• 178.040 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.063 actors
  • 9.371.658 votes
Profile

MovieMeter top 1000 project - Editie 2019

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Blij dat Mustang de lijst gehaald heeft. Best hoge entry trouwens.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

BBarbie wrote:

(quote)

Teleurstellend dat deze Kanjer met een hoofdletter K gezakt is in de lijst.

Heb nochtans gestemd op deze film, terwijl ik dat niet gedaan had in 2017. In juni nog gezien voor het eerst SimonSav

Maar om eerlijk te zijn, hij is niet zoveel gezakt, en staat daar toch maar mooi in de top 1000. Het kan erger.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Ongelofelijk blij dat Thelma in de top staat. Eén van de recentere films die ik een 5* heb gegeven. Een absolute aanrader!

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Zeker. Net zoals The Favourite ook behoorlijk onverwacht.

SimonSav

• 337 messages
  • 3414 votes

Film Pegasus wrote:

Ongelofelijk blij dat Thelma in de top staat. Eén van de recentere films die ik een 5* heb gegeven. Een absolute aanrader!

Kwam hier net letterlijk hetzelfde posten. Had het ook totaal niet verwacht eigenlijk. Fantastisch

Warp

• 963 messages
  • 3046 votes

Gummo moet ik ook maar eens spoedig gaan kijken.

Hopelijk maken The Beach Bum en Like Me nog een mooie entree.

• 31148 messages
  • 5448 votes

Kurosawa krijgt serieus wat klappen. Ikiru (ooit op 118) en High en low (ooit op 174) verliezen sterk. Ran op 935 was één van de grootste dalers uit deze top.

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

Opvallend dat deel 2 van The Hobbit hoger staat dan het eerste (hoger gewaardeerd en meer stemmen). Niet meer dan terecht overigens. Het slot van het tweede deel is één van de beste bioscoopervaringen.

https://media3.giphy.com/media/LrbFswP0svXmU/giphy.gif

Met Ikiru kon ik overigens helemaal niets. Dan was High and Low aanmerkelijk interessanter.

• 31148 messages
  • 5448 votes

Voor ieder wat wils. Ik vond de Lord of the ring films zo saai dat ik nog niet begonnen ben aan de Hobbit trilogie. Waarschijnlijk gewoon meer van hetzelfde...

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Blow Out is wel ongelooflijk standvastig zeg. Lanthimos doet het ook goed, en dan moet The Lobster nog komen.

Dying Rose

• 1315 messages
  • 3419 votes

IH88 wrote:

Blow Out is wel ongelooflijk standvastig zeg. Lanthimos doet het ook goed, en dan moet The Lobster nog komen.

Die is al gepasseerd. Geen still die je snel vergeet, me dunkt.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Dying Rose wrote:

(quote)

Die is al gepasseerd. Geen still die je snel vergeet, me dunkt.

Je hebt helemaal gelijk. Die still vergeet je niet snel .

madmadder

• 371 messages
  • 3057 votes

Ik zou Gummo nog eens een kans moeten geven. Denk dat ik die nu veel meer zou kunnen waarderen dan de eerste keer dat ik ‘m zag.

Dopke

• 695 messages
  • 8973 votes

426 / 440

En weer een paar van de lijst bekeken!

A Monster Calls: Stond al lange tijd op de to-see lijst, nu was een mooi moment om ‘m te kijken. Tikje oversentimenteel naar mijn smaak, maar verder erg mooie fantasy film in een realistische setting met indrukwekkende animaties en CGI. 3,5*

Long Day's Journey into Night: Huh? Wat gebeurt hier nu? Prachtig geschoten fragmentarisch eerste deel en dan dat verrassende tweede deel. Erg goed! 3,5*

Love, Simon: Prima coming-of-age filmpje dat de juiste snaren weet te raken (wel erg gelikt) *2,5

Met A Monster Calls, Long Day's, Querelle, Happy as Lazzaro en Der Hauptmann staat mijn teller van topfilms staat al op 5! Deze editie is voor mij alweer helemaal geslaagd Anderen onderhand al goede films gezien aan de hand van de lijst?

Querelle

• 6548 messages
  • 4894 votes

Je geeft wel zuinige waarderingen aan topfilms en goede films (3,5* en 3*) Dopke, als ik je korte beschrijvingen zo doorlees. Maakt verder niet uit of zo, het viel me gewoon op.

madmadder

• 371 messages
  • 3057 votes

Ik heb me door de lijst inmiddels aan De Vierde Man (4*), Nocturama (4*) en Ghost World (3,5*) gewaagd.

Dopke

• 695 messages
  • 8973 votes

Querelle wrote:

Je geeft wel zuinige waarderingen aan topfilms en goede films (3,5* en 3*) Dopke, als ik je korte beschrijvingen zo doorlees. Maakt verder niet uit of zo, het viel me gewoon op.

Een film scoort niet zo snel een vier (of hoger) bij mij. Dan moet het echt helemaal in mijn straatje passen. Bij mij is 3,5* heel erg goed (en die geef ik eigenlijk niet zo vaak), 3* is gewoon goed, 2,5* prima en 2* ok. Pas als een film 1,5* scoort (of lager) dan is er sprake van een te hoge irritatiefactor en zie ik het echt als een slechte film. Ik denk niet echt in voldoendes/onvoldoendes, ik vind iedere film eigenlijk altijd wel iets hebben. Het is meer dat ik ze langs een meetlat leg. Maar ik snap heel goed dat een 3,5 door velen gezien wordt als een mager 7tje

• 31148 messages
  • 5448 votes

Nieuw blokje met een film die in 2013 nog in de top 100 stond. Predator ook gezakt. Waarschijnlijk te oud voor sommige mensen.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Veelbelovend dat we al bijna de helft hebben gehad en nu pas de op een na minste (ik ga er maar even van uit dat Dune er niet in staat) Lynch voorbijkomt.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Film Pegasus wrote:

Predator ook gezakt. Waarschijnlijk te oud voor sommige mensen.

Dat is er bij mij een in de categorie "Wel een 8, nog niet verwerkt".

Net als Me and Earl trouwens.

• 31148 messages
  • 5448 votes

Zwolle84 wrote:

Veelbelovend dat we al bijna de helft hebben gehad en nu pas de op een na minste (ik ga er maar even van uit dat Dune er niet in staat) Lynch voorbijkomt.

Twin Peaks is al langs gekomen op 731.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Film Pegasus wrote:

(quote)

Twin Peaks is al langs gekomen op 731.

Oeh. Dat is wel heel jammer.

• 31148 messages
  • 5448 votes

Leuke nieuwkomer trouwens met Earl en zijn stervende vriendin.

Querelle

• 6548 messages
  • 4894 votes

Dopke wrote:

Een film scoort niet zo snel een vier (of hoger) bij mij. Dan moet het echt helemaal in mijn straatje passen. Bij mij is 3,5* heel erg goed (en die geef ik eigenlijk niet zo vaak), 3* is gewoon goed, 2,5* prima en 2* ok. Pas als een film 1,5* scoort (of lager) dan is er sprake van een te hoge irritatiefactor en zie ik het echt als een slechte film. Ik denk niet echt in voldoendes/onvoldoendes, ik vind iedere film eigenlijk altijd wel iets hebben. Het is meer dat ik ze langs een meetlat leg. Maar ik snap heel goed dat een 3,5 door velen gezien wordt als een mager 7tje

Ah oke, ik had het vermoeden al, dat het zoiets was. Op zich wel herkenbaar, omdat bij mijn 3,5* films ook echt wel goede films zitten. Maar 3* is toch wel een pak minder en ik geef iets makkelijker 4*

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Me and Earl and the Dying Girl is wel een zeer fijne nieuwkomer . Predator is net zoals Speed, The Rock en de Van Damme films wel een beetje jeugdsentiment qua actiefilms.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Dat Sing Street stijgt is ook mooi. Ik ken Survive Style 5+ totaal niet, maar het ziet er verdomd vermakelijk uit.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

Laatste twee blokjes waren echt wel bleh ... en dan wordt het toch nog goedgemaakt! Ooit wel top 100, maar ik verwacht een twist. Op het einde zegt FP gewoon dat hij de hele top in juiste volgorde geplaatst heeft!

(en ja, besef dat dat voor SS5+ weinig tot niks uitmaakt)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Onderhond wrote:
Laatste twee blokjes waren echt wel bleh ... en dan wordt het toch nog goedgemaakt! Ooit wel top 100, maar ik verwacht een twist. Op het einde zegt FP gewoon dat hij de hele top in juiste volgorde geplaatst heeft!

(en ja, besef dat dat voor SS5+ weinig tot niks uitmaakt)

Het was allemaal maar een droom...

wendyvortex

• 5196 messages
  • 7268 votes

Ik ben inmiddels ook de Top 1000 aan het volgen in de thuisbioscoop.

FTV's : The Jungle Book (2016) en Where the Wild Things Are.

RW's: Body Double, The Maltese Falcon en The Ice Storm

Helaas pas woensdag tijd voor de volgende, dat gaat Baby Driver worden (FTV).

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

Spijtig dat Survive Style zo zakt. In de eerste editie nog top 100.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.