• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.014 actors
  • 9.371.607 votes
Profile

MovieMeter top 1000 project - Editie 2019

gauke

• 9852 messages
  • 13069 votes

stephan-0115 wrote:

Bij de eerste 50 al direct mijn nummer 2 (Le Cose Che Restano) en nummer 5 (Morte a Venezia) uit mijn top10 tegengekomen. Misschien volgende editie toch maar zorgen dat ik een lijstje in kan leveren en er tijd voor maken.. jammer.

Zou leuk zijn!!!

Ferdydurke

• 1353 messages
  • 854 votes

Holy Motors!

Holy Motors er in, da's voor het eerst. Zelfs de eerste Carax ooit in deze lijst, denk ik? Historisch.

En ik hou Bergman's Scener ur ett Äktenskap, recent gezien, er hoogstpersoonlijk nog even in...

Ja, graag gedaan.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

stephan-0115 wrote:

Bij de eerste 50 al direct mijn nummer 2 (Le Cose Che Restano) en nummer 5 (Morte a Venezia) uit mijn top10 tegengekomen. Misschien volgende editie toch maar zorgen dat ik een lijstje in kan leveren en er tijd voor maken.. jammer.

Beide staan op de watchlist. Vooral Le Chose past precies in m’n straatje. Zullen we er samen voor zorgen dat ze een stuk hoger komen de volgende keer

En Unsere Mutter komt dan hopelijk eindelijk in de toplijst.

Baggerman

• 10839 messages
  • 8280 votes

TornadoEF5 wrote:

Denk dat er gaan klagen dat het wat meer vermainstreamd is.

Zal ik dan maar de eerste zijn? Voorlopig lijkt het er nog wel op.

Voorlopig 49/70 gezien. Sta er nog niet ècht van te stuiteren van enthousiasme.

Maar toch ook wel wat tips opgedaan, hoor!

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Het valt best wel nog mee vind ik.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Mooi dat Lady Vengeance het heeft gehaald. Voor zover film poëtisch kan zijn komt dit heel dicht in de buurt.

Mat_

• 737 messages
  • 1335 votes

Misschien is het hier al vermeld, maar wat is de film met de meeste noteringen die de uiteindelijke lijst niet heeft gehaald, Film Pegasus?

En hoeveel noteringen waren dat?

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

4 films zaten in 9 lijstjes, maar geraakten desondanks niet in de top 1.000. Lage noteringen vooral:

Mud, Samaria, Kiss Me Deadly en Tokyo Fist

Ferdydurke

• 1353 messages
  • 854 votes

Macmanus wrote:

On body and soul dat is toch zo een grijze muis film dat je die onthoudt voor je toplijst. Moet je wel heel saai zijn zeg.

Ja, logisch dat je tussen zoveel kwaliteit deze er even uitpikt

Waar is jouw lijstje eigenlijk, Macmanus?

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Oef, My Sassy Girl heeft ook een duikeling gemaakt zeg. Jammer!

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Ik denk dat ik maar Italiaans ga leren voor de tiplijst. Veel Italiaanse films tot nu toe die ik wil zien.

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2842 votes

Jeux`d Enfants had ook best ik mijn lijst gemogen.

nathaniel177

• 574 messages
  • 2726 votes

IH88 wrote:

Ik denk dat ik maar Italiaans ga leren voor de tiplijst. Veel Italiaanse films tot nu toe die ik wil zien.

si si spaghetti

gauke

• 9852 messages
  • 13069 votes

Tot nu toe:

13 in de lijst

46 gezien

Uiterst content dat deze films de lijst gehaald hebben (en aanbevolen):

Beautiful Thing (1996)

Querelle (1982)

Le Cose Che Restano (2010)

Ha-Buah (2006)

• 31148 messages
  • 5448 votes

37/60 gezien. Ondanks de mainstream nieuwkomers toch nog enkele leuke nieuwe tips.

gauke

• 9852 messages
  • 13069 votes

Film Pegasus wrote:

37/60 gezien. Ondanks de mainstream nieuwkomers toch nog enkele leuke nieuwe tips.

We zijn toch al bij nr 931 = 70............

• 31148 messages
  • 5448 votes

gauke wrote:

(quote)

We zijn toch al bij nr 931 = 70............

80 ondertussen! 46/80 gezien. Nog veel films te zien, dus dat zit wel goed.

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

Gelukkig ben ik te vroeg op het werk zo, kan ik er weer even doorheen lopen en de lijst bijwerken.

Ik vond On Body and Soul allesbehalve grijs, trouwens. Dus ik moet wel ultiem saai zijn

MovieMeter Top 1000 - 2019 @ICM 59/80

• 31148 messages
  • 5448 votes

John Milton wrote:

Gelukkig ben ik te vroeg op het werk zo, kan ik er weer even doorheen lopen en de lijst bijwerken.

Ik vond On Body and Soul allesbehalve grijs, trouwens. Dus ik moet wel ultiem saai zijn

MovieMeter Top 1000 - 2019 @ICM 59/80

Ik vond het net een interessante still bij die film. Moet ik zeker opzoeken!

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Ferdydurke wrote:

(quote)

Ja, logisch dat je tussen zoveel kwaliteit deze er even uitpikt

Waar is jouw lijstje eigenlijk, Macmanus?

Ja deze viel zo op. Dat er imo slechte films in de lijst belanden is onvermijdelijk natuurlijk maar dat je bij het maken van je lijst aan zo een film denkt vind ik opvallend. Beetje dat je Elbow als je favoriete band zou noemen. Dan moet je wel slecht in bed zijn.

Ja wil altijd wel meedoen maar heb/maak er dan toch nooit echt de tijd voor.

Querelle

• 6548 messages
  • 4894 votes

930. In the Mouth of Madness (1994) NIEUW

Erg fijn dit. Ik ben blij dat hier kenners aan meedoen!

Baggerman

• 10839 messages
  • 8280 votes

TornadoEF5 wrote:

Het valt best wel nog mee vind ik.

Het is niet per se erg, zelf heb ik ook wel een aantal mainstreamfilms in mijn lijst staan. Tenslotte is het onze lijst en bepaalde films kunnen heel dierbaar zijn voor deze of gene. Voor het opdoen van tips vind ik het wel jammer, want - of ik ken de films al - of ik ben er niet naar op zoek.

• 31148 messages
  • 5448 votes

Een gezamenlijke lijst met een diverse waaier van deelnemers geeft altijd een hoop films die divers zijn. Ik denk dat de top 1.000 nog altijd kleurrijker is dan veel andere gekende filmlijsten. Het blijft een boeiend overzicht. Hoeveel lijsten hebben zowel Leviafan als American Pie in hun overzicht?

remorz

• 2497 messages
  • 2739 votes

Ik wilde zeggen bizar dat een Dead Man's Chest zo hoog staat. Maar ik zie dat die toch nog op een forse 3,65 staat. Verder vind ik Chamber of Secrets (slechtste Potter) en Matrix Revolutions opmerkelijk.

Ik ben blij met Holy Motors en Devil's Advocate (al had ik laatstgenoemde hoger verwacht).

Ponyo is naast The Wind Rises de enige Miyazaki die ik niet in mijn lijst had. Met acht films toch mijn meest voorkomende regisseur.

Mijn belangrijkste tips zijn Un Lac en Mizu No Onna, maar die staan al jaren op het lijstje.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Baggerman wrote:

(quote)

Het is niet per se erg, zelf heb ik ook wel een aantal mainstreamfilms in mijn lijst staan. Tenslotte is het onze lijst en bepaalde films kunnen heel dierbaar zijn voor deze of gene. Voor het opdoen van tips vind ik het wel jammer, want - of ik ken de films al - of ik ben er niet naar op zoek.

Ik heb het juist andersom. Leuk om allerlei onbekende tips op te doen, maar als ze nergens te zien zijn houdt het al snel op. Twee jaar geleden heb ik m’n IMDB watchlist volgegooid op basis van de top 1000 en vervolgens weer geleegd omdat het er maar stond te staan.

• 31148 messages
  • 5448 votes

Dead man's chest is mijn ding niet, maar heeft duidelijk een publiek. Chamber of Secrets is idd de slechtste Potter en ook Matrix Revolutions staat vooral bekend als teleurstelling van de trilogie. Maar het blijven populaire films blijkbaar.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

The Terminal? Haha, wtf.

• 31148 messages
  • 5448 votes

eRCee wrote:

The Terminal? Haha, wtf.

Ik verschoot ook dat deze er in staat. En dat die zo hoog scoort op moviemeter! Luchtige romcom, maar je zou niet zeggen dat dit van Spielberg is. Zoek dan maar een still die visueel de moeite is.

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

Dat is je gelukt.

Ik vind Zeta-Jones visueel de moeite, ontegenzeggelijk.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.