- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2019
MovieMeter top 1000 project - Editie 2019
SimonSav
-
- 337 messages
- 3414 votes
Ik moet 641. Martha Marcy May Marlene (2011 hoognodig herzien, want ik sluit niet uit dat ik die destijds ondergewaardeerd heb.
Zo'n film is het ook wel idd.
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
BR 1,5* van mij; Cloud Atlas en As It Is in Heaven zelfs 0,5*. Nogal wat films uit de lijst scoren tussen de 0,5-1,5* bij mij. Ik verwacht dat de helft van mijn Flop 100 deze lijst haalt.
Dying Rose
-
- 1315 messages
- 3419 votes
Ik kom trouwens opvallend vaak de naam van Dying Rose tegen bij m'n favorieten. Zijn we inmiddels al een befaamd duo?
Ik zie anders jouw naam niet staan bij A Cure for Wellness. Nog geen tijd voor kunnen vrijmaken? 
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Nee!
Maar is wel een leuk idee!
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Ik zie anders jouw naam niet staan bij A Cure for Wellness. Nog geen tijd voor kunnen vrijmaken?
Staat in de kast. Nog steeds. Net als o.a. Good TIme, de kleurentrilogie, Personal Shopper en A Ghost Story.
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Zwolle, dat is een uitmuntende opsomming van titels die je hoognodig moet zien...
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Zwolle, dat is een uitmuntende opsomming van titels die je echt heel hard moet zien...
Laat ik dan maar niet zeggen dat Climax en Enter the Void er ook nog steeds tussen staan.
Dying Rose
-
- 1315 messages
- 3419 votes
Zolang die kast eens (dringend) verruild wordt voor de BR-speler is het mij allemaal gelijk.
Ferdydurke
-
- 1353 messages
- 854 votes
152/350 gezien, 34 van mijn eigen lijst. Waarvan de meesten op weg naar de uitgang zijn, zo te zien 
Al zal dat laatste ook te maken hebben met het feit dat het doorgaans films zijn met een wat smallere fanbase (zes of minder liefhebbers). Die titels stuiteren al naar beneden, als er één of twee stemmers van de vorige editie nu niet meedoen.
Niet erg, net zoals het niet erg is dat er titels uit de vorige lijst niet meer zullen terugkeren, en deze lijst blijft interessant genoeg; maar ik ben tot nu toe over het algemeen niet enthousiast over de kwaliteit van wat er voor in de plaats komt. Ik heb er daarvan vier - naast de vier die ik er zelf mee heb in geholpen - aangekruist die me wel interessant lijken: Il Posto, The Rider, Nocturama en The Brown Bunny.
Ik zie onder de nieuwe entries nogal wat formule-films en star-vehicles met 2- , 3- of 4000+ stemmen hier op MM. Ieder z'n meug natuurlijk, en ze zijn zeker niet allemaal slecht, maar een verrijking voor deze lijst vind ik ze niet.
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Laat ik dan maar niet zeggen dat Climax en Enter the Void er ook nog steeds tussen staan.
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Ik dacht dat dat wel echte JM-films zouden zijn.
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Neh, ik ben er nog niet over uit.
Moet ETV zelfs nog afkijken, was er klaar mee halverwege. Love nog niet gezien. Carne en Seul Contre Tous bekoorden me wel aardig, en Irreversible zeker. Maar ik moet wat daarna kwam echt nog even een hernieuwde, frisse poging geven.
En ik weet niet of het echt goed gaat bevallen.
Edit: Mustang. Nog een keer zien 
Dat was een JM film, maar die kon jou niet bekoren, gek genoeg.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Nieuw blokje met 2 grote dalers. Manhattan en For a Few Dollars More zaten ooit rond positie 100, maar geraken nu niet meer in de bovenste helft van de top 1.000...
madmadder
-
- 371 messages
- 3057 votes
Heb er 148/380 gezien. Ga er vanuit dat ik uiteindelijk wel aan de 500 geziene films in totaal kom.
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
268 sta ik nu, en dat ga je inderdaad wel redden, denk ik!
Dievegge
-
- 3170 messages
- 8193 votes
Ik sta op 262/380. Op 43 films heb ik zelf gestemd. De trend wordt helaas doorgezet: veel klassiekers zakken driehonderd plaatsen en er komt weinig goeds voor in de plaats. Het komt er ruwweg op neer dat ik een kwart zeer goed vind, een kwart gemiddeld, een kwart slecht en een kwart niet ken.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Top dat A Quiet Place er in staat. Ik wist niet dat hij zo populair hier was. Hoop dat Annihilation er dan ook in staat. Geweldig natuurlijk dat Mustang het gehaald heeft, en The Skin I Live In mag nog wel hoger staan.
Pieter Montana
-
- 6678 messages
- 2286 votes
Ik had de hoop al opgegeven voor Den Skyldige. Gelukkig!
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
De tuimeling van Hana-bi
Vrijwel alle films uit mijn ingezonden top 500 donderen deze editie honderden plaatsen omlaag. Ik ben volgens mij 1 film tegengekomen die 6 plaatsen steeg.
Enige meevallers to nu toe zijn Unbreakable en Romeo + Juliet, die nieuw in de lijst binnenkomen. De rest: MM massacre!
Gezien: 347/400
Querelle
-
- 6548 messages
- 4894 votes
Veel persoonlijke favorieten zijn vooral getuimeld omdat starbright boy niet meedoet. 
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Veel persoonlijke favorieten zijn vooral getuimeld omdat starbright boy niet meedoet.
Die stelt me zwaar teleur ja! 
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Spidey: Into the Spider-Verse!! Ik ben trots op jullie mede MM gebruikers
.
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Misschien moet ik m’n “Ik sla deze over want het is een tekenfilm”-standpunt toch maar eens herzien.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Misschien moet ik m’n “Ik sla deze over want het is een tekenfilm”-standpunt toch maar eens herzien.
Geldt je standpunt over alle geanimeerde films? Dat genre is ongelofelijk breed. Je mist een hoop geweldige film op die manier.