- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Meest ondergewaardeerde films op MovieMeter (en IMDb)
Meest ondergewaardeerde films op MovieMeter (en IMDb)
jacobz
-
- 158 messages
- 187 votes
Duidelijk the village. Mag van mij wel in de top 250. Alleen al voor de muziek
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Unbreakable zeker weten, The Village afgezien van idd de mooie muziek absiluut niet.
kimberlyVD
-
- 5946 messages
- 1567 votes
Vicky Christina Barcelona mag een veel hoger gemiddelde hebben van mij.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Breathless van Jim McBride.
Volgende keer dat ik 'm zie gaat ie naar 5,0*, zeker weten!
Scoort 'n 2,38 gemiddeld op MM en 5.4 op Imdb. Kan alleen maar zo zijn omdat 't een remake is van 1 van de grootste Franse klassiekers allertijden.
Een Tarantino avant la lettre! Moet meer gezien worden.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Waardeer je die hoger dan het origineel?
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Even hoog (momenteel). En om andere (verschillende) redenen natuurlijk. Oa gebruik van muziek bij de remake (esthetisch)...
Popculture die 'recenter/herkenbaarder' is....(Godard is wat intellectueler)
Supermanspeech in Kill Bill anyone?
rokkenjager
-
- 2863 messages
- 1702 votes
Supermanspeech in Kill Bill anyone?
Mwa niet echt. Vind het zelf een beetje te vergezocht. Al zegt Tarantino het volgende over de film:
Here's a movie that indulges completely all my obsessions - comic books, rockabilly music and movies.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Ik vind het absoluut niet vergezocht. Tarantino noemt Breathless regelmatig als een favoriete film en in de supermanspeech wordt Uma's karakter met dat van Superman vergeleken, terwijl Gere zich overduidelijk lijkt te vergelijken met The Silver Surfer in Breathless.
En Tarantino heeft al vaker naar de film verwezen (poster van de film en een poster van the Silver Surfer oa)
rokkenjager
-
- 2863 messages
- 1702 votes
Ik zal de film deze week bekijken, ben benieuwd welke andere referenties er zijn.
Raconteur
-
- 84 messages
- 3016 votes
Before the devil knows you're dead zou samen met Burn after Reading toch een ruime 3,5 mogen krijgen.
Pierre1965
-
- 372 messages
- 1419 votes
Mijn Nummer 1: Flatliners.
Nooit meer heeft een film zoveel indruk op me gemaakt in een bioscoop.
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Jaws is hier wel sterk ondergewaardeerd. 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Ik vind een 3,69 nog best aardig, als je nagaat dat er blijkbaar zoveel mensen zijn die hem kut vinden.
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Die mensen hebben er geen kijk op. Films als Jaws horen gewoon in een top 250 te staan. Daar zou niet eens discussie over mogen bestaan.
Maar goed, het zal me worst wezen wat er in die toplijsten staat.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Daarom. Eigenlijk best vreemd dat sommige mensen zoveel waarde hechten aan een top 250 en toch willen proberen hun favoriete film er in te krijgen, terwijl die eigenlijk al netjes staat aangeschreven. Iedereen kan toch zelf bepalen wat hij of zij goed vindt, waarom zo'n lijst dan.. Je zal toch niemand vinden die de top 250 helemaal de perfecte lijst vindt.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Films als Jaws horen gewoon in een top 250 te staan.
`Nee joh, jaws eruit en een nieuwe blockbuster batman film erin
. Maar dat is met de hele lijst zo, als ik 'm naar mijn smaak aan moest passen gingen er 245 uit
.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Zo weinig maar?
Maar dat was mijn punt inderdaad. Zie wel vaker dat mensen berichten hier neerzetten als: ''Nog 3 stemmen en dan komt deze film de top 250 in!!''
Ja, en dus? Is een film dan zoveel beter?
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Het is wel een extra drogreden die ze in een discussie ertegenaan kunnen gooien natuurlijk
. En dat gebeurt ook veel, ''deze staat in de top250, dus.... jouw mening klopt niet als je 'm slecht vindt''
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
''Nog 3 stemmen en dan komt deze film de top 250 in!!''
Ja, en dus? Is een film dan zoveel beter?
Dat zijn gewoon lijstjesliefhebbers (waaronder ik dus) die dat interessant vinden.
En een film wordt een beetje aan het grote publiek gepresenteerd zodra 'ie in de top 250 staat.
Dat is interessant om te volgen; wat er met het gemiddelde gaat gebeuren e.d.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Oh ja, dat zal het zijn.
En ook 'Ik kijk alleen films uit de top 250, dan weet ik tenminste zeker dat ze goed zijn.'

Zal ik dan maar proberen om Carny in de top 250 te krijgen, die is ook zwaar ondergewaardeerd. 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Dat zijn gewoon lijstjesliefhebbers (waaronder ik dus) die dat interessant vinden.
En een film wordt een beetje aan het grote publiek gepresenteerd zodra 'ie in de top 250 staat.
Dat is interessant om te volgen; wat er met het gemiddelde gaat gebeuren e.d.
Tja, het is maar of je cijfertjes interessant vindt. De meeste mensen kijken een film voor zichzelf, en niet voor welke cijfers andere mensen er aan geven. Als het gemiddelde van een film 2.0* is maar hij lijkt mij helemaal super, ga ik dat bioscoopbezoekje echt niet laten vallen.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Oh ja, dat zal het zijn.
En ook 'Ik kijk alleen films uit de top 250, dan weet ik tenminste zeker dat ze goed zijn.'
Wie zegt dat? Op z'n minst kun je enkele tips uit die lijst halen.
Maar je hoeft er niets mee te doen met die lijst. Als het je koud laat laat besteed je er toch geen aandacht aan.
Tja, het is maar of je cijfertjes interessant vindt. De meeste mensen kijken een film voor zichzelf, en niet voor welke cijfers andere mensen er aan geven. Als het gemiddelde van een film 2.0* is maar hij lijkt mij helemaal super, ga ik dat bioscoopbezoekje echt niet laten vallen.
Ach ja, laten we het stemmensysteem idd maar afschaffen. Nutteloze cijfertjes!
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Wie zegt dat?
Ach ja, laten we het stemmensysteem idd maar afschaffen. Nutteloze cijfertjes!
Kijk naar een film als The Shawshank Redemption. De laatste dagen zijn er weer een aantal berichten bijgekomen in de trant van "Beste film ooit, verdiende nummer 1! 5*".
En dat soort users hebben komen dan amper aan 20 stemmen. Wat voor films heb je dan gezien? Wat voor vergelijkingsmateriaal heb je dan?
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8277 votes
En dat soort users hebben komen dan amper aan 20 stemmen. Wat voor films heb je dan gezien? Wat voor vergelijkingsmateriaal heb je dan?
Maar dan nog mag je gewoon stemmen. Oók iemand die geen filmliefhebber is en inderdaad maar één film per decennium kijkt mag hier toch gewoon zijn ei kwijt? Zolang het niet om een dubbelaccount gaat zie ik het probleem niet.
En de mensen die zich daaraan ergeren zijn dan toch eigenlijk net zulke slaven van de becijferingen als diegenen waarover in onderstaande berichten al uitvoerig is gepost.
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Natuurlijk mag iedereen stemmen. Maar moet ik zo iemand serieus nemen als hij van de daken schreeuwt dat de nummer 1 positie van The Shawshank Redemption oververdiend is?
Ik ben er haast van overtuigd dat veel van dat soort stemmers anders tegen de hooggenoteerde films zouden aankijken als de gemiddeldes onzichtbaar zouden zijn.
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8277 votes
Maar moet ik zo iemand serieus nemen als hij van de daken schreeuwt dat de nummer 1 positie van The Shawshank Redemption oververdiend is?
Nee, natuurlijk niet.
Ik ben er haast van overtuigd dat veel van dat soort stemmers anders tegen de hooggenoteerde films zouden aankijken als de gemiddeldes onzichtbaar zouden zijn.
Dat geloof ik ook wel, maar het werkt ook andersom. Mensen gaan met hoge verwachtingen zon film in en komen bedrogen uit.
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Films als Jaws horen gewoon in een top 250 te staan. Daar zou niet eens discussie over mogen bestaan.