• 178.079 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.066 actors
  • 9.372.253 votes
Profile

Letterboxd

brawljeff

• 2773 messages
  • 3308 votes

Ik begrijp alleen die profielfoto functionaliteit niet. Ik heb een tijdje terug via Gravatar een foto toegevoegd en zie die op Letterboxd op mijn laptop netjes verschijnen. In de smartphone app blijft hij echter een lege thumbnail tonen bij mijn profiel.

Iemand die daar ook last van heeft of had?

Harco

• 978 messages
  • 0 votes

Erg vervelend dat er af en toe zomaar films worden verwijderd van Letterboxd. Ben sinds vanochtend een film kwijt. Komt vooralsnog ook niet terug onder “deleted” in de export dus kan ook niet meteen achterhalen welke het moet zijn.

Chainsaw

• 8845 messages
  • 3576 votes

Ook onlangs ontdekt. Dat stemmen importeren is even werk, maar wel een amusante app, dat Letterboxd.

‎Jasper's profile • Letterboxd

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Chainsaw wrote:

Ook onlangs ontdekt. Dat stemmen importeren is even werk, maar wel een amusante app, dat Letterboxd.

uit de nieuwsbrief:

Also, if you want that sweet personal stats breakdown with all the fancy graphs at year’s end, you’ll need to level up to Pro or Patron tier. While we’re always appreciative when you pay full price, it would be mean of us not to mention that Black Friday is approaching.

Dat betekende voor mij vorig jaar voor half geld pro member worden, waardoor je dus met een paar klikken je complete IMDb ratings kunt importeren én je die superleuke breakdown van al je stemmen krijgt in de vorm van statistiekjes... Ik ga dat wel weer doen denk ik als het weer 11 euro oid is.

Chainsaw

• 8845 messages
  • 3576 votes

John Milton wrote:

(quote)

uit de nieuwsbrief:

(quote)

Dat betekende voor mij vorig jaar voor half geld pro member worden, waardoor je dus met een paar klikken je complete IMDb ratings kunt importeren én je die superleuke breakdown van al je stemmen krijgt in de vorm van statistiekjes... Ik ga dat wel weer doen denk ik als het weer 11 euro oid is.

Was dat niet ooit gratis? Zoiets meen ik mij te herinneren.

Maar goed, ik heb mijn Imdb nogal slecht bijgehouden, die had geloof ik maar iets van tien procent van mijn stemmen hier op MovieMeter. Maar ach, een regenachtig dagje wat stemmen en lijstjes handmatig importeren is geen straf.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Chainsaw wrote:

Was dat niet ooit gratis? Zoiets meen ik mij te herinneren.

Nope.

Altans niet recentelijk. Uit de openingspost van dit topic in 2015

John Milton wrote:

Nadeel: het is natuurlijk wel even doorbikkelen om alles daarop te krijgen. Ik ben dan ook pro user geworden zodat ik mijn IMDb en ICM votes kon importeren.

Maar ach, een regenachtig dagje wat stemmen en lijstjes handmatig importeren is geen straf.
Klopt, muziekje en biertje of wijntje erbij 's avonds en je verbazen over sommige stemmen en herkijk tips opdoen, het is niet onoverkomelijk. Maar wanneer je over de 5000 stemmen heen zit wordt het wel een klusje.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

De statistieken pagina niet, het importeren van al m'n IMDb stemmen (zo'n 8000+) is me laatst gewoon gelukt op een gratis account.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Je hebt gelijk, dat is dus aangepast intussen.

Of ik heb me vergist en het kan altijd al

Shinobi

• 4305 messages
  • 2550 votes

John Milton, de optie voor het importeren van IMDb stemmen werd inderdaad aangemerkt als Pro feature. Ze hadden dit voor een periode gratis gemaakt, maar nu behoort het standaard tot de opties bij een gratis account.

kaketoe

• 827 messages
  • 1708 votes

Fijne website. Ik gebruik Letterboxd sinds dit jaar om bij te houden wat ik waar kijk. Ook ben ik aantal van jullie gaan volgen en houd ik daar mijn watchlist bij.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Upgrade to Letterboxd Pro voor leuke statistiekjes, met Black Friday korting

Voor 11,37 euro wil ik wel weer een jaartje.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Altijd erg leuk om even doorheen te scrollen!

2019 and the decade Year in Review - Letterboxd

Met Pro krijg je de leuke stats ook over jezelf: ‎Jeroen Berndsen’s 2019 in review • Letterboxd

703 films gezien, waarvan 15% releasejaar 2019

rewatches 3,8% (al vergeet ik die vaker te loggen, het zal zeker hoger zitten)

Meest bekeken genre: drama

Meest bekeken land: USA

Meest bekeken actrice: Scarlett Johansson (8 films)

Meest bekeken acteurs: Chris Evans, Samuel L. Jackson, Robert Downey Jr., Brian Tyree Henry & Willem Dafoe (6 films)

Meest bekeken regisseurs: Luchino Visconti, Khalik Allah & Abbas Kiarostami (4 films)

Meest bekeken producer: Stan Lee (9 films)

Marvel drukt gelijk zijn stempel op die statistieken, dat zie je. Maar Samuel is iig niet alleen op de eerste plaats.

en landen waaruit ik dit jaar films zag:

https://i.imgur.com/RDYUT8P.jpg

Dat laatste is beter te zien in het landentopic op MM, trouwens.

kinjutsu

• 1549 messages
  • 2582 votes

In { De Site / Algemeen / MM-stemmen importen naar Letterboxd }:

Iemand hier ervaring mee - of weet hoe dat moet?

groet

leatherhead

• 3556 messages
  • 1813 votes

Leatherhead's profile - Letterboxd

Ook maar besloten wat actiever te worden op Letterboxd en er zo nu en dan een review te plaatsen. Toch wel erg fijne site, al is het importeren me nog niet gelukt.

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Leatherboxd

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Iemand nog wat tips van users die leuk zijn om te volgen? Iemand die korte reviews schrijft vind ik altij wel fijn. En niet van die te woke mensen die vegan alerts in hun reviews schrijven enzo.

brawljeff

• 2773 messages
  • 3308 votes

Macmanus wrote:

Iemand nog wat tips van users die leuk zijn om te volgen? Iemand die korte reviews schrijft vind ik altij wel fijn. En niet van die te woke mensen die vegan alerts in hun reviews schrijven enzo.

Ik vind zelf Cinemagazine erg leuk om te volgen. Zij schrijven op Letterboxd altijd een samenvatting van hun complete recensie. Sean Baker, de regisseur van The Florida Project, is ook leuk om te volgen. Hoewel hij de laatste tijd wat minder uitgebreide recensies schrijft, aangezien hij met een nieuwe film bezig is. En uiteraard mijn eigen pagina.

kaketoe

• 827 messages
  • 1708 votes

Ik volg voornamelijk actieve (die films loggen) mm users. ‎Louk’s friends • Letterboxd

herman78

• 3176 messages
  • 1281 votes

Heb me vandaag ook eens ingeschreven, erg leuk. Door burn-out klachten lange tijd nauwelijks films kunnen kijken, maar ik ga het nu weer langzaam oppakken. Deze site werkt in ieder geval wel enthousiasmerend.

kinjutsu wrote:

In { De Site / Algemeen / MM-stemmen importen naar Letterboxd }:

Iemand hier ervaring mee - of weet hoe dat moet?

groet

Als het nog nodig is, je kunt je stemmen hier exporteren naar een csv-bestand via de volgende link:

Mijn gegevens exporteren

In dat CSV-bestand moet je de corresponderende kolommen hernoemen naar imdbID, Title, Year en Rating. Daarna kun je het bestand in laten lezen door Letterboxd.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

Bij De Site > Gebruikers > Ik ben niet dood of spoorloos verdwenen:

Gang_Star wrote:

Inmiddels ook weer helemaal terug met het schrijven van reviews/meningen, mede onder meer dankzij de Letterboxd app, wat gewoon behoorlijk veel tijdsbesparing oplevert.

Hoezo schrijf je sneller een review op een app dan op een website?

Gang_Star

• 6837 messages
  • 3401 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Hoezo schrijf je sneller een review op een app dan op een website?

Via telefoon de letterboxd app openen en de betreffende film opzoeken gaat een stuk sneller dan -> internet openen, adres intikken, wachtwoord invoeren en de desbetreffende film opzoeken.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

Raar dat je telkens weer je wachtwoord moet ingeven, en als je geen adres wil intikken kan je gewoon een bookmark maken natuurlijk

Enige waar Letterboxd wél erg sterk in is, is hun zoekmotor, maar dat heeft niet zoveel met app vs website te maken.

Gang_Star

• 6837 messages
  • 3401 votes

De zoekmotor is inderdaad sterk. Maar ik maak geen gebruik van de website van Letterboxd, puur de app. En als je in de app dan binnen 10 seconde in je account bent en je film al hebt opgezocht, dan is dat een duidelijke vorm van meer gemak vriendelijkheid.

brawljeff

• 2773 messages
  • 3308 votes

Valt mij wel op dat je in de app bij films geen details als 'land van herkomst' en 'taal' kan zien. Dat vind ik bij het ontdekken van nieuwe films altijd wel fijne informatie. Of zie ik iets over het hoofd? In de browserversie zie ik dit namelijk wel.

Gang_Star

• 6837 messages
  • 3401 votes

brawljeff klopt. Land van herkomst en taal kom ik inderdaad niet tegen in de app.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Ineens is ook de desktopversie van Letterboxd gevuild met ads. Eerder nooit last van gehad.

Kurtz

• 33 messages
  • 520 votes

tbouwh wrote:

Ineens is ook de desktopversie van Letterboxd gevuild met ads. Eerder nooit last van gehad.

Adblocker installeren?

nathaniel177

• 574 messages
  • 2727 votes

‎Movies In Google Drive., a list of films by Mousa • Letterboxd Een lijst met zowat 900 films beschikbaar in 720p met engelse ondertiteling, geweldig!

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

tbouwh wrote:

Heb inmiddels 'Pro'. Nergens last meer van, prijs valt mee en ik krijg een uitgebreid statistiekenprofiel er gratis bij (klik). Neemt niet weg dat ik 'not amused' was omdat het ineens veel meer leek te worden.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Iemand toevallig een slimme manier om alle stemmen van MM te vergelijken met die op Letterboxd zonder ze allemaal langs te lopen?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.