- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Toplijsten (centraal topic)
Toplijsten (centraal topic)
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25174 votes
Van mij hoeft die stemmengrens niet naar boven. Je staat nu met 3,70 gemiddeld ergens onderaan in de lijst. Ik vind 3,70 nog net kunnen voor een toplijst maar als je weer richting de 3,60 gaat vind ik dat je niet echt meer van een toplijst kunt spreken (althans niet onderaan). 3,60 omgerekend is immers 7.2 en dat is nou niet bepaald een gemiddelde wat echt indruk maakt vind ik.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Van mij hoeft die stemmengrens niet naar boven. Je staat nu met 3,70 gemiddeld ergens onderaan in de lijst. Ik vind 3,70 nog net kunnen voor een toplijst maar als je weer richting de 3,60 gaat vind ik dat je niet echt meer van een toplijst kunt spreken (althans niet onderaan). 3,60 omgerekend is immers 7.2 en dat is nou niet bepaald een gemiddelde wat echt indruk maakt vind ik.
Nou zo rond de 3,60 staan genoeg echte toppers die wel in de top 250 passen: Lolita, Jaws, About Schmidt, High Plains Drifter, Doctor Zhivago, The French Connection, The Hudsucker Proxy: allemaal films die net zoveel rechten hebben in mijn ogen op een top 250-positie als bijvoorbeeld een The Notebook.
Daarbij klopt je berekening niet helemaal. IMDB gebruikt een ander puntensysteem en het hoogste cijfer daar in de top 250 is 9,0. Maar vermenigvuldig ons hoogste cijfer (Shawshank) eens met twee: 4,34 X 2 = 8,6! Je moet het een beetje anders berekenen.
eRCee
-
- 13450 messages
- 1981 votes
Aloude discussie natuurlijk, over die stemmengrens. Ik denk niet dat je de grens naarboven moet verleggen omdat er inmiddels meer stemmen zijn uitgebracht. Een grens is puur bedoeld om een beetje een eerlijk gemiddelde te krijgen. 100 stemmen is dan wel voldoende, niet meer aankomen dus.
Hoe zit het trouwens met Oldboy? Die film komt toch uit 2003 (en zou dus in de toplijst moeten staan)?
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Oldboy is hier pas in november 2004 de bioscoop in gegaan dus je moet nog een half jaartje wachten.
Ik zie trouwens dat het kerstfeestje van de Burton-fans voorbij is.
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
Hoe zit het trouwens met Oldboy? Die film komt toch uit 2003 (en zou dus in de toplijst moeten staan)?
Er wordt gekeken naar de bios-releases. In casu: bioscoop: 11 november 2004 (op statistieken klikken bij de film)
Als een film geen release heeft gehad (bios / videotheek) dan wordt naar het jaartal gekeken.
eRCee
-
- 13450 messages
- 1981 votes
Oldboy is hier pas in november 2004 de bioscoop in gegaan dus je moet nog een half jaartje wachten.
Oke, bedankt. Overigens zit ik niet echt te wachten op zijn entree in de toplijst.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Adaptation. er weer uit, maar het Manhattan-probleem is opgelost
Ook leuk om High Plains Drifter weer eens te zien verschijnen. Verdient wel een plaatsje. De eindlijn is trouwens al bijna weer 3,71. Duurt niet lang meer.
ROOSKY
-
- 29923 messages
- 8008 votes
Vandaag weer twee maal 5* uitgedeeld aan Adaptation., morgen weer terug?
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25174 votes
Yup, dan zijn Adaptation. en Christiane F. weer te vinden en zijn Manhattan en JFK weer een paar dagen weg. Over een week is het weer andersom 
Doom
-
- 8214 messages
- 1541 votes
Leaving Las Vegas (1995) komt niet meer terug! 

Kan er nog steeds niet van slapen! 
Gizzmann
-
- 5617 messages
- 2879 votes
Ik zie trouwens dat het kerstfeestje van de Burton-fans voorbij is.
maxcomthrilla
-
- 15581 messages
- 2860 votes
A Nightmare Before Christmas is terug in de lijst en staat op 3,71. Echter als je hem aanklikt staat er toch echt maar een gemiddelde van 3,70.
Gisteren stond hij er niet in en de voorbije dagen heeft hij alleen 3,5* ontvangen dus ik begrijp het niet helemaal.
Met Shawshank redemption, The Godfather, Usual Aspects, One Flew over the Cuckoo `s Nest, The Green Mile, Fellowship of the Ring, Dr. Strangelove, Mystic River, Pi, Die Hard enz. van hetzelfde laken een pak. 0,01 te hoog gewaardeerd in de toplijsten.
Turkeyloverz
-
- 4239 messages
- 1459 votes
Als er nog 1 film toegevoegd wordt aan de Top250, verdwijnt Die Hard. Laagste gemiddelde wordt dan 3,71. Het wordt steeds beter.
Maar langzamerhand verdwijnen die klassiekers ook, films als Misery komen net op het randje te staan. 
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11941 messages
- 5344 votes
Dat betekent dat Saw II het over een paar jaar heel zwaar zal gaan krijgen...
maxcomthrilla
-
- 15581 messages
- 2860 votes
Daar hoeven we niet rouwig om te zijn.
Nee, gelukkig zal zijn grote broer het zeker gaan redden!
Turkeyloverz
-
- 4239 messages
- 1459 votes
Die grote broer zal zelfs films als American Beauty, Donnie Darko, Requim for a Dream enz enz enz verslaan.
Turkeyloverz
-
- 4239 messages
- 1459 votes
Sinds ik ben ingeschreven zie ik voor het eerst een film met een gemiddelde van 4,35, of nee, zelfs 2.
Goodfella_90
-
- 10408 messages
- 2597 votes
Ja, dat viel mij ook al op, maar inmiddels staan ze alweer allebei op 4,34. Wat bij de ene overigens terecht is en bij de ander niet. 
mister blonde
-
- 12711 messages
- 5852 votes
Toen ik net op de site kwam stond the Godfather fier bovenaan met een gemiddelde van 4,38 of zo.
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25174 votes
Als ik me niet vergis heb ik één der LOTR-films ooit bovenaan zien staan met 4,80 of iets in die buurt.
Maar dat was nog in de tijd dat je met 50 stemmen al in de lijst stond.
-
- 11941 messages
- 5344 votes
Daar hoeven we niet rouwig om te zijn.
Jawel!
Turkeyloverz
-
- 4239 messages
- 1459 votes
Als je naar pagina 1 gaat en Wolverine's bericht (helemaal onderaan) kijkt, zie je iets interressants. 
Turkeyloverz
-
- 4239 messages
- 1459 votes
Iedereen heeft het over: ''ik zag een keer'', als je gewoon even naar de 1e pagina kijkt, zie je hoe de toplijst er eerder uitzag.
En zelfs nummer 17 had een gemiddelde van 4,28.
kappeuter (crew films)
-
- 74673 messages
- 5987 votes
Lees dan maar even goed het bericht van Wolverine opnieuw.
(om omlaag en omhoog stemmen te filteren)
Hier de stand bij deze berekening:
Turkeyloverz
-
- 4239 messages
- 1459 votes
Ja ik zie het nu pas, niet goed gelezen.
timbo_
-
- 13116 messages
- 3876 votes
Die grote broer zal zelfs films als American Beauty, Donnie Darko, Requim for a Dream enz enz enz verslaan.
Ik kan het ook nog steeds niet geloven.
-
- 11941 messages
- 5344 votes
Ik snap hier niets van!