- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2015
MovieMeter top 1000 project - Editie 2015
Finisterra
-
- 15532 messages
- 4689 votes
Mooie stijgingen van Blue Velvet en Solyaris. Opvallende sprong van Fanny en Fargo.
Jammer dat Pi wat gedaald is..
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
The Return heeft zich (net als zovele titels in de top) weten te handhaven, vond dat de vorige keer al een opvallende, maar dat hij er nu weer is misschien nog meer...? of wellicht zie ik iets niet
Er zijn iig veel betere Russen dan deze vind ik
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
En zelfs geen films van Prachya Pinkaew in de lijst. Toch ook zeker geen onbekende.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Opvallend hoog, Lost in Translation. Ik vind hem ook goed, maar had dit niet verwacht!
Brave-Neo
-
- 607 messages
- 1826 votes
Solyaris (1972) is zo´n film die ik lang geleden ooit heb gezien maar mij veel te weinig van herinner om er een cijfer aan te hangen.
In de jaren ´70 en begin jaren ´80 heel veel van dit soort films op de Duitse TV ( ARD ) gezien ( dus helaas met nasynchronisatie ). Wel hadden ze daar een tijd lang elke maand een ander genre als thema en daardoor vooral veel westerns en science fiction films gezien zoals deze en b.v. ook Soylent Green (1973)
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
Tom Yum Goong is toch ook best bekend. Zelfs nog iets beter vond ik.
Edit: en met Fanny och Alexander toch nog een hooggenoteerde horror 
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2842 votes
5 goede films en 5 mindere films.
Leuk om Pi & The Return weer zo goed te zien scoren!
En wat is Kubrick een baas zeg! Gewoon even 4 films bij de laatste 30 hebben. 
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2842 votes
Juist, die van Ong-Bak. Interessant debuut (4*), maar voor de rest eigenlijk niets meer van gehoord. Wat is zo nog wat de moeite?
Naast de door Onderhond genoemde titel, is Chocolate ook zeker de moeite waard!
The Return heeft zich (net als zovele titels in de top) weten te handhaven, vond dat de vorige keer al een opvallende, maar dat hij er nu weer is misschien nog meer...? of wellicht zie ik iets niet
Er zijn iig veel betere Russen dan deze vind ik
Wat mij betreft is hij zo bijzonder dankzij de oogstrelende cinematografie ( heel onderkoeld geschoten ) in combinatie met het pakkende verhaal natuurlijk.
horizons
-
- 5687 messages
- 2404 votes
Ong Bak had kans om in mijn top te komen, alleen pas na inleveren lijst gezien.
En ik raad iedereen toch eens aan de originele Solyaris te kijken (zwart-wit), nog steeds langzaam enzo maar een pakweg interessanter en beter dan de iets latere en bekendere versie. De versie van Soderbergh is nog het leukst eigenlijk.
Lv92
-
- 278 messages
- 0 votes
Ben toch maar weinig documentaires en korte films tegengekomen. Jammer. Daar zitten wel enkele mooie dingen tussen.
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
La Vie d'Adèle zo naast Fucking Amal en top 100! 
Overigens vind ik het jammer dat ook bovenin er gewerkt wordt met blokjes van 10. Ik ben persoonlijk toch een grotere fan van de spanning opbouwen.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Ben toch maar weinig documentaires en korte films tegengekomen. Jammer.
Wat ben je (of jullie) zoal tegengekomen. Als eenling maak je weinig kans, met documentaires zal het nog enigszins gaan (dat iemand die ook op zijn/haar lijst plaatst) maar korte films lijkt me helemaal lastig.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Drie docu's volgens mij: Shoah, Leviathan en Ik en Mijn Ouders, Mijn Ouders en Ik. Dat is denk ik één meer dan vorige keer (Grizzly Man en Dear Zachary). Of is Heima ook écht een docu, in dat geval waren het vorige keer ook al 3.
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
En ik raad iedereen toch eens aan de originele Solyaris te kijken (zwart-wit), nog steeds langzaam enzo maar een pakweg interessanter en beter dan de iets latere en bekendere versie. De versie van Soderbergh is nog het leukst eigenlijk.
Heb je hem weer
. Het is gebaseerd op een boek van Lem en die uit 1968 was een tv-film, dus om dat nou 'de originele' te noemen. Heb wat fragmenten bekeken, maar dat ziet er toch behoorlijk amateuristisch uit. Hele zwakke cinematografie. Die ga ik niet in zijn geheel bekijken. 100% zeker dat die (voor mij) nergens in de buurt van de Tarkovsky gaat komen. Naar die van Soderbergh ben ik overigens wel benieuwd. Heeft tenminste ook een goede regisseur aan boord.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Ben toch maar weinig documentaires en korte films tegengekomen. Jammer. Daar zitten wel enkele mooie dingen tussen.
Drie docu's volgens mij: Shoah, Leviathan en Ik en Mijn Ouders, Mijn Ouders en Ik. Dat is denk ik één meer dan vorige keer (Grizzly Man en Dear Zachary). Of is Heima ook écht een docu, in dat geval waren het vorige keer ook al 3.
Dat is inderdaad weinig! Ik had toch op zijn minst enkele shorts verwacht, Un Chien Andalou of La Jetée. Maar ook meer dan drie docu's toch wel. Ik ken die Nederlandse overigens helemaal niet:
Ik en mijn ouders, mijn ouders en ik. Gelijk maar even op dvd besteld
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Is nog weinig maar kan het wel begrijpen.
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Dat vind ik zelf niet, maar goed. Stel iemand wil van Wilder iets kijken zou ik Some like it hot eventueel The seven year itch aanraden.
Die twee zou ik ook aanraden, of The Apartment, of One Two, Three. Zijn eerdere films zijn niet zo luchtig, maar dat zijn ook niet echt komedies.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Ik had toch op zijn minst enkele shorts verwacht, Un Chien Andalou of La Jetée.
Lv92
-
- 278 messages
- 0 votes
Ik had gehoopt op The Red Balloon. (Op plaats 31 bij mij)
Maar het is ook niet heel vreemd met 50 deelnemers en 'slechts' 1000 films.
Harvie Krumpet is ook geen half werk overigens!
Wat betreft documentaires kan ik niet voorbij deze kijken.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Ik veronderstel dat Spetie komedies wat minder inspannend vindt dan bijvoorbeeld drama of film noir.
Ik zelf graag de laatste jaren naar films die weinig inspanning vergen, maar voor andere mensen kunnen die films dan juist behoorlijk veel inspanning vragen. Komedies kunnen ook erg vermoeiend zijn of dat ik me afvraag wat is daar grappig.
Moeilijk.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Wat betreft documentaires kan ik niet voorbij deze kijken.
Met documentaire "moet" je wel interesse hebben. Ik bedoel je hebt enorm veel docu's, de één vindt dat interessant, de ander dat. Met films lijkt me dat minder. Met films kan je die vaker of heel vaak kijken. Ik weet niet hoe dat met docu's is. Maar meestal heb ik het na 1 à 2 keer toch wel weer gezien.
Als ik had meegedaan, had ik deze er wel ingezet De Stem van het Water (1966). Maar had het toch niet gehaald.
Brave-Neo
-
- 607 messages
- 1826 votes
Ben zelf niet zo voor documentaires maar deze recente had anders wel een notering in mijn top 350 verdiend. Watermark (2013)
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Ben zelf niet zo voor documentaires maar deze recente had anders wel een notering in mijn top 350 verdiend. Watermark (2013)
Mooie Tip! Dank.
Spetie
-
- 38871 messages
- 8146 votes
Ik veronderstel dat Spetie komedies wat minder inspannend vindt dan bijvoorbeeld drama of film noir.
Ik zelf graag de laatste jaren naar films die weinig inspanning vergen, maar voor andere mensen kunnen die films dan juist behoorlijk veel inspanning vragen. Komedies kunnen ook erg vermoeiend zijn of dat ik me afvraag wat is daar grappig.
Moeilijk.
Nee het was maar een voorbeeld. Als iemand nog nooit een film van voor 1990 gezien heeft, er graag eentje wil zien en je hebt alleen Rear Window en Stalker liggen, dan vermoed ik dat bijna iedereen die persoon Rear Window zal aanraden. Iedereen die beide films kent, snapt wel waarom. 
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Ik vind tips geven maar moeilijk. John Milton vraagt zal ik Michiel de Ruyter wel of niet kijken. Daar wil ik dan wel antwoord op geven (want wie doet dat daar verder). En De Marathon dan misschien. Maar die films zijn helemaal niet te vergelijken met Paul Verhoeven of Dick Maas.
En we hebben dezelfde smaak niet, ook lastig.
Weinig Nederlandse films ook weer in de lijst, was twee jaar geleden ook al.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Mooie toevoegingen. Door een rare samenloop van omstandigheden moet ik Irréversible nog steeds zien. Toch maar eens doen.
@Dick2008 Nee als het Verhoeven was zou ik het niet vragen 
@Spetie Ik zou die persoon beide afraden, go gentle man 
eerst een jaren '70 of '80 die niét van Tarkovsky komt. Maar ik snap je punt!
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4511 votes
Veel stigers van Bergman, Antonioni, Wilder en Kubrick. Van die laatste nog 2 te gaan? Als 2001 niet zijn titel prolongeert weet ik het niet meer.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Weinig Nederlandse films ook weer in de lijst, was twee jaar geleden ook al.
We zitten hier met zowel Vlaamse als Nederlandse filmliefhebbers en ik het moeten al films zijn die aan beide kanten van de grens geliefd zijn om ingezonden te worden.
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2842 votes
Wow! Fantastisch blokje weer. 
En The Shining in maar liefst 34 lijstjes, recordhouder tot nu toe!