• 178.041 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.371.676 votes
Profile

MovieMeter top 1000 project - Editie 2019

remorz

• 2497 messages
  • 2739 votes

Als je zoekt op “mary max” krijg je nul hits. Maar met “mary and max” komt ie tevoorschijn idd. Geruststellend idee dat ie nog komt ?

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

IH88 wrote:

(quote)

Kijken!(afbeelding)

Dit is wel uitnodigend.

remorz

• 2497 messages
  • 2739 votes

Hereditary mogen we ook nog wel verwachten, niet?

Cosoco

• 10908 messages
  • 5185 votes

Ik verwacht Beoning ook nog wel.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

remorz wrote:

Hereditary mogen we ook nog wel verwachten, niet?

Vrees van wel, hoop van niet.

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Zwolle84 wrote:

(quote)

Dit is wel uitnodigend.

Doen, leuke film.

Cikx

• 2120 messages
  • 1083 votes

Beoning, Mandy, mother!, Hereditary en Climax zijn allemaal van harte welkom wat mij betreft.

remorz

• 2497 messages
  • 2739 votes

Onderhond wrote:

Vrees van wel, hoop van niet.

Haha. Mooi hè: werp een gehypete horror uit en je hebt zo een misnoegde OH beet. ?

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

Wel als het gehypet wordt als "elevated horror"

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Is dat ooit gedaan dan?

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Cikx wrote:

Beoning, Mandy, mother!, Hereditary en Climax zijn allemaal van harte welkom wat mij betreft.

Mother! is wel de minste in de lijst.... Hereditary is zeker van harte welkom.

Cikx

• 2120 messages
  • 1083 votes

Smaken verschillen natuurlijk. Voor mij is dat Climax, wat ik overigens nog steeds een topfilm vind.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

Zwolle84 wrote:

Is dat ooit gedaan dan?

Yups. Random google resultaat, 't is ondertussen al een geijkte term die uiteraard ook meteen weer in vraag gesteld wordt door andere mensen. Maar het bakent toch mooi een groepje films af dat de laatste jaren een hoop kritische waardering gekregen heeft.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Ah oké, ik had de term nog nooit gehoord.

Dievegge

• 3170 messages
  • 8193 votes

In Nederland maakten ze al elevated horror in de jaren '80: De Lift (1983).

remorz

• 2497 messages
  • 2739 votes

Ik vond Hereditary het jasje prima passen, als een film die de tijd neemt om via psychologisch drama een solide fundament voor karakters en hun horrorsores te leggen. Misschien ook een sidestep neemt van de opportunistische jumpscare-wave.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

remorz wrote:

opportunistische jumpscare-wave.

Dan nog liever dat. Als het faalt heb je ten minste nog gewoon een gefaalde horror gezien.

Als een film als Hereditary faalt zit je gewoon een halve film lang naar slecht drama te kijken. En er zijn er al genoeg arthouse filmpjes die die functie vervullen.

remorz

• 2497 messages
  • 2739 votes

Dat ben ik 100% met je eens! Gelukkig slaagde Hereditary in mijn ogen met vlag en wimpel ?

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Als het faalt heb je ten minste nog gewoon een gefaalde horror gezien.

Da’s wel een pluspunt ja.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

De categorie Lion/middle of the road drama’tjes doet het goed.

ArjanvDijk

• 28 messages
  • 1472 votes

Ik heb Mother! in de bios gezien, maar ik vond hem dus echt verschrikkelijk slecht. Ik heb 2 films ooit 1 ster gegeven, waarvan Mother! er één is. Kan je zien hoe erg smaken verschillen en over smaak valt niet te twisten .

leatherhead

• 3556 messages
  • 1813 votes

Hereditary is zo'n film die arthouse en genrehorror probeert te combineren, maar uit beide 'invloeden' vooral de vervelendste, meest clichématige elementen neemt.

Al heb ik dan wel liever Hereditary dan Get Out, die we ongetwijfeld ook nog gaan zien.

Jammer verder van de daling van La Vie Nouvelle, ondanks enkele nieuwe noteringen (waaronder mijn #2).

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

ArjanvDijk wrote:

en over smaak valt niet te twisten .

Lekker dan. Kunnen we deze website wel opdoeken.

remorz

• 2497 messages
  • 2739 votes

leatherhead wrote:

Hereditary is zo'n film die arthouse en genrehorror probeert te combineren, maar uit beide 'invloeden' vooral de vervelendste, meest clichématige elementen neemt.

Al heb ik dan wel liever Hereditary dan Get Out, die we ongetwijfeld ook nog gaan zien.

Dat is het ding met sfeer, denk ik (want hoezo, cliché?). Als het je pakt, zit je er in. Zo niet, gaat alles langs je heen. Ik had dat een beetje bij Us. Komt misschien ook nog wel.

leatherhead

• 3556 messages
  • 1813 votes

remorz wrote:

(quote)

Dat is het ding met sfeer, denk ik (want hoezo, cliché?).

Het zoveelste glaasje draaien, bezeten personen, de gebruikelijke tropes die je in 'gewone' geesten films aantreft. Van de arthouse kant heb je dan wat traag, onheilspellende bedoeld camerawerk, een hoop stroperig drama en wat obligate symboliek. Vond het nogal uitgekauwd allemaal.

Maar verder heb je mbt tot sfeer natuurlijk gelijk. Mij pakte de film simpelweg niet genoeg op dat gebied, op een enkele scene na.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Million Dollar Baby is nog steeds één van mijn indrukwekkendste filmervaringen ooit. Ondanks de oude en kleine bioscoop (de oude Camera bioscoop aan de Oudegracht in Utrecht) en het feit dat er ratten rondliepen .

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

leatherhead wrote:

(quote)

Het zoveelste glaasje draaien, bezeten personen, de gebruikelijke tropes die je in 'gewone' geesten films aantreft. Van de arthouse kant heb je dan wat traag, onheilspellende bedoeld camerawerk, een hoop stroperig drama en wat obligate symboliek.

Ik doe echt m’n best, maar geen van die punten herken ik van mijn twee viewings.

Cosoco

• 10908 messages
  • 5185 votes

Alleen al door de soundtrack was Hereditary de moeite - die was zowel voor een art-house als een horror origineel.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Omdat jullie zo actueel over Hereditary discussiëren, heb ik al een volgende blokje neergezet.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Die still van The Handmaiden.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.