- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter Top Horrorfilms
MovieMeter Top Horrorfilms
Shaky
-
- 3736 messages
- 13048 votes
Opnieuw geen nominatie van mij in deze batch en slechts 10 films hiervan gezien:
Zombi Holocaust (1980): Lekkere old-school nonsense. Het sfeertje is heerlijk en de lol spat er vanaf. Dat het acteerwerk niet al te best is of dat de kannibalen alles behalve terror uitstralen mag de pret niet drukken.
Poltergeist II: The Other Side (1986): Ik vond deel I nog wel goed te pruimen, maar dit is wat te veel van hetzelfde. De spanning is er ook wel vanaf na deel I.
A Nightmare on Elm Street 4: The Dream Master (1988): Deel vier alweer uit de reeks. Het is nog wel redelijk vermakelijk maar de komedie heeft het wat overgenomen van de wat serieuzere toon. Englund vertelde erover dat er verschillende versies van alle films zijn; de duistere, horror versie en de wise-cracking, oneliner versie... helaas won die laatste versie het bijna altijd omdat, volgens hem, de editing in een split second moest beslissen wat het beter zou doen bij het bioscooppubliek. Wat had ik toch graag wat meer de duistere, horror variant van deze reeks gehad.
I Know What You Did Last Summer (1997): Typische tienerhorror uit de 90's. Dit eerste deel is nog wel goed te doen, de gedrochten die hierop volgden hadden nooit gemaakt mogen worden.
Splinter (2008): Beste redelijk filmpje. Gore en setting zijn in orde.
La Horde (2009): Deze viel me wat tegen. Had een veel spannendere film verwacht, maar het geheel is wat saai geworden. Het is onsamenhangend en het verhaal is flinterdun. 5,5je
The Possession (2012): De zoveelste film over een possession. Gelukkig doet deze film nog een aantal dingen goed waardoor het prima te genieten is. Althans, toentertijd in de bioscoop vond ik het wel aardig, of deze film nu bij een herziening nog blijft staan weet ik niet.
The Windmill Massacre (2016): Hier heb ik 3* aan gegeven, maar laat degene die deze film nog niet gezien heeft gewaarschuwd zijn: dit is ongelooflijke troep. Het rammelt van alle kanten, vrijwel alles gebeurt off-screen en het acteerwerk is niveau 0. Het sfeertje is daarentegen wel okay en af en toe houd ik gewoon van dit soort pulp.
Marrowbone (2017): Yes, sterke film! Wie heeft m genomineerd? Verrassend goed. Het verhaal steekt uitstekend in elkaar en de acteurs overtuigen.
The Nun (2018): Niet leuk om dit woord te moeten gebruiken, maar: waardeloos. Niets aan deze film overtuigt. Het was een lange zit in de bioscoop. Het meest storende was nog wel dat het vrijwel geen fluit met de non zelf te maken had. Snooze-fest eerste klas.
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4891 votes
Update
Dag 11 : 7 gezien nl. Bug, The car, A nightmare on Elm street 3, Charlie's Farm, Tusk, Attack of the Lederhosen Zombies en Summer of 84. The Purge : Election Year gedeeltelijk, maar dat telt niet 
Het onthouden waard : Mal Nosso, The Bay, Amer en Adam Chaplin
Dag 12: 10 gezien nl. Kingdom of Spiders, Poltergeist II, A nightmare on Elm Street 4, Beneath the darkness, The Possession, Jug Face, Howl, Wyrmwood, Marrowbone en The Nun. Nominaties van mij zijn Howl en Wyrmwood.
En Alex. Enorm respect voor de inspanningen die je hier doet. Vanzelfsprekend is er altijd wel iemand die mort. Meningen verschillen uiteindelijk. Niet afwijken van het gestelde uitgangspunt. Alleen films met de tag Horror waren toegelaten. Als je de criteria gaat versoepelen wordt het alleen moeilijker. En horror is een breed begrip. Voor mij is Beneath the darkness niet echt horror. Anderen zullen er misschien kippenvel van krijgen. Ik persoonlijk vind het al sowieso geslaagd want ik heb heel veel films ontdekt die ik anders links zou laten liggen. Dus hup naar de apotheose van deze Moviemeter Top Horrorfilms 
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3844 votes
10 gezien van deze lijst.
The man who laughs was een zeer fijne kijkervarinig. Soms een beetje aan de trage kant maar het is ook wel een film van '28. Zeer leuk om gezien te hebben.
Marrowbone is nog een recente kijkervaring en deze viel ook zeer goed mee. Zeer leuke twist in de film ook met een super einde als gevolg.
the windmill massacre is er eentje die ik snel vergeten was.
Wyrmwood was nog zo een verrassing. Dit is meer dan je doorsnee zombie film. Noem het gerust een zombie film met ballen. Ze gaan net dat stapje verder. Zeer leuk met hier en daar wat prima grappige momenten ertussen die zelfs jou niet gaan storen volgens mij alexspyforever
Vacancy 2 kan in de verste verte niet tippen aan het eerste deel
splinter heb ik blijkbaar gezien maar ik kan me er niet zo direct iets van herinneren dus dat zegt genoeg.
I know what you did last summer is een typische slasher zoals er zoveel zijn maar toch was dit een leuke kijkervaring toe hij uitkwam. Ik heb hem niet meer teruggezien dus ik weet niet hoe hij de tand des tijds heeft doorstaan.
Nightmare on elm street 4 was een wat mindere uit de reeks voor mij persoonlijk. Niet slecht maar ik zie liever de Freddy van de eerdere films.
Mijn aanraders vandaag zijn:
The Nun (2018) blijkbaar is deze toch niet zo goed ontvangen als ik dacht. Velen vinden de locaties, het camerawerk en de acteerprestaties wel goed, maar het verhaal niet zo. Ik heb deze pas herbekeken om te zien of ik hem nog even goed zou vinden als in de bioscoop. En ik moet zeggen dat dat toch wel echt het geval is. Volgens mij past het verhaal perfect in the conjuring reeks. OK toegegeven, ze moeten het wel hebben van de cheap jump scares maar je moet toch toegeven dat de sfeer er toch inzit. Ik hou wel van deze reeks en the nun was voor mij een zeer leuke beleving. Taissa Farmiga zie ik als actrice meer groeien bij elke film die ze doet.
Circus of the Dead (2014) deze heeft een beetje een rob zombie vibe. Geen bijster goed verhaal maar veel blood & gore en veel wtf momenten. Geen film die je jaren zal bijblijven maar ideaal voor als je na een lange werkdag hapklaar entertainment wil hebben.
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3844 votes
gaan op de watchlist:
Au Delà des Murs
Kingdom of the Spiders
beneath the darkness
La Horde
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
We kunnen het natuurlijk ook een beetje sturen (en misschien is dat zelfs wel een leuk keuze-element van het 'spel' dat het maken van zo'n lijst is) door in de regels op te nemen dat je bijvoorbeeld voor een top 50 één wildcard krijgt, waarmee je een film mag nomineren die volgens jou onterecht het label op MM én IMDb niet heeft. Eventueel bij een top 100 twee stuks, maar dat hoeft niet; kunnen het ook gewoon bij 1 laten.
Dit lijkt mij nog het beste. Alle films (behalve 1 of 2 films, die je als wildcard kan gebruiken) moeten de tag horror hebben op MovieMeter of IMDb.
Ik heb veel films gecheckt en we hebben 7 films toegelaten die geen horror tag hebben. Dit valt erg mee.
Noodless
-
- 10042 messages
- 6178 votes
14/30 gezien, wel een lijstje dat mij niet zo ligt gezien de scores en wat ik ervan echt wil zien.
Eigenlijk maar twee films op mijn watchlist : Zombi Holocaust 1980 en Circus of the Dead 2014
Twee onvoldoendes ook : The Windmill Massacre 2016 en het vreselijke Titus 1999.
Dan heel wat onderhoudende, maar gemiddelde films : La Horde, Vacancy 2, The Possession, Howl 2015, Kingdom of the spiders ( wel jeugdsentiment ) en Hair Extensions ( ja...alweer die zwarte lange haren
, op een bepaald moment begint dit ook wat averechts te werken natuurlijk na al die invasie van Japanse horrorfilms uit die tijd ).
Wel leuk en goed voor 3,5 sterren : Wyrmwood 2014 ( goede zombiefilm ), Marrowbone 2017, Hell's ground , Splinter, I Know what you did last summer ( maar lang geleden gezien, in die tijd leuk ) en The Nun die ik verrassend beter vind dat de films Annabelle, Conjuring en die andere delen ( 3 films dacht ik) ...ben de naam vergeten...maar die vond ik heel slecht. Geen enkele film overigens met 4 sterren.
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
Op mijn watchlist:
John Milton
-
- 24226 messages
- 13390 votes
Dit lijkt mij nog het beste. Alle films (behalve 1 of 2 films, die je als wildcard kan gebruiken) moeten de tag horror hebben op MovieMeter of IMDb.
Ik heb veel films gecheckt en we hebben 7 films toegelaten die geen horror tag hebben. Dit valt erg mee.
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
Er zijn 784 (unieke) films totaal. Ik heb veel gecheckt en slechts 7 zonder horror tag gespot. Dit betekent dat er meer dan 99% van de films een horror tag hadden. 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Dus als ik het goed begrepen heb werd er hier van een mug een olifant gemaakt? Ik vind dat idee van een wildcard wel goed ja 1 per 50 films.
Bedankt voor de thumbs up ikkegoemikke en Shaky al kon ik dit niet bewerkstelligen zonder mijn medewerkers Alexandr1900, John Milton, joolstein en Collins.
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Het merendeel heeft zich ook grotendeels aan die regel gehouden.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Zo kan ik eindelijk zelf mijn commentaar op de lijst van vandaaggeven.
9 films gezien
The Man who Laughs: niet erg veel horror, maar wel prima drama, geweldige sfeer en goede visuals
City of the Dead: het verhaal stelt niet erg veel voor, is uiteindelijk redelijk voorspelbaar, maar ook hier goede sfeer en visuals
Kindom of the Spiders: een nominatie van mij. Hou je van films als Arachnophobia dan ga je deze wellicht ook goed vinden. Benut de country setting ook heel goed. Zoals een spinneninvasie hoort te zijn paniek en chaos alom.
The Fury: Ik dacht eerst dat is eentje van baspls maar uiteindelijk toch van wendyvortex. Ik herinner me er mij niet al te veel meer van ondanks dat het niet zo lang geleden is dat ik die zag. Beetje gepikt van Carrie en een stuk saaier.
Zombi Holocaust: de eerste keer dat ik van die film hoorde was tijdens een van de horrorspecials van Jan Verheyen die dan trailers toonde van de nacht van de wansmaak. Uiteindelijk heb ik deze pas vele jaren later gezien. Ok het acteren is niet al te best maar qua gore is deze dik in orde en vermakelijk is die ook wel.
Poltergeist II: uiteindelijk wel wat leuker dan deel 1, maar het is veelal een herhalingsoefening. Een nogal overgewaardeerde franchise naar mijn mening.
ANOES 4: ik weet niet of ik die in zijn geheel heb gezien, uiteindelijk ging het na de 3de film in dalende lijn, en 2 vond ik eigenlijk ook al een redelijke draak.
Splinter: het concept is best origineel. Helaas zit je met redelijk vervelende karakters opgescheept en blijft het uiteindelijk vrij tam.
The Possession: best wel tof voor een keertje. Vooral het concept van eens een demon uit de joodse religie te hebben was wel interessant. Uiteindelijk toch wel vrij standaard.
Niet dat ik Circus of the Dead op mijn kijklijst wil zetten maar ik zag maar 2 stemmers die 3* gaven. Hollywood007 was de inspiratie op dat je er eentje van 3* hebt genomineerd 
En neen Wyrmwood lijkt me toch niet zo interessant.
Wel op de kijklijst:
Tales from the Gimli: misschien totaal niets maar lijkt me voor een keertje wel interessant. Uiteindelijk intigreerde Eraserhead mij ook bij de eerste kijkbeurt.
I know what you did last summer: cliché tot en met wellicht, maar ik wil die eens gezien hebben
The Call of Cthulhu: een silent van 3 kwartier uit de 21ste eeuw, hm klinkt interessant
Windmill Massacre: vooral de setting dan lijkt me tof, en ja ik hou ook wel van pulp af en toe Shaky 
Marrowbone: ik kijk vragend richting joolstein en John Milton. Wat mag ik hier van verwachten? is het zoiets in de richting van The Innocents? Shakydit is een nominatie van Shadowed. Dat is voor mij niet zo een goed teken gezien zijn nominaties in het verleden.
Zibahkhana (2007): ik verwacht geen originaliteit van een horrorfilm uit Pakistan (uiteindelijk kopieerden de Fransen er ook lustig op los) maar een gore film uit een moslimland wil ik toch eens geprobeerd hebben.
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3844 votes
Niet dat ik Circus of the Dead op mijn kijklijst wil zetten maar ik zag maar 2 stemmers die 3* gaven. Hollywood007 was de inspiratie op dat je er eentje van 3* hebt genomineerd 
Hij heeft maar een 3 omdat ik me best bewust ben dat dit geen topwerk is. Maar toch is dit er eentje waar ik heel erg van geniet. Een beetje zoals een fout muzieknummer waar je het toch niet kan laten om bij mee te zingen 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Hij heeft maar een 3 omdat ik me best bewust ben dat dit geen topwerk is. Maar toch is dit er eentje waar ik heel erg van geniet. Een beetje zoals een fout muzieknummer waar je het toch niet kan laten om bij mee te zingen
Ik heb er wellicht ook zo eentje met Sleepaway Camp. toen ik die pas had gezien dacht ik een beetje tam eigenlijk en dacht eerst aan 2,5* maar al snel verhoogde ik naar 3*. Uiteindelijk bleef ik achteraf maar denken hoe goed bedacht het hele concept was en voor een op zich standaard slasher zat er toch best veel gelaagdheid in de karakters. Ondertussen staat die op 3,5* met kans op meer bij herziening.
John Milton
-
- 24226 messages
- 13390 votes
Marrowbone: ik kijk vragend richting joolstein en John Milton. Wat mag ik hier van verwachten? is het zoiets in de richting van The Innocents?
Ik herinner me vooral dat ik het wat saaiig vond. Ik ga hem je niet aanraden iig. Joolstein?
We gaven allebei een zesje, zie ik. Een goed geacteerde, degelijk geschoten slow burner haunted house flick zonder verrassingen, dat mag je wat mij betreft verwachten.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ik herinner me vooral dat ik het wat saaiig vond. Ik ga hem je niet aanraden iig. Joolstein?
We gaven allebei een zesje, zie ik.
ja het is dat jullie 2 gematigd enthousiast waren dat ik mijn twijfels heb. Ik weet dat jullie The Innocents en denk The Haunting ook erg goed vinden en dat zijn films die ik eveneens heb genomineerd. Innnocents staat al heel lang in mijn top 10.
Noodless
-
- 10042 messages
- 6178 votes
Voor wat het waard is in verband met Marrowbone alexspyforever
Sfeervolle thriller waarbij het dramatische verhaal een rustige aanloop heeft die geleidelijk aan zijn geheimen prijs geeft. Het verhaal is niet te voorspellen en heeft heel wat mysterie voor de kijker. Er gebeurt niet zo veel, maar toch heeft de film voldoende spannende momenten. De cast speelt prima met in het bijzonder Anya Taylor-Joy die net zoals in The Witch en Split haar rol goed weet in te vullen. Mysterie en geheimzinnigheid troef in deze thriller.
Shadowed
-
- 11404 messages
- 6708 votes
Marrowbone is een romantische thriller met enkele spookhuiselementen. Erg sfeervol op sommige Momenten, heb er erg van genoten. Romantiek is mis wat basic maar qua spookhuis is dit leuk. Het heeft trouwens wel wat weg van The Innocents.
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4891 votes
Je kan best hier eens kijken wat ik van Marrowbone vond. Ik gaf het 3.5* maar vond het eigenlijk niet echt een horror.
Collins
-
- 7294 messages
- 4311 votes
Dag 12.
Voor op de kijklijst.
The Fury (1978) (Ooit gezien, maar uit de herinnering verdwenen).
I Know What You Did Last Summer (1997) (Nooit in z'n geheel bekeken. Werd altijd afgeleid ofzo. Een vloek waarschijnlijk).
Van het lijstje van vandaag scoorde Jug Face (2013) met 1.5* niet erg hoog. Verder geen bijzondere uitschieters.
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Uit de lijst van vandaag gezien: Howl (2*), I Know What You Did Last Summer (3*), La Horde (2,0*), La Sombra de Nadie (4*), Marrowbone (3*), The Nun (1,5*).
La Sombra de Nadie (2006) (4*) is een eigen nominatie, het heeft wat weg van El Orfanato, ditmaal met een meisje uit een weeshuis die met de geest van haar onder verdachte omstandigheden overleden kamergenootje communiceert, alleen is het lastig tegenwoordig om aan deze film te komen begrijp ik.
I Know What You Did Last Summer (1997) (3*) is een formulewerkje maar dan wel in positieve zin, het doet veel goed. Tegenwoordig niet heel origineel meer, destijds toch wel een beetje. Zeker het kijken waard.
The Nun (2018) is ook een formulewerkje maar dan van B-kwaliteit, op sommige momenten heb ik me zelfs ermee verveeld. Bij mij haalde het de voldoende helaas niet.
Marrowbone (2017) (3*) is op zich wel goed maar het deed me teveel denken aan een andere film (spoiler).
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
zo maar een greep uit het aanbod, voor als we het horror tag loslaten:
MIB is horror want er wordt er één opgegeten en daarna komt hij eruit onder de drek.
Indiana Jones Temple of Doom is horror er wordt een hart uit een persoon gehaald.
Lucia de B is horror want gaat over een seriemoordenaares.
Ghost is horror er zit namelijk een geest in.
Rambo is horror hij wordt gemarteld.
Je moet ergens een lijn trekken en dat is in dit geval de horror tag opMociemeter en de site waar MM zijn info voor het grootste gedeelte vandaan haalt. Anders kan je alle movie-sites wel toe gaan laten.
Wat een ontieglijke flauwe voorbeelden zijn dit. Het draait bij horror namelijk om angst en om het inspelen op de angsten van het publiek. In Ghost staat een geest een geliefde bij. Heeft toch niets met horror te maken? En ik weiger om te beperken tot MM en Imdb. Staan ook gewone stervelingen aan het roer hoor, die vele films niet gezien hebben of fout labelen. Toch?
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Ik zag er trouwens maar 11/30 deze keer. Komt mijn totaal op 213/370. Enige films uit de batch waar ik ècht in geinteresseerd ben is dat Sono hair gedoe, The Man Who Laughs en Kingdom of the Spiders. Toch heb ik nog enkele andere films uit deze batch klaarstaan zoals oa The Nun. Ik kijk daar niet echt naar uit eerlijk gezegd.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Je kan best hier eens kijken wat ik van Marrowbone vond. Ik gaf het 3.5* maar vond het eigenlijk niet echt een horror.
Die review helpt wel goed. Ik ga die voorlopig niet kijken bedankt.
joolstein
-
- 10837 messages
- 8926 votes
Wat een ontieglijke flauwe voorbeelden zijn dit. Het draait bij horror namelijk om angst en om het inspelen op de angsten van het publiek. In Ghost staat een geest een geliefde bij. Heeft toch niets met horror te maken? En ik weiger om te beperken tot MM en Imdb. Staan ook gewone stervelingen aan het roer hoor, die vele films niet gezien hebben of fout labelen. Toch?
De voorbeelden zijn misschien flauw maar dat komt omdat ik overbekende films heb genomen. Het feit blijft wel dat alle films een horrorelement bevatten. Als iemand dat eng heeft gevonden mag hij het als we de horror-tag weghalen het nomineren! Die geest (uit Ghost) spookt in huis rond. Dat hij uiteindelijk goedaardig is, wordt pas later voor hoofdrolspeelster duidelijk! Dit kan voor sommige misschien best eng zijn geweest! Angst is een persoonlijk ding en het is geen genre. Ook kan je volgens mij niet verwachten dat de organisator(en) alle films ook dat werkelijk hebben gezien. Daarom hanteren we dan ook spelregels. Dat je niet blij ben met de werkwijze van MM en IDMB voor genre toekenning, is natuurlijk een goed recht maar om houvast voor organisator(en) te geven is het een prima middel. Daarnaast worden de spelregels van tevoren kenbaar gemaakt. Het lijkt me wel zo netjes om die dan ook te accepteren of af te zien van deelname.
U96
-
- 731 messages
- 762 votes
Au Delà des Murs (2016) - MovieMeter.nl
Eentje van mijn nominaties, prachtige sfeervolle duistere film met nogal bizarre en spookachtige verschijningen in een op sommige momenten machtig decor, Franse film met in de hoofdrol onze eigen Vlaamse actrice Veerle Baetens,
joolstein
-
- 10837 messages
- 8926 votes
Dag 12 Checked: 177/370
Gezien (12): The Man Who Laughs (1928), The City of the Dead (1960), La Corta Notte delle Bambole di Vetro (1971), Kingdom of the Spiders (1977), Poltergeist II: The Other Side (1986), I Know What You Did Last Summer (1997), Splinter (2008), La Horde (2009), Jug Face (2013), Wyrmwood (2014), Howl (2015), Marrowbone (2017.
De silent The Man Who Laughs was mijn nominatie Hierin zien we veel elementen terug uit latere Universal Monsters-films.
Daarnaast zijn hooggewaardeerde films:
The City of the Dead: een heerlijke sfeervolle low-budget film met hekserij en Christopher Lee in een iets grotere bijrol.
Wyrmwood: hilarische achtbaanrit met veel gore uit het land van down-under.
Kingdom of the Spiders, Howl , Jug Face en Short Night of Glass Dolls waren alle ook erg leuke films!
Met La Horde had ik dan weer wat minder.
alexspyforever ik denk inderdaad dat je keuze om Marrowbone niet te kijken goed is. Al weet ik het met deze film niet zeker!
Watchlist: Ditmaal best veel! The Fury, Zombi Holocaust,Tales from the Gimli Hospital, The Call of Cthulhu, La Sombra de Nadie, Visions of Suffering, Circus of the Dead, Au-delà des murs
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
De voorbeelden zijn misschien flauw maar dat komt omdat ik overbekende films heb genomen. Het feit blijft wel dat alle films een horrorelement bevatten. Als iemand dat eng heeft gevonden mag hij het als we de horror-tag weghalen het nomineren! Die geest (uit Ghost) spookt in huis rond. Dat hij uiteindelijk goedaardig is, wordt pas later voor hoofdrolspeelster duidelijk! Dit kan voor sommige misschien best eng zijn geweest! Angst is een persoonlijk ding en het is geen genre. Ook kan je volgens mij niet verwachten dat de organisator(en) alle films ook dat werkelijk hebben gezien. Daarom hanteren we dan ook spelregels. Dat je niet blij ben met de werkwijze van MM en IDMB voor genre toekenning, is natuurlijk een goed recht maar om houvast voor organisator(en) te geven is het een prima middel. Daarnaast worden de spelregels van tevoren kenbaar gemaakt. Het lijkt me wel zo netjes om die dan ook te accepteren of af te zien van deelname.
Waar wil je me nu eigenlijk van overtuigen? Prima houvast zelfs! Plus een opening om te discussieren en een case te maken voor de films die je wel wilt nomineren terwijl ze geen horrortag hebben op Imdb of MM. Al mijn keuzes zijn toegelaten hoor. En dat is juist mijn punt: ik vind dat elke film waarvoor een case te maken is dat het binnen het horrorgenre valt, toegelaten moet worden. Waarom niet?
Onderhond
-
- 87595 messages
- 12845 votes
Waarom niet?
Omdat die films zelden tot nooit een verrijking zijn van de finale lijst. Doorgaans ook films die via een hoop andere wegen al genoeg exposure krijgen, dus wat voegen ze dan nog toe?
Op ICM werd laatst een case gemaakt voor Jurassic Park in de horrorlijst ... want daar zitten mensen op te wachten als ze tips willen opdoen voor een leuk horrortje!