- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2015
MovieMeter top 1000 project - Editie 2015
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
Oslo, 31. August (2011) is voor mij een van de tips om direct achteraan te gaan. Is een beetje langs mij heen gegaan. Maar ben al jaren op zoek naar de onvindbare versie van Malle, omdat het verhaal me aanspreekt (maar eerlijk gezegd ook omdat ik Malle goed vind). Dit is misschien een mooi alternatief (?)
Feu Follet is toch niet direct onvindbaar? Heb em zelf tenminste gewoon in de kast staan 
Beide films zijn heel sterk en hebben (gelukkig) ook wel een eigen karakter. Zou ze dus ook gewoon beide proberen te zien als ik jou was. De rol van Maurice Ronet in de film van Malle is denk ik wel de sterkste uit zijn carrière en zo'n zwart-wit new wave ding is altijd stijlvol. Maar wellicht dat de uitwerking in Oslo nóg meer invoelbaar is. En sowieso een goede update voor de huidige tijd.
mister blonde
-
- 12693 messages
- 5825 votes
Dat (on)vindbare hangt natuurlijk af van hoe goed je kan zoeken
Is ie niet oop? Maar zal ze inderdaad allebei proberen (vroeg of laat), bedankt voor je input.
Finisterra
-
- 15532 messages
- 4688 votes
Wat een lijstje nu! 2 top-10 films: ETV en Inland Empire. Verder nog Byosoku en Reconstruction.
Die Miyzaki's zijn tof maar niet super. Vind bv. Ponyo en The Wind Rises eigenlijk beter.
vinnypassy
-
- 20 messages
- 12 votes
Nice, tussen al die mooie stills, juist deze van Adèle kiezen. 
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
had je liever een dikke snottebel gezien? 
leatherhead
-
- 3556 messages
- 1813 votes
Veel moois inderdaad, vroeg me al af waar Elephant zou blijven.
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2842 votes
Wow! Beste update tot nog toe. Die stills bij 5 Centimeters per Second, Reconstruction & Enter The Void. 
Goed ook om Elephant, My Neighbor Totoro & Enter The Void te zien stijgen.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12836 votes
Heb je zo'n mooi blokje, zetten ze er It's a Wonderful Life tussen!
Dievegge
-
- 3168 messages
- 8191 votes
Ik heb een lijst van 65 films die zeker in de top 60 staan. Dat kan niet misgaan!
EDIT: herleid tot 61, en als ik The Descent eruit gooi 60.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Naast It's a Wonderful Life zit er ook nog een minstens vergelijkbare stijging van Citizen Kane aan te komen. Dan handhaven sommige oudjes zich nog goed.
Er is toch wel een groot verschil tussen de lijst op het iCM forum en deze hier. De MovieMeter community heeft wel een eigen signatuur. Je ziet hier sommige films steeds terugkomen die je elders niet/nooit ziet. Voor een deel terecht trouwens (zowel dat je ze hier wel ziet, als dat je ze elders niet ziet).
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12836 votes
Je ziet hier sommige films steeds terugkomen die je elders niet/nooit ziet.
Tot mijn grote verbazing is Reconstruction zo'n film. 0 official top lists 
mister blonde
-
- 12693 messages
- 5825 votes
Heb je zo'n mooi blokje, zetten ze er It's a Wonderful Life tussen!
(vraagt zich af hoe moviemeter eruit zou hebben gezien als Onderhond nooit geboren zou zijn) 
SimonSav
-
- 337 messages
- 3414 votes
La Vie d'Adele naast Fucking Amal - dat was te verwachten natuurlijk
Dat was ook mijn eerste gedachte 
Finisterra
-
- 15532 messages
- 4688 votes
Voor wanneer zijn de laatste 10 gepland? Wil die best nog eens 'live' meemaken met de vinger voortdurend op de F5-knop. 
horizons
-
- 5687 messages
- 2402 votes
Lol, dat Beavis om de vijf minuten een titel toevoegt...
vinnypassy
-
- 20 messages
- 12 votes
Die was nog wel mooier geweest ja. 
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Ik vrees al voor The Descent. Dat zou de hoogste notering zijn die gewoon verdwenen is. Wat een verandering van deelnemers kan doen.
Finisterra
-
- 15532 messages
- 4688 votes
Die stond echt wel heel hoog toen voor zo een film.
Mijn lijstje heeft ie niet gehaald, een goede 3.5*.
John Milton
-
- 24219 messages
- 13383 votes
Mooie lijst hoor! Echt heel benieuwd naar de rest! heb van 100 tot nu toe echt wel bijna alles gezien, handjevol dat ontbreekt.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Hopelijk plaatst hij de top 10 niet zo laat als gister.
Ik hoop het ook. 
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Mooie lijst hoor! Echt heel benieuwd naar de rest! heb van 100 tot nu toe echt wel bijna alles gezien, handjevol dat ontbreekt.
Dat komt nog. Ben je me aan het negeren.
(Houden zo
)
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
De hoogvlieger is geland!
En daarmee de laatste van de nieuwkomers in onze lijst. Om het te vieren houden drie nummer 1 posities hem gezelschap in dit blokje
Verder wel een echt mannenblokje, plus één vrouw waarvan de invloed sterk gestegen is.
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
Voor wanneer zijn de laatste 10 gepland? Wil die best nog eens 'live' meemaken met de vinger voortdurend op de F5-knop.
Heb geen heel strak plan, maar het zou mooi zijn als er zoveel mogelijk deelnemers online kunnen zijn op dat moment uiteraard... op zijn vroegst gaat het 20:00 worden denk ik, tenzij ik de laatste tien wat korter op het één na laatste blokje doe... 21:00 is misschien ook nog een optie als daar de voorkeur naar uitgaat, maar was uiteraard niet van plan de finale 'midden in de nacht' te laten vallen 
Finisterra
-
- 15532 messages
- 4688 votes
Ik zit helaas even zonder vast internet na mijn verhuis dus zo een richttijd is mooi. Kan ik dan ergens proberen online te komen, 
Finisterra
-
- 15532 messages
- 4688 votes
De meer standaard namen van dergelijke lijstjes nu.
Birdman als positieve uitschieter, gevolgd door 12 Angry Men en TWBB.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12836 votes
Begrijp de hype rond Birdman niet zo. Oké filmpje, maar liet op meerdere vlakken na om echt te imponeren. In ieder geval wel blij dat die andere fake one-take hoger staat 
Los daarvan, wel de uitschieter van dit blokje inderdaad. Wat een contrast!
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Schindler's list is toch wel aardig gedaald, ondanks no.1 van Gauke. Is dat meteen de hoogste van Spielberg???
Saving Private Ryan twee jaar terug op 146 en nu in de bovenste 50? (Kan haast niet)