• 178.080 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.093 actors
  • 9.372.354 votes
Profile

MovieMeter top 1000 project - Editie 2019

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

remorz wrote:

Film Pegasus

Klopt het dat we nu alle entries gebaseerd op 4 lijstjes voorbij hebben zien komen? Waren er vijf toch?

Klopt. Er komt nog 1 film aan trouwens met 5 lijstjes, de rest heeft er meer nodig.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Complimenten Pegasus voor de still van Starship Troopers. Dat maakt zo´n zonnige zaterdag nog een stukje mooier . Mooi ook dat Source Code nieuw in de lijst komt. Nogmaals, als ik een top 500 had gemaakt...

remorz

• 2497 messages
  • 2739 votes

Wow, die Source Code. Ik weet niet of we al in de buurt zitten, maar je krijgt het idee dat de hoogste nieuwe entry zomaar eens uit érg onverwachte hoek kan komen.

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Ik haat westerlingen, maar Long Day's Journey into Night is beter dan de films die Onderhond beter vindt.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

remorz wrote:

maar je krijgt het idee dat de hoogste nieuwe entry zomaar eens uit érg onverwachte hoek kan komen.

Als in níét Paris est à Nous?

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Hey Damnation staat ook niet in mijn lijst.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

@ McSavah: Tuurlijk. Het lijkt me ook dat je de Chinese cinema niet in zo'n beperkt hoekje moet duwen, van het moet wel écht Chinees zijn hoor. Een goeie film is een goeie film. En de beïnvloeding van regisseurs uit China hoeft zich niet te beperken tot andere regisseurs uit China.

leatherhead

• 3556 messages
  • 1813 votes

Ben benieuwd of Paris Est à Nous nog langs gaat komen. Moet toch haast wel? Lijkt me stug dat-ie helemáál niet in de lijst zou staan.

Zo niet dan verklaar ik OH als schuldige .

remorz

• 2497 messages
  • 2739 votes

Zwolle84 wrote:

Als in níét Paris est à Nous?

Nou, ik geef het nog steeds goede kans, vanwege een select groepje hoogstemmers. Maar een film als The Source Code - uit 2011- komt toch ook enigszins langszij denderen.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

remorz wrote:

(quote)

Nou, ik geef het nog steeds goede kans, vanwege een select groepje hoogstemmers. Maar een film The Source Code - uit 2011- komt toch ook enigszins langszij denderen.

Het kan inderdaad ook zomaar eens een rare titel zijn die je niet ziet aankomen. Categorie Room.

Ferdydurke

• 1353 messages
  • 854 votes

eRCee wrote:

(quote)

Typisch, je bent zeker een westerling?

Ik kan het ook niet helpen.

Kreeg inderdaad ook aardig wat 'westerse' (en Russische) associaties bij die film, niet in het minst door de noir insteek in het eerste deel (wat ik overigens het beste vond).

Moet zeggen dat ik soms (niet altijd) ook wat meer moeite heb met niet-westerse filmmakers die hun eigen culturele gang gaan, en zich niets gelegen laten liggen aan een 'westerse' smaak. Weerasethakul, bijvoorbeeld.

Je blik is altijd beperkt door je eigen achtergrond natuurlijk. Het heeft niet zoveel zin het 'exotische' te omarmen, alleen omdat het exotisch is.

gauke

• 9852 messages
  • 13069 votes

Hoogste binnenkomer: al aan Call Me by Your Name gedacht?

Querelle

• 6548 messages
  • 4894 votes

Ik heb daar niet op gestemd, maar ik verwacht wel dat ie heel hoog binnen komt ja.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Heb die titel echt nog nooit gehoord...

gauke

• 9852 messages
  • 13069 votes

Ik zie veel 5* en 4.5* bij deelnemers aan deze top 1000.

nathaniel177

• 574 messages
  • 2727 votes

Up??

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Gezien het grote aantal zogenaamde "gay movies" zou het wel toepasselijk zijn als Call Me by Your Name de hoogste nieuwe binnenkomer is.

Querelle

• 6548 messages
  • 4894 votes

Ik verwacht zelfs dat ie in de top 20 komt.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

Ferdydurke wrote:

Klinkt als de frustratie van een kenner / liefhebber, ter afwisseling van een doorgaans nuchter overkomende kijk op de filmindustrie.

Dat klinkt misschien zo, maar is het niet. Het is verder ook geen smaakgebonden opmerking, ik vond Long Day's Journey into Night zelf niet eens zo slecht (behalve dan de wat luie one-shot in het tweede deel).

Het is gewoon van de gekke dat men hier al 30 jaar lang dezelfde 5 Chinese films laat uitbrengen, terwijl in de laatste 20 jaar het aanbod compleet opengewaaid is. Het is ondertussen zo breed en divers als de Amerikaanse cinema, maar als er geen armoedige Chinezen te zien zijn dan brengen ze hiet liever niet uit.

Je vindt tegenwoordig in België meer variatie in het Marvel aanbod dan in het Chinese aanbod, dat wordt na een tijdje inderdaad vervelend. Los van de kwaliteit van deze film. Die moet het dan maar even ontgelden.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

gauke wrote:

Hoogste binnenkomer: al aan Call Me by Your Name gedacht?

Ik wel, dat zou zomaar kunnen. Ik heb hem zelf ook hoog staan.

The Normal Heart had ik trouwens ook bijna zelf genomineerd, vond ik erg sterk, maar die wil ik eigenlijk herzien.

Oh Ja, ICM is weer bij, 216/310

Baggerman

• 10839 messages
  • 8280 votes

Onderhond wrote:

Het is gewoon van de gekke dat men hier al 30 jaar lang dezelfde 5 Chinese films laat uitbrengen, terwijl in de laatste 20 jaar het aanbod compleet opengewaaid is. Het is ondertussen zo breed en divers als de Amerikaanse cinema, maar als er geen armoedige Chinezen te zien zijn dan brengen ze hiet liever niet uit.

Ja, dat irriteert me ook wel behoorlijk en het is al jaren zo. Alleen maar ploeterende ellende op het platteland en in achterbuurten. Jongerencultuur en positieve films zie je nauwelijks vanuit China hier. Zou het Rode Schrik (Red Scare, angst voor het communisme) zijn? Hoe meer dissident de regisseur is, hoe meer hij bejubeld wordt. (uitzondering was overigens dat rare label 'The Chinese Cinema Collection' met titels als Life Show, Postmen in the mountains, Purple Sunset en zo. Alhoewel ook daar veel kleigeploeter)

Valt me ook al jaren op aan het aanbod van films uit de jaren vijftig/zestig vanuit Japan in het Westen. Volop Kurosawa, Mizoguchi, Ozu, Naruse en dergelijke, maar van Shinoda en Shindô al stukken minder, laat staan films van Imai, Ieki, Yamamoto.

Voor Tsjechoslowaaks werk geldt overigens hetzelfde.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Denk dat Yimou Zhang en Kar-wai Wong de meest gevierde Chinese regisseurs zijn in het Westen de afgelopen 30 jaar, en die brengen beide geen 'armoedige Chinezen' en/of 'ploeterende ellende op het plattenland en in de achterbuurten'. Ook Long day's journey into night doet dat niet overigens. Het zijn juist regisseurs met heel internationale, grensoverstijgende films, die niet voor niks ook hier aanslaan.

MovieMind

• 6943 messages
  • 0 votes

800-701

30 gezien

12 eigen lijst, waarvan..

7 nieuw in de top1000:

Shaun of the Dead

Inside Man

The Longest Day

Oblivion

Traffic

Unsere Mütter, Unsere Väter

King Kong

Baggerman

• 10839 messages
  • 8280 votes

eRCee wrote:

Denk dat Yimou Zhang en Kar-wai Wong de meest gevierde Chinese regisseurs zijn in het Westen de afgelopen 30 jaar, en die brengen beide geen 'armoedige Chinezen' en/of 'ploeterende ellende op het plattenland en in de achterbuurten'. Ook Long day's journey into night doet dat niet overigens. Het zijn juist regisseurs met heel internationale, grensoverstijgende films, die niet voor niks ook hier aanslaan.

Yimou Zhang JUIST veel geploeter: Red Sorghum, The Story of Qiu Ju, Not One Less, Happy Times...

En Wong Kar-wai is een Hongkong filmmaker.

Ome henk

• 30 messages
  • 0 votes

Mooi dat The Descent (2005) er weer in staat, pas recent gezien en was de eerste film in jaren die ik echt eng vond.

Verrassend dat Traffic nieuw in de lijst is.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Baggerman wrote:

Yimou Zhang JUIST veel geploeter: Red Sorghum, The Story of Qiu Ju, Not One Less, Happy Times...

En ook veel niet geploeter of rijkere milieus, met name dan in zijn bekendere films (zoals Hero, House of flying daggers en Raise the red lantern).

SimonSav

• 337 messages
  • 3414 votes

Woah Aquele Querido Mês de Agosto (2008) maakt een mooie sprong zeg goede shit

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

Het zou interessant zijn om achteraf een correlatie uit te rekenen tussen de gebruikers. Ik heb het gevoel dat niet nader te noemen mensen behoorlijk hoog scoren.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

10 stemmen voor Beautiful Boy: verrassend.

mjk87 (moderator films)

• 14515 messages
  • 4513 votes

SimonSav wrote:

Woah Aquele Querido Mês de Agosto (2008) maakt een mooie sprong zeg goede shit

Ken die hele film niet, maar klinkt echt iets dat iets voor mij is. Snel opzoeken maar.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.