• 177.962 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.997 actors
  • 9.370.980 votes
Profile

MovieMeter top 1000 project - Editie 2015

Insignificance

• 3220 messages
  • 5586 votes

Fucking Åmål een plekje boven Adèle, No Country for Old Men een plekje boven There Will Be Blood; het zijn de kleine verschillen die 't 'm doen.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Pfoeh, raar blokje dit. Birdman vond ik op zich wel een goede film, maar 59e plaats? Zelfde geldt trouwens voor Raging Bull en 12 Angry Men. Verder een aantal films (Sunset Blvd, Schindler's List en There Will Be Blood) waar ik ooit eens aan ben begonnen, maar nooit heb uitgekeken..

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Ik heb maar op één film van Billy Wilder gestemd, maar die vind ik dan ook erg goed, al sta ik er zelf van te kijken dat ik nog bijna de hoogste stemmer ben - ik hoop maar dat mijn herinnering klopt

TheBunk

• 746 messages
  • 3093 votes

Ik doe maar eens even een duit in het zakje, zo tussen vakanties door.

Allereerst complimenten voor Beavis, weet niet of ik vanavond nog de kans heb om te reageren.

Het is een mooie eclectische lijst geworden. Spul als The Shawshank Redemption en Forrest Gump hoort hier niet wmb, maar ach, ze nemen niet al te prominente plekken in. Ik zag ergens ook The Fault in Our Stars langskomen. Onbegrijpelijk.

Ik verwacht dat Ultimo Tango a Parigi net als 3 jaar terug mijn hoogst genoteerde afwezige in de uiteindelijke lijst gaat worden.

Koploper Taxi Driver zal de top tien wel halen, maar ik verwacht dat Apocalypse Now er dit jaar met de overwinning vandoor gaat. (het is een gevoel). Zou mooi zijn.

Mooi dat La Vie d'Adele, La Grande Bellezza, Martha Marcy May Marlene en Post Tenebras Lux hoog genoteerd zijn.

Mijn voorspelling voor de top 5:

1 Apocalypse Now

2 2001: A Space Odyssey

3 The Godfather

4 Taxi Driver

5 Pulp Fiction

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

De minste Wilder films staan het hoogst precies.. The Appartment kon ik ook al niet zoveel mee

Finisterra

• 15532 messages
  • 4688 votes

Idem hier, allebei 2.5*. Geef mij maar Seven Year Itch (3.5*), Double Indemnity (3.5*) en zeker One, Two, Three (4*). Die laatste was de enige in mijn lijst.

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Nee hoor, heb op alle drie die Wilder films gestemd. The Apartment is mijn favoriet. One, Two, Three had ook wel mijn stem kunnen krijgen. Maar ik zag verder nog te weinig van de man.

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

La Vie d'Adele naast Fucking Amal - dat was te verwachten natuurlijk

Ha, inderdaad. Dit toont ook weer aan hoe slordig ik mijn lijst heb gemaakt, want FA had ook een plekje verdiend als ik Adèle erin heb staan.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

The Seven Year Itch (4.5*), Some Like It Hot (4.5*), Double Indemnity (4.5*) en Fortune Cookie (4.0*) waren degene die ik heb ingestuurd uit een reeks van 8.

Finisterra

• 15532 messages
  • 4688 votes

Some Like It Hot viel hier helemaal verkeerd (1.0*). Te flauw. Stalag 17 (3.0*) vond ik ook nog best leuk eigenlijk. Dat deuntje blijft ook wel in je hoofd zitten. De rest dus niet gezien.

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Ace in the Hole was ook al ergens langsgekomen, daar kreeg ik na TORs comment weer helemaal zin in.

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

Dk2008 wrote:

(quote)

Dat komt nog. Ben je me aan het negeren. (Houden zo )

hehehe sorry! Nee hoor Dick, waarom zou ik? Ik zit op werk, het is druk, halve aandacht en niet altijd tijd op te reageren

Maar ik bedoelde dat ik slechts handje van de reeds geposte resultaten niet had gezien.

Ik weet dat het gros van mijn top tien vermoedelijk op het laatst pas komt ;-0

edit: zie net 12 boze mannetjes langskomen!

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Bij Reconstruction las ik op de een of andere manier Irréversible, kon het screenshot al niet plaatsen . Die van Elephant vind ik helaas wel een zwakkere, maar het hoge niveau was al bijna onmenselijk .

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Nog 3x Lynch en 4x Kubrick te gaan.

Dievegge

• 3168 messages
  • 8191 votes

En 4x Hitchcock

Citizen Kane staat bij niemand in de top 30, maar eindigt wel op 60.

Hoogste stem voor 12 Angry Men is natuurlijk 12.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

4x? Ik denk 3

Dievegge

• 3168 messages
  • 8191 votes

Psycho, Vertigo, Rear Window en North by Northwest zijn volgens mij nog niet geweest.

EDIT: N by NW is net geweest op 41.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Metalfist wrote:

The Seven Year Itch (4.5*), Some Like It Hot (4.5*), Double Indemnity (4.5*) en Fortune Cookie (4.0*) waren degene die ik heb ingestuurd uit een reeks van 8.

De eerst twee lijken met het gemakkelijkst kijkbaar en Stalag 17. (Hier moet je dus omgekeerd kijken. Dat zei Spetie gisteren ook. )

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

O ja, ik zat aan The Birds te denken, maar die was al geweest.

Tsjonge, dat is wel heel vaak zeg.

edit: twee geweest, aan die andere twee heb ik mede 'schuld'.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Dievegge wrote:

Psycho, Vertigo, Rear Window en North by Northwest zijn volgens mij nog niet geweest.

De Hitchcocks komen nog. (Mag je aannemen. )

American Beauty, al geweest?. Zal dan ook wel komen.

leatherhead

• 3556 messages
  • 1813 votes

Annie Hall .

Badalamenti

• 23135 messages
  • 3565 votes

Chinatown (1974) duikt de top 100 in, waar hij thuis hoort !

Spetie

• 38871 messages
  • 8145 votes

Dk2008 wrote:

(quote)

De eerst twee lijken met het gemakkelijkst kijkbaar en Stalag 17. (Hier moet je dus omgekeerd kijken. Dat zei Spetie gisteren ook. )

Omgekeerd kijken?

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Dk2008 wrote:

Zou niet weten waarom Seven Year Itch en Some Like it Hot makkelijker kijkbaar zijn dan The Fortune Cookie? Met het omgekeerd kijken snap ik niet wat je bedoeld eerlijk gezegd.

Chinatown

Finisterra

• 15532 messages
  • 4688 votes

Die Hitchcocks... Annie Hall vond ik ook maar gewoon 'goed'.

Lost Highway een mooie sprong vooruit!

gauke

• 9852 messages
  • 13069 votes

Jammer dat Schindler's List gezakt is. De film heeft me destijds diep, diep geraakt. In 1994 heb ik 'm samen met 5 andere mensen in de bios In Groningen gezien en na afloop hebben we de eerste 15 minuten geen woord tegen elkaar gesproken. Ieder was bezig met haar of zijn eigen gedachte.

Hetzelfde is me later nog eenmaal overkomen met Brokeback Mountain, de nummer 2 in mijn Top 10; wellicht dat ze nog eens van positie wisselen.

Mijn nummer 3: Angels in America (2003) komt niet in deze Top 1000 voor. Al Pacino, Meryl Streep, Emma Thompson en Jeffrey Wright in een in alle opzichten "fantast-isch" verhaal rond verschillende personen en hun noodlot. Ik maak dus maar een beetje reclame.

Spetie

• 38871 messages
  • 8145 votes

Mooie films nu allemaal hoor. De Hichcocks staan op een prima plaats en het is geweldig dat A Woman under the Influence zo enorm gestegen is. De oudere klassiekers doen het veel beter dan verwacht eigenlijk.

Mooi dat Birdman zo hoog is binnengekomen. Hij had nog hoger kunnen staan, want die plek in mijn lijst is blijkbaar een foutje van me. Hij hoort bij de eerste 150 te zitten in ieder geval, geen idee eigenlijk waarom die daar tussen is gekomen.

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

Mijn nr 1 is geweest: Alien. Uiteraard mocht het nog hoger. Jammer dat de film gezakt is tegenover vorige editie. Gelukkig nog net top 50.

TheBunk

• 746 messages
  • 3093 votes

gauke wrote:

Mijn nummer 3: Angels in America (2003) komt niet in deze Top 1000 voor. Al Pacino, Meryl Streep, Emma Thompson en Jeffrey Wright in een in alle opzichten "fantastisch" verhaal rond verschillende personen en hun noodlot. Ik maak dus maar een beetje reclame.

Bij mij op # 174. Aan ons heeft het niet gelegen...

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Spetie wrote:

(quote)

Omgekeerd kijken?

Niet de doorsnee/mainstreamkijker maar ... wat is het tegenovergestelde van mainstream....cult ??

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.