- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Top 300 Horrorfilms
Top 300 Horrorfilms
MovieMind
-
- 6943 messages
- 0 votes
.. waaronder "Terrifier (2016)" met de meest enge clown die ik tot nu toe heb gezien, namelijk Art the Clown. Een Clown met weinig woorden (geen) maar met veel daden, waaronder het doormidden zagen van een compleet naakte ondersteboven gehangen vrouw, waarbij hij begint bij de vagina
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4883 votes
Nu ik weer thuis ben, heb ik weer wat tijd nodig om in mijn ritme te komen en om alles hier te lezen (daar ben ik denk ik wel even zoet mee
). In ieder geval bedankt voor de tips en een aantal van die films heb ik gezien, waaronder "Terrifier (2016)" met de meest enge clown die ik tot nu toe heb gezien, namelijk Art the Clown. Een Clown met weinig woorden (geen) maar met veel daden, waaronder het doormidden zagen van een compleet naakte ondersteboven gehangen vrouw, waarbij hij begint bij de vagina
"Terrifier" vond ik in ieder geval beter dan Art's eerste film "All Hallows Eve".
Kreeg dan ook een plaatsje in mijn lijst. Weliswaar achteraan 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Dat is een brute scène maar verwacht geen film zoals Grotesque. Na die scène is het vooral slasher, kat-en muisspel. Eigenlijk vrij standaard. Weet zich net iets te weinig te onderscheiden om memorabel te zijn, maar dat is dan mijn mening. Trauma is veel beter 
Ik ben steeds weer verrast als mensen schrijven oh die film was zo goor en smerig en bloederig. Maar wat ik dan meestal waarneem is dat de eerste kill vrij grafisch is terwijl de daaropvolgende kills donker zijn gefilmd, in een flits voorbij zijn etc. Dan heb ik zoiets van ok je maakt mij als kijker warm voor meer van dat en vervolgens blijkt het budget ineens op te zijn hiervoor? The Green Inferno las ik ook regelmatig oh zo goor maar na die eerste kill was er grafisch nog maar weinig te beleven. En zo zijn er wel meer. Nochtans komen sommige van die recensies van mensen die me dunkt toch wel wat gewoon zijn en niet bepaald horror leken kunnen worden genoemd.
19/20 gezien ( 171 / 200 )
Beetje een dubbel gevoel want in deze lijst staan liefst 9 nominaties van mij bij waarbij 6 net niet in die
top 100. Anderzijds is het ook wel leuk dat sommigen zo hoog eindigen. Bijvoorbeeld The Seasoning House had ik nooit zo hoog verwacht, dus meerdere liefhebbers
En eigenlijk I Saw the Devil ook niet. Er zitten een paar films bij die ik niet zo top vind, maar kan de fans wel begrijpen. Dit kan ik niet zo zeggen van films zoals Blade, Child's Play en 30 Days of Night. Die staan wel erg hoog in de lijst, maar blijkbaar toch geliefd bij sommige users. Op de watchlist, maar die stond er al.....jawel ook The Fog
Ik denk dat de populariteit van Child's Play vooral te maken heeft met bekendheid. De betere killer doll film Dolls had ik pas maar enkele jaren geleden van gehoord.
Ik vind trouwens geweldig wat wibro erover schrijft:
Gek toch dat zo weinig mensen dat niet vreemd vonden. Misschien wilden ze wat anders proberen omdat het meestal meisjes zijn die een pop willen.
En 30 Days of Night ik denk dat Kondoro0614 die film zwaar heeft gepromoot en dat het nog heeft gewerkt ook 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Dag 11: 100-81
We duiken de top 100 in
MM Horror Top 300, a list of films by Johan_Wow • Letterboxd
De afbeeldingen zijn wederom allemaal van Shaky
100 Candyman (1992)
594 punten – 6 lijstjes
https://i.pinimg.com/originals/7c/bb/70/7cbb7027b822b4e03effc005eea0b61e.jpg
99 The Cabin in the Woods (2011)
596 punten – 12 lijstjes
598 punten – 8 lijstjes
https://www.joblo.com/assets/images/joblo/news/2019/11/Doctor_Sleep_001.jpg
601 punten – 8 lijstjes
https://pisces.bbystatic.com/image2/BestBuy_US/images/products/7990/7990999_so.jpg
Zombie
613 punten – 8 lijstjes
https://i.pinimg.com/originals/2d/44/70/2d4470dcf790a0370e1221cc39212423.jpg
The Ordeal
618 punten – 6 lijstjes
https://i.pinimg.com/originals/2c/c9/bb/2cc9bbf0a57ee9e0165bde9b538ce2f9.jpg
94 Night of the Living Dead (1968)
621 punten – 8 lijstjes
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/816Tumc2ovL._AC_SL1420_.jpg
623 punten – 7 lijstjes
https://posteritati.com/posters/000/000/056/596/the-innocents-md-web.jpg
Audition
623 punten – 8 lijstjes
https://i.pinimg.com/originals/22/b8/0f/22b80f756d3bd60394c5e43029bb1271.jpg
629 punten – 7 lijstjes
https://i.pinimg.com/originals/f2/ce/21/f2ce21229d5cfe689cd3fbba1c9be2e9.jpg
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
90 In the Mouth of Madness (1995)
632 punten – 9 lijstjes
https://fanart.tv/fanart/movies/2654/movieposter/in-the-mouth-of-madness-5cf6a5c81abf6.jpg
89 Us (2019)
637 punten – 8 lijstjes
https://i.pinimg.com/originals/b3/5b/a5/b35ba5d4157d6c6a052842cefa37d7bd.jpg
643 punten – 8 lijstjes
https://i.pinimg.com/originals/99/ab/15/99ab15d6f6ea4224c56cbb171daf614c.jpg
87 Split (2016)
652 punten – 11 lijstjes
86 III (2015)
III – The Ritual
659 punten – 5 lijstjes
https://filmblitz.org/wp-content/uploads/2017/07/III-ritual.jpg
85 I Spit on Your Grave (2010)
664 punten – 9 lijstjes
680 punten – 12 lijstjes
https://posterspy.com/wp-content/uploads/2019/03/Drag-Me-to-Hell-1500x2121.jpg
The Orphanage
698 punten – 11 lijstjes
https://64.media.tumblr.com/6b1095678ffd62adbee57be7213dfade/tumblr_p1zdccGZu01qm2xivo1_400.jpg
82 The Last House on the Left (2009)
712 punten – 8 lijstjes
https://s1.dmcdn.net/v/ASedi1LbaPUQLFTLt/x1080
712 punten – 11 lijstjes
https://i.pinimg.com/originals/36/a4/0e/36a40ef57ffffaa632753e83c592aa82.jpg
Glacius
-
- 4297 messages
- 3030 votes
El Orfanato vind ik zo'n overgewaardeerde film..
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Voor de eerste keer heb ik maximum 20/20 gezien (180/220)
Eigen nominaties
Zombi 2: Eigenlijk de voorloper van Dawn of the Dead met geweldige zombies
Night of the Living Dead: de zombiefilm die het genre zoals we het nu kennen op de kaart heeft gezet
The Innocents: verouderd, maar nog steeds zo geweldig sfeervol
I Spit on your Grave: een van de betere rape revenge films
Verder nog fijn
Last House on the Left: opvallend NIEMAND heeft het origineel genomineerd. Dat vindt ik toch wel vreemd ook al vind ik het zelf een vrij lamentabele film
The Ring: beter dan het origineel en kennelijk dachten meer mensen hier zo over
Saw II: leuk vervolg, misschien zelfs ,nog iets leuker dan het origineel
De rest is niet meer dan aardig. Candyman viel me trouwens redelijk tegen bij herziening.
De hoge notering van III snap ik niet zo. Ok het imdb gemiddelde van 4,9 vind ik te laag maar aan de andere kant vind ik het ook niet zo bijzonder om de top 100 te halen. Duidelijk een select clubje die deze hoog heeft geplaatst. Van Mirrors herinner ik me dan weer weinig maar kan me niet voorstellen dat dit top 100 materiaal is. The Orphanage zal ik eens een nieuwe kans moeten geven. Toen ik die zag zat ik nog erg met Del Toro (producent ervan) en Pan's Labyrinth in mijn hoofd en was uiteraard ontgoocheld.
Niet goed vond ik Cabin in the Woods, vooral te danken aan spuuglelijke CGI monsters
Slechtste van de hoop met veel voorsprong vind ik Calvaire. Vooral veel drama en experimenteel waar weinig horror. Intensive Care is bagger maar Calvaire vind ik een dieptepunt voor de Belgische cinema.
Shaky
-
- 3734 messages
- 13043 votes
19/20
Enkel Zombi 2 niet gezien, komt vast nog wel eens aan de beurt.
UmbraVitae
-
- 4314 messages
- 4021 votes
18/20 gezien, The Innocents en In The Mouth of Madness nog niet gezien, waarvan ik de laatste zeker is wil zien, fijn reeksje, wat 3.5/5 en 4/5 films die m'n top 150 niet gehaald bb, maar ik dus zeker goed tot zeer goed vind.
Us (2019) vind ik zeer teleurstellende film ivm 'Get Out'. En 'III The Ritual' vond ik ronduit slecht.
UmbraVitae
-
- 4314 messages
- 4021 votes
Enkel Zombi 2 niet gezien, komt vast nog wel eens aan de beurt.
Dikke aanrader, volgens mij zijn er daarna nooit nog, zulke vette zombifilms gemaakt.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Dikke aanrader, volgens mij zijn er daarna nooit nog, zulke vette zombifilms gemaakt.
Ik vind van wel: Burial Ground en FleshEater maar moet je wél van trash houden 
MovieMind
-
- 6943 messages
- 0 votes
Dat is een brute scène maar verwacht geen film zoals Grotesque. Na die scène is het vooral slasher, kat-en muisspel. Eigenlijk vrij standaard. Weet zich net iets te weinig te onderscheiden om memorabel te zijn, maar dat is dan mijn mening. Trauma is veel beter 
Ik ben steeds weer verrast als mensen schrijven oh die film was zo goor en smerig en bloederig. Maar wat ik dan meestal waarneem is dat de eerste kill vrij grafisch is terwijl de daaropvolgende kills donker zijn gefilmd, in een flits voorbij zijn etc. Dan heb ik zoiets van ok je maakt mij als kijker warm voor meer van dat en vervolgens blijkt het budget ineens op te zijn hiervoor? The Green Inferno las ik ook regelmatig oh zo goor maar na die eerste kill was er grafisch nog maar weinig te beleven. En zo zijn er wel meer. Nochtans komen sommige van die recensies van mensen die me dunkt toch wel wat gewoon zijn en niet bepaald horror leken kunnen worden genoemd.

MovieMind
-
- 6943 messages
- 0 votes
"Terrifier" vond ik in ieder geval beter dan Art's eerste film "All Hallows Eve".
Kreeg dan ook een plaatsje in mijn lijst. Weliswaar achteraan
Moet je All Hallows Eve eerst gezien hebben ivm het verhaal, of staat Terrifier los van dat?
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Aan degene die The Invisible Man (2020) erin hebben gestemd of de film hebben gezien wat zijn de sterke punten van die film? Ik zie een beetje op tegen een speelduur van 2 uur en ik betwijfel of er wel zoveel horror aan is?
Shaky
-
- 3734 messages
- 13043 votes
Ik vind The Invisible Man een goede film, maar zou deze zeker niet als pure horror bestempelen. Sciencefiction thriller komt denk ik meer in de buurt als we in hokjes denken. Opbouw, acteerwerk, psychologische spanning zijn sterk in de film. Horror-elementen zijn zeker aanwezig, maar die spelen geen hoofdrol. Zou deze film jou niet snel aanraden, ik vermoed zo dat je er geen bal aan gaat vinden.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ik vind The Invisible Man een goede film, maar zou deze zeker niet als pure horror bestempelen. Sciencefiction thriller komt denk ik meer in de buurt als we in hokjes denken. Opbouw, acteerwerk, psychologische spanning zijn sterk in de film. Horror-elementen zijn zeker aanwezig, maar die spelen geen hoofdrol. Zou deze film jou niet snel aanraden, ik vermoed zo dat je er geen bal aan gaat vinden.
Bedankt ik twijfelde een beetje maar ik vreesde al dat het meer psychologisch ging zijn. Gaat voorlopig niet op de kijklijst.
Noodless
-
- 10040 messages
- 6176 votes
alexspyforever ik ga mee met Shaky denk ook dat je The Invisible Man 2020 niet veel soeps gaat vinden. Is meer SF met wat horrorelementen, maar totaal een andere benadering dat die oude film die je leuk vindt. Ik vond de film best wel aardig, maar om nu zo hoog te eindigen...neen ...zal zelfs niet in mijn top 30 van dit jaar staan.
joolstein
-
- 10826 messages
- 8910 votes
Gisteren niet in staat geweest om iets te posten dus vandaag even in halen
19 van 20 gezien (173 van 200)
Alleen Blade niet gezien
Eigen nominaties;
The Void het team van Aston-6 is de bom wat een films vol met SFX
Livide Op één na hoogste Franse film in mij lijstje op nr 9 (Horsehead staat iets hoger)
The Witch Tja heksen hé?
Laagste gewaardeerde film zijn Possession en 30 Days of Night
En dan de 20 films van vandaag;
19 van 20 gezien (192 van 200)
Saw 2 niet gezien
Eigen nominaties; (
het worden er wel steeds minder)
Candyman Met een morbide love-story één van de fijne slasher uit de jaren '90
III
Volgens alexspyforever behoor ik totdat selecte clubje want ja...de film staat in mij top 10 (op nr.7 en het is eveneens de tweede film uit de top 10 met een rare Turkey-score) Toen ik de film zag was direct overdonderd. Wat een film!
The Innocents Fijne spookhuis-horror en de beste verfilming van Henry James The Turn of the Screw
In the Mouth of Madness Was voor mij met de nr 99 de op één na hekkensluiter
Verdere fijne filmpjes waren die ik helaas niet kwijt kon in mijn lijst; Audition, The Last House on the Left, Drag Me to Hell, I Spit on Your Grave en toch ook wel Zombie Flesh Eaters Zombies (de enige zombiefilms die lijst wel haalde waren The Living Dead at Manchester Morgue,The Plague of the Zombies en Tombs of the Blind Dead)
De films die de laagste waardering kregen waren Calvaire (waar ik een goed horrorelement mistte) en The Ring Voor mij een typische Amerikaanse remake waarin alles uitgelegd moet worden. ( geen wonder dat de regisseur hierna aan de slag kon bij Disney)
Noodless
-
- 10040 messages
- 6176 votes
19/20 gezien
Zombi 2 (1979) ooit gezien, maar daar weet ik niks meer van, ook nooit beoordeeld blijkbaar. Dus geen 20/20.
Liefst 8 nominaties weer, ja zo vliegen ze eruit 
Candyman blijft voor mij outstanding !
El Orfanato staat heel hoog bij mij, weet ik niet zoveel meer van en vooral vanuit een hoge score en buikgevoel een knappe plaats gegeven in mijn lijst.
The Last House on the Left is net zoals The Hills have Eyes 2006 en The Ring 2002 films die het originele gewoon verpletteren. Ongewoon, maar deze zijn voor mij dus uitzonderingen die dit verwezenlijken.
Ja, ik ben één van diegene die Drag me to Hell wel heel leuk vond.
Doctor Sleep heeft nog marge ....( nog redelijk nieuw )
En Split vond ik gewoon goed.
Us 2019 kan ik niet zo goed begrijpen waarom deze zo hoog staat en de Russische film III ( nochtans ooit aangeschaft ) ...tja vond ik niks aan.
En zo passeren toch heel wat andere meningen 
joolstein
-
- 10826 messages
- 8910 votes
Het proberen kan natuurlijk altijd die The Invisible Man 2020 maar ook ik denk dat het niets voor jou is! Ik kon er zelf ook maar weinig mee! Het heeft ook niets van doen met de oude versie.Zag het meer als "The Invisible Man's Wife" een film met eigentijdse #metoo-sociaal commentaar. En het is Blumhouse en hun films zie ik als maar weinig horror
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Het proberen kan natuurlijk altijd die The Invisible Man 2020 maar ook ik denk dat het niets voor jou is! Ik kon er zelf ook maar weinig mee! Het heeft ook niets van doen met de oude versie.Zag het meer als "The Invisible Man's Wife" een film met eigentijdse #metoo-sociaal commentaar. En het is Blumhouse en hun films zie ik als maar weinig horror
Thx voor de bevestiging. En wat III betreft nogmaals dat imdb gemiddelde is te laag, zo slecht is ie niet. Maar het is een film die zich toch eerder richt op de liefhebber van de wat dromerige horror en dan zit je sowieso met een kleiner (lees niet-mainstream) publiek. Als je er dan toevallig 5 fans hebt op 30 deelnemers die ze allemaal hoog in hun lijstje zetten (iets gelijkaardig gebeurde ook met Horsehead) dan komt ie al snel hoog uit. Waren we met dubbel zoveel deelnemers geweest ik betwijfel of die de top 300 zou hebben gehaald. Het zijn ook het soort films die meestal worden ontdekt, door challenges en drafts. Denk dat beide films voor de eerste keer werden genomineerd bij een draft en dat verschillende mensen die zo hebben leren kennen. Nu goed ik ben me er ook wel van bewust dat films als Dolls en Alice, sweet Alice wellicht ook onder de rader bleven als ik ze niet zo vaak had bejubeld 
Trouwens ook bij jou geen plaats voor the Last House on the Left origineel? Dacht dat jij die sterk vond?
Noodless misschien kan je de film wel verpatsen aan joolstein 
Us is niet zo slecht naar mijn mening, alleszins een stuk fijner dan Get Out. Jordan Peele is zo een regisseur die voor het ogenblik hot is net als Ari Aster en met natuurlijk een heel campagneteam achter hun gaat het net allemaal iets makkelijker om een groter publiek te bereiken.
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4883 votes
Horror 100-81 :
- 11/20 gezien
- 7 Nominaties - Candyman/Saw II/Night of the Living dead/Us/The Ring/Drag me to hell/I spit on your grave
"Us" was voor mij ontgoochelend. "Split" is voor mij echt geen horror.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Euh ikkegoemikke nomineer jij een film die je ontgoochelend vindt? 
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4883 votes
Euh ikkegoemikke nomineer jij een film die je ontgoochelend vindt?
Yep. Sterke film. Maar op één of andere manier had ik er meer van verwacht. Maar veel te veel positieve punten om deze film niet op te nemen in mijn lijstje. Meesterlijk in beeld gebracht. Acteerniveau is enorm hoog. Ik ben er zeker van dat als ik een beetje bij been wat betreft films die ik nog niet heb gezien, dat deze stilletjes van mijn lijst verdwijnt 
joolstein
-
- 10826 messages
- 8910 votes
Trouwens ook bij jou geen plaats voor the Last House on the Left origineel? Dacht dat jij die sterk vond?.
HA nee, ik heb van die film genoten en het was voor mij een goede film maar ook weer niet zo goed, het is geen top 150 materiaal en daarnaast ben ik ook geen Wes Craven fan. Ook de films The Hills Have Eyes of A Nightmare on Elm Street die ik ook van goed van hem waardeer, staan niet in de lijst.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Yep. Sterke film. Maar op één of andere manier had ik er meer van verwacht. Maar veel te veel positieve punten om deze film niet op te nemen in mijn lijstje. Meesterlijk in beeld gebracht. Acteerniveau is enorm hoog. Ik ben er zeker van dat als ik een beetje bij been wat betreft films die ik nog niet heb gezien, dat deze stilletjes van mijn lijst verdwijnt
Ik had altijd dat beeld dat je echt horror verslond (misschien ook dankzij je avatar dat na al die jaren nog steeds hetzelfde is gebleven) maar je kijkt dus films uit diverse genres. Ik heb me de laatste 6 jaar echt vooral op horror beginnen focussen terwijl ik daarvoor ook beetje een alleseter was op gebied van film. Moest je dat ook doen en niet enkel gaat beperken tot de meer recente horror ben ik ervan overtuigd dat die lijst vliegensvlug zal wijzigen 
Over snelle wijzigingen gesproken, sta je nog steeds achter jouw lijst Shaky of ziet die er ondertussen weer helemaal anders uit