• 179.430 movies
  • 12.317 shows
  • 34.173 seasons
  • 650.205 actors
  • 9.401.351 votes
Profile

Toplijsten (centraal topic)

Gizzmann

• 5617 messages
  • 2879 votes

Had het bij de film zelf geplaatst, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling. My bad.

Nightmare Before Christmas mag niet uit de Top 250!

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11941 messages
  • 5344 votes

maxcomthrilla wrote:

(quote)

Ja, het zou echt zonde zijn als Adaptation er binnenkort ook uit ligt!

Wat is het toch met die films van Charlie Kaufman dat iedereen ze zo de hemel inprijst? De scripts zullen best goed zijn, maar een komedie moet sprankelen, en de drie die ik gezien heb - Human Nature, Adaptation en Eternal Sunshine- deden dat niet, en bleven maar een beetje vaag. Adaptation zou ik zelfs bijna donker van toon noemen, vooral die scenes in dat moeras. Ik hield aan die film ook een heel naar gevoel over. En Human Nature was gewoon niet grappig.

Turkeyloverz

• 4239 messages
  • 1459 votes

Binnen een maand is Night Before Christmas al uit de lijst, Kill Bill Vol.2 komt er dan in..

Art

• 13507 messages
  • 3660 votes

Of nog sneller. Down by Law staat bijvoorbeeld op 99 stemmen en heeft er dus eentje nodig voor een notering in de top 250

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

BlueJudaskiss wrote:

Wat is het toch met die films van Charlie Kaufman dat iedereen ze zo de hemel inprijst? De scripts zullen best goed zijn, maar een komedie moet sprankelen, en de drie die ik gezien heb - Human Nature, Adaptation en Eternal Sunshine- deden dat niet, en bleven maar een beetje vaag. Adaptation zou ik zelfs bijna donker van toon noemen, vooral die scenes in dat moeras. Ik hield aan die film ook een heel naar gevoel over. En Human Nature was gewoon niet grappig.

Adaptation is geen komedie in de zin van een dijenkletser. En waarom mogen komedies niet donker van toon zijn? Dan zouden films met zwarte humor dus geen komedies genoemd mogen worden.

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11941 messages
  • 5344 votes

Ja, ik weet het niet. Ik vond m gewoon echt depri, terwijl ik andere zwarte komedies toch best genietbaar vond.

maxcomthrilla

• 15581 messages
  • 2860 votes

Marathon Man ( 1976 ) staat al 3 dagen lang op een gemiddelde van 3,71. Genoeg voor een plek in de top 250 lijkt me.....

Onderhond

• 87627 messages
  • 12899 votes

Ik gok dat het te maken heeft met een afrondingsverschil. Zie je af en toe nog opduiken. Waarschijnlijk is z'n score voor de lijst 3.70, waardoor hij de lijst alsnog niet haalt (wegens te weinig stemmen)?

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Kan niet. Nightmare Before Christmas zit als laatste op 3,70. Hier moet hij altijd voor komen...

Onderhond

• 87627 messages
  • 12899 votes

Nee hoor, want Nightmare Before Christmas heeft 20 stemmen meer dan Marathon Man . Als Marathon Man door een afrondingsverschil op 3.70 gerekend wordt, valt hij wel degelijk buiten de lijst.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Maar het cijfer dat er staat is 3,71.

Onderhond

• 87627 messages
  • 12899 votes

Ik gok dat het te maken heeft met een afrondingsverschil. Zie je af en toe nog opduiken.

Heb het eerder gezien dat een film 4.11 had en met 4.10 in een toplijst stond (Totoro had het ooit).

Voor zover ik gezien heb berekent Jordy die gemiddeldes soms on the fly, ipv ze elke keer apart te berekenen en op te slaan. Ik vermoed dat er daar iets niet helemaal consistent verloopt.

maxcomthrilla

• 15581 messages
  • 2860 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Heb het eerder gezien dat een film 4.11 had en met 4.10 in een toplijst stond (Totoro had het ooit).

Voor zover ik gezien heb berekent Jordy die gemiddeldes soms on the fly, ipv ze elke keer apart te berekenen en op te slaan. Ik vermoed dat er daar iets niet helemaal consistent verloopt.

Ja, ik denk het ook. Ik heb trouwens nog nooit gezien dat een film op moviemeter naar beneden werd afgerond. Wel op IMBD, daar staat een film soms op een 8.4. Maar in de lijst staat hij dan 8.2 genoteerd

Turkeyloverz

• 4239 messages
  • 1459 votes

Op IMDB is de hoogste gemiddelde 9,1 terwijl het op MM 8,66 (4,33) is, er zijn echt wel een paar films die veel meer waard zijn dan hun gemiddelde..

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Onderhond wrote:

Nee hoor, want Nightmare Before Christmas heeft 20 stemmen meer dan Marathon Man . Als Marathon Man door een afrondingsverschil op 3.70 gerekend wordt, valt hij wel degelijk buiten de lijst.

Als Marathon Man 3,71 krijgt heeft hij logisch gezien altijd meer dan Nightmare Before Christmas die met 3,70 altijd een lagere score heeft. Ze kunnen beiden 3,70 hebben maar de ene is naar boven afgerond omdat zijn gemiddelde achter de komma hoger ligt en dus op 3,71 uitkomt. Anders klopt er geen bal van...

Onderhond

• 87627 messages
  • 12899 votes

Het heeft een tijd geduurd vooraleer ik wist welk beroep ik wou uitoefenen, maar van één ding was ik al erg snel zeker. Leraar worden zou ik niet

speedy23: Je mist het punt dat een film, afhankelijk van waar het gemiddelde berekend worden, verschillende gemiddeldes kan hebben. Bij de film zelf is het gemiddelde inderdaad 3.71, maar ik vermoed dat bij het berekenen van de toplijstgemiddeldes het gemiddelde van de film op 3.70 uitkomt. Wat je wel vaker ziet, en wat ook meteen alles zou verklaren.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Mijn theorie is dat er een (lage) stem verwijderd is, en dat de film hierdoor VANDAAG pas die 3,71 heeft bereikt. En dus vannacht gewoon de top 250 binnenkomt. Zo niet, ga ik op onderzoek uit

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Dan zit die ene stemmert ons zeker te pesten, want het valt me nou al een dag of 3 op dat Marathon Man op 3,71 staat

Gizzmann

• 5617 messages
  • 2879 votes

Of tNBC wordt er in gehouden om mij een pleziertje te doen

starbright boy (moderator films)

• 22487 messages
  • 5149 votes

Staat al de hele avond op 3,70.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Ben ik blij dat ik een beetje logica geleerd heb.

Nu kan het kloppen.

Met 3,71 op 238 The Nightmare Before Christmas en Marathon Man met 3,70 voorlopig eruit.

Gizzmann

• 5617 messages
  • 2879 votes

Yeah!

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Maar nu bevind Adaptation zich op de rand van de afgrond. Eerst nog even winnen bij de MovieMeter Awards 2002 en nu bijna de lijst uit. De filmwereld is hard

Gizzmann

• 5617 messages
  • 2879 votes

Heb net weer Sally's Song geluisterd en alleen al voor dat nummer zou the Nightmare Before Christmas er gewoon altijd in moeten staan... wat verschrikkelijk mooi is dat toch...

Martin Van K

• 9050 messages
  • 4556 votes

Het is me net opgevallen dat La Meglio Gioventu op nr. 6 staat in de Top250.

Dat is ook nog niet zo lang het geval zeker?

Turkeyloverz

• 4239 messages
  • 1459 votes

Al sinds 5 februari staat hij in de top250, vindt hem trouwens erg lang, hij staat wel in mijn Nog Zien lijst, maar...

Martin Van K

• 9050 messages
  • 4556 votes

het is wel een goede film hoor, maar toch vreemd dat hij zo hoog staat in de lijst!

Goodfella_90

• 10408 messages
  • 2597 votes

Ik bekijk vrijwel nooit de toplijst, maar he verrek! Inderdaad een nieuw lid in de top 10. En LOTR ROTK is ook behoorlijk gedaald sinds hij in de toplijst kwam.

Ronnievb

• 602 messages
  • 683 votes

ROTK behoort ook niet in de top10 thuis, althans dat vind ik.... Alleen omdat het het slotstuk is en omdat alle verhaallijnen van alledrie hier samenkomen wordt deze hoog gewaardeert... waar een beetje actie en promotie het al niet ver kan schoppen.

maxcomthrilla

• 15581 messages
  • 2860 votes

Ronnievb wrote:

ROTK behoort ook niet in de top10 thuis, althans dat vind ik.... Alleen omdat het het slotstuk is en omdat alle verhaallijnen van alledrie hier samenkomen wordt deze hoog gewaardeert... waar een beetje actie en promotie het al niet ver kan schoppen.

Heb je hem wel in de bioscoop gezien? Dan is hij een stuk sfeervoller en overweldigender dan op een beeldbuis.

Bij mij gaat de vlag in elk geval niet op, dat ik hem hoog zou waarderen i.v.m. alle samenkomende verhaallijnen: Ik heb hem achterstevoren gezien.

Een top 10 notering vind ik in elk geval dus wel terecht!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.