• 179.435 movies
  • 12.317 shows
  • 34.174 seasons
  • 650.205 actors
  • 9.401.705 votes
Profile

Toplijsten (centraal topic)

kappeuter (crew films)

• 74673 messages
  • 5987 votes

nog 2 stemmen nodig voor top 250 notering:

Bride of Frankenstein

nog 3 stemmen nodig voor top 250 notering:

Jean de Florette

Nattevagten

Fred Neil

• 251 messages
  • 188 votes

zal ik ook maar eens op bride of frankenstein stemmen

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Volgens mij heeft Nattevagten al echt heel lang stemmen nodig, of niet? Bride of Frankenstein lijkt me wel een leuke toevoeging voor de top 250. Hoeveel oude horrorfilms zie je er namelijk in staan?

jordybeukeboom

• 6797 messages
  • 2423 votes

Bij Band of Brothers (2001):

4,41 gemiddeld. Foutje? Zo nee, waarom staat hij niet in de top van de top 250?

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Een uitstekende vraag voor in het forum

jordybeukeboom

• 6797 messages
  • 2423 votes

Antwoord: omdat het een mini-serie is (?)

Timmy757

• 3365 messages
  • 598 votes

jordybeukeboom wrote:

Antwoord: omdat het een mini-serie is (?)

U mag verder voor de koelkast

mikoz

• 11297 messages
  • 867 votes

Toch wel grappig als dit geen mini-serie was was dit de nr1.

Alhoewel ik dan betwijfel of hij had blijven staan omdat er altyd users zijn die stemmen om het gemmidelde te veranderen , bij deze film maakt het niet zo veel uit omdat hij niet in de Top 250 voorkomt dus is hij geen bedrijging voor andere films.

mikey

• 29001 messages
  • 5148 votes

ik bekeek even dit lijstje. En dan realiseerde ik medat vele klassiekers er straks uit worden geknikkerd door een tsunami aan nieuwkomers. Ik vraag me dan af hoe dat kan? Zijn de films tegenwoordig beter dan vroeger? Of heeft de bioscoop tegenwoordig zo'n geweldige ambiance, dat je na de film meteen een score van 4 of hoger moet geven? Wat is er aan de hand? Nu is het 'tweede rijtje' van de top 250 niet zo geweldig (met titels als scent of a woman, arlington road, mississippi burning en as good as it gets. Om er maar een paar te noemen). Ach wat maakt het ook uit. Wel jammer van Do the right Thing, maar die zal wel gedateerd zijn vandaag de dag. En voor de Jaws en Halloween fans; het zal wel nooit gebeuren!

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Veel films die in de recente lijst staan zakken na een lange rijd nog wel. Als je die lijst een beetje in de gaten houd zie regelmatig een aantal titels steeds verder zakken.

Goodfella_90

• 10408 messages
  • 2597 votes

Het is wel opvallend dat van de toplijsten per jaar van de laatste jaren alle 25 films in de top250 zouden kunnen qua beoordeling.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Omdat hij twee jaar oud moet zijn om in de top 250 te mogen. Nog iets minder dan een half jaartje gedult, dus.

Het valt me op dat Jean de Florette nu ook in de lijst staat.

kappeuter (crew films)

• 74673 messages
  • 5987 votes

Nog 3 stemmen nodig voor top 250 notering:

Nuovo Cinema Paradiso

imdb top 250: #94

€ 6,99 bij Van Leest

JoeCabot

• 2682 messages
  • 1785 votes

De enige lijst waar een miniserie in kan komen is dus de alt. top 100?

kappeuter (crew films)

• 74673 messages
  • 5987 votes

Voorlopig nog wel. Er komt tzt nog een mini-serie toplijst.

wavanbuuren

• 4228 messages
  • 1334 votes

About schmidt is voor het eerst verdwenen uit de lijst

Niet helemaal onverwacht maar wel zonde wat mij betreft......Ik blijf hem in elk geval koesteren!

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Ja en High Noon en Being John Malkovich wacht hetzelfde lot. Schande! Als we nu eens Arlington Road opofferen om die twee te redden

Sokolsky

• 74 messages
  • 2444 votes

Ik heb net op Nattevagten gestemd; die heeft er nu dus nog eentje nodig.

CAPIpsv

• 766 messages
  • 631 votes

mikey wrote:

ik bekeek even dit lijstje. En dan realiseerde ik medat vele klassiekers er straks uit worden geknikkerd door een tsunami aan nieuwkomers. Ik vraag me dan af hoe dat kan? Zijn de films tegenwoordig beter dan vroeger? Of heeft de bioscoop tegenwoordig zo'n geweldige ambiance, dat je na de film meteen een score van 4 of hoger moet geven? Wat is er aan de hand? Nu is het 'tweede rijtje' van de top 250 niet zo geweldig (met titels als scent of a woman, arlington road, mississippi burning en as good as it gets. Om er maar een paar te noemen). Ach wat maakt het ook uit. Wel jammer van Do the right Thing, maar die zal wel gedateerd zijn vandaag de dag. En voor de Jaws en Halloween fans; het zal wel nooit gebeuren!

Zie het zelf somber in, over twee jaar ziet hier de top 250 er voor mij erg belabberd uit, vind dat ze nu over het algemeen erg verschrikkelijke films maken, zoals The Island, Resident Evil, National Treasure, Constantine, Hide and Seek, The Ring Two, I Robot, Saw en War of the Worlds. Hou niet zo van dat soort films, en als ik het goed heb maken ze de laatste 2 jaar niet anders als van dat soort films, en die hebben hier opMM dan ook nog eens een erg hoog gemiddlede, dus kun je verwachten dat die over 2 jaar allemaal in de top 50 rondzwerven.

SuperSideSwipe

• 4464 messages
  • 2893 votes

The Island, Resident Evil en I Robot mogen er van mij gerust in, ipv die onbekendere europese filmpies. Maar das persoonlijk.

Maar als die vreselijke Hide & Seek erin komt is dat inderdaad belachelijk.

nickdeleuw

• 65 messages
  • 0 votes

the jacket erin!

kappeuter (crew films)

• 74673 messages
  • 5987 votes

The Island: 3,53

National Treasure: 3,40

I, Robot: 3,38

War of the Worlds: 3,34

Constantine: 3,19

Hide and Seek: 2,96

Resident Evil: 2,95

The Ring Two: 2,94

Voor deze films geldt dat het gemiddelde over het algemeen nog verder daalt. Enkel Saw komt met een gemiddelde van 4,11 in aanmerking voor de top 250.

Helaas dringen films als Man on Fire en Butterfly Effect waarschijnlijk wel de top 250 binnen.

Onderhond

• 87627 messages
  • 12901 votes

Uhm, volgens mij komt enkel Saw in aanmerking voor een plaats in de toplijst ... geen reden voor paniek maw. Meeste van de films die jij noemt worden net erg laag beoordeeld hier.

kappeuter (crew films)

• 74673 messages
  • 5987 votes

Genau.

CAPIpsv

• 766 messages
  • 631 votes

kappeuter wrote:

Voor deze films geldt dat het gemiddelde over het algemeen nog verder daalt. Enkel Saw komt met een gemiddelde van 4,11 in aanmerking voor de top 250.

Helaas dringen films als Man on Fire en Butterfly Effect waarschijnlijk wel de top 250 binnen.

Ik gaf die films die ik noemde aleen als voorbeeld trouwens.

Ik zou het weer niet erg vinden als Man on Fire in aanmerking zou komen voor een top 250 notering, heb hem dan wel niet gezien, maar ik weet gewoon dat ik dat een mooie film ga vinden.

kappeuter (crew films)

• 74673 messages
  • 5987 votes

Je noemt ze als voorbeeld omdat zulke films hier volgens jou hoog scoren. Dat is dus niet zo!

CAPIpsv wrote:

Ik zou het weer niet erg vinden als Man on Fire in aanmerking zou komen voor een top 250 notering, heb hem dan wel niet gezien, maar ik weet gewoon dat ik dat een mooie film ga vinden.

Ben je een Denzel Washington fan die al zijn films standaard 4+ geeft ofzo?

SuperSideSwipe

• 4464 messages
  • 2893 votes

Denzel Washington is een van de zeer weinige acteurs van wie ik nog nooit ook maar een matige film heb gezien. Als je iemand bij al zijn films een hoog cijfer kunt geven is hij dat wel.

kappeuter (crew films)

• 74673 messages
  • 5987 votes

nog 1 stem nodig voor top 250 notering:

Nattevagten

nog 2 stemmen:

Nuovo Cinema Paradiso

3 stemmen:

Manon des Sources

Shadow of a Doubt

4 stemmen:

The Lady Vanishes

Nosferatu

Hannibal

• 9381 messages
  • 3305 votes

Heb ik besteld, dus binnenkort nog maar 1 stem.

mikoz

• 11297 messages
  • 867 votes

kappeuter wrote:

Helaas

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.