• 178.035 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.063 actors
  • 9.371.629 votes
Profile

MovieMeter top 1000 project - Editie 2015

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Dk2008 wrote:

Dat er tussen haakjes staat, zoveel plaatsen gedaald, best onzin het is toch een toplijst geen hitparade).

En ik dacht dat ik zat te zeuren Komaan, dat is zeker wel nuttige informatie.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

McSavah wrote:

(quote)

Hier mis ik even iets, want bij beide presentaties zie ik onder de film de gebruikers staan die de film in hun lijst hebben opgenomen. Dus ik zal het wel verkeerd begrijpen dan. Wat bedoelen jullie hiermee?

Vind het in ieder geval fijn en essentieel dat we kunnen zien wie op welke positie de film in zijn of haar toplijst heeft opgenomen.

We hadden het over het op volgorde zetten van de users met degene die de film als hoogste had genoteerd eerst en zo verder. Toevallig had ik dat voor deze 18 wél gedaan en bij het #1000 voorbeeldje dat ik van TOR hier naartoe heb gekopieerd is dit ook het geval, maar dat zal in de top1000 dus zeker niet voor elke film zo zijn, omdat het te veel werk is om het voor elke film op die manier te sorteren.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

McSavah wrote:

(quote)

Het is iig info waar door verschillende mensen naar gevraagd is!

en het lijkt me sowieso wel leuk om te zien hoe sommige films heel weinig of juist heel veel verschuiven. Voor deze 18 is het een beetje overbodig, maar in de top1000 gaat het zeker een rol spelen schat ik zo in!

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

beavis wrote:

(quote)

We hadden het over het op volgorde zetten van de users met degene die de film als hoogste had genoteerd eerst en zo verder. Toevallig had ik dat voor deze 18 wél gedaan en bij het #1000 voorbeeldje dat ik van TOR hier naartoe heb gekopieerd is dit ook het geval, maar dat zal in de top1000 dus zeker niet voor elke film zo zijn, omdat het te veel werk is om het voor elke film op die manier te sorteren.

Dan begreep ik het dus wel goed Wel jammer dan, maar het is niet anders. Had TOR het dan alleen bij nummer #1000 gedaan? Ik herinner me dat het overal eronder stond. Even het oude topic opsnorren dan maar.

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Ah, het stond bij TOR niet op volgorde van hoog naar laag. Dus doe je dan hetzelfde als TOR? Dan is het ook prima

gauke

• 9852 messages
  • 13069 votes

Terug van even weggeweest en zie meteen een stormvloed aan informatie en berichten.

Om te beginnen: ik vind vooral de stills er prachtig uitzien!!! En wat betreft de bijkomede info: het maakt me niet zoveel uit waar alles staat, al vind ik de tweede presentatie iets beter dan de eerste.

En in één oogopslag zie ik dat er vijf films bijzitten die in mijn lijst stonden; vooral Midnight Express, Dances With Wolves en The Philadelphia Story vind ik jammer.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

McSavah wrote:

(quote)

Dan zou je aan het eind van het project ook moeten vermelden welke films er dit keer niet in staan. Want nieuw betekent dus dat er een aantal niet meer in voorkomen.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

Dk2008 wrote:

(quote)

Dan zou je aan het eind van het project ook moeten vermelden welke films er dit keer niet in staan. Want nieuw betekent dus dat er een aantal niet meer in voorkomen.

die info heb ik inderdaad paraat!

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

gauke wrote:

Terug van even weggeweest en zie meteen een stormvloed aan informatie en berichten.

Om te beginnen: ik vind vooral de stills er prachtig uitzien!!! En wat betreft de bijkomede info: het maakt me niet zoveel uit waar alles staat, al vind ik de tweede presentatie iets beter dan de eerste.

En in één oogopslag zie ik dat er vijf films bijzitten die in mijn lijst stonden; vooral Midnight Express, Dances With Wolves en The Philadelphia Story vind ik jammer.

dank!

het opsporen van de stills was ook wel weer leuk werk

zo kwam ik er achter dat ik Midnight Express eigenlijk totaal niet ken, had bij die titel blijkbaar altijd deze in gedachte Midnight Run (1988)

zo ontdek je nog eens wat

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Al meteen 5 films langs geweest. Nog maar hoop voor 495 andere titels dus.

Misschien dat ik er over lees maar toch nog eens in de groep gooien: Vorige keer was er 1 topic met het overzicht en 1 topic met de discussies. Dit vooral om het overzicht duidelijk te behouden. Anders zit je met ellenlange pagina's tussen elke titel die beavis laat zien. Is dat dit jaar ook het geval?

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

beavis wrote:

die info heb ik inderdaad paraat!

Laat maar komen dan zou ik zeggen!

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

arno74 wrote:

(quote)

Laat maar komen dan zou ik zeggen!

ná de onthulling, uiteraard!

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Film Pegasus wrote:

Misschien dat ik er over lees maar toch nog eens in de groep gooien: Vorige keer was er 1 topic met het overzicht en 1 topic met de discussies. Dit vooral om het overzicht duidelijk te behouden. Anders zit je met ellenlange pagina's tussen elke titel die beavis laat zien. Is dat dit jaar ook het geval?

Dat is wel een goeie inderdaad. Dit topic kunnen we blijven gebruiken voor de discussie en een apart topic voor uitsluitend de presentatie van de lijst. Maar wellicht had beavis al aangekondigd dit te doen.

gauke

• 9852 messages
  • 13069 votes

[quote]beavis wrote:

(quote)

... en die ken ik nou weer niet.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

Film Pegasus wrote:

Al meteen 5 films langs geweest. Nog maar hoop voor 495 andere titels dus.

Dat is zéker het geval!

Wou voor deze 18 nog geen apart topic startten, ook omdat ik wat feedback over de layout wilde e.d., dus het ging sowieso nog rommelig worden. maar de 1000 krijgen een mooi eigen topic waar door niemand in gediscussieerd wordt, zodat het een mooi overzicht gaat worden met alleen maar films

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Alastor is trouwens ook met een hoofdletter. Zie 1196

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

bij een aantal namen heb ik de kleine en hoofdletters dus toch nog omgedraaid, terwijl ik me juist had voorgenomen om dat consequent goed over te nemen zo zie je maar...bij deze aangepast in mijn hoofdlijst, maar dergelijke schoonheidsfoutjes worden verder wel vergeven neem ik aan.

na de nieuwe input ivm de layout heb ik nu deze 3e optie nog in de aanbieding:

# 1014 Dip Huet Seung Hung (1989) The Killerhttps://c1.staticflickr.com/1/525/19036611583_4dece1660e_z.jpg

( # 658 , -356 ) 876,91 punten , 7 lijsten

Ramon K (122) tovenaar (187) gauke (189) mister blonde (226) Poisonthewell (273) Cellulord (336) Film Pegasus (491)

nog weer ietsje beter denk ik

Badalamenti

• 23135 messages
  • 3565 votes

Perfect zo

Nog niks zien passeren uit mijn lijst Dances with wolves krijgt alvast een geweldige opdoffer....

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

beavis wrote:

( # 658 , -356 )

876,91 punten , 7 lijsten

Ik zou deze op 1 regel zetten, maar weet even niet welke volgorde / heb zelf geen voorkeur.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Alleen waarom doe je zo'n hekje voor die notering. Volgens mij niet nodig. (Maar goed moet je zelf weten. )

Baggerman

• 10839 messages
  • 8280 votes

Badalamenti wrote:

Nog niks zien passeren uit mijn lijst Dances with wolves krijgt alvast een geweldige opdoffer....

Haha, ik dacht eender! Maar bij mij zegt het niet zoveel. Ik ben blij als er 50 van de 500 de lijst halen!

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

(quote)

Ik zou deze op 1 regel zetten, maar wete even niet welke volgorde.

Zou het net andersom doen, eerst lijsten, dan punten, dan notering. Maar goed.....dan klopt het met de users weer niet zo goed.

Badalamenti

• 23135 messages
  • 3565 votes

@ beavis het is misschien een idee om iets te doen met de titels die de lijst niet halen dit jaar en er vorige keer wel instonden voor 19-07 ? Spanning een beetje opbouwen

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

volgens mij haalt dat de spanning juist weg, er is véél leuke info te halen uit de titels die verdwenen en erbij gekomen zijn... ik zal voor de onthulling van de 1000 iig niets anders meer onthullen dan deze 18 vandaag; en proberen mijn mond verder ook niet over de details voorbij te praten

de hekjes zijn een persoonlijke voorkeur, niet nodig inderdaad... maar anders is het ook weer kaal...

nav de laatste feedback van MR, ga ik nu mijn post voor de 3e optie nog even editten, kijken of we het nóg duidelijker en compacter kunnen krijgen

horizons

• 5687 messages
  • 2404 votes

Badalamenti wrote:

@ beavis het is misschien een idee om iets te doen met de titels die de lijst niet halen dit jaar en er vorige keer wel instonden voor 19-07 ? Spanning een beetje opbouwen

Maar zie je het al gebeuren als daar een film als 2001 bij zou zitten. heh heh.

Goed bezig Beavis.

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Badalamenti wrote:

Daar ben ik zeker voor, waarom de verliezers na de winnaars bekendmaken? Lijkt me juist interessant om nu te weten welke het niet gehaald hebben, dan zijn we alleen nog meer benieuwd naar de titels die hen verdreven hebben

EDIT: ik zie nu pas je reactie op zijn post. Het is uiteraard aan jou Beavis om te besluiten hoe je het presenteert. Ook goed als je het achteraf doet, al denk ik dat die info na bekendmaking van de winnaars eigenlijk oninteressant is.

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Wat #1012 - Gomorra betreft vond ik La Siciliana Ribelle - The Sicilian Girl (2009) stukken beter. Scoort ook een stuk hoger op MM. Maar ik vermoed dat ie het niet gehaald heeft aangezien het relatief weinig stemmen heeft.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Aantal stemmen zegt volgens mij niks. Gaat gewoon om wie er mee heeft gedaan. (Veel) films zullen enorm veel stemmen hebben, maar staan er niet eens in. Was vorige keer ook al.

(Een beetje het toplijst-idee, hoge gemiddelden/waardering en niet het aantal stemmen). (The longest day, stond er tot mijn ook niet in). (James Bondfilms ook niet).

Badalamenti

• 23135 messages
  • 3565 votes

arno74 wrote:

Daar ben ik zeker voor, waarom de verliezers na de winnaars bekendmaken? Lijkt me juist interessant om nu te weten welke het niet gehaald hebben, dan zijn we alleen nog meer benieuwd naar de titels die hen verdreven hebben

Dat was ook mijn redenering..... zo was het vroeger ook bij AVRO's TOPPOP Eerst degene die de lijst niet halen.......

Stel er zijn 100 nieuwkomers, waarom niet er elke dag 20 droppen met de nodige oohs en aahs tot gevolg........

gauke

• 9852 messages
  • 13069 votes

Dk2008 wrote:

Aantal stemmen zegt volgens mij niks. Gaat gewoon om wie er mee heeft gedaan. (Veel) films zullen enorm veel stemmen hebben, maar staan er niet eens in. Was vorige keer ook al.

(Een beetje het toplijst-idee, hoge gemiddelden/waardering en niet het aantal stemmen). (The longest day, stond er tot mijn ook niet in). (James Bondfilms ook niet).

Een vraag in het verlengde, maar van een heel andere orde. Weet iemand überhaupt op welke film hier op MovieMeter het meeste gestemd is. Zou ik wel willen weten maar ik heb geen idee hoe ik daar achter moet komen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.