• 178.061 movies
  • 12.207 shows
  • 33.978 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.371.784 votes
Profile

MovieMeter top 1000 project - Editie 2019

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Film Pegasus wrote:

(quote)

Geldt je standpunt over alle geanimeerde films? Dat genre is ongelofelijk breed. Je mist een hoop geweldige film op die manier.

Ja, op een heel enkele uitzondering na wel. Voel me er meestal toch te oud voor.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Zwolle84 wrote:

(quote)

Ja, op een heel enkele uitzondering na wel. Voel me er meestal toch te oud voor.

Niet alles is voor een familiepubliek zoals Disney. Je weet niet wat je mist!

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Film Pegasus wrote:

(quote)

Niet alles is voor een familiepubliek zoals Disney. Je weet niet wat je mist!

Disneys zijn nu net de enige animaties die ik vaak nog wel kan waarderen. Al is het puur om nostalgische redenen. Maar als ik dan bijv. na de prachtige remake van Ghost in the Shell die twee originals zie zit ik de minuten echt weg te kijken.

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Kijk nog weleens een animatie in de bioscoop, maar die vallen me toch steevast tegen. Altijd een onvoldoende of nipte voldoende, geloof ik. Vind de animatie vaak oninteressant of storend. Neemt niet weg dat er ook animaties zijn die ik kan waarderen (er staat er zelfs eentje in mijn top-500!).

O ja, Isle of Dogs vond ik wel (erg) sterk.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Zwolle84 wrote:

(quote)

Into the Spider-Verse heeft wel wat serieuze thema's (net zoals The Lion King die je wel goed vindt) en is zeker niet kinderlijk. Het is daarnaast ook gewoon pure fun en de animatie is .

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Zwolle84 wrote:

(quote)

Disneys zijn nu net de enige animaties die ik vaak nog wel kan waarderen. Al is het puur om nostalgische redenen. Maar als ik dan bijv. na de prachtige remake van Ghost in the Shell die twee originals zie zit ik de minuten echt weg te kijken.

Eén ding kan ik je wel garanderen. Bij Into the Spider-Verse zit je de minuten echt niet weg te kijken. Aan de andere kant is het ook wel makkelijk. Als je Spider-Verse niet goed vindt hoef je voor de rest van je leven geen animatiefilms meer te gaan kijken. Beter dan dit wordt het niet, en dan weet je in ieder geval zeker dat dit genre niks voor je is. Een win-win situatie dus .

horizons

• 5688 messages
  • 2406 votes

Jah, into the spiderverse is alleen al aanrader vanwege de stijl.

Cikx

• 2120 messages
  • 1083 votes

Ik ben volgens mij een van de enige die er weinig aan vond, maar genoeg animatiefilms die ik absoluut de moeite waard vind. Perfect Blue, Spirited Away, Grave of the Fireflies, Tekkonkinkreet om er maar een paar te noemen.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Cikx wrote:

Ik ben volgens mij een van de enige die er weinig aan vond, maar genoeg animatiefilms die ik absoluut de moeite waard vind. Perfect Blue, Spirited Away, Grave of the Fireflies, Tekkonkinkreet om er maar een paar te noemen.

Spirited Away en Grave of the Fireflies vond ik ook prachtig inderdaad. Maar Zwolle84 vond de Ghost in the Shell films niets, dus het lijkt me sterk dat hij deze films wel sterk vindt. Into the Spider-Verse moet hem dan misschien meer liggen.

• 31148 messages
  • 5448 votes

Er is een apart topic rond animatie natuurlijk om een hele discussie te voeren. Maar animatiefilms al Coraline, Mary and Max, Tortue Rouge, Isle of Dogs, Persepolis, Vals im Bashir, Your Name, Garden of words, Song of the sea, The garden of words en vele meer, kan je helemaal niet vergelijken met Ghost of the shells. Het zou jammer zijn dat je die geen kans geeft om Ghost of the shells je niet bevallen zou zijn.

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Ghost in the Shell is toch wel (heel) iets anders dan die Ghibli films...

remorz

• 2497 messages
  • 2739 votes

Ze zijn in ieder geval, samen met het rijtje van Film Pegasus, moeilijk af te serveren onder het mom “ik voel me er te oud voor”.

gauke

• 9852 messages
  • 13069 votes

Drie films waar ik helemaal niets mee had: Les Amours Imaginaires (2010), A Ghost Story (2017) en Snowpiercer (2013).

Xavier Dolan: ben nieuwsgierig naar Matthias et Maxime!

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Mononoke-Hime (1997) - MovieMeter.nl gooi ik er ook nog even in. En zeker Kimi no Na Wa. (2016) - MovieMeter.nl inderdaad (ben trouwens benieuwd of hij de lijst heeft gehaald. Genoeg tips Zwolle .

Querelle

• 6548 messages
  • 4894 votes

Je voelt je te oud voor animatie, maar je kan alleen Disney waarderen? Ik zou er niet aan beginnen..

• 31148 messages
  • 5448 votes

Hou gewoon de top 1.000 verder in 't oog. Er komen nog verschillende animatiefilms aan.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

IH88 wrote:

Beter dan dit wordt het niet

Erg leuke film ja, maar niet bepaald het summum van animatie.

Verder beetje vreemd om over "te oud" te spreken als je een hoop Marvel stuff in je lijst hebt steken natuurlijk

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Vals im Bashir (2008) - MovieMeter.nl is trouwens een tip die ik door deze lijst heb opgedaan. Bedankt daarvoor dus! Dat is het mooie van de top 1000 lijst.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Complimenten voor de still bij The Force Awakens Pegasus haha. The King's Speech heeft 14 lijstjes en About Ely 7. Zo zie je maar hoe belangrijk plaatsing en hoe gepassioneerd bepaalde gebruikers voor een film zijn is.

SimonSav

• 337 messages
  • 3414 votes

Darbareye Elly (2009) ook de eerste film uit mijn Top 10 die ik zie langskomen. Allicht veel te vroeg maar het is niet anders

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Hoop reacties op een opmerking dat ik die film misschien toch wel eens zal checken. Was in ieder geval niet bedoeld om een pro-/anti-animatiediscussie op gang te brengen. Ik zal nu ook zeker niet opeens een rits animaties gaan checken. GitS was slechts een voorbeeld; ik heb er toch al best wat gezien in allerlei windrichtingen (merendeel niet uitgezeten, dus geen score) en zelden vond ik er iets aan.

MRDammann

• 661 messages
  • 3560 votes

Les Amours Imaginaires, wat een film! Ik weet nog zo goed dat ik hem op het IFFR zag. Ik denk toch wel dat daar mijn liefde voor arthouse films is begonnen.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Ramon K wrote:

(quote)

Vrijwel alle films uit mijn ingezonden top 500 donderen deze editie honderden plaatsen omlaag. Ik ben volgens mij 1 film tegengekomen die 6 plaatsen steeg.

Enige meevallers to nu toe zijn Unbreakable en Romeo + Juliet, die nieuw in de lijst binnenkomen. De rest: MM massacre!

Gezien: 347/400

FF nuanceren en rectificeren: The Brown Bunny, Valerie and Her Week of Wonders en Sympathy for Mr. Vengeance komen ook nieuw binnen. Ook nog een 4tal stijgers kunnen ontdekken waaronder Moon en Road to Perdition.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Zwolle84 wrote:

(quote)

Jij legt jezelf wel meer barricades op. Heb ik jou hier ook niet horen zeggen dat al het acteerwerk van films van vóór 1990 (of zoiets) slecht en toneelmatig is en dat je derhalve weinig naar 'oude' films kijkt? Moet je ook zelf weten hoor, maar dan kun je natuurlijk heel veel weg gaan strepen.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Ramon K wrote:

(quote)

Jij legt jezelf wel meer barricades op. Heb ik jou hier ook niet horen zeggen dat al het acteerwerk van films van vóór 1990 (of zoiets) slecht en toneelmatig is en dat je derhalve weinig naar 'oude' films kijkt? Moet je ook zelf weten hoor, maar dan kun je natuurlijk heel veel weg gaan strepen.

Ligt wat genuanceerder. Ik had het over het acteerwerk in de écht oudere films (eerste helft vorige eeuw). En daarnaast zei ik dat er vooral films vanaf de jaren 90 in m'n lijst staan. Dat komt voor een groot deel omdat ik daarmee ben opgegroeid, die krijgen dan toch al snel een specialer plekje in m'n beleving.

Echte oudjes probeer ik nog steeds wel af en toe. Ik merk alleen dat ik er meestal geen voldoening uit haal. Dan richt ik me liever op een ander type film.

MovieMind

• 6943 messages
  • 0 votes

700-601

38 gezien

15 uit eigen lijst, waarvan..

4 nieuw in de top1000:

Coco

Edge of Tomorrow

Shrek

Source Code

BBarbie

• 12893 messages
  • 7675 votes

SimonSav wrote:

Darbareye Elly (2009) ook de eerste film uit mijn Top 10 die ik zie langskomen. Allicht veel te vroeg maar het is niet anders

Teleurstellend dat deze Kanjer met een hoofdletter K gezakt is in de lijst.

remorz

• 2497 messages
  • 2739 votes

Zo blij met Moon, Delicatessen en Rise of the Planet of the Apes. En een beetje verrast dat ik Blair Witch het hoogst van iedereen gerankt heb.

Bij Vital heb ik altijd het gevoel dat ik die na herziening nog beter zou waarderen.

MovieMind

• 6943 messages
  • 0 votes

IH88 wrote:

Vals im Bashir (2008) - MovieMeter.nl is trouwens een tip die ik door deze lijst heb opgedaan. Bedankt daarvoor dus! Dat is het mooie van de top 1000 lijst.

Nummer drie uit mijn lijst en absoluut een aanrader voor de liefhebber.

Verwacht dat mijn nummer één 'When the Wind Blows (1986)' de toplijst niet gaat halen, maar die wil ik je ook aanraden (mocht je die nog niet kennen).

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

The Texas Chain Saw Massacre had wel minimaal 500 plekken hoger gemogen. Maar goed dat ie er in ieder geval in staat natuurlijk.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.