- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter Top Horrorfilms
MovieMeter Top Horrorfilms
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Over Duel, kennelijk Spielbergs debuutfilm is men over het algemeen erg lovend. Ik heb het gevoel dat het vooral een actiefilm is, wellicht de reden dat ik nog steeds geen interesse heb om die te kijken.
Ik vond Hellboy ook niet eens zo slecht, maar dat is wel al lang geleden. Ik heb geen behoefte om die te herzien, noch om de sequel op te snorren.
Ach kom ik zet Final Exam ook maar op de kijklijst hoewel het vrij standaard slasher klinkt.
Noodless er zitten behoorlijk veel Aziatische titels bij de enkelvoudige nominaties dus voor de liefhebbers van Asian cinema is het smullen. Ik ben over het algemeen niet zo een liefhebber hiervan.
Shadowed
-
- 11364 messages
- 6689 votes
Mijn aanraders:
- Jacob's Ladder:
Leuk, interessant verhaal. Mystery zit er goed in en soms behoorlijk sfeervol, al betwijfel ik of dit een volbloed horror is.
- C'est Arrive Pres De Chez Vous:
Mijn eigen nominatie, staat in mijn top 100 allertijden. Geweldige, originele en gitzwarte film. Briljant wat ze hebben gedaan met weinig budget.
- Truth or Dare:
Ook mijn eigen nominatie. Op een gekke manier vond ik dit toch tamelijk leuk, staat ook in mijn top 100 (wel rond de 98) maar als tussendoortje vond ik dit perfect.
- 47 meters Down:
Misschien niet het sterkste haaienfilmpje, maar voor een spannend tussendoortje erg leuk. Zag hem destijds in de bios, en dat was nog best wel leuk eigenlijk.
Kondoro
-
- 11521 messages
- 2862 votes
Deze dagelijkse portie aan filmtips geven me wel een kans om een leuk 'wil-ik-zien' lijst in elkaar te flansen
.
IH88
-
- 9731 messages
- 3184 votes
Die ene stem voor Duel komt van mij. Niet echt expliciete horror inderdaad, maar toen ik zag dat hij op IMDb als horror vermeld stond kon ik het niet laten. Spielberg zou wel meer (of had wel meer) van dit soort filmpjes mogen maken. Je ziet hier eigenlijk al de regisseur die uiteindelijk met Jaws echt door zou breken. Less is more.
John Milton
-
- 24222 messages
- 13387 votes
Over Duel, kennelijk Spielbergs debuutfilm is men over het algemeen erg lovend. Ik heb het gevoel dat het vooral een actiefilm is, wellicht de reden dat ik nog steeds geen interesse heb om die te kijken.
Die ene stem voor Duel komt van mij. Niet echt expliciete horror inderdaad, maar toen ik zag dat hij op IMDb als horror vermeld stond kon ik het niet laten. Spielberg zou wel meer (of had wel meer) van dit soort filmpjes mogen maken. Je ziet hier eigenlijk al de regisseur die uiteindelijk met Jaws echt door zou breken. Less is more.
IH88
-
- 9731 messages
- 3184 votes
Oh nee, dit is echt niets voor alexspyforever inderdaad. Het is een hele korte film, misschien dat dat helpt
.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Nu hebben we ons beperkt tot 'slechts' een top 50 kan je inbeelden wat een top 100 zou geven. Dan hadden we wellicht veel vaker gaan horen maar die is toch geen horror.
John Milton
-
- 24222 messages
- 13387 votes
Nu hebben we ons beperkt tot 'slechts' een top 50 kan je inbeelden wat een top 100 zou geven. Dan hadden we wellicht veel vaker gaan horen maar die is toch geen horror.
Ik ben altijd zonder meer bereid om uitleg te verschaffen waarom mijn keuzes voor mij daar wel onder zouden kunnen vallen, of waarom ze zo goed zijn. Soms is discussie goed 
In dit geval vind ik Duel ook erg op het randje zitten, maar ik kan er wel een case voor maken.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ik ben altijd zonder meer bereid om uitleg te verschaffen waarom mijn keuzes voor mij daar wel onder zouden kunnen vallen, of waarom ze zo goed zijn. Soms is discussie goed 
In dit geval vind ik Duel ook erg op het randje zitten, maar ik kan er wel een case voor maken.
Neen, maar ik doel vooral op het werk dat een organisator zich in zo een geval moet verzetten als eenieder een top 100 mag indienen. Dan waren we misschien een maand bezig met de enkelvoudige nominaties, dan gaat de lol er voor mij ook af. Ondertussen ga ik ook wat gerichter beginnen kijken. Alles te gaan kijken wat hier is genomineerd heeft voor mij geen zin, dan wordt het meer een opgave dan een leuk tijdverdrijf en ik heb ook wel andere bezigheden buiten film. Dus ik noteer nu vooral wat mij aanspreekt qua omschrijving, reacties hier en bij de betreffende films. En ja soms hangt het ook af van als een user het goed of slecht vindt dat de doorslag kan geven. Vaag en psychologisch, traumaverwerking, symboliek ga ik steeds meer mijden. Daar heb ik 90% van de tijd geen zin in.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Ik ook. Ik heb ooit een artikel gelezen waarin de schrijver verdedigde dat je de eerste Terminator gewoon onder de slashers kunt scharen; ik kon er eigenlijk geen speld tussen krijgen.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Is ook al vaker verdedigd door mensen; Duel is Jaws met een truck ipv een haai.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Over Jaws gesproken, een tijdlang had die ook geen horrortag op imdb. Dat was volkomen volkomen belachelijk natuurlijk.
VanRippestein
-
- 1178 messages
- 1052 votes
Auch Zwerge Haben Klein Angefangen (1970) zou ik nou geen horror noemen. Alien 2 - Sulla Terra (1980) is funny, maar wel echt een shitty exploitatie film. Ik vind Contamination dan een beter alternatief. Toch grappig dat iemand die erbij heeft gegooid; repspetkt! The Story of Ricky is echt vet cool, hoewel ik het zelf geen horror zou noemen. Toch, das wel degene die ik het leukste vind uit de bovenstaande lijst.
IH88
-
- 9731 messages
- 3184 votes
Waarom Duel op IMDb wel als horrorfilm staat omschreven, en Aliens en Jaws niet... i will never know.
Iemand heeft volgens ook Black Swan genomineerd. Zou je ook over discussiëren
.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Hier is de top 25 lijst van TornadoEF5. Hij heeft zelf niks gepost en daarom doe ik het voor hem.
Dank je, ik was het vergeten. Ik lig zelf momenteel in het ziekenhuis (zonder veel erg), dus had andere zorgen aan mijn kop... Belangrijkste is dat ik mijn lijstje gepost heb.
Van de 31 films trouwens geen enkele (!) gezien. Als ik thuis wel ga ik wel wat werk maken om wat horrorfilms te kijken.
Andere films stel ik dan wel allemaal uit, die lopen wel niet weg. 
John Milton
-
- 24222 messages
- 13387 votes
Iemand heeft volgens ook Black Swan genomineerd. Zou je ook over discussiëren
.
IH88
-
- 9731 messages
- 3184 votes
Eens. Ik heb er ook niet aan gedacht, maar er zitten wat horrorelementen in inderdaad.
Sterkte trouwens TornadoEF5. Hopelijk niets ernstigs!
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Dank je, ik was het vergeten. Ik lig zelf momenteel in het ziekenhuis (zonder veel erg), dus had andere zorgen aan mijn kop... Belangrijkste is dat ik mijn lijstje gepost heb.
Van de 31 films trouwens geen enkele (!) gezien. Als ik thuis wel ga ik wel wat werk maken om wat horrorfilms te kijken.
Andere films stel ik dan wel allemaal uit, die lopen wel niet weg.
Veel beterschap alvast, hopelijk is het niet te ernstig.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
En jij had Perfect Blue toch in je top 50 staan? 
John Milton
-
- 24222 messages
- 13387 votes
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Maar ik doelde op de connecties tussen de 2 films.
Aronofsky heeft ooit de rechten op Perfect Blue gekocht, en jaren later Black Swan gemaakt met zelfde premisse, gelijkenissen in stijl, shots en narratief. Ik dacht, als je dan de ene voor je top 50 selecteert, dan 'popt' die andere wel even door je hoofd.
John Milton
-
- 24222 messages
- 13387 votes
Ik twijfelde al of je dat bedoelde. En dan kunnen we ook gelijk deze connectie maken. 
Maar het popte niet. Ik heb me echt aan die labels gehouden en al mijn horrorstemmen doorgeworsteld, dus niet nagedacht over andere titels, buiten de ranking van die stemmen.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Oh jee gaan we de intellectuele toer op, hoe het aub simpel hé voor deze jongen 
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12843 votes
Wat is dat Netflix toch waar iedereen het over heeft?
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Dit soort topics zijn nooit goed voor mijn kijklijst, die is al veel te dik, maar goed
.
Gezien: 5/31: Cabin Fever, Hellboy, It Came from Outer Space, Jeepers Creepers, Paranormal Activity 2.
https://pics.filmaffinity.com/Jeepers_Creepers-955444555-large.jpg
Jeepers Creepers (2001) (still) scoort bij mij het hoogst, 3* al mag het denk ik wel na herziening naar de 3,5* gaan. Ik zag het destijds in de bioscoop en is me goed bijgebleven, vond het lekker spannend met fijne creepy locaties, zeker een kijkbeurt waard. Tussen de andere films die ik zag zitten er geen onvoldoendes, maar ze bungelen wel ergens onderin bij mij (2* - 2,5*). In de Paranormal Activity-reeks prefereer ik deel 3.
Al op mijn kijklijst: Vampire Hunter D: Bloodlust, Eden Log
Verder stonden bij mij al op de radar: Cat People, Duel, Los Parecidos
En de volgende films hebben nu mijn interesse gewekt: C'est Arrivé près de chez Vous, Chakushin Ari, Desu Nôto (Death Note), Et Mourir de Plaisir, Fear, Inc., Jacob's Ladder
Van Chakushin Ari zag ik al de Amerikaanse remake (One Missed Call), die vond ik niet veel aan (2*), maar het origineel wil ik best een kans geven.
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4888 votes
Gezien : Cat people, Jacob's ladder, Jeepers Creepers, Hellboy, Odd Thomas, Fear Inc., 47 Meters down en Bastard (de laatste twee had ik opgenomen in mijn lijst)
Hellboy vind ik persoonlijk geen horror.
Maar de films die zeker op mijn lijstje komen zijn Auch zwerge haben klein angefangen (en dat al vanwege de intrigerende titel), Cabin Fever, Eden log en The Maus.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
arno74 zou je it came from outer space als horror bestempelen? Ik wil die hoe dan ook wel eens zien.
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
arno74 zou je it came from outer space als horror bestempelen? Ik wil die hoe dan ook wel eens zien.
.
Kondoro
-
- 11521 messages
- 2862 votes
Deze topics zijn ook nooit goed voor mijn kijk-lijsten, ik wil al teveel, nu weer nog meer! Helaas ondervindt ik nog steeds één of ander dipje en heb telkens geen zin om een film aan te zetten. Het komt wel weer terug, nu niet.
Ik ga het bijhouden d.m.v. Letterboxd, ik heb er een lijstje op gemaakt van de films die hier voorbij komen en die ik sowieso nog wil zien: MovieMeter Top Horrorfilms, a list of films by Kondoro • Letterboxd
U96
-
- 731 messages
- 762 votes
Final Exam (1981) - MovieMeter.nl
The Maus (2017) - MovieMeter.nl
Desu Nôto (2006) - MovieMeter.nl
staan op de "wil ik nog zien lijst", van de laatste Desu Nôto is trouwens een heel goeie manga serie gemaakt