• 179.432 movies
  • 12.317 shows
  • 34.173 seasons
  • 650.205 actors
  • 9.401.394 votes
Profile

Toplijsten (centraal topic)

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Ja, dat zag ik al. Het gemiddelde om in de lijst te komen ligt op het moment wel erg hoog.

Onderhond

• 87627 messages
  • 12899 votes

Valt nog mee, als je bedenkt dat het de 250 beste films op een totaal van 36000+ films moeten verstellen. Dan is 3.7 nog redelijk laag eigenlijk.

Goodfella_90

• 10408 messages
  • 2597 votes

Je vergat Giù la Testa nog kappeuter.

gemiddelde van 3,71 bij 98 stemmen, dat wordt krap

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Ineens vanuit het niets in de top 250: À Bout de Souffle!

En er is weer slecht nieuws voor de Burton-fans...

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2290 votes

Gelukkig staat Lola Rennt (5*) terug in de lijst

Turkeyloverz

• 4239 messages
  • 1459 votes

Ik zie Hababam Sinifi (1976) zo hoog in de Tiplijst staan, met maar 23 stemmen. Ik zou eigenlijk reacties willen zien van mensen met een ''niet-Turkse'' afkomst. Is hij echt nergens te krijgen of hebben jullie gewoon geen zin? Er wordt wel gezeurd over dat Turken nationalistisch doen, maar als jullie ze gezien hebben, kan de gemiddelde wel omlaag. Want hoe goed ik HS uit 1976 ook vind, die 4 en nog wat verdient hij niet echt.

welleweirdo

• 120 messages
  • 338 votes

Dat Pirates of the Carribean uberhaupt in de toplijst staat is een schande!

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25174 votes

@ turkeyloverz

Ik kan 99% van die Turkse films niet vinden.

Tot nu toe heb ik alleen Organize Isler gevonden

SuperSideSwipe

• 4464 messages
  • 2893 votes

welleweirdo wrote:

Dat Pirates of the Carribean uberhaupt in de toplijst staat is een schande!

Je bedoelt de plaats, ja inderdaad hij zou veel hoger moeten staan! Schande!

otherfool

• 18537 messages
  • 3404 votes

Pieter Montana wrote:

Gelukkig staat Lola Rennt (5*) terug in de lijst

Hij is er door een stel onverlaten weer uitgejaagd:

1,5 catweasel

geplaatst: gisteren 15:44 uur

1,0 serge

geplaatst: 16 april

1,0 orbit

2,5 Dado

Shame on you!

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Adaptation is terig, al vraag ik me af voor hoe lang. Manhattan ligt er nu wel uit en dat is wel opvallend te noemen. Ik heb het gevoel dat de MM top 250 zo'n beetje de enige grote film top-lijst is zonder een Woody Allen-film erin.

kos

• 46726 messages
  • 8880 votes

Dat lijkt me ook.

Gizzmann

• 5617 messages
  • 2879 votes

ooooo NBC balanceerd al de hele tijd op het randje van de afgrond... zal er binnenkort toch echt aan moeten geloven. Wel leuk dat hij er zo lang in heeft gestaan Want een tijd terug stond hij er geloof ik helemaal niet in..

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25174 votes

The One Ring wrote:

Ik heb het gevoel dat de MM top 250 zo'n beetje de enige grote film top-lijst is zonder een Woody Allen-film erin.

Ja dat is natuurlijk te kolderiek voor woorden. Ik zie Pirates of the Carribean wel in de lijst staan maar Woody Allen is nergens te bekennen

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

The One Ring wrote:

Ik heb het gevoel dat de MM top 250 zo'n beetje de enige grote film top-lijst is zonder een Woody Allen-film erin.

Wat een mooie site is dit toch

kappeuter (crew films)

• 74673 messages
  • 5987 votes

Manhattan en Annie Hall hebben er beide ingestaan.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Ja, maar het gaat erom dat ze er nu niet meer in staan. Ik vind de rol van Woody Allen op MM sowieso opvallend. Ik zie de naam van de man bijna nooit genoemd staan tussen de grote regisseurs, terwijl hij op elke andere willekeurige filmsite altijd bij de grote behoort. Zijn films waren vaak hits, maar hebben hier toch vrij weinig stemmen. Blijkbaar houd MM niet van Woody Allen. Toegegeven: ik heb zelf ook nog maar weinig van hem gezien.

Trouwens: Manhattan heeft een gemiddelde van 3,71. Volgens mij hoort hij er nu toch gewoon in te staan.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Er klopt inderdaad iets niet. De laatste stem voor Manhattan is 20 april geplaatst en de film heeft een gemiddelde van 3,71, maar staat er toch niet in. Dit soort foutjes komen de laatste tijd vaker voor. Waar zit dat hem in?

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Dat dat "de laatste tijd vaker voorkomt" is flauwekul, maar ik heb inderdaad een foutje gevonden in het scriptje dat de toplijsten genereert, zal ik eerdaags even naar kijken

kappeuter (crew films)

• 74673 messages
  • 5987 votes

Nog 1 stem nodig voor top 250 notering:

Giù la Testa

nog 2:

The Incredible Shrinking Man

nog 5:

In the Heat of the Night

Onderhond

• 87627 messages
  • 12899 votes

Opvallen dat het allemaal films zijn die er waarschijnlijk toch niet lang zullen instaan. De hoge nieuwkomers lijken vooral uit de top recent te komen.

starbright boy (moderator films)

• 22487 messages
  • 5149 votes

Als Giu la testa het red zou dat de zesde Leone film op een ouevre van zeven (officiele) films zijn. Dat is vrij uniek.

Goodfella_90

• 10408 messages
  • 2597 votes

, maar bovenal terecht.

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

oeuvre. Moeilijk woord blijkbaar, ik zie het binnen 5 minuten al 3 maal fout geschreven.

starbright boy (moderator films)

• 22487 messages
  • 5149 votes

FisherKing wrote:

(quote)

oeuvre. Moeilijk woord blijkbaar, ik zie het binnen 5 minuten al 3 maal fout geschreven.

Rotwoord ja, ik twijfel altijd als ik het opschrijf en schrijf het dan nog regelmatig fout.

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

kappeuter (crew films)

• 74673 messages
  • 5987 votes

Onderhond wrote:

Opvallen dat het allemaal films zijn die er waarschijnlijk toch niet lang zullen instaan. De hoge nieuwkomers lijken vooral uit de top recent te komen.

De meeste klassiekers en cultfilms hebben hun weg al naar het allerhoogste podium gevonden.

Films met een hoog gemiddelde die over een 'tijdje' zullen promoveren:

Brief Encounter

Tokyo Monogatari

White Heat

Hearts of Darkness

Fanny och Alexander

Kumonosu Jô

Who's Afraid of Virginia Woolf?

Zal nog wel een aantal maanden tot een jaar duren voor ze genoeg stemmen hebben voor de top 250.

italian

• 1391 messages
  • 262 votes

starbright boy wrote:

Als Giu la testa het red zou dat de zesde Leone film op een ouevre van zeven (officiele) films zijn. Dat is vrij uniek.

en het is nog gebeurd ook! 100 stemmen met een gemiddelde van 3,73 !! ik heb hem nog niet gezien maar ik hoop dat die er niet snel uit zal liggen.

na zoveel berichten en trailers van Leones films te hebben gelezen en gezien vind ik toch dat alle Leone-films in de top 250 horen

Zelva

• 2188 messages
  • 2702 votes

kappeuter wrote:

Zal nog wel een aantal maanden tot een jaar duren voor ze genoeg stemmen hebben voor de top 250.

En als ze dan eindelijk erin staan, wordt de stemlimiet weer verhoogd en begint het hele proces van voren af aan.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

starbright boy wrote:

En die zevende telt eigenlijk nauwelijks mee, aangezien die nergens verkrijgbaar is (vergelijkbaar verhaal als kubrick's Fear & Desire geloof ik).

Wanneer wordt de stemmengrens eigenlijk weer verlegd?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.