- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Toplijsten (centraal topic)
Toplijsten (centraal topic)
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Ja, dat zag ik al. Het gemiddelde om in de lijst te komen ligt op het moment wel erg hoog.
Onderhond
-
- 87627 messages
- 12899 votes
Valt nog mee, als je bedenkt dat het de 250 beste films op een totaal van 36000+ films moeten verstellen. Dan is 3.7 nog redelijk laag eigenlijk.
Goodfella_90
-
- 10408 messages
- 2597 votes
Je vergat Giù la Testa nog kappeuter. 
gemiddelde van 3,71 bij 98 stemmen, dat wordt krap
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Ineens vanuit het niets in de top 250: À Bout de Souffle!
En er is weer slecht nieuws voor de Burton-fans...
Pieter Montana
-
- 6678 messages
- 2290 votes
Gelukkig staat Lola Rennt (5*) terug in de lijst 
Turkeyloverz
-
- 4239 messages
- 1459 votes
Ik zie Hababam Sinifi (1976) zo hoog in de Tiplijst staan, met maar 23 stemmen. Ik zou eigenlijk reacties willen zien van mensen met een ''niet-Turkse'' afkomst. Is hij echt nergens te krijgen of hebben jullie gewoon geen zin? Er wordt wel gezeurd over dat Turken nationalistisch doen, maar als jullie ze gezien hebben, kan de gemiddelde wel omlaag. Want hoe goed ik HS uit 1976 ook vind, die 4 en nog wat verdient hij niet echt.
welleweirdo
-
- 120 messages
- 338 votes
Dat Pirates of the Carribean uberhaupt in de toplijst staat is een schande!
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25174 votes
@ turkeyloverz
Ik kan 99% van die Turkse films niet vinden.
Tot nu toe heb ik alleen Organize Isler gevonden 
SuperSideSwipe
-
- 4464 messages
- 2893 votes
Dat Pirates of the Carribean uberhaupt in de toplijst staat is een schande!
Je bedoelt de plaats, ja inderdaad hij zou veel hoger moeten staan! Schande! 
otherfool
-
- 18537 messages
- 3404 votes
Gelukkig staat Lola Rennt (5*) terug in de lijst 
Hij is er door een stel onverlaten weer uitgejaagd:
1,5 catweasel
geplaatst: gisteren 15:44 uur
1,0 serge
geplaatst: 16 april
1,0 orbit
2,5 Dado
Shame on you!

The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Adaptation is terig, al vraag ik me af voor hoe lang. Manhattan ligt er nu wel uit en dat is wel opvallend te noemen. Ik heb het gevoel dat de MM top 250 zo'n beetje de enige grote film top-lijst is zonder een Woody Allen-film erin.
Gizzmann
-
- 5617 messages
- 2879 votes
ooooo NBC balanceerd al de hele tijd op het randje van de afgrond... zal er binnenkort toch echt aan moeten geloven. Wel leuk dat hij er zo lang in heeft gestaan
Want een tijd terug stond hij er geloof ik helemaal niet in..
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25174 votes
Ik heb het gevoel dat de MM top 250 zo'n beetje de enige grote film top-lijst is zonder een Woody Allen-film erin.
Ja dat is natuurlijk te kolderiek voor woorden. Ik zie Pirates of the Carribean wel in de lijst staan maar Woody Allen is nergens te bekennen 
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Ik heb het gevoel dat de MM top 250 zo'n beetje de enige grote film top-lijst is zonder een Woody Allen-film erin.
Wat een mooie site is dit toch
kappeuter (crew films)
-
- 74673 messages
- 5987 votes
Manhattan en Annie Hall hebben er beide ingestaan.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Ja, maar het gaat erom dat ze er nu niet meer in staan. Ik vind de rol van Woody Allen op MM sowieso opvallend. Ik zie de naam van de man bijna nooit genoemd staan tussen de grote regisseurs, terwijl hij op elke andere willekeurige filmsite altijd bij de grote behoort. Zijn films waren vaak hits, maar hebben hier toch vrij weinig stemmen. Blijkbaar houd MM niet van Woody Allen. Toegegeven: ik heb zelf ook nog maar weinig van hem gezien.
Trouwens: Manhattan heeft een gemiddelde van 3,71. Volgens mij hoort hij er nu toch gewoon in te staan.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Er klopt inderdaad iets niet. De laatste stem voor Manhattan is 20 april geplaatst en de film heeft een gemiddelde van 3,71, maar staat er toch niet in. Dit soort foutjes komen de laatste tijd vaker voor. Waar zit dat hem in?
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Dat dat "de laatste tijd vaker voorkomt" is flauwekul, maar ik heb inderdaad een foutje gevonden in het scriptje dat de toplijsten genereert, zal ik eerdaags even naar kijken
kappeuter (crew films)
-
- 74673 messages
- 5987 votes
Nog 1 stem nodig voor top 250 notering:
nog 2:
nog 5:
Onderhond
-
- 87627 messages
- 12899 votes
Opvallen dat het allemaal films zijn die er waarschijnlijk toch niet lang zullen instaan. De hoge nieuwkomers lijken vooral uit de top recent te komen.
starbright boy (moderator films)
-
- 22487 messages
- 5149 votes
Als Giu la testa het red zou dat de zesde Leone film op een ouevre van zeven (officiele) films zijn. Dat is vrij uniek.
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
ouevre
oeuvre. Moeilijk woord blijkbaar, ik zie het binnen 5 minuten al 3 maal fout geschreven.
starbright boy (moderator films)
-
- 22487 messages
- 5149 votes
oeuvre. Moeilijk woord blijkbaar, ik zie het binnen 5 minuten al 3 maal fout geschreven.
Rotwoord ja, ik twijfel altijd als ik het opschrijf en schrijf het dan nog regelmatig fout.
kappeuter (crew films)
-
- 74673 messages
- 5987 votes
Opvallen dat het allemaal films zijn die er waarschijnlijk toch niet lang zullen instaan. De hoge nieuwkomers lijken vooral uit de top recent te komen.
De meeste klassiekers en cultfilms hebben hun weg al naar het allerhoogste podium gevonden.
Films met een hoog gemiddelde die over een 'tijdje' zullen promoveren:
Brief Encounter
Tokyo Monogatari
White Heat
Hearts of Darkness
Fanny och Alexander
Kumonosu Jô
Who's Afraid of Virginia Woolf?
Zal nog wel een aantal maanden tot een jaar duren voor ze genoeg stemmen hebben voor de top 250.
italian
-
- 1391 messages
- 262 votes
Als Giu la testa het red zou dat de zesde Leone film op een ouevre van zeven (officiele) films zijn. Dat is vrij uniek.
en het is nog gebeurd ook! 100 stemmen met een gemiddelde van 3,73 !! ik heb hem nog niet gezien maar ik hoop dat die er niet snel uit zal liggen.
na zoveel berichten en trailers van Leones films te hebben gelezen en gezien vind ik toch dat alle Leone-films in de top 250 horen 
Zelva
-
- 2188 messages
- 2702 votes
Zal nog wel een aantal maanden tot een jaar duren voor ze genoeg stemmen hebben voor de top 250.
En als ze dan eindelijk erin staan, wordt de stemlimiet weer verhoogd en begint het hele proces van voren af aan.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
En die zevende telt eigenlijk nauwelijks mee, aangezien die nergens verkrijgbaar is (vergelijkbaar verhaal als kubrick's Fear & Desire geloof ik).
Wanneer wordt de stemmengrens eigenlijk weer verlegd?