• 178.145 movies
  • 12.218 shows
  • 33.989 seasons
  • 647.196 actors
  • 9.373.663 votes
Profile

MovieMeter Top Horrorfilms

madmadder

• 371 messages
  • 3057 votes

Heb er van het lijstje 6 gezien. 2 daarvan zijn mijn eigen nominaties.

Nekromantik, tja, daar kon ik gewoon enorm om lachen en naast dat het vrij smerig was, zitten er ook stukken in die ik zowaar aandoenlijk vond. Erg tof filmpje.

Gok-seong komt langzaam op gang maar wordt gaandeweg steeds creepier en maakte uiteindelijk diepe indruk op me. Speelt zeker ook mee dat ik 'm in de bios zag, en dat ik er vanuit ging dat ik gewoon een simpel thrillertje te zien kreeg, maar daar bleek niets van waar!

MovieMind

• 6943 messages
  • 0 votes

alexspyforever wrote:

Open grave, op papier klinkt die wel leuk maar ik heb dezelfde vrees als Hollywood007 dat het vaag is en dat er weinig gebeurt.

Deze heb ik genomineerd, dit is geen horror horror maar meer mystery/horror. Vond het zelf een aangename verrassing maar denk niet dat het in jouw straatje past en zou hem je niet aanraden.

(jij zou hem waarschijnlijk vaag en saai vinden)

Hollywood007, jij bent een twijfelgeval..

Ik vermoed dat jij er hetzelfde over denkt als alexspyforever, maar jij zou het ook zomaar kunnen waarderen.

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3844 votes

MovieMind wrote:

(quote)
Deze heb ik genomineerd, dit is geen horror horror maar meer mystery/horror. Vond het zelf een aangename verrassing maar denk niet dat het in jouw straatje past en zou hem je niet aanraden.

(jij zou hem waarschijnlijk vaag en saai vinden)

Hollywood007, jij bent een twijfelgeval..

Ik vermoed dat jij er hetzelfde over denkt als alexspyforever, maar jij zou het ook zomaar kunnen waarderen.

Ik waag het erop. Ik zet hem op mijn lijst en probeer hem morgen te bekijken.

Noodless

• 10042 messages
  • 6178 votes

Zo ik heb ondertussen een oude klassieker gezien...The Bride of Frankenstein.

U96

• 731 messages
  • 762 votes

Nekromantik (1987) - MovieMeter.nl

Nina Forever (2015) - MovieMeter.nl

hebben mijn interesse gewekt en staan op de kijklijst

voor de rest de meerderheid gezien

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Gezien: 10/31: Anna and the Apocalypse, Black Swan, Darkness, El Ángel Exterminador, Frailty, Friday the 13th: The Final Chapter, Gok-seong, Halloween: The Curse of Michael Myers, Hellboy II: The Golden Army, Paranormal Activity 3. Deze schommelen tussen de 2* en de 4*, hoger dan gisteren.

Al op de kijklijst: House of 1000 Corpses, Körkarlen, Underworld

Heeft nu mijn interesse gewekt: Crawlspace, Dead of Night, Felt, Kytice, The Good Son, Race with the Devil.

Hoogst genoteerd: Anna and the Apocalypse (2017) (zie trailer), samen met Black Swan (4*). Anna moet toch wel aanslaan onder de MM-horrorliefhebbers lijkt me, echte (trage) zombies, gore, horror en humor. Die humor vind je in foute kleding en (foute?) popliedjes met wel erg fraaie teksten. Wellicht dat het niet direct aanspreekt omdat het ook een soort van highschoolmusical is, maar dat maakt het juist zo leuk en uniek. Echt een aanrader.

Gok-seong (2,5*) sloeg bij mij niet zo aan, ondanks de populariteit, vind het juist een van de mindere Zuid-Koreaanse werken (te standaard, onderscheidt zich niet echt).

Onderhond wrote:

Enig idee wie El Ángel Exterminador (1962) heeft toegevoegd? Staat hier blijkbaar als horror te boek, maar da's toch wel érg breed genomen dan.

Dat was ik dus. Dat van "geen horror" heb ik juist bij Black Swan, anders had het met 4* ook mijn lijstje gehaald. The Exterminating Angel (1962) staat op IMDb wel als horror, het is maar lastig oordelen wat wel of niet horror is, wat mij betreft zitten er genoeg psychologische horrorelementen in. Mensen die zichzelf om mysterieuze redenen opsluiten en vervolgens doorslaan is toch wel creepy, en ook zitten er horrorelementen in zoals een rondlopende hand. Maar toegegeven, de horror is wel subtiel en het valt meer onder surrealisme. Voor die tijd (1962) lijkt het me zeker onder psychologische horror vallen. Ik vind het ook een van de weinige Buñuels waar zijn zo typerende surrealisme juist wel naar voren komt, bij andere Buñuels bleef ik op dat gebied op mijn honger zitten. Maar ik weet niet of de psychologische horror je zo ligt alexspyforever ? L'Âge d'Or heb ik niet gezien dus ik kan daar niet mee vergelijken.

Kondoro

• 11521 messages
  • 2862 votes

Anna and the Apocalypse wou ik persoonlijk gaan kijken rond kerst, ik wacht daar dus nog even mee . Ik ga mijn kijk lijst weer even bijwerken!

joolstein

• 10834 messages
  • 8921 votes

arno74 wrote:

Hoogst genoteerd: Anna and the Apocalypse moet toch wel aanslaan onder de MM-horrorliefhebbers lijkt me, echte (trage) zombies, gore, horror en humor

Ik zie die Anna hier steeds langskomen. Maar humor en pop/musical-liedjes doen mij vaak eerder de andere kant op rennen.Trailers kunnen een vertekend beeld geven. Is de gore in deze film wel van het overtuigende soort? Of moet ik meer richting het eveneens Engelse Shaun of the Dead denken? Waarin vervelende Queen-muziek en flauwe grappen het hoogtepunt van de film vormde? Als dat laatste het geval is denk ik dat het niet mijn soort of film is.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

joolstein wrote:

(quote)

Ik zie die Anna hier steeds langskomen. Maar humor en pop/musical-liedjes doen mij vaak eerder de andere kant op rennen.Trailers kunnen een vertekend beeld geven. Is de gore in deze film wel van het overtuigende soort? Of moet ik meer richting het eveneens Engelse Shaun of the Dead denken? Waarin vervelende Queen-muziek en flauwe grappen het hoogtepunt van de film vormde? Als dat laatste het geval is denk ik dat het niet mijn soort of film is.

Niet zeveren maatje, je hebt zelf 4* gegeven aan Poultrygeist met die afschuwelijke liedjes

En vervelende Queen muziek, zeg geen slecht woord over de geweldige Freddy Mercury hé of ik zal eens met de stofzuiger achter je aan komen

arno74 laat ik het anders stellen. Bij L'age d'or moet het vooral komen van de beelden en is er weinig dialoog. Is dat bij Exterminating Angel ook zo?

IH88

• 9731 messages
  • 3184 votes

Heerlijk, al die films. Anna stond al op de watchlist. Kondoro0614 Kerst? Echte oktober film toch .

joolstein

• 10834 messages
  • 8921 votes

alexspyforever

Touche, dat is waar! Ik heb Poultrygeist idd 4* geven! Echter kan ik me totaal geen liedjes of muziek daarin herinneren. Wat die film zo al voor heb op is de Gore, die is ronduit van een veel betere kwaliteit. Daarnaast had SotD voorspelbare doorsnee humor. Ook dat is bij Poultrygeist wel anders! Als Anna dus maar een beetje meer gore en goede Engelse humor heeft, geef ik het ook zeker een kans!

Ik neem aan dat Freddy Mercury de frontzanger is? Nee hoor dan zal ik geen kwaad woord over hem doen, zolang er dan maar een doorspoel-knop op de afstandbediening zit! Ik heb gewoonweg niet meer naar dat soort muziek geluisterd sinds vermoedelijk 1987.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Heel tof dat Felt (2014) genoemd is. Bij mij ging al een andere van Banker mee in de top 50 ( Toad Road (2012) ), anders had 'ie op 2 stemmen gestaan Fijne vorm van filmmaken.

Shaky

• 3736 messages
  • 13046 votes

De afgelopen dagen veel films gekeken en ook meteen wat films van mijn kijklijst weggewerkt. Laat ik een update geven:

Ondertussen al gezien dankzij deze Horror Toplijst, in volgorde van kijken:

Busanhaeng (2016) 4*

Altered (2006) 3,5*

Dans Ma Peau (2002) 4*

Angel Heart (1987) 3*

Haute Tension (2003) 4,5*

The Maus (2017) 2,5*

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

joolstein wrote:

Echter kan ik me totaal geen liedjes of muziek daarin herinneren.

De humor in Troma is trouwens ook niet Brits maar 100% Amerikaans

joolstein

• 10834 messages
  • 8921 votes

Wahahahahhahahahaha AAAAAH JA nu herinner ik me muziek wel weer Hilarisch!

alexspyforever wrote:

De humor in Troma is trouwens ook niet Brits maar 100% Amerikaans

Ja, weet ik maar Anna wel en Britse humor is vaak nog leuker!

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

joolstein wrote:

(quote)

Onderstaande videoclip is van een van de liedjes, dat geeft je wel een idee van de muziek, en samen met de trailer krijg je ook een idee van het gore. Maar dit is niet een film die je voor het gore ziet, dan had ik het geen 4* gegeven .

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

joolstein het is gewoon moeilijk te vatten wat je nu precies wil. We hebben het al vaker gehad over de humor die wel of niet werkt voor jou maar er lijken nogal wat uitzonderingen op die regel. Ik kan er ondertussen al lang niet meer wijs uit.

Overtuigende gore ik denk dat dit ook weer zo subjectief is. Rob Zombie en in minder mate Troma ontsnapt dan wel aan die kritieken die je aan andere films geeft van belabberde humor of niet overtuigende gore. Dan wordt het natuurlijk wel moeilijk en rest er niets anders dan te zeggen kijk een stukje en vind je het na 15 minuten niets, kap er dan maar mee...

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Anna moet toch wel aanslaan onder de MM-horrorliefhebbers lijkt me, echte (trage) zombies, gore, horror en humor. Die humor vind je in foute kleding en (foute?) popliedjes met wel erg fraaie teksten. Wellicht dat het niet direct aanspreekt omdat het ook een soort van highschoolmusical is, maar dat maakt het juist zo leuk en uniek. Echt een aanrader.

Zonder te willen dissen arno74; zit nu op een kwartier in de film en ik sta al met mijn 0,5* te wapperen. Niet alleen is de film niet uniek (ik zag de afgelopen weken ook al Stage Fright (2014) en Repo! The Genetic Opera! (2008), van hetzelfde laken een pak), de film heeft ook nog hetzelfde euvel als die 2 films: mainstream KUTmuziek. A la Disney, of Glee of zo. Niet om aan te horen. En bovendien is deze tot nu toe ook nog de ergste uit de 3 . Dit wordt doorbijten!

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Er zit natuurlijk ook humor in en sommige stukjes muziek zijn dus ook lekker fout, het zijn geen nummers die je tussen Queen en Mozart door gaat beluisteren .

Maar of je ervan houdt of niet is natuurlijk persoonlijk, en musicals scoren niet best op MM.

alexspyforever wrote:

arno74 laat ik het anders stellen. Bij L'age d'or moet het vooral komen van de beelden en is er weinig dialoog. Is dat bij Exterminating Angel ook zo?

Nee, niet echt, El Ángel Exterminador is zeker geen visuele horror, het is echt psychologisch, overdreven gezegd is het twee uur kijken naar een groep rijken die bij elkaar zijn opgesloten en gek worden .

joolstein

• 10834 messages
  • 8921 votes

arno74 wrote:

Onderstaande videoclip is van een van de liedjes, dat geeft je wel een idee van de muziek, en samen met de trailer krijg je ook een idee van het gore. Maar dit is niet een film die je voor het gore ziet, dan had ik het geen 4* gegeven

alexspyforever wrote:

Dan wordt het natuurlijk wel moeilijk en rest er niets anders dan te zeggen kijk een stukje en vind je het na 15 minuten niets, kap er dan maar mee...

Ik heb het youtube clipje bekeken en aan de hand daarvan sla ik hem toch maar over. Zoals ik het daarvan kan beoordelen is het allemaal wel degelijk maar werd ik niet heel enthousiast van de muziek. Wel dankbaar dat je wat meer informatie aan me gaf want ik kwam die film nu al zo vaak tegen!

Edit: Zo fout als dit is het gelukkig natuurlijk ook niet Descendants (2015)

Woland

• 4796 messages
  • 3817 votes

Van de selectie van vandaag 9 gezien.

Körkarlen had ik niet op de radar staan als horrorfilm, maar is wel een van m'n favoriete silents. Die had ik zeker genomineerd als ik er aan gedacht had.

El Angel Exterminador en Black Swan zijn behoorlijk goede films, al hadden ze de lijst niet gehaald als ik ze überhaupt had overwogen. Dod Sno had ik wél overwogen, maar heeft het net niet gehaald, al vond ik het wel een hele vermakelijke film. Verder Nekromantik, Frailty, House of 1000 corpses, Bone Tomahawk en The Ritual gezien, de eerste twee vond ik niet zo heel geweldig maar met de andere drie heb ik me wel vermaakt.

Weliswaar een hoop films nog niet gezien van vandaag, maar toch ook een hoop waar ik weinig vertrouwen in heb, met name een hoop vervolgen waar ik niet echt op zit te wachten. En Macaulay Culkin. Maar toch, Dead of Night (1974), Crawlspace, Chushingura ..., Kytice, Open Grave en Anna and the Apocalypse lijken me wel wat, en voeg ik met Gok-Seong, Underworld en VHS toe aan m'n watchlist.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

arno74 wrote:

Er zit natuurlijk ook humor in en sommige stukjes muziek zijn dus ook lekker fout, het zijn geen nummers die je tussen Queen en Mozart door gaat beluisteren .

Maar of je ervan houdt of niet is natuurlijk persoonlijk, en musicals scoren niet best op MM.

(quote)
Nee, niet echt, El Ángel Exterminador is zeker geen visuele horror, het is echt psychologisch, overdreven gezegd is het twee uur kijken naar een groep rijken die bij elkaar zijn opgesloten en gek worden .

Thx dat is wat ik moest weten, gaat dus niet op de lijst dan, ik heb geen zin in 2u psychologisch gedoe. L'age d'or is gewoon 1 uur bizar gedoe en gekkigheid op visueel vlak, dat werkt wel. Ik begin te vrezen dat Bunuel daarna niet meer van zulke werkjes heeft gemaakt.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Ik ben toch nog op een 1,5* uitgekomen. Maar Anna and the Apocalypse is niet aan de raden aan mensen die niets hebben met de huidige mainstream popmuziek. Zitten een stuk of 8 liedjes in... en bevat referenties in de dialoog naar popsterretjes als Rihanna, Taylor Swift en Justin Bieber: dan kan de geinteresseerde user wel inschatten of ie deze musical gaat trekken of niet.

Shadowed

• 11364 messages
  • 6689 votes

Mijn aanraders 2:

Black Swan:

Niet mijn favoriete Aronofsky, maar wel een bijzondere ervaring. Lekker meeslepend en intens gebracht.

Paranormal Activity 3:

Tot nu toe voor mij het beste deel in de reeks (moet 6 nog zien). Persoonlijk ook de engste voor mij.

Bone Tomahawk:

Zahler! Voor mij 1 van de meest veelbelovende regisseurs op dit moment. Brute film, vooral in het tweede deel. "Gorehounds" zullen dit ongetwijfeld waarderen. Je moet dan wel even door het eerste deel heen komen.

Deze films zijn naar mijn speciale 'Top Horrofilms topic' watchlist gegaan:

Alien 2: Sulla Terra, Anna and the Apocalypse, Duel, Eden Log, Final Exam, Story of Ricky, Nekromantik en Open Grave.

Kondoro

• 11521 messages
  • 2862 votes

IH88 wrote:

Heerlijk, al die films. Anna stond al op de watchlist. Kondoro0614 Kerst? Echte oktober film toch .

Ik ben toch een soort van autistisch daarin. Ik zag wat kerst gerelateerde stukken in de trailer en o.a. de poster. Dan moet ik hem met kerst kijken, als ik dat eerder ga doen draai ik helemaal door en word ik gek ..

Kondoro

• 11521 messages
  • 2862 votes

alexspyforever wrote:

(quote)

En vervelende Queen muziek, zeg geen slecht woord over de geweldige Freddy Mercury hé of ik zal eens met de stofzuiger achter je aan komen

Ik help je !

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

Van de selectie van vandaag heb ik The Ritual (2017) bekeken die het vooral moest hebben van de eerste helft waarbij door een bedreigende aanwezigheid van iets onbekends de spanning tot het uiterste werd gedreven. Toen je eenmaal wist wat die bedreigende aanwezigheid was werd het allemaal minder spannend. Erg origineel was het ook allemaal niet. Dit soort films al vaker gezien en beter. De landschappen oogden mooi, dat wel.

Mijn grootste belangstelling gaat trouwens uit naar de film Felt (2014) maar daar is niet zo makkelijk aan te komen is tot nu toe gebleken.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Ik denk dat ik Anna & the Apocalypse ook ga schrappen van mijn lijst. Ok het is een musical dus ik begrijp best wel dat het veel om liedjes draait, maar een horror musical combinatie lijkt me uiteindelijk niet zo aantrekkelijk. Aan de andere kant er is van Carrie een musical gemaakt dat zou ik nog wel kunnen pruimen als fan van de film en het boek.

Maar denk dat Ramon K zijn bericht de doorslag geeft, moderne popmuziek neeje geef mij dan toch maar Queen I want to break freeeeee terwijl joolstein in de stofzuiger verdwijnt terwijl hij weer naar Tromafilms of Rob Zombie zat te kijken

https://data.whicdn.com/images/320835021/large.jpg

Kondoro0614 idd de film heeft een kerstthema maar moest je een alternatief willen voor Pasen, de lijst van morgen heeft er een

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

The Good Son (1993) had ik genomineerd. Macaulay Culkin speelt hier een overtuigende 'creep'. Hij is bekend van de Home Alone films en Richie Rich. De film is spannend van begin tot eind.

Anna and the Apocalypse (2017) ga ik ondanks het genre musical toch op mijn verlanglijst zetten.

Deze films ook: Crawlspace (1986) en Darkness (2002).

Collins

• 7294 messages
  • 4311 votes

Shadowed wrote:

Bone Tomahawk:

Zahler! Voor mij 1 van de meest veelbelovende regisseurs op dit moment. Brute film, vooral in het tweede deel. "Gorehounds" zullen dit ongetwijfeld waarderen. Je moet dan wel even door het eerste deel heen komen.

Fijn werkje. Zit ergens op een plaats tussen de 51 en de 100. Ben ook wel nieuwsgierig naar meer van Zahler, maar als ik de lengte van zijn andere films zie, slaat de schrik toe. Echt de moeite?

Aardig wat gezien van het lijstje van dag 2. Op de kijklijst zijn gezet: Crawlspace (1986), Frailty (2001), V/H/S (2012) en ben zeer nieuwsgierig naar Felt (2014).

Absoluut niet op de kijklijst gezet: Anna and the Apocalypse (2017). Van termen als Highschool musical, Queen en huidige mainstream popmuziek, word ik niet enthousiast

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.