• 178.038 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.063 actors
  • 9.371.645 votes
Profile

Letterboxd

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Als je doel is om zoveel mogelijk interactie en lezers/volgers te hebben is overschakelen naar het Engels altijd het devies, maar dat bepaal je helemaal zelf. Ik zou niet zoveel moeite doen voor oudere reviews en jezelf eerder uitdagen om vaker in een andere taal te schrijven. Bottom line is dat letterboxd niets eist, en dat je dus alleen hoeft te gaan vertalen als je daar zelf genoegen in schept en/of je archief compleet wilt hebben.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

Punt is vooral dat Letterboxd ook maar weer een service is waar je verder weinig vat op hebt. Als die volgend jaar door Amazon opgekocht worden kan het zijn dat er na drie jaar ook nog amper iemand opzit.

Maar ik heb op dat gebied iets makkelijker praten natuurlijk. Al is het bijhouden van je reviews lokaal (textbestandjes, klein databaseje) ook niet echt heel complex.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Ook waar inderdaad, voor hetzelfde geldt wijzigen die volgende maand allerlei zaken en trekt het ook op niets meer. Heb nu eens gecheckt hoeveel tijd ik besteed aan het vertalen van zo'n review en dat is het me echt niet waard. Het zal dus ofwel in het Nederlands posten worden ofwel gewoon verder alles lokaal bijhouden. Vermoedelijk zal het dat eerste worden aangezien ik dan toch al die review heb geschreven.. Dan is het een kleine moeite om het even te copy pasten.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Identieke Eye film aanbieding is er ook nog steeds.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Ja, waar kan het niet haha?

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Ik heb wel het idee dat er meer op Mubi staat dan vroeger, maar heb echt wel nog het gevoel dat het te weinig focus heeft in Azië. Ook weer veel te Anglosferisch gefocust. Ik heb echt al langer het gevoel dat de hele filmindustrie met alles erop en eraan een dikke middelvinger is naar alles dat niet USA/UK is, en dat geldt ook voor Criterion, en dus ook Mubi. Dan heb ik bijvoorbeeld het op het aanbieden van ondertitels (of bij dvd/br releases de regiocodes).

starbright boy (moderator films)

• 22403 messages
  • 5070 votes

TornadoEF5 Best wel onzin. Op Mubi staan best veel films uit Azie en juist vrij weinig engelstalig, Van de laatste 30 dagfilms zijn er vier Engelstalig en zeven Aziatisch. En dat is behoorlijk representatief. Rest is voornamelijk Europees (niet engelstalig) en Latijns amerikaans.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

Voor wereldcinema zit je best wel goed bij MUBI lijkt me. Voor de funfactor kijk je best ergens anders. Ergens wil ik het nog steeds wel een keer proberen, maar als ik dan door de film heenklik voelt het alsof ik weer naar school moet.

starbright boy (moderator films)

• 22403 messages
  • 5070 votes

Hangt er vanaf waar je fun uithaalt natuurlijk. Maar genrefilms zijn er inderdaad ook niet zoveel. En als ze er zijn zijn ze vaak ouder, dus daar beleef jij ook niet genoeg fun aan.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

starbright boy wrote:

Hangt er vanaf waar je fun uithaalt natuurlijk.

Je kan wat goochelen met semantiek uiteraard, maar het verschil tussen "goed" en "leuk" is doorgaans wel begrepen toch Ik zie vooral veel arthouse dramas. De crossover tussen genre en auteur komt ook wel aan bod, de vraag is vooral of het dat mij dan waard is als 4de dienst (die ik ook weer in de gaten moet houden). Dat laatste is dan meestal het struikelblok.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

starbright boy wrote:

TornadoEF5 Best wel onzin. Op Mubi staan best veel films uit Azie en juist vrij weinig engelstalig, Van de laatste 30 dagfilms zijn er vier Engelstalig en zeven Aziatisch. En dat is behoorlijk representatief. Rest is voornamelijk Europees (niet engelstalig) en Latijns amerikaans.

Ik heb het dan met name op de ondertitels.

Aanbod is relatief klein ook.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Aanbod is juist een stuk groter sinds de introductie van de videotheek. Waarbij ik weet dat veel gebruikers de 30-dagen selectie bij een goede programmering juist een charme vonden (en/of vinden) hebben. MUBI slaat Azië echt niet over. The Handmaiden werd onlangs nog in NL toegevoegd en het kan ook obscuurder (''The Tree House'' uit Vietnam) of juist de kant van de klassiekers op (''The Terrorizers'' van Yang).

TheBunk

• 746 messages
  • 3093 votes

Met VPN heb je helemaal een topcatalogus. En beeldkwaliteit laatste maanden veel beter. Voor mij veruit de beste vod inmiddels

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

tbouwh wrote:

The Handmaiden werd onlangs nog in NL toegevoegd en het kan ook obscuurder (''The Tree House'' uit Vietnam) of juist de kant van de klassiekers op (''The Terrorizers'' van Yang).

Anders lopen ze nog maar eens wat te leuren met de Taiwanese New Wave Mnee, met dit soort titels krijg je mij toch niet warm.

ZZ TOP

• 507 messages
  • 2187 votes

Ik ben nu al enige tijd aan het kloten om mijn MM stemmen over te zetten naar Letterboxd. Alleen lukt het maar niet om dit handmatig voor elkaar te krijgen. Iemand een andere of makkelijkere manier om dit te doen?

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

ZZ TOP wrote:

Ik ben nu al enige tijd aan het kloten om mijn MM stemmen over te zetten naar Letterboxd. Alleen lukt het maar niet om dit handmatig voor elkaar te krijgen. Iemand een andere of makkelijkere manier om dit te doen?

1- je moviemeter stemmen exporteren

2- bestand uitpakken

3- Importeren in Letterboxd, hier evt extra uitleg.

* ik moest laatst ook even klooien, meen ik. Maar dat was met IMDb votes en die waren niet als CSV. opgeslagen meen ik, dat is de MM export wel.

A- kun je proberen of Letterboxd die uitgepakte .csv importeert, zonder dat je er eerst iets aan gaat doen (zoals tekst naar kolommen omzetten oid), en even laten weten of dat lukt?

ZZ TOP

• 507 messages
  • 2187 votes

Dank je John Milton. Gaat het eens proberen. Ik laat wel weten of het gaat lukken.

CSV is altijd een heel gekloot weet ik wel. Het importeren van IMDB naar Letterboxd gaat wel vrij makkelijk volgens mij.

ZZ TOP

• 507 messages
  • 2187 votes

John Milton Ik heb vanmiddag maar weer eens een kleine poging gedaan om het voor elkaar te krijgen, maar nog steeds geen steek verder gekomen. Heb de tekst naar kolommen gezet, maar dat werkt helaas ook niet.

Waarom maken ze het toch altijd zo moeilijk. Of het ligt aan mij, dat kan natuurlijk ook

Misschien dat iemand een voorbeeld heeft hoe het wel moet. Dat zou fijn zijn.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

ZZ TOP wrote:

John Milton Ik heb vanmiddag maar weer eens een kleine poging gedaan om het voor elkaar te krijgen, maar nog steeds geen steek verder gekomen. Heb de tekst naar kolommen gezet, maar dat werkt helaas ook niet.

Waarom maken ze het toch altijd zo moeilijk. Of het ligt aan mij, dat kan natuurlijk ook

Misschien dat iemand een voorbeeld heeft hoe het wel moet. Dat zou fijn zijn.

Ik wil niet vervelend doen, maar in de tijd die je hebt besteedt aan het overzetten van je stemmen had je die ruim 900 stemmen allang handmatig kunnen invoeren in Letterboxd. Gaat best snel namelijk. Hooguit twee uurtjes als je even doorwerkt

ZZ TOP

• 507 messages
  • 2187 votes

IH88 Daar heb je waarschijnlijk wel gelijk in . Maar dan wil ik gewoon weten hoe het zit. Beetje eigenwijsheid van mijn kant denk ik

Misschien dat ik het deze week het wel even handmatig in ga voeren. Als het echt niet anders kan.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Ik zal het ook eens met mm stemmen proberen maar moet ik eerst export aanvragen, even geduld dus

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Heyhey.

Net een tijd zit klooien (er is idd geen ander woord voor), en ik zal even benoemen hoe dat ging:

-het uitgepakte movie export excel bestand onveranderd importeren - Wil niet

-het uitgepakte movie export excel bestand tekst naar kolommen omgezet importeren -Wil niet

-het uitgepakte movie export excel bestand via excel opgeslagen als CSV UTF8 ipv excel werkmap - Wil niet

-alleen de rij B met IMDB code geknipt vanuit tekst naar kolommen en via excel opgeslagen als CSV UTF8 - wil niet

Uiteindelijk heb ik zo kunnen importeren:

1-MM export uitpakken

2-klik A, klik gegevens, klik tekst naar kolommen, kies gescheiden, selecteer komma, volgende, voltooien

3-verander imdb Code in imdbID

4-knip/plak alleen die kolom naar leeg excel bestand

5- opslaan als CSV UTF-8

6- importeren op Letterboxd

Probleem: hij pakt hem nu alleen als gezien, en neemt niet je rating mee. Natuurlijk kunnen we die kolom ook toevoegen, volgens de instructie zou de kolom met de waardering (voor een schaal van 1-5) Rating moeten heten, maar als ik die kopieer plak naar kolom B van hetzelfde bestand waarmee importeren net lukte, dan pakt hij hem niet meer.

Weet joachimt toevallig waar het mis gaat? Mijn IMDb stemmen importeren ging prima op Letterboxd, maar het lukt mij ook niet goed ZZ TOP hier doorheen te loodsen.

joachimt (crew films)

• 3796 messages
  • 9725 votes

John Milton

Ik heb zelf geen LB, maar even naar de instructies gekeken. Als ik dit zou doen, zou ik een Letterboxd import format maken vanuit je MM-export. IMDb-ID en Rating zou genoeg moeten zijn om alle films met een IMDb-ID te matchen. Verwijder uit je MM-exort de kolommen waar LB niks mee kan. Dit zorgt alleen maar voor kans op fouten.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

joachimt wrote:

John Milton

Ik heb zelf geen LB, maar even naar de instructies gekeken. Als ik dit zou doen, zou ik een Letterboxd import format maken vanuit je MM-export. IMDb-ID en Rating zou genoeg moeten zijn om alle films met een IMDb-ID te matchen. Verwijder uit je MM-exort de kolommen waar LB niks mee kan. Dit zorgt alleen maar voor kans op fouten.

Ja dat heb ik volgens mij basically gedaan. Enige wat ik niet volgens instructie doe, is éérst tekst naar kolommen omzetten, omdat het niet lukt in de csv export met de komma's er nog tussen de kolomnaam is de bovenste regel te wijzigen. als ik IMDB code van de mm export wil vervangen door IMDb-ID zonder dat gedaan te hebben, is alles erna weg van de bovenste regel

joachimt (crew films)

• 3796 messages
  • 9725 votes

John Milton wrote:

(quote)
Ja dat heb ik volgens mij basically gedaan. Enige wat ik niet volgens instructie doe, is éérst tekst naar kolommen omzetten, omdat het niet lukt in de csv export met de komma's er nog tussen de kolomnaam is de bovenste regel te wijzigen. als ik IMDB code van de mm export wil vervangen door IMDb-ID zonder dat gedaan te hebben, is alles erna weg van de bovenste regel

Eerst tekst naar kolommen is geen probleem, zo lang je het daarna maar als csv opslaat. Stuur mij anders je csv even. Dan kijk ik ernaar.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Misschien handig als ZZ TOP hem dan gelijk stuurt? WeTransfer linkje naar joachimt?

Thanks Joachim.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

https://ibb.co/h8bjk6f

Hoe ziet het er bij jullie uit als je in Letterboxd in het uitvouwmenu onder je username op stats klikt, en iets naar beneden scrollt?

Ik heb nog best iets te doen, volgens Letterboxd

Al zitten er bij die collections een hoop dingen die ik niet perse compleet hoef te maken, simpelweg om de derde of vierde bagger film waarmee een franchise stuiptrekkende stierf, compleet te maken.

Despicable Me, Divergent, I know what you did last summer. Ik ben vatbaar voor completisme, but I think I'm good not watching that last one.

Flavio

• 4893 messages
  • 5225 votes

https://pixelfed-prod.nyc3.digitaloceanspaces.com/public/m/_v2/448518605983846555/95653d066-30298e/Nicm6q2WnE8f/ba7JEFaBxFvp3VyXX0dc4NzmDyOXuWvPpacVqgn9.png

Ik kijk hier eigenlijk nooit naar, alleen de stats per jaar vind ik wel interessant.

Lijstjeswerk gaat vooral via ICM bij mij.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Same here, ik was bijna vergeten dat het er was.

Kwam het van de week weer tegen toen ik er achter wilde komen hoeveel horrors ik eigenlijk gezien had.

Die letterboxd 250 wil ik wel groen, trouwens. En op termijn horror en animatie ook. De rest geloof ik wel

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.