• 177.926 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.364 votes
Profile

Top 250: IMDb of MovieMeter?

Bottleneck

• 8233 messages
  • 2117 votes

Het stemgemiddelde van elke film, is daar denk ik niet simpelweg alle uitgebrachte stemmen bij elkaar opgeteld gedeeld door het aantal stemmers.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

IMDb uses the following formula to calculate the weighted rating:

W = (Rv + Cm) / (v + m)

where:

W = Weighted Rating

R = average for the movie as a number from 0 to 10 (mean) = (Rating)

v = number of votes for the movie = (votes)

m = minimum votes required to be listed in the Top 250 (currently 3000)

C = the mean vote across the whole report (currently 6.9)

An extended listing of the Top 500 ( following the same formula) is available to IMDbPro subscribers.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

AGE-411 wrote:

(quote)

Je weet wel wat ik bedoel: Azië

... ?

garlic senior wrote:

(quote)

En wat is daar raar aan

Ben ook wel benieuwd.

Bottleneck

• 8233 messages
  • 2117 votes

AGE-411 wrote:

(quote)

Dank! Zoals ik dacht: het aantal uitgebrachte stemmen speelt een rol.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

chevy93 wrote:

Data

videotheek: 25 augustus 2009

Geen bioscooprelease. Ik zou een correctie insturen als ik jou was.

Dit staat op IMDb: Release Date:22 October 2008 (Belgium)

Ik weet echter niet of Vlaamse releases ook gelden. In Nederland is er alleen een DVD release geweest.

Heb ik gedaan.

Afgekeurd.

Heb gevraagd wanneer hij dan in de top 250 kwam, maar moderatie wist het niet.

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

Zal wel over een jaar zijn dan

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

chevy93 wrote:

Zal wel over een jaar zijn dan

Denk ik niet.

Volgens mij wordt er geen rekening gehouden met videotheekreleasedatum.

Indien er geen bioscooprelease is ingegeven zal het vanaf 1 januari 2011 zijn denk ik.

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Ajax&Filmfreak wrote:

Ik vind onze lijst beter omdat op de imdb de onlangsuitgebrachte opgehypte films daar in staan en ze bij ons 2 jaar de tijd krijgen om te rijpen.

Volgens mij valt dat wel mee. Zie maar weinig gehypte films in de IMDB lijst staan die er over drie jaar niet meer instaan.

baspls

• 4118 messages
  • 1673 votes

Ik vind de top 250 op Moviemeter gewoon drie keer niets!! Er klopt helemaal niets van! Ik kan me veel meer vinden in die van IMDb.

The Empire Strikes Back: MM: 52, IMDB: 11

The Matrix: MM: 52, IMDB: 19

Licht het aan mij of is de gemiddelde nederlander een saaie drol die niet van Fantasy/SF houdt?

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

baspls wrote:

Licht het aan mij of is de gemiddelde nederlander een saaie drol die niet van Fantasy/SF houdt?

Ben ik de enige die het verband niet ziet?

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4510 votes

In de MoMe top 1000 staat er anders een SF-film gewoon op één

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

AGE-411 wrote:

(quote)

Ben ik de enige die het verband niet ziet?

Ik weet niet, hoe is de gemiddelde Belg? Ook een saaie drol.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Avatar doet het hier wel beter dan op IMDb.

Dat kan ook wel weer tellen.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

mjk87 wrote:

In de MoMe top 1000 staat er anders een SF-film gewoon op één

En er staan twee films uit het genre in de top 10! Niet The Empire Strikes Back en The Matrix echter.

baspls

• 4118 messages
  • 1673 votes

Jullie snappen wel een beetje wat ik bedoel?

Hele goede films staan op IMDb meestal hoger dan hier. Wat er op wijst dat Nederlanders/Belgen een iets andere smaak hebben dan de wereld bevolking.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

baspls wrote:

Hele goede films staan op IMDb meestal hoger dan hier. Wat er op wijst dat Nederlanders/Belgen een iets andere smaak hebben dan de wereld bevolking.

Da's toch niet zo raar? IMDb is een gemiddelde.

Moviemeter zou in pakweg Groot-Brittanië of Rusland er heel anders uit zien.

Bovendien heeft IMDb nogal een Amerikaanse inslag.

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

Of hele goede films staan op MovieMeter hoger; het is maar hoe je het bekijkt.

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4510 votes

Nee ik snap je niet, want wie bepaalt wat een goede film is? En als gezegd, houd nu maar gewoon de Top 1000 aan, die is beduidend beter.

baspls

• 4118 messages
  • 1673 votes

Het blijft een schande dat The Empire Strikes Back op 52 staat.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Het is een schande dat hij er uberhaupt instaat.

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

LOL

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

mjk87 wrote:

En als gezegd, houd nu maar gewoon de Top 1000 aan, die is beduidend beter.

Onzin. Wat is er beter aan die lijst. Hebben de stemmen van de 37 deelnemers die de lijst hebben bepaald meer waarde dan de stemmen van anderen?

Die top 1000 is dan misschien wel een leuk initiatief, maar heeft voor mij net zo weinig waarde als welke andere toplijst dan ook. De enige toplijst die ik belangrijk vind is mijn eigen toplijst. Ik bepaal zelf wel welke films goed of slecht zijn, daar heb ik geen toplijsten voor nodig.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

't is alleen zo moeilijk tips opdoen uit je eigen toplijst.

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4510 votes

Nomak wrote:

(quote)
Onzin. Wat is er beter aan die lijst. Hebben de stemmen van de 37 deelnemers die de lijst hebben bepaald meer waarde dan de stemmen van anderen?

Waarom beter? Omdat de films die hoger in de lijst staan door mij beter worden gewaardeerd dan die hoog staan in de top 250. Betere films bovenin maakt voor mij dus een betere lijst. Daarnaast vind ik de afwisseling iets beter en is er meer ruimte voor Aziatisch en art-house. Daaropvolgend heeft die lijst - zoals Onderhond hierboven al zegt- dan als nut om inderdaad tips op te doen. En dat zijn meer en betere tips dan ik uit de top 250 haal. Dus ook daarom een betere lijst.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

baspls wrote:

Ik begrijp wel wat je bedoelt hoor.

Alleen het gaat hier niet om de gemiddelde Nederlander of Belg, maar meer om mensen die hier of bij IMDb staan ingeschreven en dan stemmen op films.

Als je op straat of elders gaat rondvragen wat mensen zoal goede films vinden en dat in een lijstje gaat verwerken zul je heel andere resultaten krijgen.

Verder wat is een slechte of goede film? Ik kijk liever naar een leuke of mooie of interessante film... ik denk dat iedereen wel zo zijn eigen voorkeur heeft.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

mjk87 wrote:

Waarom beter? Omdat de films die hoger in de lijst staan door mij beter worden gewaardeerd dan die hoog staan in de top 250. Betere films bovenin maakt voor mij dus een betere lijst. Daarnaast vind ik de afwisseling iets beter en is er meer ruimte voor Aziatisch en art-house. Daaropvolgend heeft die lijst - zoals Onderhond hierboven al zegt- dan als nut om inderdaad tips op te doen. En dat zijn meer en betere tips dan ik uit de top 250 haal. Dus ook daarom een betere lijst.

Het zijn maar een paar mensen die bepalen welke films in die lijst staan. Dus omdat die mensen bepaalde films er in plaatsen zijn dat dus de 'beste' films? De bovenkant van die top 1000 is net zo commercieel als andere toplijsten. Ik heb geen lijstjes nodig om tips om te doen. Op diverse plaatsen zijn er genoeg tips te verkrijgen die je in geen enkele toplijst tegenkomt.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Dk2008 wrote:

Verder wat is een slechte of goede film?

Gewoon zelf bepalen wat goed of slecht is, daar zou je niemand voor nodig moeten hebben.

Ooit zei iemand dit:

meesterwerken bestaan niet, net zoals overschatte films niet bestaan.

Echter kunnen mensen een film wel een meesterwerk vinden, en kunnen mensen een film overschat vinden.

Zo is het ook.

Ik heb de naam opzettelijk weggelaten, ben benieuwd of de user zijn eigen quote kan herkennen.

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4510 votes

Nomak wrote:

[Dus omdat die mensen bepaalde films er in plaatsen zijn dat dus de 'beste' films?

Nee, geen beste films maar een betere lijst, doordat ik die films zelf hoger acht. Dat is een wezenlijk verschil. En dit soort lijstjes werken wel doordat die personen, al zij het er slechts in de 30, wel een bepaalde smaak hebben waaruit ik tips kan opdoen. Die lijst is een prachtige samenvatting van die smaken.

baspls

• 4118 messages
  • 1673 votes

Onderhond wrote:

Het is een schande dat hij er uberhaupt instaat.

Hoezo dat??? Naar mijn mening is dat de beste film ooit gemaakt. Ik snap jou mening totaal niet (niemand denk ik) maar ja ieder zijn mening.

baspls

• 4118 messages
  • 1673 votes

Dk2008 wrote:

Verder wat is een slechte of goede film?.

Dat hangt van persoonlijke mening af

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.