• 177.992 movies
  • 12.204 shows
  • 33.973 seasons
  • 646.999 actors
  • 9.371.154 votes
Profile

Persoonlijke Top 250/500

Onderhond

• 87594 messages
  • 12837 votes

239/497 (Baggerman)

Nét niet de helft, toch jammer. Maar ik heb vernomen dat Baggerman wat leuke Oost-blok films voor mij ging opsnorren, dus dat komt helemaal goed

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Baggerman --> 277 / 497

Beavis --> 181 / 300

John Milton --> 245 / 323

Laat die lijsten maar komen!

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Zolang het (nog) niet mogelijk is gratis een 2e lijst op iCM in te voeren, zal ik de mijne nog niet toevoegen.

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

Begrijpelijk. We wachten geduldig

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Dat idee had ik al. (Zit er ook op wachten. Niet dat ik die site vol ga stouwen met lijstjes, maar mis er wel een aantal).

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Nee Dick; nie wachten, maar zelf aan de slag! Jouw lijst verwacht ik hier volgende week.

En ik wil niet weten hoeveel films jullie allemaal gezien hebben uit mijn TOP 500: ik wil een complexe analyse van mijn kijkgedrag, van mijn filmwaardering, van de filmhistorische waarde van mijn lijst en ik wil een uiteenzetting zien over waarom mijn TOP 500 zo superieur is aan die andere frotlijstjes die hier geplaatst worden in dit topic.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Analyse: Je kijkt de laatste tijd opvallend veel (goede) Japanners

In het najaar verwacht ik in het grote Japanse MŪBI Programma in EYE trouwens Seven Samurai wel, dus dat wordt onontkoombaar voor mij Kurosawa op het grote doek!

TheBunk

• 746 messages
  • 3093 votes

Ik ga vanavond al jullie lijstjes eens langs voor een grondige analyse/uitbreiding kijklijst.

Hier mijn lijst alvast op ICM, die alweer enorm afwijkt van de lijst die ik indiende voor de top 1000 maar toch redelijk hetzelfde is. Alleen beter. Denk ik.

Het zijn er 250, de rest komt er nog bij. Shorts en Mini-series zijn eruit gelaten.

Nu Ajax kijken. I'll be back.

Prinz

• 1085 messages
  • 4221 votes

Zag er 198 van de 250 van je TheBunk.

Mijn lijst komt er ook nog wel ooit, een volle top 500 als ik écht tevreden ben over de balans. Maar ik ben zo zelfkritisch..

horizons

• 5687 messages
  • 2402 votes

Wat is de snelste manier om op icm een top 250 in te voeren?

Heb alleen een moviemeter lijst en geen imdb lijst.

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

Met de hand gaat dat worden horizons, vrees ik, aangezien het MovieMeter .csv bestand dat je kunt exporteren geen IMDb URL's bevat (en daar gaat het juist om bij ICM).

Maar het gaat best vlot hoor.

horizons

• 5687 messages
  • 2402 votes

Durrrr....

Denk ik dat ik maar de IMDb url's erbij ga zoeken. Ben ik direct op de toekomst voorbereid lol.

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

Ik zou je lijstje gewoon op IMDb maken, kun je hem daarna importeren op ICM, Letterboxd en idd whatever the future may bring. Of anders in ieder geval een hoop

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Alleen nog maar de lijstjes afgegaan die op ICheckMovies staan, maar de resultaten:

RamonK 303/500

Ik wil hier best een uitgebreide analyse van maken, maar zonder de aanwezigheid van belangrijke moderne cinema zoals The Life of David Gale, The Boy With the Striped Pyjama's, Cloud Atlas en Spring Breakers kan ik deze lijst moeilijk superieur noemen aan het prutswerk van anderen hier.

Maar serieus, hier zit veel in wat ik waardeer en van wat ik nog moet zien spreekt veel me aan. Misschien enkele tweederangs genrefilms wat minder.

Dievegge 294/500

Eclectisch is niet het woord waar ik hier het eerst aan denk, maar het is wel een opvallende lijst. Vooral veel films die je niet veel tegenkomt in andere lijsten, maar die wel bekend zijn. Hierdoor kon ik nog aardig wat films checken die ik toevallig nog nooit eerder langs heb zien komen bij ICheckMovies. Wel een leuke lijst, los van enkele sentimentele dingen waar ik niets mee kan.

Film Pegasus 341/500

Deze lijst bestaat voornamelijk uit twee extremen: films die me erg dierbaar zijn en films die ik haat. Laten we focussen op het positieve: go team Panique au Village!

Spetie 354/500

Ja, dit ligt dan weer erg dicht bij mij. Het merendeel is gewoon raak en alles wat ik niet gezien heb uit Spetie's lijst heeft ook daadwerkelijk mijn interesse.

Onderhond 71/230

Eerst even vooraf: is deze lijst up to date? Er staat dat hij niet meer geupdate is sinds februari 2014... En waarom 230? Hoe dan ook, een lijst met eigen stijl. Ik zal er wel af en toe iets van mee blijven pakken, maar zelden er echt actief achteraan gaan. Het kan trouwens zijn dat ik meer dan 71 films hier zag, maar het gebrek aan alternatieve titels maakt de films soms lastig herkenbaar.

John Milton 253/323

The man who killed Napoléon. Dit is wel een lijst die bijna compleet in mijn straatje ligt. Heel veel van gezien en wat ik niet zag staat veelal laag. Opvallend is echter dat een groot deel van het ongeziene documentaires zijn. Waaronder volgens mij aardig wat over religie.

TheBunk 193/250

Ook deze lijst ligt me wel.

Aan non-ICheckMovies-lijstjes kom ik hopelijk nog toe.

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

I prefer 'the man who (alledgedly) didn't save Napoléon'

Staan inderdaad een aantal docu's bij die daarover gaan, dat ligt me na aan het hart, kerkelijke misstanden. Weet nog niet of die ook allemaal in de uiteindelijke Kleine-Generaal-Reanimerende-Toplijst komen, maar voor nu staan ze er nog even in. En dat was mij ook al opgevallen aan jouw lijst ja, dat er veel van overeenkomt.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12837 votes

The One Ring wrote:

Onderhond 71/230

Eerst even vooraf: is deze lijst up to date? Er staat dat hij niet meer geupdate is sinds februari 2014... En waarom 230? Hoe dan ook, een lijst met eigen stijl. Ik zal er wel af en toe iets van mee blijven pakken, maar zelden er echt actief achteraan gaan. Het kan trouwens zijn dat ik meer dan 71 films hier zag, maar het gebrek aan alternatieve titels maakt de films soms lastig herkenbaar.

Die lijst is up to date ja (althans, ik maak hem telkens in december, dus de films van dit jaar staat er sowieso nog niet bij). Het heeft misschien te maken met de manier waarop ik de lijst bijwerk en save (er staat zo'n vinkje met minor update maar ik ben nooit echt zeker wat dat nu net doet)?

De 230 komt omdat die ICM lijst een weerslag is van de lijst op m'n blog, die wanneer alles gereviewed is telkens met 10 titels aangevuld wordt.

starbright boy (moderator films)

• 22403 messages
  • 5070 votes

The One Ring: 292/500 Het grootste deel van de rest komt nog wel. Sommigen snel, sommigen ooit. Ik mis vooral veel animatie en comedy.

Baggerman: 212/497 Best uiteenlopend. En veel interessants ongezien. Fijn lijstje, kan ik nog wel wat tips uithalen.

John Milton: 190/323 Vooral recent werk en een paar van de vaste grote klassiekers die ik nog moet ontbreken hier. Ook mij vielen de docu's over religie op. Ik gok dat daar een persoonlijke reden achter zit.

TheBunk 203/250: Verhoudingsgewijs geloof ik het meest van gezien van ieder ICM-lijstje hier (behalve uiteraard die van mezelf). Veel films die ook in de mijne staan. En de 47 die ik niet zag komen waarschijnlijk alle 47 wel een keer aan de beurt. Al valt me ook op dat er tussen mijn eigen favorieten opvallend veel films in staan die ik wat tegen vond vallen en 3 sterren gaf.

Onderhond: 72/230 Dat is toch wat minder dan verwacht. Wat ik gezien heb zijn vooral Japanse drama's. En ik zie This World of Ours. Staat alleen in mijn lijstje, jouw lijstje en een verzameling van lijstjes uit Midnight Eye.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Onderhond 7/230 (wel allebei enter the void in onze top 10)

Ramonk 14/500

john milton 38/323 (twee films in jouw top 10 ook in de mijne) (2001 en cera una volta il west

The One Ring 28/500

Baggerman 25/497 (wel zelfde nummer 1 cidade de deus )

Spetie 33/499

film pegasus 43/500 (twee films in jouw top 10 ook in de mijne cera una volta. en cidade de deus)

veel werk nog te doen. Heb +- 350 films gezien. Vreemd dat ik op moviemeter maar 303 stemmen heb trouwens. Maar niet alles loopt gelijk heb ik gezien, eens kijken wat ik vergeten ben

Spetie

• 38871 messages
  • 8146 votes

The Bunk 221/250 Mooie lijst, met behoorlijk wat overeenkomsten met mijn eigen lijst. Van wat ik nog niet zag heeft het merendeel wel mijn interesse.

Baggerman 279/497 Ook een mooie lijst met de nodige overlapping met mijzelf. De lijst is voor mij vooral interessant, omdat er veel oudere films instaan die ik nog niet zag. Zitten een paar leuke tips tussen vermoed ik.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12837 votes

starbright boy wrote:

En ik zie This World of Ours. Staat alleen in mijn lijstje, jouw lijstje en een verzameling van lijstjes uit Midnight Eye.

Hoop nog steeds dat hij een keertje op DVD wordt uitgebracht (met verstaanbare subs uiteraard). Zeker geen perfecte film, maar bevat een zeker jeugdig enthousiasme dat ik wel kan pruimen

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Dievegge: 166/500 (Psycho, The Sound of music, Dr.No, Saturday Night Fever)

Film Pegasus:98/500 (Bambi, On her majesty's secret service, Dr.No, Licence to kill, The Sound of music)

The One Ring 96/500 ((Duck Amuck), Psycho, Soldaat van Oranje)

Ramon K: 83/500 (The Pink Panther strikes again, Cat people)

Spetie: 83/500 (Psycho, Soldaat van Oranje)

Baggerman: 60/497 (Psycho)

John Milton: 48/323 (Psycho)

The Bunk 34/250 (Psycho)

Starbright Boy: 28/300

Gauke: 27/250 (Psycho, Soldaat van Oranje)

Onderhond: 3/230

(Bron ICM en Top 106 https://www.icheckmovies.com/lists/my+favorite+movies+in+alphabetical+order/checker/ )

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

The One Ring wrote:

Film Pegasus 341/500

Deze lijst bestaat voornamelijk uit twee extremen: films die me erg dierbaar zijn en films die ik haat. Laten we focussen op het positieve: go team Panique au Village!

Gezien mijn gevarieerde smaak, zullen veel mensen dat wel hebben: een mix van love it en hate it. Maar welkom in team Panique au Village!

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

The One Ring wrote:

Alleen nog maar de lijstjes afgegaan die op ICheckMovies staan, maar de resultaten:

RamonK 303/500

Ik wil hier best een uitgebreide analyse van maken, maar zonder de aanwezigheid van belangrijke moderne cinema zoals The Life of David Gale, The Boy With the Striped Pyjama's, Cloud Atlas en Spring Breakers kan ik deze lijst moeilijk superieur noemen aan het prutswerk van anderen hier.

Maar serieus, hier zit veel in wat ik waardeer en van wat ik nog moet zien spreekt veel me aan. Misschien enkele tweederangs genrefilms wat minder.

Het is een korte analyse, maar wel erg scherp vind ik!

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Zo'n 'allerslechtste films' lijst lijkt me juist een leuk idee voor dat 'de top 100 van...'-topic. En dan heel specifiek stills uitzoeken die de zwakke punten van die films onder de loep nemen. Cool!

Alastor

• 2634 messages
  • 3018 votes

Malick wrote:

Laat die lijsten maar komen!

Top 500 - Alastor (iCheckMovies.com)

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

85/494. Ik zie een duidelijke lijn in je smaak, Alastor

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

313 checks, plus #37

Meest interessante lijst wat mij betreft. Niet op alle punten eens of mijn smaak, maar wel veel raakvlakken met mijn smaak die ik weinig tot niet bij anderen tegen kom. Perfect voor tips dus ook.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

315 checks

En dat voor een lijst waar nauwelijks een Japanse film in te vinden is.

Alastor

• 2634 messages
  • 3018 votes

21 noteringen tel ik, het is maar wat je nauwelijks noemt.

Ter vergelijking: Ik zag meer Nederlandse dan Japanse films, toch halen slechts 12 NL-films mijn lijst.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.