• 177.957 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.994 actors
  • 9.370.976 votes
Profile

MovieMeter Top 100 2011 (+ persoonlijke top 10 2011 en floplijst)

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Helaas net te laat met het invoeren van mijn lijst. Gebaseerd op bioscoopbezoeken:

1. Armadillo (4.5)

2. Jodaeiye Nader az Simin (4.5)

3. Hævnen (4)

4. Kongen av Bastøy (4)

5. Incendies 4

6. Till det Som Är Vackert (4)

7. Melancholia (4)

8. Des Hommes et des Dieux (4)

9. Jane Eyre (4)

10. La Solitudine dei Numeri Primi (4)

Ik heb nog wat mogelijke pareltjes gemist (Tree of Life, om er eentje te noemen).

Onderhond

• 87592 messages
  • 12836 votes

Jawaddedadde wrote:

Dat wel, maar Black Swan was voor het overgrote deel van de wereld pas te bekijken in 2011, dus is het niet meer dan terecht dat hij in de toplijst van 2011 wordt opgenomen. Je kan hem toch moeilijk met terugwerkende kracht in de toplijst van 2010 opnemen?

Niet? In dit topic wordt ondertussen vlot met titels als Black Swan gegooid. Neem aan dat wanneer jij je toplijst daar update je Black Swan er ook gewoon tussenzet.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Mijn gokje is dat de Tovenaarsleerling deel 8 gaat winnen. Mijn top 3 (na zo'n 40 titels):

1. Super 8

2. Hobo with a Shotgun

3. Rise of the Planet of the Apes

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

Er zijn duidelijk minder toplijsten ingevoerd tov vorig jaar: 718 dit keer. Gunstig voor Drive denk ik.

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2286 votes

Echt, veel te weinig gezien weer dit jaar. Mijn top 10 is haast te beschamend voor woorden. Kleine voorspelling voor de toplijst:

1. Drive (duikt zowat in iedere lijst hier op)

2. Harry Potter and the Deathly Hallows (De tovenaarsleerling heeft hier wel zijn fanbase)

3. Black Swan/Rise of The Planet of the Apes (naargelang mensen omgaan met het debat rond productiejaar versus releasedatum)

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2286 votes

En zoals verwacht...

Source Code vind ik ergens wel verrassend. Werkelijk nog nooit van de film gehoord.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Source Code in de top 10 of HP in de top 3. Ik weet niet wat ik vreemder vind. Die laatste staat daar natuurlijk enkel door de macht van de aantallen. Ook de enige reden die ik kan verzinnen voor de hoge notering van X-Men 4 (of is het alweer 5)

De top 10:

Drive (2011)

Black Swan (2010)

Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2 (2011)

Rise of the Planet of the Apes (2011)

Source Code (2011)

The Tree of Life (2011)

X-Men: First Class (2011)

Limitless (2011)

Warrior (2011)

Melancholia (2011)

Wat ook opvallend is is dat Driver 2586 bijna twee keer zo veel punten heeft als de nummer 2 Black Swan met 1380. Toch wel een overweldigende overwinning.

Goto

• 1736 messages
  • 0 votes

En terecht. Drive is met afstand de beste film van 2011. Black Swan hoort er niet in en de rest hoeft van mij ook niet echt.

Maar oké. Dit is volgens mij het eerste jaar dat mijn persoonlijke favoriet wint.

Observator

• 18281 messages
  • 3579 votes

Melancholia in de top 10 is top. Black Swan, nou vooruit, maar nu gewoon weer in de 2010 lijstjes. Drive wat hoog, maar verder een prima film. Voor de rest naar verwachting niet bijster interessant.

Another Earth heeft gelukkig de top 100 nog gehaald.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Source Code is vreemd ja. Verder wel een aardige mix tussen blockbusters en minder commercieel gehypte films (Drive, Warrior, Tree of Life).

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Reinbo wrote:

Source Code in de top 10 of HP in de top 3. Ik weet niet wat ik vreemder vind.

In mijn top 10 stond Source Code gewoon boven Drive... Top-entertainment. Drive is duidelijk de hype van het moment, maar toch een leuke winnaar.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ik vond Source Code weinig bijzonders. Heb het 3*, net een voldoende bij mij, gegeven. Ik mis Hobo with a Shotgun in de top 10, maar dat had ik helaas wel verwacht.

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Mooi dat The Turin Horse de top-100 heeft weten te halen Had echter Honey PuPu er ook wel net in verwacht, toch nog te weinig stemmen dan. Drive en Black Swan waren ook mijn nummers 1 en 2.

Films uit de lijst die ik nog graag wil zien zijn op het eerst oog The Tree of Life, Melancholia, Rundskop en Somewhere.

Elizannthe

• 39 messages
  • 32 votes

Bij Drive (2011):

Deze mag dan op 1 staan ik vond er niet veel aan,

mijn 1e keus is zeker wel Source Code die op 5 is geeindigd.

timmienoelie

• 1518 messages
  • 4265 votes

terechte winnaar, maar weel veeeeeeel te veel blockbusters die veel te hoog staan en veel te veel mooie films die ik mis (The Future, Win Win, Essential Killing, The Trip, Howl, Barney's Version, Meek's Cutoff, Elena,...)

Theunissen

• 12268 messages
  • 5513 votes

2012 ? In 2011 staat deze op 21, wat een achterlijke lijst trouwens. Daar staan films in de Top 20 met maar iets van 20 stemmen.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ja, foutje. 2011.

En hij staat volgens de users op 1.

http://www.moviemeter.nl/list/top2011

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

verwachte en voor mij persoonlijk een meer dan terechte winnaar. Zo ruim als het nu is had ik het alleen niet verwacht.

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Eng dat zoveel mensen op Rio hebben gestemd. Die staat op nummer 1 in mijn floplijst. De film staat nu nog hoger dan Tyrannosaur, maar dat komt natuurlijk omdat die film pas in 2012 gaat draaien in NL. Mooi dat die er uberhaupt nog in staat.

Verder wel een paar leuke titels in de lijst gelukkig, maar ook veel zooi. Plus The Social Network die ik in 2010 in de bios zag?

Onderhond

• 87592 messages
  • 12836 votes

Zo te zien maar 1 film uit mijn top 10 die de uiteindelijke lijst gehaald heeft (Attack The Block). Kijkende naar de lijst valt 2011 toch echt aardig tegen. Binnenkort Melancholia en Drive maar een keer proberen dan.

Source Code is trouwens, hoe dat in de top 10 geraakt is

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

Montorsi wrote:

Definitieve toplijst voor mij:

1. Drive (2011) ---> #1

2. Tsumetai Nettaigyo (2010) ---> X

Alternatieve titel: Cold Fish

3. Black Swan (2010) ---> #2

4. Jûsan-nin no Shikaku (2010) --> X

Alternatieve titel: Thirteen Assassins

5. Tree of Life, The (2011) ---> #6

6. Melancholia (2011) ---> #10

7. Trip, The (2010) ---> X

8. Torinói Ló, A (2011) ---> #100

Alternatieve titel: The Turin Horse

9. Meek's Cutoff (2010) ---> X

10. Koi no Tsumi (2011) ---> X

Alternatieve titel: Guilty of Romance

Toch de helft in de toplijst, waarvan 4 uit de top 10. Vind 2011 dan ook een goed jaar zoals gezegd, en dat wordt wel deels bevestigd hier.

synec

• 752 messages
  • 439 votes

Terechte winnaar! Maar er staan inderdaad veel te veel blockbusters in die top 10. Harry potter op 3? Ik vond het de minste Potter film. Wel blij dat een moeilijk filmpje als The Tree of Life zo hoog scoort tussen al die blockbusters.

Nicolage Rico

• 20219 messages
  • 2364 votes

Mooi, plek 1, al had ik niet anders verwacht. Mochten de releasedata van Black Swan en Drive omgedraaid zijn, dan had ik Black Swan nog wel een kans gegeven.

Flipman

• 7109 messages
  • 1141 votes

Gôh, ik had geen idee wat ik van die Toplijst moest verwachten maar ik heb deze laatst bekeken bij mijn broer en tjongejonge, wat een film! Heeft ie zwaar verdiend! Drive dus, niet mijn broer.

Ik zal hier later nog wat meer over zeggen maar voor nu; blij dat ie deze positie behaald heeft !

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Nicolage Rico wrote:

Mooi, plek 1, al had ik niet anders verwacht. Mochten de releasedata van Black Swan en Drive omgedraaid zijn, dan had ik Black Swan nog wel een kans gegeven.

Sterker, ik heb Black Swan niet eens meegeteld in mijn top 10, omdat ik alle stemmen van filmjaar 2011 heb geselecteerd. Dit heeft BS zeker stemmen gekost ja.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Onderhond wrote:

Zo te zien maar 1 film uit mijn top 10 die de uiteindelijke lijst gehaald heeft (Attack The Block). Kijkende naar de lijst valt 2011 toch echt aardig tegen. Binnenkort Melancholia en Drive maar een keer proberen dan.

Source Code is trouwens, hoe dat in de top 10 geraakt is

Mensen hebben blijkbaar niet door dat de regisseur van the Source Code na drie kwartier al zijn inspiratie had gebruikt om er vervolgens een bijzonder flauw filmpje van te maken. Voor mij persoonlijk ook de grootste tegenvaller van het jaar. Had er meer van verwacht, bizar dat ie zo hoog staat.

Number23

• 8638 messages
  • 5677 votes

Incendies en La Piel Que Habito beschamend laag

Nicolage Rico

• 20219 messages
  • 2364 votes

Precies. Terwijl Black Swan in 2011 in de Nederlandse bioscopen verscheen. Maar goed, het zijn mijn nummer 3 en 4 in mijn top 10, dus een prima eindlijst zo.

(was een reactie op A&L bij Drive, red.)

Number23

• 8638 messages
  • 5677 votes

Verder horen Limitless, X-Men en inderdaad Source Code niet in de top 10

Theunissen

• 12268 messages
  • 5513 votes

Ik heb de lijst inmiddels gevonden, bedankt voor de link. Dat Black Swan (uit 2010) erin staat is inderdaad een beetje maf en ik heb ook alleen maar gestemd op films uit het filmjaar 2011. Ik vind het wel grappig dat mijn persoonlijke nummer 1 (de enige 5 punten die ik aan een film uit dit filmjaar heb gegeven) te weten "Hobo with a Shotgun" er ook in staat (op nummer 31)

Dat deze film heeft gewonnen (onder de users dan) verbaasd me niet want meestal staan films die op het einde van het jaar uitkomen hoog in de lijsten omdat die het meeste bijblijven. Maar kijk je naar de echte lijst uit 2011 (staan wel een hoop films met maar een paar stemmen in en ook een aantal muziek documentaires) dan staat deze film op 21 en staat een betere film uit 2011 genaamd "Warrior" op nummer 2. Dus al met al is dit maar een moment opname. Ik zie dat drive inmiddels een gemiddelde heeft van een 3,70 dus de Top 250 zal hij waarschijnlijk nooit halen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.