- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Top 250: IMDb of MovieMeter?
Top 250: IMDb of MovieMeter?
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Hoezo dat??? Naar mijn mening is dat de beste film ooit gemaakt. Ik snap jou mening totaal niet (niemand denk ik) maar ja ieder zijn mening.
Ik snap jouw mening ook niet. Nogal kinderachtige mix van scifi en fantasy. Leuk voor een keertje, absoluut geen toplijst materiaal.
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Nee, geen beste films maar een betere lijst, doordat ik die films zelf hoger acht.
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Het blijft een schande dat The Empire Strikes Back op 52 staat.
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4510 votes
Klopt, maar je moet een beetje chargeren. Of zeg jij in elke recensie 'Ik vind hem goed acteren" en "ik vind het mooie fotografie" of zeg je: 'goed acteerwerk en fijne editing"?
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4510 votes
Ik snap jouw mening ook niet. Nogal kinderachtige mix (...)
Hij is ook 13, dus ik snap dat best.
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Klopt, maar je moet een beetje chargeren. Of zeg jij in elke recensie 'Ik vind hem goed acteren" en "ik vind het mooie fotografie" of zeg je: 'goed acteerwerk en fijne editing"?
Legan
-
- 18121 messages
- 4947 votes
Hele goede films staan op IMDb meestal hoger dan hier. Wat er op wijst dat Nederlanders/Belgen een iets andere smaak hebben dan de wereld bevolking.
Licht het aan mij of is de gemiddelde nederlander een saaie drol die niet van Fantasy/SF houdt?
Maarja, ik vind zowat elke lijst buiten die van mezelf waardeloos. Tenzij het om een lijst gaat van mensen met veel kennis over een bepaald genre waarvan ik liefhebber ben.
Franza
-
- 276 messages
- 472 votes
Ik vind de top 250 op Moviemeter gewoon drie keer niets!! Er klopt helemaal niets van! Ik kan me veel meer vinden in die van IMDb.
The Empire Strikes Back: MM: 52, IMDB: 11
The Matrix: MM: 52, IMDB: 19
Licht het aan mij of is de gemiddelde nederlander een saaie drol die niet van Fantasy/SF houdt?
Of veel mensen hier hebben een andere smaak dan jou...
Mijn favoriete films staan ook niet in de top 250 XD
MRDammann
-
- 661 messages
- 3560 votes
Ben een enorme fan van the Empire Strikes Back en dat hij laag staat vind ik wel een beetje jammer. Maar wat kan het mij schelen? Iedereen heeft een eigen mening en als iedereen dezelfde mening zal hebben zou je nooit tips kunnen opdoen.
baspls
-
- 4118 messages
- 1673 votes
Het is inderdaad leuker om tips uit te doen uit de eigen lijst. Kijk eens de films die je nog niet kent, misschien vind je die beter dan The Empire Strikes back.
Doe ik ook. Maar ik blijf het een onovertroffen film vinden.
baspls
-
- 4118 messages
- 1673 votes
Ben een enorme fan van the Empire Strikes Back en dat hij laag staat vind ik wel een beetje jammer. Maar wat kan het mij schelen? Iedereen heeft een eigen mening en als iedereen dezelfde mening zal hebben zou je nooit tips kunnen opdoen.
Klopt
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Allebei erg flauwe lijsten. IMDb te Amerikaans gezind, en te veel waardering voor ongeloofwaardige superheldenfilms. TDK op 4, really? The Avengers in de top 250, en geen enkele waardering voor het buitenland. Ook te veel een lijst die door hypes wordt bepaald. Wacht maar af tot de nieuwe star wars later dit jaar.
MM is dan ook weer een lijst die ik niet echt serieus neem. Als een film zoals My Sister's Keeper in de top 250 terechtkomt... dan weet je wel dat ik daar niet veel te zoeken heb. Lijst is ook veel te statisch, en de ranglijst blijft wellicht voor de komende 10 jaar hetzelfde, terwijl een film uit 2009 bvb. tegen dan al veel aan kracht kan ingeboet hebben. Enige pluspunt tegenover IMDb is dat hier buitenlandse films meer gewaardeerd worden.
MM > IMDb, maar ben absoluut geen fan van beide lijsten. Geef mij maar de MM top 1000, beste lijst die ik tot nu toe heb gezien van alle lijsten die ik ooit gezien heb - hoewel ik nog veel moet zien.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Ik vind het beide niks. Ik vind het al belachelijk dat er zoveel van die (heel) oude films in staan, terwijl het merendeel van de users naar recentere films kijkt. Begrijp me niet verkeerd. Het kijken naar oude films kan best leuk zijn maar dit is dan vanuit jezelf. Wat dat betreft zijn al die gemeenschappelijke niet veel aan. Een optelsom van een aantal mensen die gaat bepalen wat goed is.
Dat je zelf een top 10 invult en overal lijsten gaat plaatsen. Prima. Want dat is nog steeds iets van jezelf. Waaruit eventueel mensen nog wat tips kunnen opdoen.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
De top 250 op zowel IMDb als Moviemeter komt door de stemmen van de users. Dus evengoed die 'ouwe films' zoals je zegt. Ik zou een top 250 met enkel films uit de laatste 10 jaar zelfs niet geloofwaardig vinden. Alsof ze pas 10 jaar geleden de beste films ooit zijn beginnen maken.
Het enige wat je misschien wel kan doen is stemmen in twijfel trekken van users die al lange tijd niet meer actief zijn. Zodat je enkel nog een beeld krijgt van het huidige users-publiek.
Ik ben al wel blij met het verschil tussen beide lijsten waar de films op MM 2 jaar moeten wachten. Dan krijg je een juister beeld van de score en niet enkel nadat vooral de fans de film gezien hebben, maar een breder publiek.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
De top 250 op zowel IMDb als Moviemeter komt door de stemmen van de users. Dus evengoed die 'ouwe films' zoals je zegt. Ik zou een top 250 met enkel films uit de laatste 10 jaar zelfs niet geloofwaardig vinden. Alsof ze pas 10 jaar geleden de beste films ooit zijn beginnen maken.
Nee, het gaat om het gemiddelde dus de hoogte van het stemmen. Oude films worden in bescherming genomen. Daarom staan ze er nog steeds in met een minimumeis van 250 stemmen (veel te weinig natuurlijk op het totaal aantal users), want als je aantal gaat optrekken gaat dat ten koste van die oude films die veel minder belangstelling hebben.
Daarom zijn die opmerkingen over bijvoorbeeld Onderhond steeds. Hij haalt die gemiddelden naar beneden.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Lijkt me sterk dat ze zich echt drukmaken om de gemiddelden. Met 1 stem op 250 richt je echt niet veel uit.
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
Lijkt me sterk dat ze zich echt drukmaken om de gemiddelden. Met 1 stem op 250 richt je echt niet veel uit.
Op fora's zijn er altijd users die veel accounts hebben (10 a 20 en meer) en gebruik maken van verschillende ip adressen.
Er zijn veel personen die zich druk maken om niks (zie fora's, zie youtube, ook in real life etc.), en dus ook de gemiddelde van de films. Veel haters, jaloerse mensen en mensen die geen zelfvertrouwen hebben. Het stikt ervan.
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Ik vind de IMDB-lijst altijd wel interessant om door te pluizen, ook al wijkt hij voor een groot deel af van mijn meningen.
Die van MM is voor mij onbruikbaar. Enorme hoeveelheid kleine lettertjes, geen afbeeldingen, documentaires die tussen de films staan en geen vinkjes van welke je hebt gewaardeerd.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
"genereer stemtabel" en je ziet heel eenvoudig welke je nog niet gezien hebt.
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
"genereer stemtabel" en je ziet heel eenvoudig welke je nog niet gezien hebt.
Thanks, wist niet dat die optie bestaat.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Niet erg handig en absoluut niet overzichtelijk. Is gewoon een optie om snel stemmen te plaatsen.
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Het fijne aan de IMDB-lijst vind ik dat je snel plaatjes scannend door de lijst bladert. Hier moet je constant de titels verwerken, ook omdat vaak de exotische originele titel "groot" wordt weergegeven en de gangbare klein.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Ideaal is het misschien niet, maar it gets the job done.
Probleem met posters vind ik vooral dat de herkenbaarheid vermindert als ze weer een keer een nieuwe plaatsen.
Moet ook wel zeggen dat het "stemtabel" gedoe wel eenvoudiger wordt als je nog maar een paar films moet. Als je nog meer dan de helft van de films niet gezien hebt wordt het er inderdaad niet duidelijker op.
Maar ehm, voor "wat moet ik nog zien" gedoe bestaan er sites als icheckmovies.com
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Maar ehm, voor "wat moet ik nog zien" gedoe bestaan er sites als icheckmovies.com
Daar heb ik een profiel gehad. Toen na een maand m'n mailtjes over technische problemen nog steeds niet beantwoord waren heb ik het maar opgegeven.
Maar dat is meer iets voor een ander topic.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
De toplijst niet, dat klopt.
Toch begrijp ik niet waarom mensen zo in de verdediging schieten als men er een andere mening op na houdt.
En 250 stemmen als minimum is veel te weinig (op 155.643 gebruikers). Dat betekent dat er bijna niets wordt gedaan met al die mensen die stemmen. Vaak zijn het ook films die niet uit eigen beweging worden bekeken, maar gewoon omdat ze in die toplijst staan.
Ik ben benieuwd hoeveel mensen Hitchcock nog kennen. En toch worden zulke films in een lijst gehouden. Lekker representatief.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Leuke discussie ik vind aan beide lijsten weinig , teveel genres die me niet echt boeien.
Voor mijn part mogen ze al die toplijsten afschaffen. Lijsten door aanbevelingen van anderen vind ik nog het meest nuttig.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Van mij mogen ze het ook afschaffen (doen ze toch niet, het levert extra inschrijvingen op). Maar dat The Godfather en Shawshank "geweldige" films zijn, weten we nou wel. Kom nu eens met wat anders.
En met een minimum van 1000 stemmen, wat nog weinig is, zijn gelijk een heleboel van die oude films weg. Is al jaren bekend. Dus doen ze ook niet.
(Weg met die handel
)
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
En 250 stemmen als minimum is veel te weinig (op 155.643 gebruikers). Dat betekent dat er bijna niets wordt gedaan met al die mensen die stemmen. Vaak zijn het ook films die niet uit eigen beweging worden bekeken, maar gewoon omdat ze in die toplijst staan.
Ik ben benieuwd hoeveel mensen Hitchcock nog kennen. En toch worden zulke films in een lijst gehouden. Lekker representatief.