• 178.124 movies
  • 12.218 shows
  • 33.989 seasons
  • 647.157 actors
  • 9.373.511 votes
Profile

MovieMeter top 1000 project - Editie 2021

Cikx

• 2120 messages
  • 1083 votes

John Milton wrote:

En een jeune fille!

Ff refreshen Sjon

Flavio

• 4896 messages
  • 5229 votes

Promising Young Woman en Druk verwacht ik eigenlijk ook nog wel, al komen ze dan wel heel hoog binnen.

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

Cikx wrote:

(quote)

Ff refreshen Sjon

ik zie hem nog steeds hoor?

Cikx

• 2120 messages
  • 1083 votes

John Milton wrote:

(quote)
ik zie hem nog steeds hoor?

Oeps ik dacht dat je bedoelde dat die er nog bij moest komen, mb!

oup

• 587 messages
  • 3184 votes

Nice, Portrait de la Jeune Fille en Feu komt binnen op 167! Sowieso een heerlijk blokje met 6/10 nominaties.

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

Ah, zo!

Nee ik reageerde toen er alleen nog stond: En daar hebben we dan eindelijk de beste horrorfilm bij dag.

En daar hebben we jeune fille

Kondoro

• 11521 messages
  • 2862 votes

Oprecht wel weer leuk dat er een topic in het forum weer zo actief is zoals hier, dat heb ik al even niet meer meegemaakt.

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2843 votes

Flavio wrote:

Promising Young Woman en Druk verwacht ik eigenlijk ook nog wel, al komen ze dan wel heel hoog binnen.

2 titels die veelbelovend klinken; ga ze graag snel in de bioscoop zien!

Denk echter inderdaad dat veel mensen deze films nog niet gezien hebben.

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5072 votes

Flavio wrote:

Beide lijken me voikomen uitgesloten. Die had ik hooguit in het eerste kwart kunnen zien.

madmadder

• 371 messages
  • 3057 votes

487/840

57%

Le Conseguenze dell'Amore en Werckmeister Harmóniák

joolstein

• 10831 messages
  • 8921 votes

John Milton

Nee ik reageerde toen er alleen nog stond: En daar hebben we dan eindelijk de beste horrorfilm bij dag.

En daar hebben we jeune fille

Grinnikt jeune fille is toch ook een soort van horror? Een wereld zonder ergens een noemenswaardige man?

Flavio

• 4896 messages
  • 5229 votes

starbright boy wrote:

(quote)

Beide lijken me voikomen uitgesloten. Die had ik hooguit in het eerste kwart kunnen zien.

Hm jij en maxcomthrilla hebben waarschijnlijk gelijk. Dan maar hopen op Parasite als hoogste nieuwe binnenkomer. Joker en 1917 vond ik allebei niet geweldig.

IH88

• 9731 messages
  • 3184 votes

Oja, ik ben Once Upon a Time... In Hollywood helemaal vergeten. Komt ook nog. Maar voor beste nieuwkomer gaat het tussen Joker en Parasite nu.

IH88

• 9731 messages
  • 3184 votes

Mooie still bij Portrait de la Jeune Fille en Feu Pegasus!

IH88

• 9731 messages
  • 3184 votes

L'Avventura en Gone With the Wind maken ook aardige sprongen. Mooi om te zien.

Flavio

• 4896 messages
  • 5229 votes

Ik had Boze Cialo ook wel in de lijst verwacht. Maar die zal ook niet meer langskomen.

cinemanukerke

• 1823 messages
  • 1039 votes

Een paar dagen geleden geloof ik (desoriëntatie heb ik al door al die voorbij vliegende films) zag ik Who’s afraid of Virginia Woolf passeren. Onopvallend, zonder toeters en bellen, weinig commotie gemaakt deze film. Ook ik zou die film achteloos voorbijgelopen zijn maar het lot besliste anders. Ging er toch een lichtje bij mij branden, zeker. Had ik die niet ergens nog liggen ? Waarachtig, tussen een stapel ongeopende DVD’s met de rode sticker van promo zeer prominent aanwezig, lag Who's afraid of Virginia Woolf stof te vergaren. Maar gerechtigheid is geschied.

Prachtige film met schitterende zwart/wit fotografie en een overtuigende Burton en Taylor die toch een beetje vergeten zijn in dit decennium maar dankzij de lijst van MM krijgen ze eerherstel. Dit was een mooie tip. Zo zie je maar welke verrassingen die lijst me brengen. Er liggen nog onbekeken DVD's ergens. Misschien moet ik me inschrijven voor het programma 'schatten op zolder' !

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2286 votes

cinemanukerke wrote:

Prachtige film met schitterende zwart/wit fotografie en een overtuigende Burton en Taylor die toch een beetje vergeten zijn in dit decennium maar dankzij de lijst van MM krijgen ze eerherstel. Dit was een mooie tip.

Dus ik schrijf alvast op dat hij volgende keer in je lijst staat

cinemanukerke

• 1823 messages
  • 1039 votes

Pieter Montana wrote:

(quote)

Dus ik schrijf alvast op dat hij volgende keer in je lijst staat

Je mag me eraan houden. Het zou al zeer sterk moeten lopen dat ik in die twee jaar tijd nog een tweehonderdtal straffere films zou zien.

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

ICM bijgewerkt (724/840)

Voor de 2019 editie moet ik zakken tot #183 voor de eerste film die ik niet gezien heb, The Cook, the Thief, His Wife & Her Lover. Als we ervan uitgaan dat het hier niet heel anders is met de resterende 160 titels (laten we een handvol films marge aanhouden die er nu opeens instaan die ik niet gezien heb), dan zou ik tot 879 kunnen komen.

Ik had een daling verwacht tov de 865 titels waar ik op sta met de 2019 editie. Moet gek lopen wil dat voorgevoel bewaarheid worden. Zoals het er nu uitziet ga ik ondank de filmdip van vorig jaar zelfs een stijging maken.

DVD-T

• 15565 messages
  • 3124 votes

Ook Letterboxd is bijgewerkt.

520/840

Dievegge

• 3172 messages
  • 8195 votes

IH88 wrote:

L'Avventura en Gone With the Wind maken ook aardige sprongen. Mooi om te zien.

De stijging van GwtW bevestigt de oude stelling: All publicity is good publicity.

Fisico

• 10039 messages
  • 5398 votes

Flavio wrote:

Ik had Boze Cialo ook wel in de lijst verwacht. Maar die zal ook niet meer langskomen.

Bij mij stond die er ook in. Ik hoop nog stilletjes

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Waar is de tijd gebleven dat die still van Reconstruction nog een populaire avatar was (en de film nog in mijn top-10 in plaats van buiten mijn top-500 stond).

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

IH88 wrote:

Ik heb trouwens gisteravond de lijsten van de voorgaande jaren doorgenomen, en Persepolis (Film, 2007) - MovieMeter.nl heeft nog nooit de top 1000 gehaald. Ik dacht eerst dat dit een foutje moest zijn, maar het is echt waar. Een prachtfilm en een tip aan alle mensen die deze film nog niet gezien hebben. Misschien over twee jaar .

Holy shit.

Je hebt gelijk. This omission will not stand, man…

Ik had hem op #81. Animatieliefhebbers die hem nog niet hebben gezien, huiswerk voor 2023

Onderhond

• 87594 messages
  • 12843 votes

Animatieliefhebber hier, maar die film komt nog niet in m'n top 2000

oup

• 587 messages
  • 3184 votes

Klopt het dat de shorts (speelduur tot en met 44 minuten) bewust niet zijn opgenomen in de top 1000 Film Pegasus? Ik dacht dat ergens gelezen te hebben... Ik heb er zelf ook een stuk of wat genomineerd. Bijvoorbeeld het schitterende Partie de Campagne zou toch eigenlijk wel in de lijst horen! En sinds de minimale speelduur hier op MM is ‘losgelaten’, zou er mijns inziens geen belemmering moeten zijn om ook deze kortere films bij voldoende stemmen in de lijst op te nemen.

Idem dito voor docu’s, die komen ook (vrijwel) niet voor in de lijst. Dit terwijl er bijv. in de top 250 ook aardig wat docu’s staan (o.a. Shoah, Stop Making Sense, Searching for Sugar Man, Senna).

Maar wellicht is dit de eerdere edities allang uitgebreid besproken.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

oup Shorts en docu's werden wel toegelaten. Maar inderdaad nog niet veel van gezien.

Volgens mij zijn daar twee redenen voor. Ze worden veel minder bekeken dan langspeelfilms, en vaak (zeker in het geval van docu's) zijn de stemmen voor die docu's ook gewoon veel te verspreid om in de lijst voor te komen.

ikkegoemikke

• 3449 messages
  • 4888 votes

358/840 (42%) en gisteren 12 nominaties (totaal 114 nominaties)

cinemanukerke

• 1823 messages
  • 1039 votes

Gisterenavond. Zeer laat. Nog steeds zwoele temperaturen, ik kan niet slapen. Het raam van mijn appartement staat open en ik kijk naar buiten. Het plein is nog schaars verlicht. De Aziatische kruidenier op de hoek kijkt naar The Matrix en ik zie hem hoofdschuddend het scherm verlaten. Voor hem is The Matrix niks nieuws. Rechts woont de muziekleraar; Hij kijkt naar Barry Lyndon en tikt met zijn vinger ritmisch mee met de score. Hij is fan. Daarboven woont de antiekverzamelaar. Ik hoor hem schaterlachen en roept luid : nobody is perfect. Tja, voor sommigen is Some like it hot voor eeuwig goed. Links van het plein woont in een klein huisje de vrijgezel. Hij kijkt naar Kill Bill Vol I. Straks is het de beurt aan Kill Bill … opnieuw Vol 1. Hij heeft immers een mening. Daarnaast is er een atelier van de schrijnwerker. Hij kijkt geen TV. Hij maakt een meubel. Ambacht is wat telt. Kunst ligt in het maken, niet in het aanschouwen. Voor hem geen Werckmeister Harmoniak en geen Satantango. En dan is er nog recht tegenover mij het herenhuis waar een koppel van middelbare leeftijd woont. De vrouw heb ik nooit ontmoet. De man komt en gaat op alle uren van de dag. Vreemd. Hij heeft in de keuken een poster hangen van de film Zodiac. Is dit een statement of toeval ? Ik val uiteindelijk in slaap. Plots een schreeuw. Spelen ze weer Jurassic Park op TV ?

Een hulde aan Rear Window die volgens mij toch in de top 100 zou moeten staan indien de filmgoden het voor het zeggen zouden hebben.

Laat de top 100 maar komen, beste FP !

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.