• 178.104 movies
  • 12.217 shows
  • 33.988 seasons
  • 647.155 actors
  • 9.373.233 votes
Profile

MovieMeter top 1000 project - Editie 2021

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

mezzanine wrote:

Ik zie bij Amour een still van elle, of niet?

Nee hoor

Huppert speelt de dochter van het stel.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

mezzanine wrote:

Ik zie bij Amour een still van elle, of niet?

Nee, wel degelijk uit Amour. Isabelle Huppert speelt de dochter van het oudere koppel. Van deze still ben ik 100% zeker dat die uit deze film komt.

• 31148 messages
  • 5448 votes

Ludo92 wrote:

Elke editie hogere plaats voor Collateral. Grote stijging Miami Vice. Heat vast wederom ergens rond top 50.

Echter, waar is de liefde voor Mann's magnum opus (imo). Volgende keer allemaal Thief insturen graag.

(afbeelding)

Ik had nog nooit van deze film gehoord. Leuke extra tip.

mezzanine

• 398 messages
  • 2940 votes

Ik zie toch veel ‘70 hollywood films stijgen en durf dus wel een eerste voorspelling te doen: mulholland drive gaat weer verstoten worden door godfather, space odyssee of apocalypse now.

Met laatste zou ik kunnen leven, maar ik hoop het eigenlijk niet.

mezzanine

• 398 messages
  • 2940 votes

Film Pegasus wrote:

(quote)

Nee, wel degelijk uit Amour. Isabelle Huppert speelt de dochter van het oudere koppel. Van deze still ben ik 100% zeker dat die uit deze film komt.

Oei, dan hoognodig herzien, staat nota bene in mijn lijst, wel onderin, maar toch…

SimonSav

• 337 messages
  • 3414 votes

Nostalghia (1983) weer gezakt.

Nerdwriter had tijdje terug een mooie video hierover.

mezzanine

• 398 messages
  • 2940 votes

380/770 gezien, ga morgen over de 50% heen, maar denk dat ik de (inmiddels) 58 % van 2019 niet haal.

mezzanine

• 398 messages
  • 2940 votes

Na moonlight (zonde dat die zo zakt, geen enkele film afgelopen jaren zo vaak herzien, nog steeds prachtig), vandaag de 2e film uit mijn top 10: do The right thing, de ultieme Spike lee joint. Ben hem nog maar weinig in de lijst tegengekomen. Zouden er nog films van hem hoger scoren of is hij een van de verliezers dit jaar?

ikkegoemikke

• 3449 messages
  • 4886 votes

Na vandaag: 314/780 (40%) en 11 nominaties erbij (In totaal 102)

Wel spijtig dat ik "Ah-ga-ssi" pas na het doorsturen van mijn lijstje heb gezien want die had ik zeker en vast vooraan geplaatst in mijn eind-lijst.

Sanderkeuh

• 582 messages
  • 2953 votes

Ludo92 wrote:

Elke editie hogere plaats voor Collateral. Grote stijging Miami Vice. Heat vast wederom ergens rond top 50.

Echter, waar is de liefde voor Mann's magnum opus (imo). Volgende keer allemaal Thief insturen graag.

Thief op plaats 401 bij mij maar daar komt hij niet ver (genoeg) mee..

Miami Vice zal ik herkansing moeten geven lijkt me, herinner ik niet zo veel van maar ik gaf hem maar 3* hier.. over Blackhat ben ik dan weer in de minderheid.

mezzanine

• 398 messages
  • 2940 votes

mezzanine wrote:

Na moonlight (zonde dat die zo zakt, geen enkele film afgelopen jaren zo vaak herzien, nog steeds prachtig), vandaag de 2e film uit mijn top 10: do The right thing, de ultieme Spike lee joint. Ben hem nog maar weinig in de lijst tegengekomen. Zouden er nog films van hem hoger scoren of is hij een van de verliezers dit jaar?

Zie het al, geen verliezer, stonden helemaal geen andere films dan do right thing en 25th hour van hem in in 2019. Dacht dat malcolm x (terecht) en black klansmann (minder terecht, maar wel populair) wel kans zouden maken. Verder ook chiraq in mijn lijst.

DVD-T

• 15565 messages
  • 3124 votes

Letterboxd bijgewerkt.

Nostalgia in bezit. Nog steeds niet gezien. Datzelfde geld ook voor Offret. Jammer dat Woman Under the Unfluence wat gezakt is. Collateral, Halloween en Moulin Rouge! wel gestegen .

De teller staat nu op 470/780 (60%).

cinemanukerke

• 1823 messages
  • 1039 votes

Ludo92 wrote:

(afbeelding)

Way ahead of you, man. Thief stond bij mij op nr 207. Volgende keer komt hij zelfs hoger want ik heb hem pas herzien. Wat een prachtige openingsscene heeft die film ! Miami Vice vond ik helaas te middelmatig om in mijn lijst te zetten.

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

DVD-T wrote:

Letterboxd bijgewerkt.

was het zo vroeg, of zo laat

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

cinemanukerke wrote:

Way ahead of you, man. Thief stond bij mij op nr 207. Volgende keer komt hij zelfs hoger want ik heb hem pas herzien. Wat een prachtige openingsscene heeft die film ! Miami Vice vond ik helaas te middelmatig om in mijn lijst te zetten.

Mooie tip wel, Thief, stond helemaal niet op mijn radar. Fijn dat we op deze site dankzij het onvermoeibare werk van xgogax, inmiddels ghostman, ongegeneerd Michael Mann op het schild mogen hijsen.

joolstein

• 10831 messages
  • 8919 votes

Tussenstand: 343 of 780 gezien,(43%) 12 nominaties die uit mijn lijst komen 95/500

John Carpenter's Halloween mag natuurlijk bij mij niet ontbreken, al is het niet eens mijn favoriete slasher is het zeker wel één van de betere! Twee, nee drie films met een gotisch setting; The Others, Rebecca en Ah-ga-ssi. Naast die laatstgenoemde Koreaanse film staat ook Oldeuboi erin! Al moeten beide wel vele Chinese, Japanse, Hong Kong-films die ik net wat beter vind, voor laten gaan! Spike Lee's meesterwerk Do the Right Thing met Public Enemy’s Fight the Power blijf goed! Fijne oude (Metropolis) en nieuwe (District 9) Sciencefiction. Jim Jarmusch rijmt met Paterson de dagelijkse gang van zaken aaneen tot heerlijke cinema! Plus goed horrordrama van het Zweeds Låt den Rätte Komma In en horror favorieten; als het meesterwerk van Pascal Laugier Martyrs en de realistische -docu-achtige [Rec]

• 31148 messages
  • 5448 votes

De eerste film uit de top 100 van vorig jaar komen we nu tegen. Verder 2 films uit de 90's die sterk stijgen. En bij Carlito's Way ben ik daar best wel blij mee.

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

The chick Steffie belong to the club!

ICM bijgewerkt (674/790)

Ik ben blij dat Modern Times ook zonder mij uitstekend overeind blijft en zelfs stijgt, en nog tevredener met de mooie stijging van onze David Lynch-Disney film (no joke).

Het was al voorspeld door iemand, maar Call Me By Your Name daalt behoorlijk. Jammer, maar nog steeds een mooie notering.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

John Milton wrote:

Het was al voorspeld door iemand, maar Call Me By Your Name daalt behoorlijk. Jammer, maar nog steeds een mooie notering.

Top-100 was de vorige keer echt teveel van het goede.

Geïnspireerd door anderen in dit topic heb ik gisteren ook een film opgezet die eerder voorbij kwam, The Tale of Princess Kaguya (staat op Netflix). Viel mij niet tegen binnen dit genre, en eens een wat andere tekenstijl. 3*

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

Dat ben ik op zich met je eens, 75 is wel erg hoog, vooral voor een eerste notering en zo'n recente titel.

MRDammann

• 661 messages
  • 3560 votes

Inderdaad jammer dat Call Me By Your Name daalt, maar wel mijn nummer 1 van dit jaar. Vaak gezien inmiddels en weet me toch elke keer weer te raken.

IH88

• 9731 messages
  • 3184 votes

Bij Mektoub moet ik altijd aan dit nummer denken ha Ross and Rachel

Itt meneer Milton had ik de daling van Elio en Oliver niet verwacht. Jammer, maar nog steeds een mooie notering. Leuk dat al die Amerikaanse klassiekers het zo goed doen. The Last Picture Show gister, Hitchcock films, Carlito's Way nu weer, Star Wars (Empire en A New Hope moeten nog steeds komen).

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

Ik had het ook niet perse verwacht hoor, IH88. Iemand anders voorspelde het. Ik had er eigenlijk niet over nagedacht, maar zou redelijk constant hebben voorspeld, desgevraagd.

horizons

• 5688 messages
  • 2406 votes

IH88

John Milton

horizons wrote:

Vraag is ook wat de hoogste nieuwe binnenkomers uit 2019 deze keer gaan doen. Ik verwacht een lichte stijging of redelijk stabiel voor mother! en daling voor Call me by your name.

Finisterra

• 15532 messages
  • 4693 votes

Ik heb nu 601/780 films gezien (77%).

Thief is inderdaad een mooie tip (die me nog niet wast opgevallen binnen het oeuvre van Mann). Recente herzieningen van Collateral en Miami Vice waren héél goed bevallen.

L'Eclisse is mijn favoriete Antonioni dus goed om te zien dat die standhoudt. La Grande Bellezza daalt jammer genoeg vrij hard.

Mandy zo hoog is ook wel opvallend (maar terecht!).

IH88

• 9731 messages
  • 3184 votes

Yep. Nu nog de vraag wat Climax gaat doen. Redelijk stabiel denk ik ook. Ik hoop voor je dat we dat ook ooit over Transformers kunnen zeggen. Stabiel in de top 1000 .

horizons

• 5688 messages
  • 2406 votes

Het kan nog!! Binnenkomen in top 100 zou ook niet meer dan terecht zijn. lol

• 31148 messages
  • 5448 votes

Al 800 films achter de rug! Straks beginnen we aan de top 200.

Finisterra

• 15532 messages
  • 4693 votes

Oeh, Pi zwaar gedaald. Jammer!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.