- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Toplijsten (centraal topic)
Toplijsten (centraal topic)
chevy93
-
- 12758 messages
- 1330 votes
In het begin stond ie denk ik in de top10
AGE-411
-
- 10343 messages
- 750 votes
Film >> Toplijsten en favorieten >> Toplijsten (centraal topic)
Dit bericht toont de top100 in 2003 
chevy93
-
- 12758 messages
- 1330 votes
Zoals je ziet staat Apocalypse Now níet in de top 10
.
Ik doe net alsof ik die (10) niet zie.
Maar bovenin staat
Fight club van plaats 1 verdreven in de alto-top100. Verrassend!
rep_robert
-
- 27523 messages
- 4097 votes
Waarom staat Rurôni Kenshin: Meiji Kenkaku Romantan - Tsuioku Hen (1999) niet in de tiplijst als ik vragen mag?
Goldenskull
-
- 24398 messages
- 3097 votes
Volgens mij staan miniseries dat nooit. En pas bij 100 stemmen komt ie in de miniseries toplijst terecht.
rep_robert
-
- 27523 messages
- 4097 votes
Oke, thanks. Al is de dvd versie dacht ik geen "miniserie". Moet ik dan maar even gaan kijken. Dan kan ik er echt over oordelen 
chevy93
-
- 12758 messages
- 1330 votes
De DVD is waarschijnlijk gewoon de 4 delen achter elkaar.
maxwevalli
-
- 127 messages
- 814 votes
Moet toch weer zeker in de top 250 komen mensen....
Fikret8
-
- 6172 messages
- 4240 votes
Die hangt er regelmatig onder. Staat soms ergens onderaan in de top 250 en is de volgende dag er weer uit. Net als o.a. City Lights en Blade Runner.
roppet
-
- 26 messages
- 31 votes
Timba69
-
- 425 messages
- 677 votes
Simple answer to the question:
Because the majority of the viewers (voters) liked the movie that much that they gave it a high rating. Which means you are one of the minority. 
Waackx
-
- 721 messages
- 1315 votes
Because he has the highest score of all movies, the gap between number 1 an d 2 is huge so this movie will be for a long time the number one.
Also at IMDb, this movie is the number one.
John Lee Hooker
-
- 14934 messages
- 1625 votes
Ja, natuurlijk. Hij heeft de hoogste rating. Maar wat er bedoeld wordt is dat deze film helemaal niet zo nr. 1 - waardig is. Hij mag er wezen, maar zo super speciaal geweldig goed is 'ie ook niet.
The Godfather zou ik ook niet zo hoog plaatsen.
Timba69
-
- 425 messages
- 677 votes
Ja, natuurlijk. Hij heeft de hoogste rating. Maar wat er bedoeld wordt is dat deze film helemaal niet zo nr. 1 - waardig is. Hij mag er wezen, maar zo super speciaal geweldig goed is 'ie ook niet.
The Godfather zou ik ook niet zo hoog plaatsen.
Dat is een mening en geen feit. Het feit is dat het merendeel van de viewers een andere mening dan jij erop na houdt betreffende deze film.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Ik vind het prima als je deze film helemaal niks vindt. Wat ik alleen nooit snap is dat jullie dan met allerlei filosofieën komen hoe het kan dat deze film zo hoog staat. Het antwoord blijft simpel.
Veel mensen vinden dit kennelijk een mooie/goede film. Leer er mee leven zou ik zeggen. Zijn genoeg andere films die hier hoog staan waar ik bij denk
, maar kennelijk vinden veel mensen dat dan een goede film.
John Lee Hooker
-
- 14934 messages
- 1625 votes
Hier gaf jij een heel objectief antwoord op: omdat de meeste mensen een hoge rating hebben gegeven.
Dat weet hij ook wel, hij gaf gewoon aan dat hij 'm niet thuis vind horen op nr.1. Een nummer 1 zou meer te bieden moeten hebben. Dat zei die dus...hij geeft gewoon z'n mening.
Timba69
-
- 425 messages
- 677 votes
De Elite noemt men dat.
Of het klootjesvolk, azijnzeikers, recalcitranten. Geef het beestje maar een naam. 
Maar ja wat hier dan weer de 'elite' of het 'klootjesvolk' genoemd wordt, is bij een andere film weer totaal anders. Dus het zegt niets.
Timba69
-
- 425 messages
- 677 votes
Hier gaf jij een heel objectief antwoord op: omdat de meeste mensen een hoge rating hebben gegeven.
Dat weet hij ook wel, hij gaf gewoon aan dat hij 'm niet thuis vind horen op nr.1. Een nummer 1 zou meer te bieden moeten hebben. Dat zei die dus...hij geeft gewoon z'n mening.
Misschien moet hij dan deze topic even doorlezen, maar het kan natuurlijk zijn dat hij geen nederlands kan lezen... 
yeyo
-
- 6358 messages
- 4630 votes
Veel mensen vinden dit kennelijk een mooie/goede film. Leer er mee leven zou ik zeggen.
Ik blijf de status van deze film bizar vinden. En niet omdat ik hem zelf matig vind, maar omdat de film totaal niet doorgedrongen lijkt in 'pop culture'. En dat voor een film die ondertussen 4000(!) stemmen meer heeft dan The Godfather. Een echt representatief cijfer is het dus waarschijnlijk ook absoluut niet.
John Lee Hooker
-
- 14934 messages
- 1625 votes
Misschien moet hij dan deze topic even doorlezen, maar het kan natuurlijk zijn dat hij geen nederlands kan lezen...
Nee hoezo dat? Iedereen mag z'n mening toch geven? En ik deel die mening...
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Er valt dus niet mee te leven merk ik, nou gewoon lekker doorgaan en tegen de bierkaai vechten zou ik zeggen. Haal er 4000 stemmen af voor het gemak en het gemiddelde was ook nog zo hoog. Zijn echt heel weinig mensen die dit een slecht film vinden kennelijk. Ik vind Pulp Fiction-achtigen redelijke poep, maar heeft geen zin voor mij om daar 100 keer dezelfde negatieve reactie te uiten. Maar blijven jullie je strijd vooral voortzetten als jullie je daar prettig bij voelen. 
Timba69
-
- 425 messages
- 677 votes
Nee hoezo dat? Iedereen mag z'n mening toch geven? En ik deel die mening...
Volgens mij lees je niet goed wat ik zeg. Als hij wil weten waarom hij zo hoog staat buiten het feit dat er veel hoge waarderingen zijn gegeven, zal hij toch echt de hier gepubliceerde meningen moeten lezen. Dan weet hij toch ook waarom mensen hem goed vinden?? 
Natuurlijk mag je je mening geven. Maar respecteer ze dan ook.
John Lee Hooker
-
- 14934 messages
- 1625 votes
Het is een retorische vraag. Hij hoefde niet persé antwoord. Hij zei daarmee dat hij 'm niet zó super vond.
Timba69
-
- 425 messages
- 677 votes
Het is een retorische vraag. Hij hoefde niet persé antwoord. Hij zei daarmee dat hij 'm niet zó super vond.
Het was ook niet heeeeel serieus bedoeld. Meer een reactie op de hier steeds terugkerende vraag naar het bekende antwoord. Als hij hem niet goed vind kan hij beter uitleggen waarom in plaats van de mensen die hem wel goed vinden in twijfel te trekken.
yeyo
-
- 6358 messages
- 4630 votes
Bij Shawshank Redemption, The (1994):
@ moviemafketel en Pierre1965: Maar ik heb het helemaal niet over wat ik van de film vind! Dat zeg ik zelfs uitdrukkelijk in mijn bericht.
Er is gewoon een overduidelijk verschil aan invloed tussen de nummer 1 en bijvoorbeeld de nummer 2. The Godfather heeft zijn hoge positie te danken aan zijn iconische status. Bij Shawshank is het andersom: de film heeft zijn iconische status te danken aan zijn nummer één positie. Het hoge aantal stemmen dat deze film krijgt is buiten proportioneel naar de algemen bekendheid ervan.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Deels mee eens, maar ik blijf erbij dat het merendeel van de mensen een hoog aantal sterren aan deze film geven, puur omdat ze hem geweldig vinden en niet omdat deze op nummer 1 staat en daarbij een extra push geeft om dan ook maar hoog te stemmen. En SSR is toch ooit van niets op 1 gekomen. Dat gebeurt niet in 1 dag. Verschillende generaties blijven hier iets in zien en dat ka ik in ieder geval begrijpen.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Of het klootjesvolk, azijnzeikers, recalcitranten. Geef het beestje maar een naam. 
Maar ja wat hier dan weer de 'elite' of het 'klootjesvolk' genoemd wordt, is bij een andere film weer totaal anders. Dus het zegt niets.
Klootjesvolk is juist de grote massa die van dit simpele product in katzwijm valt. Nummer een is daarom volledig verklaarbaar en terecht. Zo houden ook veel meer Nederlanders van een bal gehakt met aardappels dan van de moleculaire keuken of zelfs een gebakken lamsbout met gegrillde pompoen en truffelaardappel puree.
yeyo
-
- 6358 messages
- 4630 votes
Deels mee eens, maar ik blijf erbij dat het merendeel van de mensen een hoog aantal sterren aan deze film geven, puur omdat ze hem geweldig vinden en niet omdat deze op nummer 1 staat en daarbij een extra push geeft om dan ook maar hoog te stemmen
Nee inderdaad, daar ben ik het met je eens.
Maar ik denk wel dat op het internet vooral jongeren vertegenwoordigd zijn, waardoor de score niet bepaald representatief is (en er ook gewoon meer op recentere films gestemd wordt). Bovendien worden toplijsten ook vaak afgegaan door beginnende filmkijkers, die meestal minder kritisch zijn. Minder bekende, oudere klassiekers krijgen vaak lagere scores, omdat het publiek ervan minder snel met 5 sterren smijt zoals er hier gebeurt.