• 178.079 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.372.151 votes
Profile

De Oscars

Wolkenmeter

• 640 messages
  • 1448 votes

moviefreak#1 wrote:

Is kanaal 2 hetzelfde als Canvas ?

Nee, Kanaal 2 is een commerciële zender, het tweede net van VTM, de eerste en grootste commerciële zender in Vlaanderen.

Yak

• 4950 messages
  • 829 votes

Zijn de Oscars niet online ergens te volgen?

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

Blijf het toch een raar idee vinden dat ik gewoon voor het eerst sinsds The English Patient de Oscars niet live te zien krijg

Hopelijk zijn de wonderen de wereld nog niet uit

feanaro surion

• 5765 messages
  • 1770 votes

Ben toch benieuwd wat er nou van de uitreiking te zien is op CNN, want in de varagids stond: "01:00 Oscaruitreiking 2005", ook al zegt iedereen hier dat ze er alleen af en toe even naar toe gaan.

RWL

• 872 messages
  • 832 votes

De show begint pas om 2u30, om 1u zijn de arrivals, voor zover ik weet. EOnline begint de uitzending met de arrivals/red carpet al om 00u. dit duurt tot 2u en om 2u begint Cinenova met de laatste arrivals en om 2u30 de show tot 6u.

Op de site van CNN kun je denk ik meer info vinden over het programma van vannacht en ik heb er bijzonder weinig Oscar in voor zien komen. Larry King zit er meestal om 3u en dan zijn de Oscars nog vollop bezig.

A.S.E.

• 386 messages
  • 1476 votes

Het zal in elk geval spannender zijn dan vorig jaar. De enige categorie waar we zeker kunnen zijn is Beste Acteur voor Jamie Foxx. Voor de rest wordt het telkens een gevechtje tussen twee favorieten : Eastwood vs. Scorsese ; Swank vs. Staunton ; Madsen vs. Blachett ; Owen vs. Freeman vs. Haden Church.

Blokland

• 545 messages
  • 1472 votes

Het is gvd niet op de bbc! Geen Jonawan Woss dit jaar! Ik ben hier echt heel erg verdrietig om...

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

Join the club ...

wackyboy

• 547 messages
  • 468 votes

Ik kan "gelukkig" pro Sieben ontvangen, maar ben erg bang voor simultaan synchroniserende Duitsers.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3280 votes

Altijd weer hetzelfde. Het hele jaar roept iedereen dat die en die oscar niet terecht was en men de oscars niet serieus neemt maar toch gaat iedereen altijd weer kijken .

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5071 votes

Moet je persee iets serieus nemen om het te gaan kijken dan?

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Ik zit hier op m'n werk al anderhalf uur naar die compleet on-grappige Kathy Griffin te kijken, die ons op de rode loper probeert te vermaken, maar daar -wederom- grandioos in faalt.

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

Haha what else is new

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

The Aviator zit al op vier Oscars. Beste Bijrol helaas niet voor Clive Owen.

A.S.E.

• 386 messages
  • 1476 votes

Zo voorspelbaar was het nu ook weer niet. Million Dollas Baby is de grote winnaar met Beste Film, Regie, Actrice en Mannelijke Bijrol.

The Aviator is wat men noemt de 'numerieke' winnaar met 5 oscars, waaronder Beste Vrouwelijke Bijrol.

En natuurlijk won Jamie Foxx de oscar van Beste Acteur. Hier zijn ze allemaal eens op een rij:

Picture: Million Dollar Baby

Director: Clint Eastwood

Actor: Jamie Foxx, Ray

Original Screenplay: Eternal Sunshine of the Spotless Mind

Foreign Language Film: The Sea Inside

Best Actress: Hilary Swank

Best Song: The Motorcycle Diaries

Original Score - Finding Neverland

Documentary Short: Mighty Times - The Children's March

Sound Effects Editing - The Incredibles

Sound - Ray

Cinematography - The Aviator

Animated Short - Ryan

Live Action Short - WASP

Visual Effects: Spider-Man 2

Screenplay, Adapted: Sideways

Editing: The Aviator

Best Documentary: Born into Brothels

Best Supporting Actress: Cate Blanchett

Art Director: The Aviator

Best Supporting Actor: Morgan Freeman

Animated Feature: The Incredibles

Makeup: Lemony Snicket

Costume: The Aviator

Linda

• 1336 messages
  • 0 votes

En nog altijd jammer dat ik het niet heb kunnen zien. Je wekker op 5.30 zetten om te gaan kijken hoeveel je goed hebt voorspeld is toch echt een stuk minder leuk. Dus volgend jaar zorg ik wel dat ik het absoluut kan kijken!

Ik heb volgens mij best goed voorspeld. Helaas Foreign Language Film en Best Supporting Actor niet goed maar de overige grote prijzen wel.

Menni

• 1762 messages
  • 0 votes

Het was weer een erg gezellige nacht, met enkele van de echte kenners in de MovieMeter-chat aanwezig. Tot aan het einde bleef het spannend, met The Aviator als winnaar had ik ZELF de pool gewonnen! Ook tot aan het einde bleef het heerlijk irritant, met het vreselijk amateuristische slappe NCRV-geouwehoer. Ik ben zoals altijd weer 4e geworden, maar de Million Dollar Baby voorspellers (de hele top 3) hebben gelijk gekregen! De winnaars van de pool zijn:

1. Art - 54 punten - wint een biosbon twv 25 euro!

2. FisherKing - 53 punten - wint een biosbon twv 15 euro!

3. Colly - 51 punten - wint een biosbon twv 10 euro!

p. Da Jando - 16 punten - wint een biosbon twv 5 euro!

.. die laatste is dus de poedelprijs, voor de nummer laatst, als hopelijk leuke verrassing. Tot volgend jaar!

Ik citeer Art nog even van vlak voor zijn voorspellingen: Ik wil ook best betalen hoor. Dan drink maar een biertje minder in de kroeg'.. 't Volgende rondje is voor jouw rekening!

(Linda, je zat heel aardig in de middenmoot, 36 punten)

Menni

• 1762 messages
  • 0 votes

Leuke anekdote nog: NIEMAND voorspelde best song juist .

Linda

• 1336 messages
  • 0 votes

Gefeliciteerd winnaars! (en vooral Da Jando natuurlijk met zijn 16 puntjes )

En ik tel overigens 40 punten Menni maar dat zou ook aan mij kunnen liggen want ik heb het ff heel snel gekeken

Da Jando

• 1383 messages
  • 1061 votes

Wohoooo! De poedelprijs Geweldig, ik ben een gelukkig mens. Bedankt!

Ik heb maar één van de genomineerde films daadwerkelijk gezien, en ik heb de oscars nooit echt gevolgd. Eigenlijk heb ik puur op gevoel gegokt en het levert me nog prijzen op ook

Menni, is de volledige uitslag ergens te vinden?

En winnaars, gefeliciteerd!

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Clint Eastwood krijgt Oscar voor film en regisseur.

De uitreiking start maandagochtend om 2.30 uur in het Kodak Theatre in Los Angeles. Het laatste Oscarbeeldje is om 5.45 uur uitgereikt (20.45 uur plaatselijke tijd).

Beste film: Million dollar baby

Beste niet-Engelstalige film: Mar adentro

Beste acteur: Jamie Foxx

Beste actrice: Hilary Swank

Beste acteur (bijrol): Morgan Freeman

Beste actrice (bijrol): Cate Blanchett

Beste regisseur: Clint Eastwood

Beste animatiefilm: The Incredibles

Beste origineel scenario: Eternal Sunshine of the Spotless Mind

Beste bewerkt scenario: Sideways

Beste soundtrack: Finding Neverland

Beste originele song: "Al otro lado del rio"

Beste kortfilm: Wasp

Beste korte animatiefilm: Ryan

Beste documentaire: Born into brothels

Beste korte documentaire: Mighty Times

Beste montage: The Aviator

Beste camerawerk: The aviator

Beste kostuums: The aviator

Beste make up: Lemony Snicket

Beste geluid: Ray

Beste geluidseffecten: The Incredibles

Beste speciale effecten: Spider-Man 2

Beste aankleding: The Aviator

Bron: vrt.net

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

Clin Eastwood de grote winnaar Blij dat ik niet gekeken heb, als ik iemand haat...

wackyboy

• 547 messages
  • 468 votes

Erg verrassende ontknoping met Clint Eastwood als grote winnaar. Heb meeste films die dit jaar meedongen naar de prijzen nog niet gezien, dus in hoeverre de prijzen terecht zijn weet ik niet. Vond het wel zielig dat Martin Scorcese weer naast zijn Oscar greep. Het is toch leuker dat je hem voor een film krijgt dan dat je zo'n lifetime acheivement award krijgt.

Verder moet ik zeggen dat ik erg te spreken was over de uitzending op ProSieben. Geen Duitse nachronisatie, geen irritant commentaar, maar alles gewoon in het engels. Verder hadden ze voor de Oscar uitreiking ABC's red carpet show. Volgend jaar stem ik weer af op ProSieben.

Chainsaw

• 8845 messages
  • 3576 votes

Art, Fisherking, Colly en Da Jando ... allen van harte gefeliciteerd (en Eastwood natuurlijk ook). Ik zie wel dat ik er dus helemaal naast zat met mijn voorspellingen ...

Nou ja, volgend jaar beter

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Gefeliciteerd jongens

volgend jaar beter.

Art

• 13507 messages
  • 3660 votes

Wow! Menni, bedankt voor het verzorgen van deze pool. En mede-winnaars, jullie ook gefeliciteerd

Da Jando

• 1383 messages
  • 1061 votes

Had er trouwens wel bij willen zijn op de chat vannacht, maar dat zou ik niet trekken vandaag op stage...(6 uur uit bed, zucht.) Ben trouwens al verdomd lang niet meer op de chat geweest, wordt weer eens tijd

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Voor de Vlamingen die de Oscars deze nacht gemist hebben, ze krijgen een herkansing op dinsdagavond op Kanaal2.

Om 22.05 > 2005 Academy Awards tot 23.50.

jassonn

• 5303 messages
  • 3233 votes

Word het in Nederland nog ergens herhaald?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.