• 177.926 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.379 votes
Profile

Top 300 Horrorfilms

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

130 Gremlins (1984)

475 punten – 6 lijstjes

https://vhsrevival.files.wordpress.com/2019/12/gremlins-alternate-poster-4-e1576778709450.jpg

129 The Invisible Man (2020)

475 punten – 7 lijstjes

https://alternativemovieposters.com/wp-content/uploads/2020/06/Colm-Geoghegan_invisibleman.jpg

128 Eraserhead (1977)

476 punten – 6 lijstjes

https://i.pinimg.com/474x/a4/89/b2/a489b25a89ad6fe6b1375675b514855b.jpg

127 Freaks (1932)

477 punten – 4 lijstjes

https://theyearofhalloween.files.wordpress.com/2013/06/tod-brownings-freaks.jpg

126 Funny Games (1997)

477 punten – 6 lijstjes

https://media-cache.cinematerial.com/p/500x/88ak2qbx/funny-games-german-poster.jpg?v=1518891160

125 Ready or Not (2019)

481 punten – 8 lijstjes

https://sm.mashable.com/mashable_in/seo/4/4805/4805_95qx.jpg

124 The Human Centipede II (Full Sequence) (2011)

490 punten – 5 lijstjes

https://occ-0-2954-2568.1.nflxso.net/dnm/api/v6/0DW6CdE4gYtYx8iy3aj8gs9WtXE/AAAABbb5cGk-6ScdhnFO--XObFdz8E7WhHpUHQiMvaks1hCSqFxwSxaUEdDOjPe091-TYDUY8cz6IypixgIm4QJbOQ1L77U6YOtVOA.jpg?r=72f

123 House of 1000 Corpses (2003)

502 punten – 10 lijstjes

https://2.bp.blogspot.com/-gKxIn7ag0HQ/XYV-fgEROaI/AAAAAAAANgs/SVgCngKi1Lcui3FJ7p5DkG9Z-tdAI_JkgCLcBGAsYHQ/s640/house-of-1000-corpses-poster-by-KeekaProductions%2540etsy.com.jpg

122 Silent Hill (2006)

506 punten – 6 lijstjes

https://i.pinimg.com/originals/6e/a7/85/6ea78564c35899a372e769fa658f2a43.jpg

121 Ringu (1998)

The Ring

513 punten – 5 lijstjes

https://i.pinimg.com/originals/0e/48/11/0e481104f4a4e18e7273635cd343588a.jpg

Shadowed

• 11345 messages
  • 6677 votes

Gefeliciteerd alexspyforever

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

17/20 gezien (143/180)

Niet gezien:

Vinyan: geen interesse in

Funny Games: wel de Amerikaanse versie gezien die kennelijk een kopie is dus die kan ik ook gerust overslaan

The Invisible Man: ben fan van het origineel maar of deze remake enigszins hier op lijkt ik betwijfel het sterk

Eigen nominaties

Alice, Sweet Alice: een van mijn absolute favorieten. Film Pegasus ook nogal wat psychologie.

Day of the Dead: ben deze steeds meer gaan waarderen met de jaren

Freaks: ook deze kan je bevallen Film Pegasus

Ook leuk

Silent Hill: vooral de sfeer dan

Gremlins: leuk dat ie het haalt maar een plaats in laten we zeggen top 100 zou ik toch overdreven hebben gevonden

The Collector: voor de gore

Saw III: hier hadden ze de reeks moeten stoppen IMO

Van Beyond the Black Rainbow herinner ik me eigenlijk niks, dat is geen goed teken dus die valt onder matig of slecht

Matig

Planet Terror: lang geleden dat ik die zag, ik was niet echt onder de indruk

Black Christmas: een klassieker zeker wel maar toch iets te praterig en langdradig

Ringu: de remake is toch veel leuker naar mijn mening

Ready of not: leuk idee, de uitwerking is aan de flauwe kant, enkel het einde is geslaagd

Slecht

Adam Chaplin: actiefilm met over de top gore, repetitief en saai

Erasherhead: de usual Lynch onzin

Deliver us from Evil: soort Exorcist kloon maar dan veel lomper

Human Centipede 2: zelfde verhaal als voorganger, wat viezer en totaal oninteressante bad guy, 1 voor ik zelfs vrij goed maar deze bleh repetitief en saai

The House of 1000 Corpses: slechtste van de batch, populariteit van deze film en van de Rob Zombie films inhet algemeen vind ik al erg eigenaardig. Perfect voorbeeld waarom Zombie bij zijn muziek moet blijven en zijn vrouw ver weg van het scherm moet houden.

DjFrankie

• 3412 messages
  • 3495 votes

Gefeliciteerd alexspyforever en een fijne dag

joolstein

• 10828 messages
  • 8910 votes

16 van 20 gezien (154 van 180)

Niet gezien;

Saw III (alleen deel 1 gezien, wie weet als ik veel tijd heb dat ik me waag aan de hele serie)

Day of the Dead (tja...ik voel niets voor de zoveelste zombie-film!)

Funny Games (Bah...geen behoefte aan Michael Haneke)

Silent Hill (verfilming van een computerspel, tja.. ik weet het niet?)

Eigen nominaties;

House of 1000 Corpses Voor mij de leukste van de drie over de familie Firefly Erg fijne potpourri van stijlen en invloeden. Rob Zombie bewijst met zijn eerste dat het een topper is!

The Human Centipede 2 (Full Sequence) een regel bij sequels is dat het in de overtreffende trap moet en dat gebeurd hier absoluut. Echter deze film is ook visueel beter en gekker. Deel 1 had het idee maar deel 2 de kwaliteit.

Freaks Ooit in een ver verleden was dit net als nu bovenstaande HC in sommige landen een verboden film. Tijden veranderen maar de film blijft wel één van de leukere 30's "horror"werkjes

Vinyan met Fabrice Du Welz eerste kon ik helemaal niets maar deze film over de horror van het verliezen van een kind was ander koek. Misschien omdat ik zelf ook ouder ben?

Adam Chaplin Necrostorm zet al heel wat jaartjes de Italiaanse horror terug op de kaart met gore extravagant. De eerste keer dat ik film zag wist ik het niet zo goed pas later viel het kwartje.

Leuke films die ik zelf niet in mijn lijst had Ready or Not en Planet Terror

Bij Ringu aka Ring ben ik de weg kwijtgeraakt er zijn er zovele dat ik het niet meer goed weet. Wel weet ik nog dat ik de Amerikaanse remake maar een slappe drol vond.

De verdere films in de lijst zijn prima maar middelmatig.

Echter met drie films kon ik helemaal niets

Beyond the Black Rainbow en Eraserhead zijn wel goed gemaakt maar buiten dat het er mooi uitziet waren de films voor mij ook leeg.

De minste van alle voor mij is Deliver Us from Evil; Jesus Christ propaganda en een tenenkrommend dramatisch einde doen het bij mij niet zo goed en die draaide de film nek om.

joolstein

• 10828 messages
  • 8910 votes

alexspyforever Proficiat en maak er een mooie dag van!

Boeikens

• 4467 messages
  • 5318 votes

alexspyforever wrote:

Slecht

Adam Chaplin: actiefilm met over de top gore, repetitief en saai

FOEI !!!

Het zij je vergeven aangezien het je verjaardag is

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Boeikens wrote:

(quote)

FOEI !!!

Het zij je vergeven aangezien het je verjaardag is

Maar ik ben sowieso al geen fan van zo cgi blood & gore toestanden. Dat ziet er allemaal te 'proper' uit naar mijn zin. Is ook veelal een actiefilm met veel vechten en daar ben ik al helemaal niet voor te vinden.

Dat verklaart wellicht waarom ik Dead Snow 2 ook vervelend vond met die veldslag tussen de Duitse en Russische zombies

Maarja wat zit ik dat nu tegen een militair uit te leggen

Boeikens

• 4467 messages
  • 5318 votes

alexspyforever wrote:

Dat verklaart wellicht waarom ik Dead Snow 2 ook vervelend vond met die veldslag tussen de Duitse en Russische zombies

Maarja wat zit ik dat nu tegen een militair uit te leggen

MovieMind

• 6943 messages
  • 0 votes

Van harte proficiat alexspyforever!

ikkegoemikke

• 3449 messages
  • 4883 votes

Horror 180-161 : 8/20 gezien (Nominaties - Green Room/Oculus)

Ik vond Brightburn best goed, maar geen horror.

Horror 160-141 : 5/20 gezien (Nominaties - The Divide/Crimson Peak/Army of Darkness/Scanners)

Horror 140-121 : 8/20 gezien (Nominaties - Deliver us from Evil/Ringu/Silent Hill/House of 1000 Corpses/Ready or not)

Euh, Gremlins?

Shaky

• 3734 messages
  • 13043 votes

19/20

Alleen Eraserhead nog niet gezien, maar die staat hoog op het verlanglijstje.

Noodless

• 10040 messages
  • 6176 votes

Om te beginnen een dikke proficiat alexspyforever

17/20 gezien ( 152/180 )

5 nominaties, maar geen enkele hoge notering ( geen top 50 )

3 films nog te zien waarbij Black Christmas 1974 en Communion 1976 al een tijd op de watchlist staan. Vooral die laatste verwacht ik veel van...

Eraserhead trekt mij niet zo aan.

Ringu ...neen geef mij maar de Amerikaanse remake die het originele overtreft op alle vlakken. Misschien verrassend want meestal is het originele toch vaak beter.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Bob Gray

Boeikens

DjFrankie

Film Pegasus

Glacius

ikkegoemikke

joolstein

Kondoro0614

leatherhead

mikey

Observator

Onderhond

Theunissen

umbra

wendyvortex

Woland

Noodless

horizons

Shaky

Shadowed

john mcclane 2

Q Jones

Collins

dualcia

MovieMind

U96

Metalfist

wibro

IH88

Dag 10: 120-101

‎MM Horror Top 300, a list of films by Johan_Wow • Letterboxd

De afbeeldingen zijn allemaal van Shaky

120 The Void (2016)

516 punten – 6 lijstjes

https://mybloodyreviews.com/wp-content/uploads/2017/05/THE_VOID_ONE_SHEET-932x1355.jpeg

119 Blade (1998)

523 punten – 6 lijstjes

https://i.pinimg.com/736x/c8/7f/11/c87f1161958ca9328e363b714098c9b8.jpg

118 Livide (2011)

Livid

523 punten – 7 lijstjes

https://image.tmdb.org/t/p/w500/nG9pHct881ZzEBzxAHY5hkLa2Cn.jpg

117 Pet Sematary (1989)

529 punten – 7 lijstjes

https://i.pinimg.com/originals/44/9e/1d/449e1d21e42ec4adc1270addf8302805.jpg

116 The House That Jack Built (2018)

536 punten – 5 lijstjes

https://i.pinimg.com/736x/56/8e/67/568e67cac7863b7578ca2f81fbda0ed7.jpg

115 The VVitch: A New-England Folktale (2015)

538 punten – 10 lijstjes

https://i.pinimg.com/originals/fe/d7/db/fed7db615b52fc1850383cd9f78ea879.jpg

114 Fright Night (1985)

550 punten – 6 lijstjes

https://i.redd.it/5s36d5lwb4px.jpg

113 The Brøken (2008)

The Broken

557 punten – 6 lijstjes

https://www.moriareviews.com/rongulator/wp-content/uploads/Broken-2008-poster-3.jpg

112 Sinister (2012)

561 punten – 9 lijstjes

https://i.pinimg.com/originals/c1/be/17/c1be17f12e6a8902a996d6384cc93ebb.jpg

111 Ang-ma-reul Bo-at-da (2010)

I Saw the Devil

570 punten – 5 lijstjes

https://pacocast.files.wordpress.com/2015/10/i-saw-the-devil.jpg

UmbraVitae

• 4314 messages
  • 4021 votes

Coole poster van Hostel (2005)

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

17/20 gezien (160/200)

Niet gezien:

Blade: wel de 2de lang geleden eens gezien met vrienden in de bios, niet mijn ding, lijkt me ook meer actiefilm dan horror

The House that Jack Built: Lars von Trier, lange speelduur, neen dank u

The Seasoning House: ok er is revenge op een brutale manier maar is dat wel zo? Misschien deze op de kijklijst? joolstein en Shadowed wat zeggen jullie?

Eigen nominaties

Livid: het gebeurt niet gauw maar hier dan toch eens een moderne Franse horror die ik wel goed kon smaken

The Witch: tegen alle verwachtingen in heb ik er van genoten

Verder nog fijn

Sinister

Pet Sematary

Dracula (1992): al is het heel lang geleden dat ik die nog heb gezien

Hostel: al zal ik die nu ook wellicht niet opnieuw gaan kijken

Van Ju-On herinner ik me niet veel meer. Voor de rest vind ik de lijst weinig bijzonder.En naarmate we hoger gaan, ga ik dat wellicht vaker gaan zeggen. Spijtige verrassingen vind ik 30 Days of Night en The Broken, vooral die eerste hoort naar mijn mening niet thuis in een top 300 en al zeker zo hoog niet. Komaan dan zijn de Dead Snow films toch nog beter... The Broken vind ik ik eigenlijk ook geen horrorfilm en is wat mij betreft de zwakste van de hoop. Aan de andere kant herinner ik me er nauwelijks wat van. Dan zal ik toch maar I saw the Devil als slechtste aanduiden die constant hetzelfde riedeltje herhaalt en dat 2 uur lang.

Een paar klassiekers zoals The Fog, mischien wel de beste Carpenter al wil dat in mijn geval niet veel zeggen. Child's Play gelukkig niet in de top 100. Niet alleen zijn er veel betere killer/creepy poppen films, Chucky is in principe gewoon een moordenaar in een poppenlijf en gedraagt zich dus ook meer als mens dan pop. Basically een Jason Voorhees/Freddy Krueger/Michael Myers in het lichaam van een pop.

Fright NIght is ook een kleine klassieker die ik bij een recente herziening bijna niet meer uit te zitten vond.

Nu goed zo vreselijk als The Lost Boys wordt het gelukkig nooit.

Aan de rest verspil ik geen woorden meer, matig at best.

Shadowed

• 11345 messages
  • 6677 votes

The Seasoning House is een beetje een opgepoetste oorlogsfilm met enkele grafische momenten. Ik zou het niet als B-film zien, en het is best serieus qua toon. Ik vind het persoonlijk een leuke film, maar het revenge gedeelte mocht lekker wat harder. Het harde gedeelte van de film vond ik namelijk niet van het wraakgedeelte komen.

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

Op Blade na van deze reeks alles gezien en daar zitten toch best wel juweeltjes bij. Bij Voorbeeld The Fog, Mama, Phenomena, The Broken. Deze hebben bij mij als waardering minimaal 4½ ster.

Shaky

• 3734 messages
  • 13043 votes

14/20

Opvallend veel films in deze batch die ik nog moet zien dus:

The Fog

Ju-On

Possession

The Seasoning House

The Broken

Livide

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Shaky wrote:

14/20

Opvallend veel films in deze batch die ik nog moet zien dus:

The Fog

Ju-On

Possession

The Seasoning House

The Broken

Livide

je blijft me verbazen. The Fog niet gezien? Hoe is die onder je radar kunnen blijven?

Shaky

• 3734 messages
  • 13043 votes

Ik heb wel The Fog (2005) gezien, telt dat ook?

Geen idee hoe het kan dat ik The Fog nooit gezien heb: Barbeau, Atkins, Curtis en Leigh... met zo'n horror-royalty vind ik het ook vreemd dat deze nog op de kijklijst gezet moet worden. Lijkt me overigens een prima filmpje.

ikkegoemikke

• 3449 messages
  • 4883 votes

Horror 120-101 : 12/20 gezien (Nominaties - Pet Sematary/Fright Night/The Seasoning House/Dracula/Child's Play/The Fog/Mama/Ju-on/Possession)

Theunissen

• 12267 messages
  • 5513 votes

alexspyforever wrote:

Alvorens Theunissen naar (het hopelijk coronavrije) Italië trekt, nog even wat aanbevelingen uit bovenstaande lijstjes. En ik tag jou ook Fransman dat je niet kan zeuren dat ik jou vergeet...

The Blood on Satan's Claw (1971): ondanks het vrij hoge gemiddelde, nogal slap verhaaltje maar de film bevat genoeg "functioneel naakt" om niet in slaap te vallen

Blood Feast 2: All U can Eat (2002): een van mijn nominaties en wat mij betreft de leukste van HG Lewis. Goede gore, grappig en vrouwelijk naakt wat wil je nog meer?

The Green Inferno (2013): neen das een grap, er is geen tiet te zien in dit gedrocht, een jungle kannibalenfilm onwaardig.

Terrifier (2016): Nu ja toch 1 scène met naakt, die uiteindelijk ook nog de gruwelijkste is van de film, die ondanks de erg creepy villain redelijk standaard verloop kent

Santa Sangre (1989) : Misschien geen naakt, maar toch een aantal uitdagende scènes, best wel goede film ook

Cat People (1982): een matige remake die enkel toe dient om skinny non-actrice Nastassja Kinski af en toe uit de kleren zien gaan, gelukkig is er nog een topless scène van de wat voluptueuzere Annette O'Toole

Humanoids from the Deep (1980): zeemonsters die rondborstige dames achterna zitten die dan ook wel eens wat textiel verliezen, nough said

Cannibal Ferox (1981): de minste jungle kannibalenfilm na the green inferno, maar beetje topless maakt het misschien nog beetje interessant

Frankenhooker (1990): ook een van mijn nominaties, ik kan me niet voorstellen dat jullie dit niks zouden vinden. Er bestaan al zoveel Frankenstein films waarin een wetenschapper een monsterlijke vent wil creëren. Hier eens eentje die zijn gemassacreerde vriendin wil laten herleven. Bij de prostituees vind hij alvast het nodige materiaal

The Burning (1981): goed dat ik het even checkte maar er zijn wel degelijk enkele naaktscènes. Maar aangezien ik ze al vergeten was, zullen ze wel niet erg bijzonder zijn geweest

Sleepaway Camp II: Unhappy Campers (1988): same as above

Ultimo Mondo Cannibale (1977): Beste jungle kannibalenfilm na Cannibal Holocaust, Me Me Lai is een naturel beauty met naturel body (zie nu net dat theunissen die al heeft gezien en niet meteen enthousiast was)

I Spit on Your Grave 2 (2013): film focust zich op torture en revenge, maar de protagoniste is enkele keren in haar pure te zien

Dit bericht heb ik niet meer gezien, want toen had ik mijn laptop al afgesloten. Ik ben gisteravond weer teruggekomen (ik was rond 20:15 uur thuis en heb circa 850 kilometer gereden met pauzes en helaas ook met een snelwegafzetting in Duitsland wat me ongeveer een uur extra tijd heeft gekost). De vakantie (ik was aan het Lago Maggiore in Italië en dan in het plaatsje "Maccagno con Pino e Veddasca") was leuk en volgens mij ook Corona vrij en de maatregelen die ze daar genomen hebben zijn best goed (en dan doel ik op het dragen van een mondkapje als je ergens naar toe gaat, bijvoorbeeld als je ergens wat gaat eten en/of drinken of met de boot gaat naar een naar een andere plaats).

Nu ik weer thuis ben, heb ik weer wat tijd nodig om in mijn ritme te komen en om alles hier te lezen (daar ben ik denk ik wel even zoet mee ). In ieder geval bedankt voor de tips en een aantal van die films heb ik gezien, waaronder "Terrifier (2016)" met de meest enge clown die ik tot nu toe heb gezien, namelijk Art the Clown. Een Clown met weinig woorden (geen) maar met veel daden, waaronder het doormidden zagen van een compleet naakte ondersteboven gehangen vrouw, waarbij hij begint bij de vagina

Ik dacht dat ik die film (kreeg 3,5* van mij) ook in mijn lijstje (van 75 films) had gezet, maar schijnbaar heb ik die over het hoofd gezien, waardoor hij er niet in is gekomen.

Theunissen

• 12267 messages
  • 5513 votes

alexspyforever wrote:

Ik dacht nog ik zet Race with the Devil op mijn watchlist, maar als ik de reacties lees is het eerder een thriller met nogal veel actie.

4* van Theunissen maar dat lijkt vooral uit nostalgie te zijn.

Het is inderdaad een Thriller (maar omdat hij hier bestempeld wordt als een Actie / Horror film is hij in mijn lijstje gekomen), maar wel een goede (die kan ik ook iedereen aanbevelen om te kijken, ook al komt hij uit de jaren 70) en mijn hoge punt heeft inderdaad ook met nostalgie te maken.

Van de 88 stemmers hebben er maar twee personen die film een lager punt gegeven dan 2,5* en één iemand heeft deze film zelfs 5,0* gegeven en dat was ik niet

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Theunissen wrote:

(quote)

Het is inderdaad een Thriller (maar omdat hij hier bestempeld wordt als een Actie / Horror film is hij in mijn lijstje gekomen), maar wel een goede (die kan ik ook iedereen aanbevelen om te kijken, ook al komt hij uit de jaren 70) en mijn hoge punt heeft inderdaad ook met nostalgie te maken.

Van de 88 stemmers hebben er maar twee personen die film een lager punt gegeven dan 2,5* en één iemand heeft deze film zelfs 5,0* gegeven en dat was ik niet

Tja ik ben vooral op deze mening afgeknapt, geen stem van deze user maar het zal toch zeer laag zijn geweest:

Driello wrote:

Ontzettend slecht uitgevoerde film. Knalt nu en dan uit elkaar van het gemis van logica. Daarnaast is het een erg stereo-type, sexistische film (de mannen knappen telkens het werk op en de dames komen niet verder dan gillen en janken). Nu en dan lachwekkend, bijvoorbeeld bij de 'spannende' achtervolgingen.

Geef mij toch maar liever eentje met wat sterkere vrouwen. Het hoeven geen kickass babes te worden of die zogenaamde feministische films van Russ Meyer (in werkelijkheid is het gewoon exploitatie voor zn eigen plezier en strontvervelende films) maar niet zoiets. Wat boeien mij die mannen nu

En nogmaals actiefilms sinds mijn tienerjaren is mijn interesse daarin gekelderd.

Theunissen

• 12267 messages
  • 5513 votes

alexspyforever wrote:

Tja ik ben vooral op deze mening afgeknapt, geen stem van deze user maar het zal toch zeer laag zijn geweest:

Geef mij toch maar liever eentje met wat sterkere vrouwen. Het hoeven geen kickass babes te worden of die zogenaamde feministische films van Russ Meyer (in werkelijkheid is het gewoon exploitatie voor zn eigen plezier en strontvervelende films) maar niet zoiets. Wat boeien mij die mannen nu

En nogmaals actiefilms sinds mijn tienerjaren is mijn interesse daarin gekelderd.

Ik zou persoonlijk niet afknappen op één mening van iemand, maar hoewel het geen sterkere vrouwen zijn, zijn de goedkope en zieke films van regisseur Lucifer Valentine en Fred Vogel misschien nog wel iets voor je, met daarbij mijn persoonlijk favorieten "Slow Torture Puke Chamber (2010)", alleen die titel al , "ReGOREgitated Sacrifice (2007)" en "August Underground's Penance (2007)".

Noodless

• 10040 messages
  • 6176 votes

19/20 gezien ( 171 / 200 )

Beetje een dubbel gevoel want in deze lijst staan liefst 9 nominaties van mij bij waarbij 6 net niet in die

top 100. Anderzijds is het ook wel leuk dat sommigen zo hoog eindigen. Bijvoorbeeld The Seasoning House had ik nooit zo hoog verwacht, dus meerdere liefhebbers En eigenlijk I Saw the Devil ook niet. Er zitten een paar films bij die ik niet zo top vind, maar kan de fans wel begrijpen. Dit kan ik niet zo zeggen van films zoals Blade, Child's Play en 30 Days of Night. Die staan wel erg hoog in de lijst, maar blijkbaar toch geliefd bij sommige users. Op de watchlist, maar die stond er al.....jawel ook The Fog

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.