele cinema voor mij alleen, fantastisch natuurlijk). Dat heeft de film een plekje in de lijst bezorgd. Zonder dat, waarschijnlijk niet, neen. Sociale angst en afhankelijkheid van openbaar vervoer, vaak lange afstand (en dan zeker nu nog eens), zorgt ervoor dat ik niet rap een cinema binnenstap. Neem daar dan nog eens bij dat door mijn ADD ik die storende factoren toch niet kan wegfilteren. Zowel in de cinema als thuis, maar thuis heb je er meer controle over dan de cinema. Wil je even een pauze nemen, kan het ook op het moment dat jij het wilt.
Bij The Neon Demon kon ik ook enkel maar gaan omdat ik opgehaald zou worden na de film gedaan was, want treinen en bussen reden er niet meer erna, en omdat ik logeerde bij vrienden erna en daar dan de nacht doorbracht. Want meestal zijn avondfilms gewoon te laat om tijdig terug te keren.
Zelf ook geen budget op overschot, dus de mainstream cinema heb ik al vijf jaar niet meer gezien. Bovendien kan ik die films quasi altijd thuis ook zien (hetzij illegaal dan). Ten tweede heb ik echt geen zin om bewust een grote en uitgemelkte commerce te ondersteunen. Dan geef ik de voorkeur aan creativiteit ondersteunen, zelfs met mijn beperkt budget, ipv formulewerk van een bedrijf dat toch al miljarden binnenhaalt, en dan mag het formulewerk nog leuk en vermakelijk zijn, maar financieel ondersteunen doe ik dat niet meer. Die halen al meer dan genoeg binnen.
Arthouse cinema heb ik flink wat korting voor. Ik kan voor 2 euro (of 1 euro 80) in een filmhuis binnenstappen door de uitpas. Uiteindelijk allemaal goed en wel, maar zonder vervoer terug naar huis en met een afstand van 50 km tot die arthouse cinema ben ik er vrij weinig mee.
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8277 votes
Om films van Majid Majidi te pushen hoop ik dat Paalhaas ook een lijst inlevert!