• 178.170 movies
  • 12.220 shows
  • 33.993 seasons
  • 647.240 actors
  • 9.374.148 votes
Profile

MovieMeter Top Horrorfilms

DjFrankie

• 3417 messages
  • 3500 votes

5 gezien schommelt tussen 3 en 3.5 dus geen draken. The Craft komt me bekend voor maar kan ik me zo niet met herinneren.

35 films nu gezien, tenminste sinds ik hier registreer. In de jaren 80 ook erg veel horror gezien, maar niet genoteerd dus niet meer na te zoeken.

Zombie / vampieren sla ik doorgaans over, niet aan mij besteed.

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3844 votes

alexspyforever wrote:

Ghost Stories: Een soort anthologie van geestverhaaltjes die uiteindelijk samenkomen op het einde. Op papier klinkt het interessant maar helaas oersaai gebracht en donker gefilmd. Ik weet niet of Hollywood007 deze nu ook weer heeft genomineerd maar ze deed dit tijdens de draft, de enige reden waarom ik die heb gezien.

Jep, das er weer eentje van mij

Ik heb er 13 gezien deze keer.

Mijn nominatie was inderdaad Ghost stories. Ik zag deze op een perfecte locatie die zeker heeft bijgedragen aan de horror beleving. Ik zat buiten in de donker op een bankje. Deze kroop toch wel onder mijn huid.

Verder staan thé little girl who lives down the lane en warm bodies zeker nog op mijn watchlist en over Pon, noroi, en await further instructions volver a morir twijfel ik nog. Ze hebben interessante posters maar ik ken ze eigenlijk niet.

joolstein

• 10837 messages
  • 8923 votes

Dag 6

Gezien (13): The Gruesome Twosome (1967), Lo Squartatore di New York (1982), Event Horizon (1997), Ravenous (1999), Pon (2002). Noroi (2005), Don't Be Afraid of the Dark (2010), Stake Land (2010), Volver a Morir (2011), Jessabelle (2014), Deathgasm (2015), The Devil's Candy (2015), Ghost Stories (2017)

alexspyforever Tja, het limiet van 50 films nekt Herschell Gordon Lewis,, de Godfather van Gore had een paar films met leuke scenes maar op alleen zijn charme en verder amateuristische look moest hij toch algauw plaats maken voor ander werk van bv. Regisseur William Castle en producer Val Lewron Maar het zinnetje; Nietwaar, Napoleon? uit The Gruesome Twosome tovert nog steeds wel een brede grijns op mijn gezicht! The New York Ripper een film van Fulci is ook altijd wel leuk aan deze is het bijzondere dat de killer een eendenstem heeft. Ravenous is de grote favoriet, (helaas was mijn top 50 al overvol) vol sfeer een meer dan overtuigende horrorfilm! Noroi vond ik één van de positieve uitschieters in de Found footage. Is Don't Be Afraid of the Dark een guilty pleasure of komt de lage waardering door de aanwezigheid van de tekst Guillermo del Toro present... en dat mensen met de verkeerde verwachtingen doet kijken? Ik genoot in ieder geval wel van de film! Stake Land schets een grimmige post-apocalyptische wereld vol vampieren en Deathgasm is Night of the Creeps maar dan met heavy metal, dildo's en veel meer bloed! WREED! Zoals ze zelf in de film zeggen! De rest van de geziene film waren zeker niet slecht! Pon had daarvan de minste waardering. Uit het grote aanbod Aziaten (van die tijd) was die wel heel standaard. De film waar ik echt niets mee kon was Volver a Morir; mooi vormgegeven maar langzaam en saai doordat er maar 1 locatie was.

Veel films voor de Watchlist: The Unknown (1927), The Sentinel (1977), The Little Girl Who Lives Down the Lane (1976), Antropophagus (1980), Session 9 (2001), Await Further Instructions (2018) La Noche del Virgen (2016)

Edit: Checks 76/185

Onderhond

• 87595 messages
  • 12844 votes

19/31 gezien, brengt het totaal op 110/185. Redelijk consistent allemaal.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

joolstein dat jij niet zo een grote HGL fanboy bent als ik dat had ik al door toen je mij eens had gezegd dat je meer uitkeek naar een verhandeling/tribute voor William Castle dan van HG Lewis. Die van Lewis heb ik door jou en enkele anderen laten lezen. Die voor William Castle dat is er niet van gekomen, maar dat wil ik zeker nog doen. Klinkt wel goed godfather of gore & godfather of gimmicks als favoriete regisseurs

DBAOTD ja denk dat Del Toro zijn naam het ook heeft gedaan dat mensen misschien met verwachtingen gingen zoals Pan's Labyrinth. The Orphanage lijkt daar dan weer geen last van te hebben hoewel het helemaal niet als een Del Toro aanvoelt (en volgens mij is zijn input ook nihil en is hij enkel producer). Bij DBAOTD was hij wel zo zeer nauw betrokken als scriptschrijver en ik herken zijn hand er ook in. Ook the Devil's Backbone vind ik weinig Del Toro uitstralen hoewel hij wel degelijk de regisseur was.

Misschien toch Deathgasm op de kijklijst zetten? Of zie jij nog iets anders wat me zou kunnen interesseren?

joolstein

• 10837 messages
  • 8923 votes

alexspyforever wrote:

Misschien toch Deathgasm op de kijklijst zetten? Of zie jij nog iets anders wat me zou kunnen interesseren?

Denk niet dat Deathgasm iets voor je is! Maar tja als je het niet probeert weet je het ook niet hé! Het zijn toch zware metalen en bepaalde humor uit die kringen. Dat ik Night of the Creeps aanhaal was meer voor het virus dat mensen in zombies/demonenen veranderd en de kolderieke speciale effecten, echter zijn het daar buitenaardse slakken en hier rockmuziek die de oorzaak zijn van de problemen. Maar ik had ook een moderne variant op Evil Dead kunnen zeggen: door de demonen of Braindead door de splatter.

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Gezien (9/31): Coherence (4*), Don't Be Afraid of the Dark (2*), Event Horizon (2*), Final Destination 2 (2,5*), Final Destination 3 (2,5*), Halloween II (2,5*), The Craft (2,5*), The Little Girl Who Lives Down the Lane (4*) en Warm Bodies (4*).

Coherence (2013), The Little Girl Who Lives Down the Lane (1976) en Warm Bodies (2013) waren mijn nominaties, allen scoren ze 4*. En dat betekent dat ze dus direct bij mij op de lijst zijn gegaan, maar... Coherence vind ik eigenlijk geen horror, had het wel in willen ruilen voor The Sixth Sense die wel horror is maar nergens als horror geregistreerd staat. Ik snap wel dat IMDb Coherence ook onder horror schaart, maar dan moet je wel erg zoeken naar de horrorelementen, ik zag het als scifi met aan de basis quantumfysica, wat het een vrij zeldzame film maakt. Het gaat over een groep die vast komen te zitten in een web van meerdere realiteiten, en er vindt ook wel een moord plaats, maar of dat voldoende is om het horror te noemen... Het eerste kwartier is wel even doorbijten omdat er weinig gebeurt.

Ben verder wel wat verbaasd dat ik de enige ben die The Little Girl Who Lives Down the Lane (1976) had genomineerd, die hoort toch wel in een horrorlijstje thuis, wellicht komt het doordat het op MM niet onder horror staat, en de horror is wel van het subtiele soort.

Verder ook Warm Bodies (2013) genomineerd, een erg leuke combinatie van goede horror en goede humor, met een vleugje romantiek.

Event Horizon (2*) is ondanks een aardig begin een vrij standaard slasher die zich dan wel in de ruimte afspeelt. Samen met Don't Be Afraid of the Dark vond ik deze twee de minste van vandaag.

Noroi en Pon stonden al op de kijklijst. Daar komen nu bij: Blood: The Last Vampire en One Point O

Noodless

• 10042 messages
  • 6178 votes

Ik blijf ongeveer steeds rond dat gemiddelde tot nu toe : 18/31 gezien totaal : 105/185

Van dit lijstje geen enkele onvoldoende , al vond ik The Craft en verrassend Don't be afraid of the dark wel matig.

Gemiddelde films zijn hier voor mij : Borderland, Jessabelle, Halloween 2 en The Devil's Candy.

Dan heel wat films die toch wat boven dat gemiddelde voor mij uitsteken : de leuke films Warm Bodies en Deathgasm, Session 9, Stake Land, phone ( toch in die tijd ), Ravenous en The New York Ripper. De serie Final Destination vond ik ook wel leuk, maar dat is toch een tijdje geleden en moet ik toch eens herzien of ik ze nog zo degelijk vindt en kan me ook de verschillende films niet meer goed van elkaar onderscheiden.

Een trapje hoger zijn twee films met net geen vier sterren : Volver a Mourir en One Point O

Op mijn watchlist komen zeker The Sentinel ( zoek al een tijdje naar ), The Night of the virgin 2016, The Little Girl who lives down the lane 1976, Night Train Murders 1975 en The Gruesome Twosome 1967.

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

Deze films gaan op mijn lijst:

Await Further Instructions (2018)

Jessabelle (2014)

The Sentinel (1977)

The Craft (1996) (een tijd geleden dat ik deze heb gezien)

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

19/31 gezien, brengt het totaal op 111/185. Ik heb vooral veel met The Unknown, Blood: The Last Vampire, The New York Ripper en The Little Girl Who Lives Down The Lane. Warm Bodies daarentegen vind ik absolute bagger!

Onderhond

• 87595 messages
  • 12844 votes

Ramon K wrote:

19/31 gezien, brengt het totaal op 111/185.

Aangezien je er gisteren 91 had zit er ergens iets wiskundig scheef denk ik

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Aangezien je er gisteren 91 had zit er ergens iets wiskundig scheef denk ik

Haha. Toch niet hoor; zag gisterenavond nog Home aka At The Devil's Door. En die staat op de lijst.

Onderhond

• 87595 messages
  • 12844 votes

Ramon K wrote:

Haha. Toch niet hoor; zag gisterenavond nog Home aka At The Devil's Door. En die staat op de lijst.

Hah, dat kan ook ja

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

19 gezien. Eigenlijk twee meer, maar heb nooit op Ravenous en Event Horizon gestemd. Drie eigen nominaties (New York Ripper, Antropophagus, Night Train Murders) en ééntje die ik niet in de lijst durfde te zetten: Noroi. Heb het gevoel dat die niet echt overeind blijft bij een herziening. Tricky filmpje.

103/185 nu.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

joolstein wrote:

(quote)

Denk niet dat Deathgasm iets voor je is! Maar tja als je het niet probeert weet je het ook niet hé! Het zijn toch zware metalen en bepaalde humor uit die kringen. Dat ik Night of the Creeps aanhaal was meer voor het virus dat mensen in zombies/demonenen veranderd en de kolderieke speciale effecten, echter zijn het daar buitenaardse slakken en hier rockmuziek die de oorzaak zijn van de problemen. Maar ik had ook een moderne variant op Evil Dead kunnen zeggen: door de demonen of Braindead door de splatter.

Och dan ga ik maar voor Warm Bodies met Filiberke in de hoodrol

Met een paar biertjes kan het nog wel lachen worden

https://i.pinimg.com/originals/91/c9/63/91c9631fcf7fe6706e1f7948a8bb188e.jpg

https://www.raaskalderij.be/wp-content/uploads/filiberke.jpg

Shaky

• 3736 messages
  • 13047 votes

Ook hier heb ik er weer 14 van gezien. Voornamelijk zesjes met een enkele uitschieter naar boven en onder.

Noroi (2005): Mijn nominatie! Ik vond het een ijzersterke en verrassende film. De reportage stijl brengt een extra dimensie aan het verhaal en het voelt allemaal lekker creepy aan.

Halloween II (1981): 3* gegeven, meer kan ik er ook eigenlijk niet over melden. Voldoende, niet veel meer dan dat.

Silent Night, Deadly Night (1984): Zelfde verhaal als hierboven. Aardig filmpje, 3*. Geen hoogvlieger. Wel uitstekend uitgangspunt natuurlijk.

The Craft (1996): Tot nu toe een lijst met zesjes wat mij betreft. Ook hier heb ik 3* voor gegeven. Tienerhorror uit de jaren '90, Neve Campbell in een leuke rol.

Event Horizon (1997): vier op rij die een zesje scoren bij mij. Goede cast, redelijk interessant verhaal.

Final Destination 2 (2003): Dat maakt 5 op een rij die een zesje gescoord heeft; heb ik al wat gewonnen? Leuke reeks, niets meer en niets minder.

Final Destination 3 (2006): Zesde zes op een rij. Dit deel voegt weinig toe, maar blijft de reeks op een zeer aardige manier voortzetten. De slijt zit er nog niet helemaal in.

Borderland (2007): Dit kan toch geen toeval meer zijn? Op mijn eigen nominatie na hebben al deze films een 6 gescoord. Redelijk filmpje dat niet verveeld maar ook niets nieuws brengt. Het is meer een thriller dan echte horror maar dat mag de pret niet drukken.

Don't Be Afraid of the Dark (2010): Voor de verandering heb ik deze film... nee hoor! Ook weer een zesje. Film die slecht ontvangen werd en ook bij de fans van het spel niets deed. Ik vond het zelf wel redelijk.

Stake Land (2010): Grijze, grauwe bedoeling maar de film is daar heel effectief in. Sfeertje is dik in orde.

Warm Bodies (2013): Niet mijn ding, wel een magere voldoende kunnen geven. Meer romantiek dan wat anders.

Jessabelle (2014): Enige onvoldoende vandaag van mij. Saai standaardwerkje dat geen moment spannend wordt.

Deathgasm (2015): Opnieuw een mager zesje; tienerfilm die mij niet echt wist te boeien. Goede titel, goede poster, verder niet bijzonder.

The Devil's Candy (2015): De film begon sterk maar naarmate de film vordert, wordt het allemaal een stuk minder. Een anticlimax is het gevolg. Zesje.

alexspyforever, wat betreft HG Lewis; bij een top 200 had hij de lijst met gemak gehaald, maar er moest al zoveel gestreept worden om tot 50 te komen dat hij één van de afvallers werd.

Dievegge

• 3172 messages
  • 8196 votes

In The Craft sprak vooral Fairuza Balk tot de verbeelding: heel erg gothic, heel erg jaren '90.

https://www.cheatsheet.com/wp-content/uploads/2018/08/Fairuza-Balk-The-Craft-Columbia-Pictures-640x360.jpg

Noodless

• 10042 messages
  • 6178 votes

Zo ..deze films voorbijgaande dagen bekeken want die waren hier toch genoemd of genomineerd :

The Sacrament (2013)

Repulsion (1965)

The Abominable Dr. Phibes (1971)

Kondoro

• 11521 messages
  • 2862 votes

'Await Further Instructions' staat al sinds halloween op mijn netvlies gebrand, en wil ik best graag zien. Heb hem op de kijk-lijst gegooid, vergeet ik hem ook niet .

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3844 votes

OK, effe een vraagje aangezien we het hier dikwijls over onze watchlist hebben. Ik neem aan dat die van jullie, net zoals mijne, immens lang is. Toch heb ik het altijd zo moeilijk als ik er eentje ga uitkiezen om te kijken. Te lang, geen zin in dit genre, geen zin in een back & white ,... en uiteindelijk ben ik dan gemakkelijk een half uur bezig met kiezen voor ik dan beslis welke het gaat worden. De films die op mijn watchlist staan wil ik echt wel allemaal zien maar toch vindt ik precies nooit waar ik naar op zoek ben.

Hebben jullie dat ook of is dit een typisch vrouw ding? (zoals voor een volle kleerkast staan en zeggen: ik heb niks om aan te doen )

Dievegge

• 3172 messages
  • 8196 votes

Bij mij mogen er maximaal honderd titels op. Voorrang gaat naar degene die het langst geleden toegevoegd zijn.

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3844 votes

Ik zit aan ongeveer 200 films op mijn watchlist en een 200 op mijn "ik moet de trailer nog eerst eens bekijken en als die goed is mag hij op mijn watchlist" lijst. En dan heb ik nog een 50 tal titels op mijn gsm staan die ik ergens onderweg heb opgepikt die ik ook nog op mijn watchlist moet ingeven.

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Heel herkenbaar, vaak weet ik niet meer waarom een titel op de lijst kwam. Ik heb een kijklijst (films die ik op kan zetten) en een wensenlijstje (films die ooit op mijn kijklijst kunnen komen). Maar die zijn allebei veel te lang. Mijn kijklijst beheer ik met IMDb, daar kun je binnen je lijst selecteren op bijvoorbeeld genre en sorteren op waardering of jaartal. Dat helpt om een keuze te maken.

Kondoro

• 11521 messages
  • 2862 votes

Inderdaad vrij herkenbaar probleem. Ook met challenges vaak dat ik een hele waslijst klaar maak om te gaan kijken tijdens die periode, of bijvoorbeeld in de oktober maand dat ik allemaal horror films uit zoek maar als ik ze dan eenmaal wil kijken laat ik ze toch weer links liggen, de film ligt me op dat moment toch niet of geen zin om hem op te zetten. En ik heb dan ook vaak dat ik juist hele andere films opzet dan de gene die ik heb aangevinkt ..

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

Ik herken het ook. Je kunt het bijna keuzestress noemen. Hoe meer keuzes je hebt, des te meer je er over na gaat denken. Heb je enkel een paar opties beschikbaar, dan ben je snel klaar.

Collins

• 7294 messages
  • 4311 votes

Heel herkenbaar. Altijd een probleem om te kiezen. Soms ben ik ook wel een half uur bezig met afwegen. Welke film kies ik uit het rijtje met films die ik absoluut nog moet zien? En hoe langer het duurt hoe ingewikkelder het wordt. Meestal komt het er op neer dat ik gewoon maar blind iets kijk van wat ik heb liggen. Als zelfs dat er niet in zit, heb ik gelukkig altijd wel iets paraat dat ik wel probleemloos kan kijken. Een uitweg. Een jaren 80 slasher bijvoorbeeld. Of een comedy.

Shaky

• 3736 messages
  • 13047 votes

Hollywood007 wrote:

OK, effe een vraagje aangezien we het hier dikwijls over onze watchlist hebben. Ik neem aan dat die van jullie, net zoals mijne, immens lang is. Toch heb ik het altijd zo moeilijk als ik er eentje ga uitkiezen om te kijken. Te lang, geen zin in dit genre, geen zin in een back & white ,... en uiteindelijk ben ik dan gemakkelijk een half uur bezig met kiezen voor ik dan beslis welke het gaat worden. De films die op mijn watchlist staan wil ik echt wel allemaal zien maar toch vindt ik precies nooit waar ik naar op zoek ben.

Hebben jullie dat ook of is dit een typisch vrouw ding? (zoals voor een volle kleerkast staan en zeggen: ik heb niks om aan te doen )

Ja hoor, same here. Enorm lange kijklijst, maar die werk ik niet in een bepaalde volgorde af. Het is wat ik toevallig tegenkom. Daarnaast, zie bv mijn recente stemmen, kijk ik ook heel veel films die niet op die kijklijst staan. Ik heb geen streefdatum om ze gezien te hebben, dus het komt allemaal ooit wel goed. Ik zou beginnen met de film die je als eerste tegenkomt / waar je het gemakkelijkst aan kunt komen.

Baggerman

• 10839 messages
  • 8281 votes

Haha, ik heb ook precies hetzelfde.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.