• 177.969 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.997 actors
  • 9.371.038 votes
Profile

MovieMeter Top 100 2012 (+ persoonlijke top 10 2012 en floplijst)

schram101

• 16683 messages
  • 2293 votes

maxroelofs wrote:

@schram

Gewoon echt bij gebrek aan beter, miaschien net de verkeerde films gekeken dit jaar.

Mocht je trouwens The Avengers bedoeld hebben vind ik de top10 plaats vrij logisch hoor.

Maar Avenger (2006) vond ik niet zo logisch

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

In Amerika heeft de kring van filmjournalisten Amour (2012) onderscheiden als beste film van het jaar.

Amerikaanse filmjournalisten kiezen Amour als beste film 2012 | Entertainment Business

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Is het voor je persoonlijke top 10 van 2012 ook mogelijk titels te kiezen die in 2011 zijn uitgebracht volgens moviemeter maar pas dit jaar in de bioscopen draaide ( denk aan Intouchables )

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Jazeker, daarom staan de bioscoopreleases hier ook gelinkt:

http://www.moviemeter.nl/my_mm/top10/2012/

cordiacovens

• 1526 messages
  • 1447 votes

volgens mij waren het alleen de film journalisten uit LA die Amour hebben gekozen als beste film..New york koos bijvoorbeeld voor Zero Dark Thirty en de critics choice awards zeg maar de centrale awards show is pas in januari.

$pecial

• 1147 messages
  • 553 votes

1. Father's Day (2011) 4.5*

2. Kill List (2011) 4.0 *

3. The Divide (2011) 4.0 *

4. Adam Chaplin (2011) 4.0*

5. Excision (2012) 4.0 *

6. V/H/S (2012) 4.0 *

7. Skyfall (2012) 3.5 *

8. Moonrise Kingdom (2012) 3.5 *

9. Piranha 3DD (2012) 3.5 *

10. [REC] 3 Génesis (2012) 3.5 *

Dit jaar maar weinig films gekeken vergeleken met de jaren daarvoor. In plaats daarvan iets meer series bekeken.

maxroelofs

• 2838 messages
  • 1659 votes

@Schram

Daar zeg je me wat, bedankt.

@Don

Helemaal gelijk, heb besloten toch een top 10 in te sturen aangezien het wel allemaal voldoendes waren. En misschien ook wel een beetje om The Dark Knight Rises en Skyfall wat tegenstand te bieden.

Jesper187

• 6434 messages
  • 2462 votes

1. Drive

2. Shame

3. The Descendants

4. De Rouille et d'Os

5. Take Shelter

6. Skyfall

7. Bir Zamanlar Anadolu'd

8. Svartur á Leik

9. Moonrise Kingdom

10. Side by Side

Wazowski

• 52 messages
  • 4220 votes

Ben ik de enige waarbij het niet lukt om films in te voeren? Zo wil ik bijv Brave in de lijst zetten, maar die wordt bij de zoekopties niet herkend, daarom kan ik daar ook niet voor kiezen en blijft het vak leeg. Zo zijn er nog meer films die niet worden herkend...wat nu gedaan?

schram101

• 16683 messages
  • 2293 votes

Geen last van. Even geprobeerd maar Brave wordt mij gewoon 'herkend'.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Tip: klik niet op enter.

Verder zou het gewoon gevonden moeten worden, hier ook geen problemen.

Wazowski

• 52 messages
  • 4220 votes

Owk, dank voor de replies.

Toch lukt t niet, zal anders via screenprints laten zien wat ik krijg:

(afbeelding)

(afbeelding)

Bij beide -ook als ik omlaag scroll- krijg ik niet de film die ik zou willen.

Andere films doen het wel, zover ik weet.

Betekent dit dat ik die 2 dan niet kan selecteren (ook geen supermust, wellicht zijn ze aan t eind van het jaar wel uit de lijst, maar ik vroeg het me af)?

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Zo te zien pakt hij steeds enkel de eerste letter die je invoert, zal dus iets zijn met je browser of verbinding? Bij mij werkt alles prima. Heb het alleen weleens op mijn smartphone als ik te snel de zoekresultaten wil bekijken, dat dan niet alle letters/woorden worden meegenomen.

Wazowski

• 52 messages
  • 4220 votes

Ik zal de pc anders eens opnieuw aanslingeren

Dank

$pecial

• 1147 messages
  • 553 votes

Ik zie enkelen Drive in hun top 10 zetten, maar ik weet zeker dat ik deze ook al in mijn top 2011 heb gezet. Het kan dus zijn dat een film zowel in een top 10 kan staan van het huidige jaar als van het jaar ervoor? Maw Drive kan weer in de uiteindelijke top 100 komen.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Videorelease vind ik een beetje bullshit, tenzij de film niet in de bios is verschenen en de videorelease ook daadwerkelijk de eerste keer is dat de film uit komt.

Drive is gewoon een volbloed 2011 film met haar release ook in 2011. We praten over een film die begin november 2011 in de bioscoop draaide en al vele voorpremieres half oktober(b.v. PAC festival)kende.

Maar dat is ieder jaar weer dezelfde discussie en mensen zijn best hardleers

Onderhond

• 87594 messages
  • 12837 votes

Kan niet wachten om volgend jaar Symbol (2009) weer in m'n toplijst te zetten!

cordiacovens

• 1526 messages
  • 1447 votes

Ja wanneer een film een bios release heeft gehad is dat gewoon het jaar van uitkomen in Nederland, is belachelijk dat ik een film die dit jaar misschien voor het eerst op blu-ray uitkomt in mijn top 10 zou zetten terwijl hij in 2008 gereleased is bijvoorbeeld..wanneer een film hier niet in de bios is geweest en voor het eerst te verkrijgen is snap ik dat wel, maar Drive stond vorig jaar zelfs op nummer 1 geloof ik

WhoKnowZ

• 5336 messages
  • 2208 votes

Onderhond wrote:

Kan niet wachten op volgens jaar Symbol (2009) weer in m'n toplijst te zetten!

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

@ Wazowski: Cookies en cache verwijderen wil nog wel eens helpen bij dit soort dingen.

Jawaddedadde

• 5348 messages
  • 2196 votes

Voorlopige top tien:

Prometheus

Woman, the

Avengers, The

Dark Knight Rises, The

Adventures of Tintin, The

Debt, The

De Rouille et d'Os

Game Change

Margin Call

Crazy, Stupid, Love

Was eerst van plan om films als Hodejegerne, Another Earth, Drive, Contagion, We Need to Talk about Kevin en Ides of March in mijn top tien op te nemen (en dat is volgens de regels perfect mogelijk) maar heb deze films allemaal eind vorig jaar gezien dus heb ze er toch niet in opgenomen.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Ook films die ik allemaal in 2011 heb gezien idd, alleen Another Earth begin januari. Overigens allemaal oktober 2011 films die je opnoemt.

Jawaddedadde

• 5348 messages
  • 2196 votes

Ja inderdaad, kennelijk een goede maand De meeste heb ik ook dit jaar via VOD nogmaals gezien, dus zou ze kunnen opnemen, maar ja, dan verschilt mijn top tien van dit jaar niet zo weinig met die van vorig jaar.

Prudh

• 3124 messages
  • 1874 votes

Jawaddedadde wrote:

Was eerst van plan om films als Hodejegerne, Another Earth, Drive, Contagion, We Need to Talk about Kevin en Ides of March in mijn top tien op te nemen (en dat is volgens de regels perfect mogelijk) maar heb deze films allemaal eind vorig jaar gezien dus heb ze er toch niet in opgenomen.

Waar staan de regels en wie heeft ze gemaakt? Volgens mij zijn de 'regels' van een eindejaarslijst gewoon de bioscoopreleases van een bepaald jaar namelijk, inclusief festivalreleases en downloads van ongedistribueerde films. In welk jaar je een film als The Awakening (2011) in je top 10 wil zetten is een grijs gebied (die disuccie wil ik hier niet voeren), maar uitgaan van videoreleases? Die lijst wordt alleen ter inspiratie aangevoerd. Ik ga toch ook niet Jaws in mijn top 10 zetten omdat die toevallig in de bioscooprelease van 2012 staat als re-release?

Jawaddedadde

• 5348 messages
  • 2196 votes

Bij Top 10 2012, in het menu linksonderaan:

Als je inspiratie nodig hebt vind je vanaf hier alle Nederlandse bioscoopreleases, hier alle videoreleases in 2012, en hier een lijst van jouw stemmen op films met productiejaar 2012.

Met name in de lijst van videoreleases staan logischerwijs heel wat films met productiejaar 2011 (soms zelfs 2010).

Prudh

• 3124 messages
  • 1874 votes

Ja, maar wat snapt men dan niet aan het woord 'inspiratie'? Nogmaals: ik zet Jaws toch ook niet in mijn top 10 omdat ik in 2012 toevallig de re-release in de bios zag? Staat ook 'ter inspiratie' in de lijst.

Jawaddedadde

• 5348 messages
  • 2196 votes

Ik ga er vanuit dat elke film die in die lijstjes voorkomt in aanmerking komt om opgenomen te worden in je top 10 2012.

Of bepaalde re-releases van films thuishoren in zo'n top 10 2012 is een ander verhaal en moet iedereen maar voor zichzelf uitmaken.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Wat Jawaddedadde zegt klopt.

Je mag 'videotheek / video on demand' releases invoeren, omdat je nou eenmaal niet alle films in de bioscoop ziet.

Grote kans dat je films voor het eerst ziet die vorig jaar in de bios première hadden. Dan kun je die gewoon in je jaarlijst van beste films zetten.

Er is wat dat betreft niets veranderd; dit is al zolang de jaarlijst bestaat, de videotheekreleases staan er altijd al bij en mag je dus gewoon invoeren in je jaarlijst indien je betreffende film pas dit jaar voor het eerst zag.

En je hebt ook films als Win Win (2011) , die heeft helemaal geen biosrelease gehad in NL, maar kwam 24 januari hier uit op rental/ VOD / sellthru.

Prudh

• 3124 messages
  • 1874 votes

kappeuter wrote:

Je mag 'videotheek / video on demand' releases invoeren, omdat je nou eenmaal niet alle films in de bioscoop ziet.

Je kan het grootste deel van de bioscoopreleases in een jaar überhaupt niet zien. Dat is ook gewoon onmogelijk en daar leg ik me bij neer. Dat mijn top 10 van 2012 daardoor onvolledig is soit, maar dat wil niet zeggen dat ik dan maar films van vorig jaar erbij ga zetten omdat ik er dit jaar pas aan toe ben gekomen? Vind dat dus bij een film als The Awakening nog wel een grijs gebied, maar bij een film als Drive absoluut niet.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.