• 178.096 movies
  • 12.215 shows
  • 33.986 seasons
  • 647.148 actors
  • 9.373.086 votes
Profile

MovieMeter top 1000 project - Editie 2021

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Wie zegt dat Videodrome er niet instaat? Ben er vrij zeker van dat die volgt. Misschien zelfs hoger dan vorige keer.

152/500 trouwens.

Fury wel overdreven hoog vind ik.

Ferdydurke

• 1353 messages
  • 854 votes

Halverwege.

Gezien 220/500

Eigen nominaties 69/500

Dat gaat procentueel nog wel wat stijgen, zo leert de ervaring.

Dit is de vierde keer dat ik meedoe, en sommige dingen veranderen niet. Bijvoorbeeld dat de lijst echt alle kanten op stuitert. Dat is enerzijds lollig om te zien, maar anderzijds doet het toch nog steeds af en toe pijn aan je ogen als je ziet wat de lijst wel en niet gehaald heeft. Blijven lachen, is het devies.

Uit veel stijgers en dalers hoeven, met een betrekkelijk beperkt deelnemersveld, niet al te verregaande conclusies getrokken worden. Zeker in de lagere regionen van de lijst zijn veranderingen het gevolg van het toevallig wel, of deze keer niet, deelnemen van één of twee users. Onze onvolprezen organisator gaf eerder al aan dat elke ingestuurde lijst behoorlijke invloed heeft.

Je zou zeggen dat de waarde van de lijst als bron van tips na vier deelnames wat minder wordt, en verrast door busladingen onbekende titels word je ook niet meer, maar ik noteer (weer) braaf alle films die me interessant lijken en die ik nog niet heb gezien. Dat zijn dan voornamelijk reminders, maar dat is natuurlijk ook prima.

Dit blijft gewoon een heel leuk project. Geweldig format ook, met die stills. Chapeau maar weer, Film Pegasus, het ziet er weer prima uit.

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

Lijst bij op ICM (407/500)

Ik zit braaf te wachten, blijkt er al ruim een half uur een nieuw blok te zijn

Meestal komt er dan zo'n "1 nieuw bericht"-balkje onderin het topic, maar dit keer niet. toch maar refeshen dus af en toe.

Ik vind die still van Der Hauptmann prachtig, FP. Ik heb hem klaar liggen, maar nog niet gezien.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Ik zit aan 353/500, dus veel tips gelukkig.

• 31148 messages
  • 5448 votes

Bij Coco moet ik altijd denken aan het toch betere The Book of Life (2014) dat enkele jaren eerder verscheen met quasi dezelfde plotlijn.

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

Ik wil die vergelijking ook graag maken, viel me meteen op toen ik na het zien van Coco die (synopsis) weer onder ogen kreeg. Nu vond ik Coco best goed, dus dat belooft wel wat; benieuwd of ik dat met je eens ben!

• 31148 messages
  • 5448 votes

Beide animatiefilms zijn wel goed, je gaat daar zeker van genieten!

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

Wow, wat een explosieve stijging voor Misery

Nog altijd een van mijn favoriete thrillers trouwens. Jammer dat Oslo, 31. August (2011) wat gezakt is, blijf ik ijzersterk vinden. Beeldschoon screenshot van Perfume: The Story of a Murderer (2006), die moet ik hoognodig eens herzien ook. Ik luister Meeting Laura wel vaak, en iedere keer denk ik: 'Oeh, die moet ik maar weer eens opzetten.'

ICM bij (415/510)

madmadder

• 371 messages
  • 3057 votes

Halverwege heb ik iets meer dan de helft gezien. 252/500.

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2286 votes

Ik heb het gevoel dat elke Hitchcock aan een opmars bezig is (en oud Hollywood in het algemeen ook overigens).

DVD-T

• 15565 messages
  • 3124 votes

Ook bij op Letterboxd

278/510 gezien. Vandaag veel voorbij gekomen uit mijn persoonlijke top lijst. Altijd fijn om te zien dat Wild at Heart zo veel liefhebbers heeft.

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Pieter Montana wrote:

Ik heb het gevoel dat elke Hitchcock aan een opmars bezig is (en oud Hollywood in het algemeen ook overigens).

Nu zelfs bij mij Hitchcock een van de hofleveranciers is kon dat natuurlijk niet uitblijven.

Heel fijn die still van Roxane Mesquida en daarna die van Blue Spring.

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Wild at Heart moet ik echt eens herzien, daar was ik toentertijd niet helemaal klaar voor denk ik. Zeker nu ik Cage zo waardeer verwacht ik die de volgende keer wel in mijn lijst te kunnen opnemen.

ikkegoemikke

• 3449 messages
  • 4886 votes

194/520 en 61 nominaties

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

ICM bij (424/520)

Weer zo'n moment. "Goh. Ik heb Nocturnal Animals en Into the Spider-Verse (2018) genomineerd, en The Turin Horse niet. Goh. Hmmm... Hm."

Zou er nog een blokje komen of zou FP bijtijds naar bed zijn gegaan?

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Maar 170 gezien tot nu toe. Niet echt mijn lijst, en de verhouding favorieten/miskleunen valt steeds verder de verkeerde kant op.

beavis

• 6627 messages
  • 14794 votes

480/520 gezien

Judgment at Nuremberg is een grote die ik nog moet zien, gaat zeker dit jaar nog gebeuren! (had em bijna in januari gezien.... daarna ging het moment weer een beetje voorbij, maar ik wil em nu wel aftikken )

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

John Milton wrote:

ICM bij (424/520)

Weer zo'n moment. "Goh. Ik heb Nocturnal Animals en Into the Spider-Verse (2018) genomineerd, en The Turin Horse niet. Goh. Hmmm... Hm."

Zou er nog een blokje komen of zou FP bijtijds naar bed zijn gegaan?

FP is een Belg..

Er was wat te doen in Belgie natuurlijk. Helaas met een zure voorsmaak, maar gelukkig nog naar zo lijkt het met de goede afloop.

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

Och ja, Voebulluh. Dat is ook zo.

DVD-T

• 15565 messages
  • 3124 votes

Bij op Letterboxd

293/530

• 31148 messages
  • 5448 votes

Nog een extra blokje voor de late vogels.

Sanderkeuh

• 582 messages
  • 2953 votes

McSavah wrote:

Wild at Heart moet ik echt eens herzien, daar was ik toentertijd niet helemaal klaar voor denk ik. Zeker nu ik Cage zo waardeer verwacht ik die de volgende keer wel in mijn lijst te kunnen opnemen.

Zelfde hier, gezien toen ik 19 was omdat ik Cage een fijne acteur vond (en nadien gegroeid is tot mijn favoriete acteur ), maar Wild at Heart vond ik toen toch wel héél apart.. Heeft lang geduurd tot ik David Lynch een nieuwe kans gaf.. Blue Velvet zag ik een paar maanden geleden en daar kon ik wel meer van genieten.

Lost Highway, Mulholland Dr. en Twin Peaks staan nog steeds op de watchlist.. Benieuwd naar maar moet in juiste stemming zijn om zoiets op te zetten.

Cikx

• 2120 messages
  • 1083 votes

Die still doet Marketa Lazarová bovenaan mijn watchlist belanden

MRDammann

• 661 messages
  • 3560 votes

House of Flying Daggers vind ik echt een fantastisch film. Heb hem altijd beter gevonden dan Crouching Tiger. Die kleuren in het bamboebos!

DVD-T

• 15565 messages
  • 3124 votes

Mooie stijging van Angel-A.

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

ICM bij (431/530)

Cikx wrote:

Die still doet Marketa Lazarová bovenaan mijn watchlist belanden

Da's terecht, erg sterk. Ik heb nu spijt dat ik hem niet wat hoger heb geholpen nog, beetje vergeten; ik zag hem eind januari. Volgende editie dan. Dan heeft Woland hem ook gekeken, en doet hij ook daadwerkelijk mee (I'll buy you a beer). Eindigt hij in 2023 weer wat hoger.

Ik sta een beetje versteld van Natural Born Killers, al heb ik die bijna 25 jaar niet meer gezien, dus die is kennelijk veel beter dan ik me herinner. Angel-A ligt klaar, en Petal Dance ook.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Ik ben meer onder de indruk van de still van Kawaki. Wel hetzelfde probleem als bij andere Aziatische films... enkel met engelse subs te verkrijgen of te bekijken (zelfs illegaal), en heb het gevoel dat ik daar zeker bij juist die Aziatische films wat moeite mee heb (soms), niet dat het niet gaat, wel dat ik er meer uithaal bij nl subs. Heb hem overigens wel op DVD, maar nog niet gekeken.

Al is de still van Marketa Lazarova ook heel mooi uiteraard, vooral qua cinematografie ziet dat er echt héél mooi uit.

ikkegoemikke

• 3449 messages
  • 4886 votes

Met dat laatste blokje erbij

198/530 en 63 nominaties

"Angel-A" vond ik toch een dijk van een film.

cinemanukerke

• 1823 messages
  • 1038 votes

TornadoEF5 wrote:

Wie zegt dat Videodrome er niet instaat? Ben er vrij zeker van dat die volgt. Misschien zelfs hoger dan vorige keer.

.

Kleine rechtzetting (ook voor tbouw trouwens)

Ik schreef : ik vermoed dat Videodrome, Dead ringers, Crash, Spider en Cosmopolis de lijst niet zullen halen.

Maar ik had over het hoofd gezien dat Videodrome ook al in editie 2019 zat dus is er inderdaad veel kans dat hij er wel in zal staan. Voor Dead ringers, Crash, Spider en Cosmopolis blijf ik met een zeer bang hartje afwachten

• 31148 messages
  • 5448 votes

We zijn weer vertrokken. En om alvast de spanning er in te houden: binnen een dik uurtje volgt een nieuwe blok met maar liefst 3 nieuwkomers!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.