• 178.079 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.066 actors
  • 9.372.269 votes
Profile

MovieMeter top 1000 project - Editie 2019

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

eRCee wrote:

En ook veel niet geploeter of rijkere milieus, met name dan in zijn bekendere films (zoals Hero, House of flying daggers en Raise the red lantern).

Bij Yimou Zhang is het zo dat wanneer het geen armoede is, het al snel historisch wordt. De enige beetje "nu"-film die hij gemaakt heeft is Keep Cool. Die heb ik hier denk ik niet in de bioscoop gezien (en trouwens, op biosreleases van moderne Zhangs kan je ook maar beter niet wachten, de kans is groot dat je ze anders nooit te zien krijgt).

Long Day's Journey into Night speelt zich verder ook af in een dorpje waarvoor je hier al diep de Ardennen moet intrekken om nog iets soortgelijks tegen te komen. China is de arthouse-only cinema al lang ontgroeit, maar daar wil men hier gewoon niet van weten. Gaan we hier nog liever Crazy Rich Asians kijken.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Update: 272/320 gezien.

Voordeel: best veel favoriete films uit mijn top 500 hebben tot nu toe de lijst gehaald.

Nadeel: nogal wat films die hoog genoteerd staan in mijn lijst zijn nu al de revue gepasseerd. En er komen nog 680 films aan de beurt. Ik ben benieuwd.

Baggerman

• 10839 messages
  • 8280 votes

Met 'Le Feu Follet' mijn eerste top 10-notering in de lijst! Met dank aan onderstaande user.

horizons

• 5688 messages
  • 2406 votes

Shrek,. wtf?! Da's een verrassende nieuwkomer. Infinity War had ik 100 plekken hoger verwacht.

En Harry is wel met een complete invasie bezig zeg. En dat zijn niet eens de twee Harry's uit mijn lijst.

Dopke

• 695 messages
  • 8973 votes

307/320

En er weer een paar bekeken!

Western: Realistische, ruwe karakterschets met een fijne constant dreigende sfeer. 3*

The Captain: 3e topper! Soort morbide ww2 versie van Catch Me if You Can. 3,5*

Free Fall: Mooi, onsubtiel drama. Doet erg denken aan Brokeback Mountain. Acteurs doen het zeer goed! *2,5

Dogman: Fijn misdaadfilmpje maar springt er nergens echt uit 3*

gauke

• 9852 messages
  • 13069 votes

Dopke wrote:

307/320

En er weer een paar bekeken!

Western: Realistische, ruwe karakterschets met een fijne constant dreigende sfeer. 3*

The Captain: 3e topper! Soort morbide ww2 versie van Catch Me if You Can. 3,5*

Free Fall: Mooi, onsubtiel drama. Doet erg denken aan Brokeback Mountain. Acteurs doen het zeer goed! *2,5

Dogman: Fijn misdaadfilmpje maar springt er nergens echt uit 3*

Knap dat je er zo snel serieus werk van maakt!

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Edge of Tomorrow, fijn hoor. Swiss Army Man, Coco en Good Time zijn ook leuke nieuwkomers.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

horizons wrote:

Shrek,. wtf?! Da's een verrassende nieuwkomer. Infinity War had ik 100 plekken hoger verwacht.

En Harry is wel met een complete invasie bezig zeg. En dat zijn niet eens de twee Harry's uit mijn lijst.

Had Infinity War ook hoger verwacht. Harry is goed bezig. Prisoners of Azkaban komt sowieso nog, en wellicht ook wel de 8ste en de 6e nog. Ik denk dat er gewoon maar 1 of 2 films de lijst niet halen. Orde van de Feniks haalt hem niet, en Deathly Hallows I mogelijk ook niet.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

joolstein wrote:

WOW! Hellraiser nieuw op 758 Al jaren mijn Nr. 1 film maar dat had ik niet echt verwacht!

The Forbidden Room van Guy Maddin heb ik vorig jaar ontdekt en vond dat zo goed dat het direct een plaats kreeg in mijn top 20 (19)

Ik was van plan die eens te bekijken, dus wie weet... binnen 2 jaar haha. Het zou me normaal wel moeten liggen.

69/310 gezien ondertussen. Dat is meer dan verwacht, maar door deze rare toplijst dit jaar zal ik de 300 best wel kunnen halen.

SimonSav

• 337 messages
  • 3414 votes

Heb weinig films die ik echt haat, maar nu met Cloud Atlas (2012) en Toni Erdmann (2016) zelfs twee in hetzelfde rijtje snel door naar de volgende dus aub

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

Really, Speed?

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

In deze blok Priscilla, queen of the desert. Bij de titel dacht ik meteen aan films als Red Sonja of Conan the detroyer met Arnold Schwarzenegger. Hoe een mens zich kan vergissen.

En wat komt Speed hier doen!! Compleet onverwacht zo'n actiefilm. Nooit verwacht dat die in de top 1.000 zou komen. Leek mij leuke jeugdnostalgie, maar meer ook niet.

En Baz Lurhman zal ik nooit smaken. (Romeo + Juliet 1* - Mouline Rouge 0.5* - The Great Gatsby 1*) Voor iemand die houdt van musicals is zelfs zijn kitch er over...

Querelle

• 6548 messages
  • 4894 votes

Film Pegasus wrote:

In deze blok Priscilla, queen of the desert. Bij de titel dacht ik meteen aan films als Red Sonja of Conan the detroyer met Arnold Schwarzenegger. Hoe een mens zich kan vergissen.

Nee, Priscilla is een heel ander soort gay film

Warp

• 963 messages
  • 3047 votes

Mooie binnenkomer van Good Time in ieder geval

MovieMind

• 6943 messages
  • 0 votes

John Milton wrote:

Ik zou L'Homme Qui Plantait des Arbres (1987) er graag in willen, maar aangezien die niet op de radar staat gaat dat vermoedelijk niet lukken (hint, hint)

Had er nog nooit van gehoord voor jij ermee kwam, zojuist gezien.

Charmant filmpje, fijn dat je hem ter aandacht bracht.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Priscilla, queen of the desert is geweldig, wat je oriëntatie ook is.

Edit: Graag gedaan MM!

Shrek uit 2001 zo uit het niets hier binnenkomen is idd een shocker.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Ghostland en Speed . Speed is voor mij meer dan jeugdsentiment. Het is ook gewoon een geweldige actiefilm die niets aan kracht heeft ingeboet. I Saw The Devil is een horrorpareltje dat ik pas vorig jaar heb ontdekt.

horizons

• 5688 messages
  • 2406 votes

Die Film Pegasus moet toch ontzettende lol hebben gehad bij het tot stand komen van deze lijst.

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2286 votes

Speed, Shrek, Oblivion, ... Benieuwd hoelang die trend van 'nieuwe' films in de top zich doorzet? (films van na 2017 buiten beschouwing uiteraard). We moeten toch stilaan bij de reeks oude bekenden terechtkomen?

TheBunk

• 746 messages
  • 3093 votes

Eindelijk tijd om me eens in de debatten te mengen.

Ten eerste: wat een bizarre lijst. Zeker niet altijd mijn smaak, maar divers is ie wel. Het is ook duidelijk dat er verschillende kampen zijn hier, een soort allianties die de zelfde films naar boven duwen. Ikzelf heb veel overeenkomsten met gebruikers Badalamenti, Koenr, Mochizuki Rokuro, Prinz, Querelle en Ramon K, die ik vaak bij dezelfde films tref.

Ondanks dat ik de meeste films die ik nog niet heb gezien wel ken, is het toch fijn om ze weer eens onder mijn neus te krijgen en ze weer op een lange watchlist te zetten.

Tnt zag ik 230/350.

54 van mijn films hebben de lijst gehaald, met daarbij vier 5* films: Early Summer (Ozu), Taste of Cherry (Kiarostami), Au Revoir les Enfants (Malle) en Stroszek (Herzog).

Tot slot: complimenten aan Film Pegasus voor de fantastische stills.

SimonSav

• 337 messages
  • 3414 votes

Vage nieuwkomers zitten er soms wel tussen zeg idd.

Maar wel errrrrrg blij met The Guest hoor

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Het vuurwerk is nu wel losgebarsten hoor. MMMM, Ghostland, Cloud Atlas en met The Great Gatsby zelfs eentje uit m'n top 3. Jammer dat ze zo laag staan, maar hé, ze staan er in ieder geval in.

Ik kom trouwens opvallend vaak de naam van Dying Rose tegen bij m'n favorieten. Zijn we inmiddels al een befaamd duo?

leatherhead

• 3556 messages
  • 1813 votes

Harry Potter, Hourglass Sanitorium, Shrek en Calvaire... in één blok.

Go home MovieMeter you're drunk.

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

Ah, ik verwachtte Bohemian Rhapsody wel als nieuwe binnenkomer, maar toch mooi om het ook echt bevestigd te zien. Misschien wel de beste bioscoopervaring sinds Interstellar.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Mooi om The Guest in de lijst te zien. Heeft trouwens 8 lijstjes, geen 6 Film Pegasus.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

BR 1,5* van mij; Cloud Atlas en As It Is in Heaven zelfs 0,5*. Nogal wat films uit de lijst scoren tussen de 0,5-1,5* bij mij. Ik verwacht dat de helft van mijn Flop 100 deze lijst haalt.

BBarbie

• 12893 messages
  • 7675 votes

Ik moet 641. Martha Marcy May Marlene (2011 hoognodig herzien, want ik sluit niet uit dat ik die destijds ondergewaardeerd heb.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

leatherhead wrote:

Go home MovieMeter you're drunk.

Speaking of which...

Ik ben niet Moviemeter, en dronken evenmin. Maar ik ben ook niet helder genoeg om nu aan de ICM lijst te gaan sleutelen.

#avondjeborrelenmetdeschoonouderskomtmorgenwelvooronsallerbestwil

Querelle

• 6548 messages
  • 4894 votes

Ramon K wrote:

BR 1,5* van mij; Cloud Atlas en As It Is in Heaven zelfs 0,5*. Nogal wat films uit de lijst scoren tussen de 0,5-1,5* bij mij. Ik verwacht dat de helft van mijn Flop 100 deze lijst haalt.

De helft van jouw top 100 haalt ook met gemak de lijst. Het glas is weer eens half leeg.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Om maar in de terminologie van de alcoholische consumptie te blijven

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.