- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2021
MovieMeter top 1000 project - Editie 2021
John Milton
-
- 24225 messages
- 13388 votes
Animatieliefhebber hier, maar die film komt nog niet in m'n top 2000

But shame on you 
beavis
-
- 6627 messages
- 14795 votes
tussenstand; 789/840 gezien
losse opmerkingen:
- terugkomend op een eerdere discussie: Tystnaden is de perfecte Bergman film om mee te beginnen. Het heeft al zijn thema's, het is niet te toegankelijk of te ontoegankelijk, niet te ouderwets of te modern. De film is erg goed (kijk ook naar de notering in de top1000) maar wordt zelden genoemd bij de "grote" films van de regisseur, dus als het je bevalt dan heb je die nog te ontdekken!
- blijft een aparte/leuke mix van klassiekers, mainstream en arthouse, en niet ontevreden over de voortgang. De vorige editie kende wat meer 'vreemde uitschieters' wat dat betreft... ondanks het wegvallen van enkele stemmers "in mijn straatje" blijft het karakter van de lijst behouden; MM is tóch nog een echte gemeenschap 
- wat betreft ongeziene films of mogelijke ontdekkingen komt er weinig meer voor me bij de laatste dagen... maar ik denk dat ik Contratiempo maar eens een kans moet geven... niet een film die ik zonder de notering in deze lijst uit mezelf zou opzoeken...
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Klopt het dat de shorts (speelduur tot en met 44 minuten) bewust niet zijn opgenomen in de top 1000 Film Pegasus? Ik dacht dat ergens gelezen te hebben... Ik heb er zelf ook een stuk of wat genomineerd. Bijvoorbeeld het schitterende Partie de Campagne zou toch eigenlijk wel in de lijst horen! En sinds de minimale speelduur hier op MM is ‘losgelaten’, zou er mijns inziens geen belemmering moeten zijn om ook deze kortere films bij voldoende stemmen in de lijst op te nemen.
Idem dito voor docu’s, die komen ook (vrijwel) niet voor in de lijst. Dit terwijl er bijv. in de top 250 ook aardig wat docu’s staan (o.a. Shoah, Stop Making Sense, Searching for Sugar Man, Senna).
Maar wellicht is dit de eerdere edities allang uitgebreid besproken.
Die mochten zeker meedoen. Docu's altijd al eigenlijk, de kortfilms sinds dit jaar terug met de toevoeging op MM. Maar ze krijgen gewoon te weinig stemmen. Ik had zelf 2 kortfilms in mijn lijst, maar die zijn gewoon minder geliefd dan de lange speelfilms. Le Jetée viel net buiten de top 1.000.
-
- 31148 messages
- 5448 votes
We zijn terug vertrokken. Gisterenavond nog vrienden gaan helpen met een ondergelopen kelder die leeg gemaakt moest worden. Maar het volgende blokje staat dus klaar.
IH88
-
- 9731 messages
- 3184 votes
Joker! Dit betekent dat Parasite waarschijnlijk de hoogste nieuwe binnenkomer is. Het is maar goed dat John Milton en ik The Best of Youth zo hoog op onze lijst hebben staan, anders zou die film kelderen...
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Ik zal The Best of Youth nog eens moeten herzien. Nooit echt begrepen wat mensen er goed aan vonden. Maar is wel verwacht zo hoog in de lijst.
Flavio
-
- 4896 messages
- 5229 votes
Joker! Dit betekent dat Parasite waarschijnlijk de hoogste nieuwe binnenkomer is.
OATI...H en 1917 zouden ook nog kunnen, maar ik verwacht ook wel dat het Parasite wordt.
horizons
-
- 5688 messages
- 2406 votes
Joker! Dit betekent dat Parasite waarschijnlijk de hoogste nieuwe binnenkomer is. Het is maar goed dat John Milton en ik The Best of Youth zo hoog op onze lijst hebben staan, anders zou die film kelderen...
Waarschijnlijk wel met kort daarop 1917.
En hoewel de gehele serie is gestegen deze editie verwacht ik Rise of Skywalker niet meer bij de nieuwkomers. lol. 
Empire Strikes Back wel voor eerst in de top 100.
IH88
-
- 9731 messages
- 3184 votes
OATI...H en 1917 zouden ook nog kunnen, maar ik verwacht ook wel dat het Parasite wordt.
Ja, en Knives Out moet volgens mij ook nog komen.
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Knives Out stond op 528
leatherhead
-
- 3556 messages
- 1813 votes
Mweh, Joker als hoogste nieuwkomer zou wel een flinke domper zijn voor de lijst
.
Al zullen we Climax hopelijk ook nog wel gaan krijgen.
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Oeps helemaal overheen gekeken...
Best de lijst dan nog eens van bij het begin overlopen. 
IH88
-
- 9731 messages
- 3184 votes
Mweh, Joker als hoogste nieuwkomer zou wel een flinke domper zijn voor de lijst
.
Al zullen wel Climax hopelijk ook nog wel gaan krijgen.
Ja klopt, maar die stond er twee jaar geleden ook al in. Geen echte nieuwkomer 
leatherhead
-
- 3556 messages
- 1813 votes
Hm, zie het nu ja. Dan kan Joker zomaar eens de hoogste worden.
horizons
-
- 5688 messages
- 2406 votes
Parasite zal echt wel in deze lijst verschijnen.
Dikke kans op 1917.
Tenet verwacht ik, ondanks hoge posities voor vrijwel alle Nolan films, niet meer.
DVD-T
-
- 15565 messages
- 3124 votes
Joker is de lijst lekker binnen gekomen. Ik ben benieuwd of deze zijn top 200 positie ook de volgende editie kan vast houden. Ik moet nodig Her eens gaan herzien. Bij de eerste kijkbeurt niet heel veel indruk gemaakt. Maar wel een film war je heel veel aan terug blijft denken. En fijn dat Last Year in Marienbad weer iets is gestegen
Ik had ook verwacht dat Tenet nog wel voorbij zou komen. Misschien niet zo hoog, maar wel richting de 800-1000. Maar las net de meningen even door. Veel users die ook aan dit project mee doen, hebben die film niet zo hoog zitten.
Best of Youth ligt hier al zo'n 13 jaar klaar op DVD klaar om bekeken te worden 
Letterboxd lijst is weer bijgewerkt.
De teller staat op 529/850. Tot nu toe hebben 111 van mijn nominaties de lijst gehaald. Waarvan drie uit mijn top 10.
#8: Noruwei no Mori (2010) op plek nr. 966
#6: Miami Vice (2006) op plek nr. 451
#4: La Double Vie de Véronique (1991) op plek nr. 239
horizons
-
- 5688 messages
- 2406 votes
Hebben we Parasite al gehad?
Nee, die is nog niet geweest.
leatherhead
-
- 3556 messages
- 1813 votes
Ah ja, Parasite helemaal vergeten.
308/850 gezien inmiddels. Hoopte dit jaar toch wel op de helft te komen, maar ik heb nog wat in te halen.
Cikx
-
- 2120 messages
- 1083 votes
Maar wel een film war je heel veel aan terug blijft denken.
Dat heb ik nou bij Burning. Mooie stijging!
DVD-T
-
- 15565 messages
- 3124 votes
Confessions en PDL wel weer een klein beetje gestegen. Once Upon a Time in .... Hollywood hoog binnen. Waarschijnlijk niet de hoogste nieuwe binnenkomer. Heerlijke film. Net als Hateful Eight trouwens. Voelen overall beide meer "volwassen" dan eerdere Tarantino films. En dat stijltje bevalt me wel.
Manchester by the Sea was echt een heel verrassende kijkervaring. Verrassend als in hele andere verwachtingen naar wat voor soort film het zou gaan worden. Een film die me toch wel geraakt heeft en een film die nog heel erg kan groeien bij mij.
Erg benieuwd naar Burning.
538/860 (62%)
Ferdydurke
-
- 1353 messages
- 854 votes
Regie: Citizen Kane
Met in de hoofdrol: Citizen Kane
Productie: Citizen Kane
Best boy: Citizen Kane
Catering: mevrouw Kane
horizons
-
- 5688 messages
- 2406 votes
Confessions en PDL wel weer een klein beetje gestegen. Once Upon a Time in .... Hollywood hoog binnen. Waarschijnlijk niet de hoogste nieuwe binnenkomer. Heerlijke film. Net als Hateful Eight trouwens. Voelen overall beide meer "volwassen" dan eerdere Tarantino films. En dat stijltje bevalt me wel.
Manchester by the Sea was echt een heel verrassende kijkervaring. Verrassend als in hele andere verwachtingen naar wat voor soort film het zou gaan worden. Een film die me toch wel geraakt heeft en film die nog heel erg kan groeien bij mij.
Once upon a Time vond ik de eerste Tarantino sinds Kill Bill die ik echt goed vond.
En Manchester by the Sea kan ik me wel bij aansluiten.
IH88
-
- 9731 messages
- 3184 votes
Zo zie je maar dat de plaatsing van een film in je lijst veel kan uitmaken. Once Upon a Time... In Hollywood staat in 27 lijstjes, maar staat toch achter films met "maar" 19 noteringen (Confessions, dr. Strangelove etc.). Ik dacht dat Star Wars zou stijgen, maar hij deed het in 2019 ook al goed.
DVD-T
-
- 15565 messages
- 3124 votes
Erg fijn als je een vrije dag hebt en je je echt kan verdiepen in de titels die in de lijst staan. Zo ook bij Before Sunset waar ik weinig negatieve reviews van kan vinden. Volgens mij ben ik een van de weinigen die niets met deze film, en trilogie, heeft. Allemaal prima geregisseerd, in beeld gebracht en met goed acteerwerk. Maar het deed me toen zeer weinig. Misschien op een verkeerd moment in mijn leven gezien en kon ik het toen nog niet zo waarderen. Maar om nu de hele trilogie weer helemaal te gaan zien, zie ik ook niet meteen zitten. Misschien ooit....
oup
-
- 587 messages
- 3186 votes
De toppers komen nu in rap tempo voorbij!
Op weg naar de 200ste nominatie: 197/500 nu.
Gezien: 419/870 (48%).
Mooi dat Beoning zo hoog staat. Heerlijke film! Marienbad iets gestegen, wat een sensationele kijkervaring was dat.
SergioMalick
-
- 1232 messages
- 1833 votes
Erg fijn als je een vrije dag hebt en je je echt kan verdiepen in de titels die in de lijst staan. Zo ook bij Before Sunset waar ik weinig negatieve reviews van kan vinden. Volgens mij ben ik een van de weinigen die niets met deze film, en trilogie, heeft. Allemaal prima geregisseerd, in beeld gebracht en met goed acteerwerk. Maar het deed me toen zeer weinig. Misschien op een verkeerd moment in mijn leven gezien en kon ik het toen nog niet zo waarderen. Maar om nu de hele trilogie weer helemaal te gaan zien, zie ik ook niet meteen zitten. Misschien ooit....
Ooit heb ik Before Sunrise gezien en sindsdien ga ik de halve wereld af met de trein in de hoop een leuke dame tegen te komen. Zonder resultaat. Die vervolgdelen laat ik graag aan me voorbijgaan.