• 177.962 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.997 actors
  • 9.370.978 votes
Profile

MovieMeter top 1000 project - Editie 2015

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Welke film staat er dan op 6021? Een hele boel verweesde #500's logischerwijze. Zoals die van mij: Ruan Ling-yu van Stanley Kwan (met 66,09 punten)

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

Welke film staat er dan op 6021?

nummers 6016 - 6021 zijn enkele nummers 500 uit persoonlijke lijsten die dus elk slechts 66,09 punten hebben... kunnen nu toch geen tips meer zijn denk ik?

Jouw nr 500 kreeg overigens nog bijval van één persoon, dus die staat daar niet tussen

mister blonde

• 12693 messages
  • 5825 votes

Beavis, bedankt voor al het werk. Heb me er erg mee vermaakt. En leuk dat ik de meeste entry's heb, al is een van mijn doelen voor volgende lijst wat meer onbekende parels te hebben (en daar heb ik er van de week al een van gezien). De eerste tips n.a.v. onder meer deze lijst (Roy Andersson box) is binnen.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Dat was jij toch niet zelf, hè?

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

beavis wrote:

(quote)

ik heb een ranking t/m 6021, want zoveel films zijn er ingezonden

Dat valt me dan nog mee. Je zou maar eenmanfracties uit allerlei hoeken hebben.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Dk2008 wrote:

Je zou maar eenmanfracties uit allerlei hoeken hebben.

Stel je voor, ik wil er niet aan denken

gauke

• 9852 messages
  • 13069 votes

Helaas heb ik de uitslag vanavond niet live kunnen meemaken.

Allereerst beavis many many thanks voor het onvoorstelbare minutieuze werk; je moet er enorm veel tijd in gestoken hebben. En dan nog alle na-lijsten.

Zelf heb ik in totaal 568 producties gezien.

Zoals beavis hiervoor aangaf behoor ik met mijn 162 stemmen tot de minst succesvolle deelnemers. Maar als je het positief bekijkt moet ik een unieke smaak hebben en behoor ik niet tot de grauwe meerderheid .

Mijn nog te zien lijst is inmiddels gegroeid naar 75 films (voor dat ik daar doorheen ben is het herfst).

JT Chinaski

• 94 messages
  • 107 votes

Mijn nummer 1 Romance & Cigarettes uit 2005 heeft het helaas niet gehaald, al had ik dat ook niet echt verwacht . Maar hij is vreemd genoeg ook niet te vinden in de lijst met de hoogste met 1 stem, en blijkbaar heeft iemand hem erg laag in zijn top 500 staan want in de tag team lijst is hij ook niet te vinden .

Maar complimenten voor de presentatie en statistieken!

Gezien uit lijst 774/1000.

gauke

• 9852 messages
  • 13069 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

Leuke statistieken en felicitaties aan gauke en BBarbie dat het hun gelukt is samen een film in de lijst te krijgen. Dat was zeker niet eenvoudig als ik dat lijstje zo zie

Dat was voor mij misschien nog wel de grootste verrassing!

In ieder geval hebben we onafhankelijk van elkaar gestemd.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

gauke wrote:

Zoals beavis hiervoor aangaf behoor ik met mijn 162 stemmen tot de minst succesvolle deelnemers.

Vind ik best meevallen. Ik vind dat je het goed hebt gedaan. Bovendien ben je ook één van de weinigen die ik ook met regelmaat bij films tegenkom. (Zijn namelijk ook veel deelnemers en die ik kom op de site bij films niet of nauwelijks tegen).

John Milton

• 24220 messages
  • 13384 votes

gauke wrote:

Maar als je het positief bekijkt moet ik een unieke smaak hebben en behoor ik niet tot de grauwe meerderheid .

Zeker. Je hebt 4000 stemmen meer dan ik op MovieMeter en alsnog heb ik er iets meer van deze lijst gezien. Dat vind ik dus cool! Die eigen smaak doel ik dan op he

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

JT Chinaski wrote:

Mijn nummer 1 Romance & Cigarettes uit 2005 heeft het helaas niet gehaald, al had ik dat ook niet echt verwacht . Maar hij is vreemd genoeg ook niet te vinden in de lijst met de hoogste met 1 stem, en blijkbaar heeft iemand hem erg laag in zijn top 500 staan want in de tag team lijst is hij ook niet te vinden .

Als ik de TAG_TEAM lijst groter had gemaakt dan 25, dan had die titel daar op de 33ste plek gestaan

#1486 Romance & Cigarettes 570,9 JT Chinaski (1) tovenaar (461)

Er waren overigens 3 nummer 1 titels die de eindlijst niet gehaald hebben: die van jou, die van Querelle die de solo-lijst aanvoert en die van BBarbie die drie stemmen kreeg in totaal

#1156 Nae Meorisokui Jiwoogae 764,4 BBarbie (1) gauke (290) Baggerman (162)

SimonSav

• 337 messages
  • 3414 votes

Ook van mijn kant een dikke props aan beavis voor dit helse werk. Ik weet uit eigen ervaring dat er wel wat tijd in dit soort dingen kruipt dus daarom apprecieer ik het misschien nog meer dat je er zoiets moois van hebt gemaakt, met alle statistiekjes er nog bij. Heb ontzettend genoten van de hele lijst, ik heb écht een pak films binnengehaald die ik heel graag wil zien binnenkort.

Hoeveel films van de 1000 ik daadwerkelijk heb gezien, ik begin er niet eens aan om dat te tellen misschien dat ik even na ga hoe ik procentueel scoor, ik denk dat ik daarin wel in de linkerkolom sta want heb heel veel dingen langs zien komen uit mijn lijst en, vooral, ook zelfs dingetjes waarvan ik helemaal niet had verwacht om ze te zien langskomen zoals het schitterende Aquele Querido Mês de Agosto (2008) die op MM amper 9 votes heeft maar het toch wist te redden.

Een film als Café de Flore (2011) had ik dan wel weer van verwacht dat hij meer dan 2 nominaties zou krijgen, maargoed, you can't have 'em all

Nu alweer zin in de volgende, jammer dat het pas over 2 jaar weer is!

Onderhond

• 87592 messages
  • 12836 votes

Allereerst hulde voor het werk van beavis. Feilloze presentatie en een geweldige onderneming tot een goed einde gebracht

De lijst zelf blijft een mooie, al vind ik hem wel iets minder dan de vorige. Nogal wat persoonlijke favorieten zijn achteruit gegaan, en als ik kijk wat er uit de lijst verdwenen is vs wat er nieuw bijgekomen is lijkt me de balans daar ook negatief voor mezelf. Maar toch, deze lijst blijft 100 keer interessanter dan de officiële lijsten die ik op ICheckMovies zie voorbijkomen. Die lijsten zijn veelal gewoon een exponent van deze Top 100, terwijl het in deze lijst daarna net een stuk interessanter wordt.

JT Chinaski

• 94 messages
  • 107 votes

beavis wrote:

(quote)

Als ik de TAG_TEAM lijst groter had gemaakt dan 25, dan had die titel daar op de 33ste plek gestaan

#1486 Romance & Cigarettes 570,9 JT Chinaski (1) tovenaar (461)

Er waren overigens 3 nummer 1 titels die de eindlijst niet gehaald hebben: die van jou, die van Querelle die de solo-lijst aanvoert en die van BBarbie die drie stemmen kreeg in totaal

Ahh oke bedankt voor de opheldering, leuk om te weten waar hij zou gestaan hebben .

gauke

• 9852 messages
  • 13069 votes

Ik heb zelf ook een top 8 lijstje gemaakt van regisseurs met de meeste films uit mijn top 500.

In absolute zin staat Alfred Hitchcock bovenaan, maar relatief is Ang Lee mijn favoriete regisseur met 3 films in de top 20 (waaronder 2 in de top 10).

1. Alfred Hitchcock 12

2. Ang Lee 8

3. Steven Spielberg 8

4. Clint Eastwood 8

5. Christopher Nolan 6

6. Ferzan Ozpetek 5

7. David Yates 5

8. Martin Scorsese 5

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

beavis wrote:

Oef, Bbarbie zal het denk ik niet graag horen, maar wat ben ik blij dat die de lijst niet gehaald heeft. Dat zou voor mij dan de slechtste film uit de top 1000 zijn geweest. Nu heeft geen enkele 0,5*-film van mij het gehaald. De vorige editie had wat dat betreft nog The Boondock Saints.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12836 votes

The One Ring wrote:

204. Angel’s Egg

Oké, genoeg zo jongens, het is leuk geweest. Ik weet dat jullie allemaal graag benadrukken dat dit een meesterwerk is en dat jullie nog liever mij erop wijzen dat hij kennelijk nergens goed te zien valt. Dat jullie allemaal heel veel geluk hebben gehad of in ieder geval kunnen accepteren hem zonder enige vorm van ondertiteling in het Japans te zien. Hilarisch jongens. Kunnen we deze volgende keer een paar honderd plaatsen lager zetten zodat ik me niet zo ontzettend bedroefd voel dat ik hem wellicht nooit zal zien?

Of je probeert de bootleg editie nog te vinden, of je besteld de DVD met Duitse subs (hoorde ik Ramon K laatst niet zo iets zeggen?), of je download hem gewoon, of je print het script uit (paginatje, meer is het niet).

Maw, zwak excuus

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

gauke wrote:

Ik heb zelf ook een top 8 lijstje gemaakt van regisseurs met de meeste films uit mijn top 500.

In absolute zin staat Alfred Hitchcock bovenaan, maar relatief is Ang Lee mijn favoriete regisseur met 3 films in de top 20 (waaronder 2 in de top 10).

Ik kan ook nog wel dagen doorgaan met lijstjes waar niemand wat aan heeft, maar wel leuk is. De bovenste (daarna komen er 17 namen met 4 films):

Rainer Werner Fassbinder 10x

Ingmar Bergman 7x

Aleksandr Sokurov 6x

Hideaki Anno 5x

John Cassavetes 5x

Martin Scorsese 5x

Yasujiro Ozu 5x

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Of je probeert de bootleg editie nog te vinden, of je besteld de DVD met Duitse subs (hoorde ik Ramon K laatst niet zo iets zeggen?), of je download hem gewoon, of je print het script uit (paginatje, meer is het niet).

Maw, zwak excuus

Een pagina aan script? Wil dat zeggen dat er nauwelijks dialoog in zit? Dat is alvast goed nieuws.

JT Chinaski

• 94 messages
  • 107 votes

Er is ook een blu-ray toch? al is die vrij prijzig +-60 euro.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12836 votes

Volgens mij 2 hele dialogen, verder wordt er vooral gezwegen en gewandeld.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Nee nauwelijks tekst.

Maar er is ook geen Duitse gesubde versie hoor, OH!

Dat waren vier andere animes.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12836 votes

Njah, dan is er altijd YouTube nog (met Engelse subs) ... of mag ik dat niet zeggen?

John Milton

• 24220 messages
  • 13384 votes

Onderhond wrote:

Njah, dan is er altijd YouTube nog (met Engelse subs) ... of mag ik dat niet zeggen?

YT links delen mag altijd toch? En tegenwoordig kan een beetje tv ze direct afspelen, al dan niet met een chromecast erin.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Blu-Rays van 60 euro vallen ver buiten mijn budget als het slechts om één film gaat. De kwaliteit van de versie van YouTube is wel érg slecht. Ik ben geen beeldpurist, maar een beetje scherp mag het wel zijn. Ik zoek binnenkort eens goed of ik hem goed kan vinden.

Mijn berichten van film 200 tot 1 volgen nog. Ik ben er mee bezig, maar de afgelopen en ook komende dagen zijn onverwacht druk geworden en ik wil het niet plotseling afraffelen, dus ik hoop er mee klaar te zijn aan het einde van de week. Hopelijk volgt morgen al 200 tot en met 101.

gauke

• 9852 messages
  • 13069 votes

The One Ring wrote:

Mijn berichten van film 200 tot 1 volgen nog. Ik ben er mee bezig, maar de afgelopen en ook komende dagen zijn onverwacht druk geworden en ik wil het niet plotseling afraffelen, dus ik hoop er mee klaar te zijn aan het einde van de week. Hopelijk volgt morgen al 200 tot en met 101.

Ik zie er in ieder geval naar uit!

John Milton

• 24220 messages
  • 13384 votes

Zeg Mochizuki, jouw lijst staat niet op ICM he (Is dat meerdere lijsten kunnen maken niet al ingegaan?), wel ergens anders? Ben eigenlijk wel benieuwd!

Onderhond

• 87592 messages
  • 12836 votes

The One Ring wrote:

De kwaliteit van de versie van YouTube is wel érg slecht. Ik ben geen beeldpurist, maar een beetje scherp mag het wel zijn. Ik zoek binnenkort eens goed of ik hem goed kan vinden.

Deze kan tot 720p met EN subs.

Ik verkies uiteraard ook liever wat hogere kwaliteit, maar er is één ding erger dan een film in slechte kwaliteit zien en da's een film niet zien

horizons

• 5687 messages
  • 2402 votes

720p is gewoon goed. Beter dan toen de film uitkwam als ik nee niet vergis?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.