- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Toplijsten (centraal topic)
Toplijsten (centraal topic)
Erwinner
-
- 33715 messages
- 3079 votes
Jammer dat je daar niet op films mag stemmen die je bijv. een half jaar geleden hebt gezien.
Co Jackso
-
- 21924 messages
- 2791 votes
Dat is ook niet het doel van die site. Het is vooral een eenvoudige manier om bij te houden welke films je al hebt gezien en welke films je nog moet zien van een aantal toplijsten. Daarnaast is te zien of films zijn opgenomen in bepaalde lijstjes. Ik ben een paar uur bezig geweest, maar alles is nu ingevuld.
Legan
-
- 18121 messages
- 4947 votes
Is al een topic voor op MM, namelijk: I Check Movies.
Dk2008
-
- 11168 messages
- 788 votes
Bij 'mijn films' kan je ook allerlei lijstjes maken. Dat is in ieder geval makkelijker dan in diverse topics en bovendien zie je die dan terug in statistieken bij de film.
Justinw
-
- 5378 messages
- 1803 votes
Ik gebruik mijn films, en zet ze dan over via die knop naar excel, superhandig en je weet wat je gezien hebt. En ik heb voor de komende maanden al een lijst en als ik een film zie stem ik erop en plak ik hem gelijk bij de desbetreffende maand;)
kimberlyVD
-
- 5946 messages
- 1575 votes
Op een vierde plaats in de top 250 hier. Dat zegt meer over het publiek dan over de film.
Inderdaad, dat zegt dat elke persoon een andere smaak heeft.
Kronos
-
- 1009 messages
- 1482 votes
Dat hier op de site wellicht veel jonge mensen stemmen die 'hun' klassiekers (nog) niet voldoende kennen en waarderen. The Green Mile op 4 en 2001: A Space Odyssey ergens op 100 en zoveel? Oké hoor. Iedereen heeft een 'andere' smaak. 
kimberlyVD
-
- 5946 messages
- 1575 votes
Dat hier op de site wellicht veel jonge mensen stemmen die 'hun' klassiekers (nog) niet voldoende kennen en waarderen. The Green Mile op 4 en 2001: A Space Odyssey ergens op 100 en zoveel? Oké hoor. Iedereen heeft een 'andere' smaak.
Tja, zou best kunnen dat jij 2001: A space Odyssey stukken beter vind dat deze, The green mile. Jou volste recht trouwens. Maar daarom moet toch niet iedereen dat vinden? Jammer dat er nog altijd mensen zijn die hun mening als feit bekijken.
Kronos
-
- 1009 messages
- 1482 votes
Ik schrijf ook nergens dat iedereen dat zou moeten vinden. Natuurlijk is mijn mening een feit en is het een feit dat niet iedereen mijn mening deelt. Maar daar heb ik het niet over. Wel over het feit dat The Green Mile hier ongewoon hoog scoort, tegenover bijvoorbeeld A Space Oddyssey.
Kevin13
-
- 14947 messages
- 0 votes
Ik denk dat The Green Mile vooral steunt op het succes van The Shawshank Redemption.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Ik denk dat The Green Mile vooral steunt op het succes van The Shawshank Redemption.
Of TTSR steunt op het succes van the green mile.
chevy93
-
- 12758 messages
- 1330 votes
Of TTSR steunt op het succes van the green mile.
Dat lijkt me knap, omdat deze film 6 jaar later gemaakt is.
Het zou kunnen, maar het lijkt me sterk.
Overigens ben ik het niet eens met die bewering. Enige argument dat ik daar voor kan bedenken, is dat beide films dezelfde regisseur hebben.
Kevin13
-
- 14947 messages
- 0 votes
Kan ook daar aan liggen, of dat mensen denken van: wow wat staat die film hoog, zal hem dan ook maar een hoge beoordeling geven.
Thom1994
-
- 1312 messages
- 672 votes
Te hoge verwachtingen dus. Ja, kan een punt zijn, maar hij staat niet voor niets zo hoog 
Kronos
-
- 1009 messages
- 1482 votes
Overigens ben ik het niet eens met die bewering. Enige argument dat ik daar voor kan bedenken, is dat beide films dezelfde regisseur hebben.
En beide een verfilming zijn van een boek van Stephen King? 
Kevin13
-
- 14947 messages
- 0 votes
Te hoge verwachtingen dus. Ja, kan een punt zijn, maar hij staat niet voor niets zo hoog
Omdat iedereen meelopers zijn? 
Als een film zo hoog genoteerd staat verwacht je er natuurlijk wel iets meer van.
Kronos
-
- 1009 messages
- 1482 votes
En toch, vergelijk bijvoorbeeld eens met de top 250 op Imdb. Daar staat de film pas op een 96ste plaats. Zoals ik al opmerkte dus, hier staat hij ongewoon hoog.
Geen slechte film, maar er zijn genoeg films die eerder een plekje in de top 10 verdienen.
riesma
-
- 3706 messages
- 3083 votes
Dat The Green Mile op IMDb lager staat, kan ook te maken hebben met het scoresysteem aldaar. Of misschien dat MovieMeter jongere bezoekers trekt en IMDb voor een volwassener publiek is. Of dat men in Nederland andere normen hanteert voor films vergeleken met het internationale publiek.
Indien er jonger publiek op MovieMeter komt, zullen die dan het meelopgedrag vertonen? Ofwel, zoals eerder vermeld, 'een film staat hoog dus ik waardeer hem dan ook beter'. Uit de pas lopen is best eng, zeker als onzekere jongeling die zijn of haar plek nog moet vinden. Resultaten hiervoor zijn al in vele onderzoeken aangetoond. Ik durf alleen niet met zekerheid te zeggen dat dit hier het geval is.
Dk2008
-
- 11168 messages
- 788 votes
Er zijn hier (op IMDb dat weet ik niet) veel gelegenheid-stemmers. Effe aanmelden, effe een paar stemmen op wat favoriete topfilms en dat was het. Niet erg betrouwbaar. Trouwens dit geldt net zo goed voor de floplijst. Haha op 1, maar ondertussen zijn er genoeg mensen die zo'n filmpje in huis hebben en er met plezier naar kijken.
Mijn bericht slaat eigenlijk op het bericht van Kronos: er zijn genoeg films die een plekje in de top10 (flop 10) verdienen.
Kevin13
-
- 14947 messages
- 0 votes
@ Riesma
Vroeger was ik ook wel zo'n gebruiker. Ooh The Shawshank Redemption staat hoog, ik vond er eigenlijk niet zo veel aan maar toch, 3.5*. En die stem staat er nog steeds 
Maar wat toch wel het geval is (zeg het nog is, volgens mij) is dat users denken van Shawshank staat op 1 dus laat ik deze film ook maar een hoge stem geven. Valt natuurlijk niet te bewijzen.
Thom1994
-
- 1312 messages
- 672 votes
Bij Finding Nemo (2003):
Hij staat in de top 250 
kappeuter (crew films)
-
- 74673 messages
- 5987 votes
Heeft er al vaker in gestaan.
Ieperman
-
- 527 messages
- 1940 votes
Wie is er allemaal nummer 1 geweest in de top 250? Of is dat al altijd The Shawshank Redemption geweest?
riesma
-
- 3706 messages
- 3083 votes
Ook The Godfather (deel 1) heeft er een tijdje op gestaan, wat ik mij kan herinneren. Andere films weet ik niet.
En ik gok dat film met id 1 er ook eens heeft mogen vertoeven, totdat nummer 2 toegevoegd werd etc...
kappeuter (crew films)
-
- 74673 messages
- 5987 votes
riesma
-
- 3706 messages
- 3083 votes
Flink met de stofdoek aan de gang geweest, kappeuter?
Tof om de oude versies eens te zien.
kappeuter (crew films)
-
- 74673 messages
- 5987 votes
Zie de laatste link: Internet Archive: Wayback Machine:
Typ daar moviemeter.nl in en je krijgt een heleboel gearchiveerde pagina's.
Knisper
-
- 13042 messages
- 1280 votes
Wel grappig. Lijst lijkt vrij statisch, met uitzondering van de films met weinig stemmen die dan weer vaak enorm gedaald zijn in hun gemiddelde.
Ieperman
-
- 527 messages
- 1940 votes
Thanks kappeuter! Leuk om eens te rond te neuzen in het archief om te zien wat er al allemaal veranderd is!