• 179.419 movies
  • 12.316 shows
  • 34.171 seasons
  • 650.161 actors
  • 9.401.239 votes
Profile

Toplijsten (centraal topic)

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Titanic heeft gewoon te veel antifans. Op de een of andere manier is de populariteit van die film na de succesvolle release ontzettend gedaalt en heeft het een soort van status van een film die je eigenlijk niet goed mag vinden, wat natuurlijk grote onzin is. Misschien heeft de film iets té veel succes gehad.

starbright boy (moderator films)

• 22485 messages
  • 5149 votes

Les Diaboliques heeft zijn eerste compensatie 0,5 alweer te pakken....

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25174 votes

Daar moet je gewoon niet naar kijken. Ik heb ook nog eens onderzocht wat er met films gebeurd als ze van de tip- naar de toplijst gaan en zeker in het geval van Arthouse en klassiekers word een mens daar niet vrolijk van.

basketballerke

• 4727 messages
  • 0 votes

Hetzelfde als The Godfather verschuift naar nr1. De volgende dag staat ie alweer tweede.

matthijs_013

• 3631 messages
  • 5789 votes

basketballerke wrote:

Hetzelfde als The Godfather verschuift naar nr1. De volgende dag staat ie alweer tweede.

nou wat een ramp. Nummer 2...

Over dat Titanic gedoe: Opmerklijk dat een film met te veel PR automatisch gehaat wordt (maar is wel waar; is ook zo in het spelletje "The Movies"). Ik vond het in ieder geval een geweldige film

basketballerke

• 4727 messages
  • 0 votes

matthijs_013 wrote:

(quote)

nou wat een ramp. Nummer 2...

Ik zeg niet dat het een ramp is, het is gewoon jammer dat mensen, alleen omdat ze van de een of andere film houden, de ander een 0,5 zodat hun favoriet weer hoger komt te staan.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

moviefreak#1 wrote:

Daar moet je gewoon niet naar kijken. Ik heb ook nog eens onderzocht wat er met films gebeurd als ze van de tip- naar de toplijst gaan en zeker in het geval van Arthouse en klassiekers word een mens daar niet vrolijk van.

Juist, het valt me op dat zodra een nieuwe film de lijst binnenkomt er vrij snel een lage stem uitgedeelt wordt. Waar die vandaan komen weet ik ook niet. The Man Who Shot Liberty Valance duikelt ook ineens haast 50 plaatsen naar beneden door een 0,5*.

Knisper

• 13042 messages
  • 1280 votes

The One Ring wrote:

Juist, het valt me op dat zodra een nieuwe film de lijst binnenkomt er vrij snel een lage stem uitgedeelt wordt. Waar die vandaan komen weet ik ook niet. The Man Who Shot Liberty Valance duikelt ook ineens haast 50 plaatsen naar beneden door een 0,5*.

Zonde inderdaad, die 0,5*. Dat schaadt de lijst enorm. Ik hoop dat er ooit een keer een goede manier komt om dit aan te kunnen pakken.

matthijs_013

• 3631 messages
  • 5789 votes

basketballerke wrote:

(quote)

Ik zeg niet dat het een ramp is, het is gewoon jammer dat mensen, alleen omdat ze van de een of andere film houden, de ander een 0,5 zodat hun favoriet weer hoger komt te staan.

komt dit voor? Vrij triest lijkt me.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Wat aanpakken. Dat mensen 0,5* uitdelen? Als die mensen goede redenen hebben om de film 0,5* te geven mogen ze dat van mij best doen. Alleen ben ik dan best benieuwd naar argumenten en die blijven nog wel eens uit.

De 0,5* bij Les Diaboliques is trouwens al weer weg.

Onderhond

• 87627 messages
  • 12899 votes

Ik denk er wel aan om hem te verlagen

matthijs_013

• 3631 messages
  • 5789 votes

Ik heb ook een *0,5 voor The Godfather gegeven, maar dat heeft er niks mee te maken dat ik zo dol ben op The Shawshank Redemption (die had ik toen nog geeneens gezien). Ik heb er zo mijn redenen voor, maar daar lijkt mij dit niet de topic voor. Heb trouwens meer top250 films een laag cijfer gegeven, maar heeft niks te maken met de positie of de becijfering die de film al had. Daar kijk ik niet naar.

Goodfella_90

• 10408 messages
  • 2597 votes

matthijs_013 wrote:

Ik heb ook een *0,5 voor The Godfather gegeven, maar dat heeft er niks mee te maken dat ik zo dol ben op The Shawshank Redemption (die had ik toen nog geeneens gezien). Ik heb er zo mijn redenen voor, maar daar lijkt mij dit niet de topic voor.

Is me nooit opgevallen. Mag je me best proberen uit te leggen (bij de film zelf uiteraard).

timbo_

• 13116 messages
  • 3876 votes

The One Ring wrote:

En kijk: A Fistfull of Dollars is weer in gevaar. Zelfs Kubrick krijgt het moeilijk met zijn Spartacus.

Die gaan er allebei snel uitvliegen aangezien er nog een stuk of 5 films op de rand van binnenkomst in de top 250 staan.

Knisper

• 13042 messages
  • 1280 votes

The One Ring wrote:

Wat aanpakken. Dat mensen 0,5* uitdelen? Als die mensen goede redenen hebben om de film 0,5* te geven mogen ze dat van mij best doen. Alleen ben ik dan best benieuwd naar argumenten en die blijven nog wel eens uit.

De 0,5* bij Les Diaboliques is trouwens al weer weg.

Nou ja, vaak genoeg hebben die mensen toevallig 0,5* sterren aan meerdere top 250-films met weinig stemmen gegeven. En vaak zijn het mensen die verder alleen op grote en bekende producties hebben gestemd.

maxcomthrilla

• 15581 messages
  • 2860 votes

Gelukkig zijn Blood simple en Tillsammans weer even terug in de lijst. Weliswaar op nr. 249 en nr. 250. En dat terwijl ze 2 weken geleden nog bij de beste 240 films hoorden! Er is inderdaad een grote schoonmaak gaande.....

Dolls begint zich nu langzamerhand toch ook steeds meer richting gevarenzone te begeven. Een paar maanden geleden scoorde de film nog 3,83* en nu 3,75*! Het zou erg jammer zijn als deze film verloren ging voor de top 250.

Naast dalende klassiekers o.a. The Third Man, The Apartment, Mr Smith Goes to washington en Lawrence of Arabia ( terecht!) is ook Taxi Driver bezig met een vlucht naar beneden. Toen ik de film keek op tv (26/07/2005) stond hij nog 4,06* gemiddeld. Nu is daar nog 3,98* van over. Ik maal er niet om.

lowhusky

• 8230 messages
  • 0 votes

Paar maanden geleden stond raging bull 3.97 en nu 3.93

basketballerke

• 4727 messages
  • 0 votes

De eerste keer dat ik in aanraking kwam met Il Mio Nome È Nessuno (My Name is Nobody) stond hij op 180, inmiddels staat hij 225.

lowhusky

• 8230 messages
  • 0 votes

maxcomthrilla wrote:

The Third Man

Inmiddels 50 plekken gedaald in de top (in 3 maanden ofzo)

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

lowhusky wrote:

(quote)

Inmiddels 50 plekken gedaald in de top (in 3 maanden ofzo)

20 volgens een lijst die ik 3 maanden geleden opgeslagen heb. Toch wel raar dat mensen plotseling ineens iets tegen de klassiekers lijken te hebben. Het zijn de klassiekers die het meeste plaats lijken te maken. Voor dingen als The Butterfly Effect nota bene.

maxcomthrilla

• 15581 messages
  • 2860 votes

Klassiekers krijgen het inderdaad steeds moeilijker, ja. In tegenstelling tot de jaarlijkse muziek top 2000. Volop oude nummers in die lijst en nauwelijks verversing.

KristofBeckers

• 1733 messages
  • 4823 votes

Misschien moet er een een extra lijst komen met films van voor 1990. Ik weet niet of dat moeilijk te maken is maar het lijkt mij wel intresant.

Onderhond

• 87627 messages
  • 12899 votes

Hoezo krijgen klassiekers het steeds moeilijker ? De Tip 20 puilt er van uit, en de meest recente toevoegingen in de Top 50 zijn zowat allemaal klassiekers.

Ze boeren hier net steeds beter lijkt me.

maxcomthrilla

• 15581 messages
  • 2860 votes

Onderhond wrote:

Hoezo krijgen klassiekers het steeds moeilijker ? De Tip 20 puilt er van uit, en de meest recente toevoegingen in de Top 50 zijn zowat allemaal klassiekers.

Ze boeren hier net steeds beter lijkt me.

Tuurlijk doen ze het goed, met name in de tip 150. Maar als ze eenmaal in de top 250 staan komt er al gauw de klad in en zakken ze harder weg dan wat recentere films. ( Dolls en een paar andere films uitgezonderd ).

Onderhond

• 87627 messages
  • 12899 votes

Ik denk niet dat het criterium recent/oud is, ik denk dat het meer te maken heeft met hoe goed een film in het vertrouwde filmwereldje past.

Films die tegen weinig schenen schoppen overleven gewoon. Daarom ook dat een Hotaru no Haka wel kan standhouden, en een Dolls veel moeilijker. Ook oude films behoren al lang niet meer tot het "vertrouwde", dus logisch dat ze het moeilijk hebben, zeker als ze zo hoog de Top lijst ingekatapulteerd worden.

Het staat daar trouwens nog steeds vol met klassiekers in de Top 50, dus geen idee wat het probleem is.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Wat me veel meer zorgen baart is dat zo'n kleurloze RTl 4 miniserie als Meglio Gioventu zich steeds vaster in de top 10 vastzet. Alleen mensen wie dit soort boeketreeksverfilmingen aanspreekt kijkt hierna een geeft vervolgens na 6 uur steedsverder te zijn weggezakt in soapachtige middelmaat in een vlaag van ontoerekeningsvatbaarheid een 4-5* aan die prul.

Mag ik daarom iedereen van harte aanraden deze 'film' te kijken. Weet zeker dat die dan in no time de top 50 verlaat.

Goodfella_90

• 10408 messages
  • 2597 votes

Stuur maar op.

maxcomthrilla

• 15581 messages
  • 2860 votes

De top 50 bestaat nu uit 15 klassiekers ( ik heb even voor het gemak 1980 genomen als grens ). Ik vind dat er momenteel gewoon een goede afwisseling tussen films is in de top 250. Veel belangrijke klassiekers zijn immers vertegenwoordigd. Ik denk dat het zwart-witte beeld veel mensen ook erg tegenstaat. Dus vandaar inderdaad meer tegenstand.

La Meglio Gioventu vind ik ook erg overgewaardeerd. Ik dacht dat deze film wel zou zakken na zijn binnenkomst in de top 250 maar nee dus. Het zal met zijn speelduur te maken hebben. Mensen die van soaps houden zullen dit eerder gaan kijken dan mensen die er niet van houden. Hierdoor krijgt de film vooral veel positieve stemmen, want 6 uur zit je natuurlijk niet uit om vervolgens een 0,5* te geven......

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

maxcomthrilla wrote:

De top 50 bestaat nu uit 15 klassiekers ( ik heb even voor het gemak 1980 genomen als grens ). Ik vind dat er momenteel gewoon een goede afwisseling tussen films is in de top 250. Veel belangrijke klassiekers zijn immers vertegenwoordigd. Ik denk dat het zwart-witte beeld veel mensen ook erg tegenstaat. Dus vandaar inderdaad meer tegenstand.

Toen ik over dalende klassiekers praatte doelde ik eigenlijk meer op de hele oude klassiekers van voor de jaren '60. Die dalen steeds sneller. Maar verder ben ik het er wel mee eens dat het een heel afwisselende lijst is met voor ieder wat wils. Elke film die in de lijst staat kan zijn plaats wel verantwoorden denk ik. Alleen met The Butterfly Effect heb ik nog steeds moeite. Een film met een van alle kanten rammelend script, die vreemd genoeg geroemd wordt om een goed verhaal, hoort er niet in thuis vind ik.

feanaro surion

• 5765 messages
  • 1770 votes

Je hebt geen problemen meer met Donnie Darko?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.