• 179.434 movies
  • 12.317 shows
  • 34.173 seasons
  • 650.205 actors
  • 9.401.613 votes
Profile

Toplijsten (centraal topic)

kappeuter (crew films)

• 74673 messages
  • 5987 votes

Ja dat zijn naar mijn mening geen films die er thuis horen.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Ik steun die uitspraak.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Man on Fire mag er van mij zeker wel in.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Van mij ook. Behoort toch wel tot de betere actiefilms.

CAPIpsv

• 766 messages
  • 631 votes

Kijk, hoop dan ook zeker dat ie hoog komt te staan, ondanks dat ik zeker geen die hard fan ben van Denzel Washington, hoewel hij wel erg goed is.

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25174 votes

Man on Fire is aardig tot leuk amusement maar om nou te zeggen dat er geen 250 betere films zijn vind ik sterk overdreven.

mikoz

• 11297 messages
  • 867 votes

Naomi Watts wrote:

Man on Fire mag er van mij zeker wel in.

Voor mij mag The Butterfly Effect er in .

Man on Fire juist niet.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

moviefreak#1 wrote:

Man on Fire is aardig tot leuk amusement maar om nou te zeggen dat er geen 250 betere films zijn vind ik sterk overdreven.

Oh vast wel, maar die ken ik niet allemaal

Nog iemand behoefte om High Noon te redden van het verliezen van een plaats in de top 250?

feanaro surion

• 5765 messages
  • 1770 votes

Nee, zo goed is hij namelijk niet...

Sokolsky

• 74 messages
  • 2444 votes

Ik snapte de klassiekerstatus van High Noon ook niet zo goed. Best aardig hoor, die opbouw met dat klokje, maar meer dan ook niet.

Sokolsky

• 74 messages
  • 2444 votes

Oh, en op de dag dat Butterfly Effect hier de top250 binnendringt schrijf ik me onmiddellijk uit.

mikoz

• 11297 messages
  • 867 votes

Sokolsky wrote:

Oh, en op de dag dat Butterfly Effect hier de top250 binnendringt schrijf ik me onmiddellijk uit.

Dan hoor je op geen enkel forum thuis , Een forum is gebaseerd op meningen van verschillende mensen , als je die niet kan respecteren ... maar het was sarcastsich hopenlijk ..

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25174 votes

Sokolsky wrote:

Met dit soort teksten hoop ik dat The Butterfly Effect meteen die top 250 binnenkomt

Sokolsky

• 74 messages
  • 2444 votes

Ik heb daar echt met verbazing naar zitten kijken. Hoe zo'n vreselijk prul zo hoog gewaardeerd kan zijn.

Goodfella_90

• 10408 messages
  • 2597 votes

Oh ja joh?

kappeuter (crew films)

• 74673 messages
  • 5987 votes

nog 1 stem nodig voor top 250 notering:

Nattevagten

Nuovo Cinema Paradiso

3 stemmen:

Manon des Sources

Shadow of a Doubt

Nosferatu

4 stemmen:

The Lady Vanishes

mikoz

• 11297 messages
  • 867 votes

Ik snap het nut hier nooit zo van ..

Het lokt alleen maar op dat mensen erop gaan stemmen terwijl ze hem nog niet hebben gezien , om hem zo in de top 250 te krijgen ..

Onderhond

• 87627 messages
  • 12901 votes

Wie gaat/wil er nu films die hij nog niet gezien heeft in de top 250 stemmen ?

Goodfella_90

• 10408 messages
  • 2597 votes

Hoe vaak gebeurt het niet dat er stemmen verwijdert moeten worden bij een film die zelfs nog niet eens af is? Dan gebeurt het ongetwijfeld ook wel, dat mensen op de bovenstaande films gaan stemmen, alleen maar om ze in de top 250 te krijgen.

aegron

• 4030 messages
  • 1276 votes

dit zijn alleen wel films die minder kans lopen op extra stemmen, omdat dit vaak toch minder bekende/populaire films zijn. Nosferatu maakt minder kans op whoah-dit-schiint-heel-goed-te-zijn-dus-5-sterren stemmen, dan harry potter of saw 2 .

Bovendien zijn er best veel mensen die nog niet op alle films die ze gezien hebben gestemd hebben. Dit kan dus een mooie geheugenopfrisser zijn.

Onderhond

• 87627 messages
  • 12901 votes

Eens met aegron. Bij recente films is er altijd veel hype, en kan je verwachten dat overijverige Batman fans al eens wat stemmen uitbrengen zonder de film gezien te hebben, maar wie zit er nu te wachen op Nosferatu in de TOP 250, al helemaal mensen die de film niet eens gezien hebben.

aegron

• 4030 messages
  • 1276 votes

Terwijl hij toch echt wel een plekje verdient hoor .

OT_Stijn

• 129 messages
  • 522 votes

Goede films komen sowiso in de top 250

en zo'n paar "wilde stemmen" zullen het verschil niet maken op 100 stemmen. je moet er vanuitgaan dat 90% rechtvaardig is. die 10 ander procentjes die brengen misschien een deviatie van 0.05 teweeg.

Hannibal

• 9381 messages
  • 3305 votes

mikoz wrote:

Ik snap het nut hier nooit zo van ..

Het lokt alleen maar op dat mensen erop gaan stemmen terwijl ze hem nog niet hebben gezien , om hem zo in de top 250 te krijgen ..

Dat heeft natuurlijk geen zin, ik kan me niet voorstellen dat mensen dat gaan doen. Ik zie nu bijvoorbeeld wel dat als ik Cinema Paradiso ga kijken, die ik al een tijdje geleden gekocht heb, kan ik die de toplijsten in stemmen. Niet dat ik dat persoonlijk nou zo bijzonder vind, maar sommige mensen vinden het een kick om een verschuiving in de toplijsten te veroorzaken.

Edit: Ik zie dat hij er al in staat met 102 stemmen. Kan ik hem weer onderaan de stapel leggen.

KrisV

• 8061 messages
  • 1173 votes

OT_Stijn wrote:

Goede films komen sowiso in de top 250

Dat is natuurlijk niet zo. Goede en recente Amerikaanse films komen er (ook veel slechte trouwens ). Goede films uit andere landen, en die bvb. dateren van voor de Aziatische of Scandinavische hypes, komen er niet noodzakelijk.

Om één voorbeeld te geven : Narayama Bushiko. Iedereen die die ziet vindt hem goed, maar er zullen waarschijnlijk nooit voldoende stemmers zijn om die in de top-250 te krijgen.

OT_Stijn

• 129 messages
  • 522 votes

Zo goed zal die film nou ook niet zijn.

als je op imdb kijtk dan krijgt hij 6.7/10 (1,107 votes) toch iets betrouwbaarder dan de 7 stemmen die hij hier heeft gekregen.

http://www.imdb.com/title/tt0084390/

Tenzij je het over de versie van 1958 hebt, 8.2/10 (62 votes) en dan nog.

Dit zijn natuurlijk films die enkel echte filmfreaks ooit zullen zien, en ik geloof goed dat hij steengoed is, maar dat is nu eenmaal het lot. Zo zijn er nog honderden films hé...

En het zou pas ridicuul zijn om het toelatingsquotum te verlagen tot 5 stemmen.

Voor die films is er toch de tip 150?!

KrisV

• 8061 messages
  • 1173 votes

OT_Stijn wrote:

Zo goed zal die film nou ook niet zijn.

Dat kan je natuurlijk enkel beoordelen wanneer je de film gezien hebt. Ik had ook andere voorbeelden kunnen geven van films die véél betere beoordelingen krijgen op IMBd, zoals "Le Salaire de la Peur"

OT_Stijn wrote:

Voor die films is er toch de tip 150?!

Ik wilde enkel aanduiden dat je standpunt dat alle goede films automatisch in de top-250 komen niet klopt. De tip 150 is niet hetzelfde als de top 250. Vooral oudere of niet-engelstalige komen moeilijker in de top 250, hoewel ze het dikwijl meer waard zijn dan een aantal die er wel instaan.

otherfool

• 18537 messages
  • 3404 votes

kappeuter wrote:

3 stemmen:

Manon des Sources

Prachtige film die van mij tzt 4,5* gaat krijgen. Maar ik wil er ook een stukje bij schrijven dus wacht er nog even mee. Komt vanzelf

kappeuter (crew films)

• 74673 messages
  • 5987 votes

Nog 1 stem nodig voor top 250 notering:

Nosferatu

2 stemmen:

Manon des Sources

Shadow of a Doubt

3 stemmen:

The Big Sleep

The Lady Vanishes

gemaster

• 1005 messages
  • 2730 votes

Ik heb Nosferatu hier liggen, dus die zal ik binnenkort eens in de DVD speler proppen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.