- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2015
MovieMeter top 1000 project - Editie 2015
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
We zitten hier met zowel Vlaamse als Nederlandse filmliefhebbers en ik het moeten al films zijn die aan beide kanten van de grens geliefd zijn om ingezonden te worden.
Ik heb er geen idee van hoe dat bij anderen zit, maar ik heb het idee dat ik meer feeling met de Vlaamse films heb dan de Nederlandse. En ik ben een Noorderling met mijn Texel en Groningen komaf
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2842 votes
Ook geweldig om te zien dat Eyes Wide Shut weer zo goed scoort, nu al top 20!
Bij critici werd hij toen vrijwel met de grond gelijk gemaakt. En hier behoort hij constant tot de betere Kubricks. 
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
We zitten hier met zowel Vlaamse als Nederlandse filmliefhebbers en ik het moeten al films zijn die aan beide kanten van de grens geliefd zijn om ingezonden te worden.
En Reinbo doet nu niet mee. 
Spetie
-
- 38871 messages
- 8148 votes
@Spetie Ik zou die persoon beide afraden, go gentle man
Zo'n antwoord kon ik verwachten. Inkoppertje nietwaar? 
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2842 votes
Hoog tijd voor een Top 10 voorspelling:
10. The Tree of Life ( Wishful thinking )
09. Apocalypse Now
08. Pulp Fiction
07. Taxi Driver
06. Mulholland Dr.
05. Once Upon a Time in The West
04. The Godfather
03. Stalker
02. The Good, The Bad and the Ugly
01. 2001: A Space Odyssey
Ben ook benieuwd wat anderen gaan voorspellen. 
Spetie
-
- 38871 messages
- 8148 votes
Ik vind tips geven maar moeilijk. John Milton vraagt zal ik Michiel de Ruyter wel of niet kijken. Daar wil ik dan wel antwoord op geven (want wie doet dat daar verder). En De Marathon dan misschien. .
De Marathon wil ik je ook wel tippen. Vind ik wel een aanrader en een van de beste Nederlandse films van de laatste jaren. Michiel de Ruyter ga ik dan weer niemand tippen. Ik vond hem erg tegenvallen en zelfs mijn vrouw, die echt fan is van dit soort films vond het maar matig.
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Toch maar gauw eens Blade Runner kijken. Eens zien wat de 'fuss is all about'.
Ook geweldig om te zien dat Eyes Wide Shut weer zo goed scoort!
Bij critici werd hij toen vrijwel met de grond gelijk gemaakt. En hier behoort hij constant bij de betere Kubricks.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Net Shelley Duvall gezien in een film van Guy Maddin. Geweldig is in ze in The Shining, wat mij betreft een van de sterkste punten van die film. Kubrick vond het geloof zelf niks
En In the Mood for Love is dit maal wél de hoogste Aziatische film, denk ik...??
Spetie
-
- 38871 messages
- 8148 votes
Hoog tijd voor een Top 10 voorspelling:
10. The Tree of Life ( Wishful thinking )
09. Apocalypse Now
08. Pulp Fiction
07. Taxi Driver
06. Mulholland Dr.
05. Once Upon a Time in The West
04. The Godfather
03. Stalker
Ben ook benieuwd wat anderen gaan voorspellen.
Ik doe mee. 
10. Pulp Fiction
09. Requiem for a Dream
08. Taxi Driver
07. The Big Lebowski
06. Once Upon a Time in The West
05. Mulholland Dr.
04. Stalker
03. The Godfather
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Er valt op zich weinig te voorspellen, volgens mij was het verschil tussen 2001 en die vent links 2 punten, ofzo. En dan hebben we nu een compleet ander deelnemersveld.
Vanzelfsprekend hoop ik dat mijn nummer 1 ook de uiteindelijke nummer 1 is.
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Net Shelley Duvall gezien in een film van Guy Maddin. Geweldig is in ze in The Shining, Kubrick vond het geloof zelf niks
In hoeverre het waar is weet ik niet, maar het beeld wat uit de making of/docu's naar voren komt, lijkt te suggereren dat hij haar deels express liep te bekritiseren om haar angstiger en onzekerder te maken, terwijl hij met Jack goede vriendjes speelde.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Ik ben heel slecht met voorspel spellen, dus....
10. In the Mood for Love (wishful thinking)
09. The BIG Lebowski
08. Apocalypse Now
07. Pulp Fiction
06. The Good, the Bad and the Ugly
05. 2001: A Space Odyssey
04. Stalker
03. Once Upon a Time in the West
02. Mulholland Dr.
01. Taxi Driver
In dit scenario valt The Good and the bad and the Ugly dus terug van nummer 2 naar... edit: Magnolia maar weggehaald, volgens mij is die aan het wegzakken in de collectieve geheugens
Oh, en The Godfather ben ik ook vergeten 
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
De Marathon wil ik je ook wel tippen.
Heb hem gezien. Nee, zou ik niemand aanraden. Maar het gemiddelde en aantal stemmen doet anders vermoeden. 
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Taxi Driver op één zou me wel echt verbazen 
Hoogste tijd voor een herziening daarvan trouwens. Is alweer bijna tien jaar geleden denk ik.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Casablanca staat toch wel hoog. (Hecht weinig waarde aan dat woord, maar het is toch wel) een echte klassieker. 
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Een kleine voorspelling dan:
1. Mulholland Dr.
2. The Good, the Bad and the Ugly
3. 2001: A Space Odyssey
4. The Godfather
5. Stalker
6. Once Upon a Time in the West
7. Taxi Driver
8. Requiem for a Dream
9. Pulp Fiction
10. The Cocoanuts
Mocht die laatste toch onverwachts niet de top 1000 gehaald hebben dan voorspel ik Apocalypse Now als de nummer 10. Ik baseer deze voorspelling overigens op helemaal niets.
Beavis heeft helaas een bijzonder lastige week uitgekozen voor de onthulling van de top 200. Ik vrees dat ik vandaag niet mijn tekstjes voor alles geschreven kan hebben, helaas. Even afwachten hoe ver ik kom.
leatherhead
-
- 3556 messages
- 1813 votes
Mulholland Drive verwacht ik ook erg hoog, wellicht inderdaad zelfs op één.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Mulholland Dr. op 1. Same here. (Mijn uitgangspunt is namelijk dat recente films, gezien de updates het beste doen. Ga ik ook uit van een vrij nieuwe film).
Dievegge
-
- 3170 messages
- 8193 votes
Ik heb op tien films in de top 20 gestemd. Er zitten er ook nog wel een paar aan te komen waaraan ik een gloedhekel heb, maar ja, dat wist ik op voorhand. Overigens vind ik de top 20 wel een lichte verbetering t.o.v. twee jaar geleden.
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8280 votes
Kar Wai tel ik niet eens mee. Die komt dan wel uit de geburen, maar staat toch redelijk los van wat je onder typisch HK verstaat 
China is helemaal niks qua populariteit hier, dus daar had ik ook écht geen verwachtingen van
Ik heb mijn best gedaan met 36 (groot) Chinese stemmen in mijn lijst. Met een puur mainland Chinese op 33 (Cow; kansloos natuurlijk met maar 3 stemmen hier op MM, maar ja....).
Ik ben blij dat Johnny To de lijst nog wel heeft gehaald. En Zhang Yimou maar één keer (Hero). Of ook Raise the Red Lantern?
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Ben vanavond niet thuis, dus zal dit niet meer constant kunnen volgen. Maar hou m'n telefoon paraat en zal zo nu en dan inschakelen. Ben zéér benieuwd!
Hopelijk top 10 notering voor 'Magnolia'.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Baggerman, Raise the Red Lantern staat op #226
Zelf op 7 Taiwanese, 6 Chinese en 5 films uit Hong Kong gestemd. Ik denk dat van die 18 er weinig in de toekomstige Top 200 van OH zullen staan, trouwens.
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8280 votes
Dan heb ik die gemist. Ik vond dat al raar! Maar wat Onderhond zegt, wel wat weinig China in de lijst. Taiwan is nog wel redelijk vertegenwoordigd.
Dievegge
-
- 3170 messages
- 8193 votes
1. Grease
2. Grease 2
3. Sinterklaas en het Pakjesmysterie
4. Revenge of the Nerds 2: Nerds in Paradise
5. Freddy Got Fingered
6. Beverly Hills Chihuahua
7. Dumb and Dumber: When Harry Met Lloyd
8. Ernest Goes to Jail
9. Ernest Goes to School
10. George of the Jungle
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
Tijd voor de laatste aanscherpingen van de voorspellingen
Er zijn er nu tenslotte al twee uit de vorige top10 gesneuveld
Wat zullen we doen met de countdown van de laatste tien
startten om 20:15, 20:30...of houden we het nog langer vol nu? nee toch? 
Pieter Montana
-
- 6678 messages
- 2286 votes
Ok, dus The Good, The Bad zal niet meer bovenaan eindigen. Dan maar duimen voor Apocalypse Now!
Dievegge
-
- 3170 messages
- 8193 votes
DieveggeHeb je nou spaghetti gegeten. Is misschien de laatste keer.
Laat de bolognese maar aanrukken.
Finisterra
-
- 15532 messages
- 4689 votes
Mooie sprong van EWS! Ook Amelie omhoog. And the good, the bad een verrassend zware daling...
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Sh*t, ik had gewoon gelijk met die Ugly-film. 
(maar niet met The Godfather)
Zeker een verrassende sprong van Eyes Wide Shut, gewoon de tweede Kubrick!