• 179.419 movies
  • 12.316 shows
  • 34.171 seasons
  • 650.143 actors
  • 9.401.221 votes
Profile

Toplijsten (centraal topic)

Onderhond

• 87627 messages
  • 12899 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

Want een rangorde aanbrengen slaat nergens op.

Geen rangorde aanbrengen slaat voor zo'n magazine nog minder ergens op natuurlijk

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16494 votes

Sowieso is een magazine een archaïsch medium...

Wat dat betreft is deze lijst dus net zo achterhaald als De Tien Geboden.

Onderhond

• 87627 messages
  • 12899 votes

Magazines heb je evengoed op het web ...

mister blonde

• 12711 messages
  • 5851 votes

Vind het een leuke lijst. Vind het wel erge zuurpruimerij af en toe hier, natuurlijk sluit de lijst niet 1 op 1 aan op jouw directe filmsmaak.

Zie 90% uitstekende films, mis weinig echte toppers en zie zelfs een kleine handvol tips staan.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16494 votes

Onderhond wrote:

Magazines heb je evengoed op het web ...

Deze magazines heb je op het web, omdat ze naast de papieren versie ook een website moeten hebben (omdat dat nu eenmaal moet). Dergelijke websites zijn minstens zo ouderwets en verwaarloosbaar. Geef mij maar een genuïne webranglijst

Onderhond

• 87627 messages
  • 12899 votes

Tja, ik heb geen idee hoe ze deze lijst op papier hebben gepubliceerd maar het oogt toch ook redelijk afgestemd op het web. Of ze hebben echt een boekje van een 100-tal bladzijden uitgegeven ?

Sowieso doen ze meer dan simpele print-to-web.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16494 votes

Ik heb jarenlang talloze Empires in de kast gehad (kocht m sowieso redelijk vaak voor treinreizen) die ik bewaarde met dergelijke lijstje. 100 Beste westerns. Bij de laatste verhuizing weggedaan - juist vanwege het feit dat ik de lijsten zo onevenwichtig vond en daarom de moeite van het bewaren niet meer waard.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Onderhond wrote:

Tja, ik heb geen idee hoe ze deze lijst op papier hebben gepubliceerd maar het oogt toch ook redelijk afgestemd op het web. Of ze hebben echt een boekje van een 100-tal bladzijden uitgegeven ?

Sowieso doen ze meer dan simpele print-to-web.

Deze lijst komt niet in het geprinte magazine te staan. Volgens mij heeft Empire maandelijks of zo een online-lijst. In dit geval deze dus.

Verder zie ik niet wat er mis is met een magazine, Rokuro. Ik vind het wel fijn om soms gewoon over film te lezen op een geprint blad, los van een beeldscherm. Zeker als het om wat langere artikelen gaat en juist daar blinkt Empire in uit (in tegenstelling tot hun recensies, die ik maar zo-zo vind).

Film Pegasus (moderator films)

• 31191 messages
  • 5473 votes

Dergelijke lijstje blijven toch altijd een keuze van filmliefhebbers en/of recensenten. DE ideale lijst zal er nooit komen en het is moeilijk om een oordeel te geven over de belangrijkheid van films. Populariteit? Invloed? Originaliteit? Financieel lucratiefste? Persoonlijke smaak?

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16494 votes

Ach mis, mis. Het is lekker om in de trein te lezen, maar dan houdt het ook wel op. Voornaamste probleem is dat meestal maar 10-20% interessant is en je de rest erbij krijgt. Dat heb je op het web niet. Was zelf meer gek op Sight + Sound, maar dat is in NL nauwelijks verkrijgbaar.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

Het is lekker om in de trein te lezen,

Wel, daar heb je me. Ik reis veel met de trein. Aan de andere kant las ik ook al zulke bladen voor ik veel met de trein reisde.

Overigens is Sight and Sound inderdaad ook een goed blad. In Amsterdam goed te vinden, daarbuiten wellicht niet.

beavis

• 6632 messages
  • 14867 votes

Onderhond wrote:

Spirited Away heeft anime écht op de kaart gezet, daar ik GitS nooit in geslaagd. Die heeft samen met Akira meer de negatieve clichés op de kaart gezet.

Miyazaki spreekt ongetwijfeld een groter publiek aan, qua 'het op de kaart zetten van' weet ik het nog niet. Akira en GitS hebben dit zeker óók gedaan en ze stegen boven elke cliche uit. Het was het Engelse bedrijf "Manga" dat die negatieve cliche's op de kaart heeft gezet en het Westen bijna had verpest voor anime. (Ik kom iig nog steeds hele volkstammen tegen die stripboek tegen een tekenfilm zeggen alleen al door die idiote naam keuze)

Leuke lijst, aardige discussie. Let wel dat Empire vooral een commercieel blad is die leuke en goed verkrijgbare films in het voetlicht wil brengen, dus degene die denken met een echte top 100 (voor zover dat mogelijk zou zijn) te maken hebben moeten het iets minder serieus nemen; dan gaat de lol van zo'n lijst ook niet weg. Ik denk dat de lijst een heel goed startpunt is voor veel mensen die iets meer willen ontdekken naast de blockbusters in de bios

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16494 votes

beavis wrote:

Ik denk dat de lijst een heel goed startpunt is voor veel mensen die iets meer willen ontdekken naast de blockbusters in de bios

Allicht, maar dan kun je ze ook de catalogus van de Quality Film Collection van A-Film geven. Ik denk dat er 75% overlap is.

Onderhond

• 87627 messages
  • 12899 votes

beavis wrote:

Miyazaki spreekt ongetwijfeld een groter publiek aan, qua 'het op de kaart zetten van' weet ik het nog niet. Akira en GitS hebben dit zeker óók gedaan en ze stegen boven elke cliche uit.

Nee hoor. Naakt en overdreven actie komen ook uit Akira en GitS.

Beide films hebben anime op de kaart gezet bij het segment 14-24 en de "kleine volwassenen", maar ze hebben nooit echt een groot publiek kunnen overtuigen of bereiken. Dat kon Spirited Away wel.

beavis

• 6632 messages
  • 14867 votes

ik zei ook dat ze er boven uit stegen he, door kwaliteit (originaliteit en intelligentie). kwaliteit is meestal niet voor de massa, maar ben het met Mochizuki eens, hun invloed is onmiskenbaar. Ik ben Miyazaki nog steeds om me heen aan het promoten en hoor toch maar weinig geluiden van herkenning...

even een ander terzijde:

Ik liep vanavond door de MediaMarkt in Utrecht en kwam daar bij de Aziatische films het vakje "Manga" tegen (vol met dure uitgave van goedkope series). Een perfecte illustratie van mijn point.

Apollinisch

• 21300 messages
  • 0 votes

Lijst is binnenkort ook op icheckmovies.com te bewonderen:

Hoi,

Hij staat op onze to-do lijst.

Met vriendelijke groet,

Het iCheckMovies team

kappeuter (crew films)

• 74673 messages
  • 5987 votes

Nog 1 stem nodig voor opname in de top 250:

Judgment at Nuremberg (1961)

• 31191 messages
  • 5473 votes

kappeuter wrote:

Nog 1 stem nodig voor opname in de top 250:

Judgment at Nuremberg (1961)

Zou normaal al meteen de top 100 in duiken. De film is best een aanrader trouwens.

chevy93

• 12758 messages
  • 1330 votes

Ik heb hem hier liggen. Ik zal hem dan eens gaan kijken

chevy93

• 12758 messages
  • 1330 votes

2 stemmen nodig: Quatre Cents Coups, Les (1959) (3,76*)

6 stemmen nodig: Cat on a Hot Tin Roof (1958) (3,75*)

3 stemmen nodig: Aguirre, der Zorn Gottes (1972)

(3,74*, maar misschien met wat geluk.)

yeyo

• 6358 messages
  • 4631 votes

Die laatste verdient er dubbel en dik in te staan!

chevy93

• 12758 messages
  • 1330 votes

Dan ben ik toch wel benieuwd naar een recensie. Een 5,0* is niet niks

En The Dark Knight komt er over 3 weken ook in. Op #23 wel te verstaan, mits er niet meer dan 0,01 van het gemiddelde af gaat.

• 31191 messages
  • 5473 votes

Ik heb Cat on a hot tin roof liggen, met wat geluk kan ik die volgende week of zo wel eens zien.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Ik heb zowel Les Quatre Cents Coups als Cat on a Hot Tin Roof liggen dus ik zal er ook eens proberen werk van te maken.

harm1985

• 526 messages
  • 503 votes

Net eens even de top 250 zitten doorspitten en daar vielen me nogal wat dingen op, ondanks dat ik het met het gros wel eens ben.

Star Wars Episode III hoort eerder in de Flop 100 thuis, vanwege de enorme plotgaten, slecht plot in het algemeen, slecht acteerwerk en overmatig gebruik van special effects.

Verder stoort het me dat Zwartboek hoger staat dan Soldaat van Oranje, Blade Runner er niet instaat en dat Green Mile op 3 staat... sowieso worden er een hoop films overgewaardeerd, zoals Saw bijvoorbeeld.

Poepgezicht

• 298 messages
  • 1247 votes

harm1985 wrote:

Net eens even de top 250 zitten doorspitten en daar vielen me nogal wat dingen op, ondanks dat ik het met het gros wel eens ben.

Star Wars Episode III hoort eerder in de Flop 100 thuis, vanwege de enorme plotgaten, slecht plot in het algemeen, slecht acteerwerk en overmatig gebruik van special effects.

Verder stoort het me dat Zwartboek hoger staat dan Soldaat van Oranje, Blade Runner er niet instaat en dat Green Mile op 3 staat... sowieso worden er een hoop films overgewaardeerd, zoals Saw bijvoorbeeld.

Ik heb ook die top 250 goed bekeken maar ik vind het terechter dat The Green Mile op 3 staat dan het redelijk standaard filmpje Se7en bijvoorbeeld.

In de top 50 staan naar mijn mening wel bijna allemaal goede films. Star Wars en Lord of the rings vind ik dan zelf totaal niet leuk, maar dat ligt meer aan het type film dan aan de film zelf.

Ik vind het wel grappig dat de lijst heel anders is dan die van IMDB. Staan veel meer oude films in die van IMDB, waar ik er bijna geen van heb gezien. Zitten hier meer jongeren op of ligt het aan iets anders.

yeyo

• 6358 messages
  • 4631 votes

Poepgezicht wrote:

Ik heb ook die top 250 goed bekeken maar ik vind het terechter dat The Green Mile op 3 staat dan het redelijk standaard filmpje Se7en bijvoorbeeld.

The Green Mile is nochtans zo standaard als het maar kan.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3632 votes

harm1985 wrote:

Saw is dan wel weer een ''uitblinker'' in zijn genre.

chevy93

• 12758 messages
  • 1330 votes

Een uitblinker hoeft niet per se goed te zijn. Zeker het horrorgenre is een genre waarbij de "grote namen" niet altijd gewaardeerd worden.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3632 votes

Toch was het, toen de film net uit was, een enorm spektakel en het heeft veel mensen geschokt. Maar een spektakel maakt iets inderdaad niet direct goed. Volgens mij is de benaming ''uitblinker'' juist wel iets dat goéd is, maar oke..

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.