- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- De Oscars
De Oscars
EmDee
-
- 7192 messages
- 1417 votes
Hoorde gister op de chat pas over deze Oscar-pool.
Leuk initiatief!
Niet dat ik ook maar enigzins in de prijzen was gevallen, maar dan denk ik altijd maar aan de Olympische gedachte. 
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3280 votes
Moet je persee iets serieus nemen om het te gaan kijken dan?
Nou nee maar ik snap al die heisa eromheen dan niet. Je zit je dan constant toch te ergeren als er weer een acteur die je beter vind een oscar misloopt?
Heb het trouwens een keer helemaal gezien, maar vond het niets bijzonders. Dan kijk ik liever naar de MTV movie awards of zo.
jassonn
-
- 5303 messages
- 3233 votes
Die Awards van MTV vind ik ook leuker om te kijken.
Menni
-
- 1762 messages
- 0 votes
Je zit je dan constant toch te ergeren als er weer een acteur die je beter vind een oscar misloopt?
Nee hoor, totaal niet als je het he-le-maal niet serieus neemt..
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
1. Art - 54 punten - wint een biosbon twv 25 euro!
2. FisherKing - 53 punten - wint een biosbon twv 15 euro!
3. Colly - 51 punten - wint een biosbon twv 10 euro!
p. Da Jando - 16 punten - wint een biosbon twv 5 euro!
Wow, Soms pakken gokjes goed uit 
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
Tv ... geen enkel medium zo effectief om een mens een goed zelfbeeld van zichzelf te geven.
Toch lijkt een boycot mij beter om van dit soort kutprijzen af te raken. Je mag het dan wel niet serieus nemen, door te kijken steun je feitelijk wel de Oscars.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Gefeliciteerd, winnaars! Ik zat er flink naast, had Million Dollar Baby niet zo succesvol verwacht.
Yak
-
- 4950 messages
- 829 votes
Tv ... geen enkel medium zo effectief om een mens een goed zelfbeeld van zichzelf te geven.
Toch lijkt een boycot mij beter om van dit soort kutprijzen af te raken. Je mag het dan wel niet serieus nemen, door te kijken steun je feitelijk wel de Oscars.
Tja.. heel veel mensen willen nu eenmaal wél Oscars, Songfestivals, Miss-verkiezingen, en meer van dat soort onzin.
Treht
-
- 290 messages
- 343 votes
Heb hem zojuist ingevuld, best lastig...ik heb namelijk maar twee films uit de hele lijst gezien. Maar ach, we zien wel. Wordt dan de eerste keer dat de oscars enigzins spannend zijn 
Gefeliciteerd!! 
Menni
-
- 1762 messages
- 0 votes
Daarom heb ik 't ook lekker op de radio geluisterd.
(en Jordy, je zat er echt niet ver naast hoor, met Aviator - Scorsese had je gewonnen)
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3280 votes
Nee hoor, totaal niet als je het he-le-maal niet serieus neemt..
Wat is dan de lol van het bekijken van die saaie show?
RWL
-
- 872 messages
- 832 votes
Leuk nachtje Oscars gehad. Ik heb me prima vermaakt en eigenlijk alleen geergert aan de presentatoren van de verschillende televisiezenders, met als toppunt die Kathy bij EOnline tijdens de arrivals.
Verder allemaal goeie winnaars en een aardige show. Wel verkies ik Billy Crystal duidelijk boven Chris Rock. Z'n monoloog vond ik nou niet echt spectaculair.
Kan het niet laten, maar Robin was zeer goed gisteravond. Vorige keer verpeste ie het een beetje, dus ben erg blij zoals het gegaan is. Geen hatemails dit keer (tot zover) 
ps. de show luidde meteen de heropeing van m'n site in met een geheel nieuwe lay-out 
Menni
-
- 1762 messages
- 0 votes
Wat is dan de lol van het bekijken van die saaie show?
De eveneens totaal onzinnige voorspellingen en het gezellig een nachtje doorzakken in een chat met mede-filmfreaks. Ergeren aan het amateuristische commentaar. Het je verheugen op daarna weer 's stevig wat meer verdiepen in cultureel verantwoorder spul. Excel. Wat is de lol van wat jij amusant vindt?
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
Menni, wil je de totaaluitslag posten? Ik ben benieuwd hoe slecht ik het heb gedaan. 
Menni
-
- 1762 messages
- 0 votes
vooruit dan maar..
1. Art 54
2. FisherKing 53
3. Colly 51
4. Menni 45
5. JoeHallenbeck 43
6. Gotti 41
6. Jordy 41
8. Chantal 40
9. Linda 36
10. Starbright Boy 30
11. Macmanus 28
12. Anneke 25
12. Zavo 25
14. Kappeuter 24
15. Mike 22
16. Chainsaw 20
16. Mikey 20
18. Stinissen 19
19. Da Jando 16
JoeHallenbeck
-
- 3413 messages
- 0 votes
Mwa, heb ik het nog niet eens zo slecht gedaan, ondanks het feit dat ik de meeste stemmen op The Aviator had uitgebracht.
Chainsaw
-
- 8845 messages
- 3576 votes
Ik had ook veel op The Aviator gegokt, behalve Cate Blanchett (en dan zul je zien dat die er dus wel eentje krijgt
). Verder had ik ook wel wat voor Der Untergang verwacht eigenlijk.
Nou ja, ik ga alvast druk aan het oefenen voor volgend jaar 
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Je mag het dan wel niet serieus nemen, door te kijken steun je feitelijk wel de Oscars.
Kijken, je kunt niet eens kijken.
Te Duur voor alle omroepen, dus ze maken zichzelf belachelijk.
Bovendien is het wel eens leuk om in de suffe hoofden van het Oscar-comitee te duiken 
En het is maar een spelletje, denk jij echt dat wij dit serieus nemen 
Rujar
-
- 2871 messages
- 3816 votes
Oscars blijven vreemd. Zo wint Halle Berry een oscar voor beste actrice en nu neemt zo opeens een razzie in ontvangst.
moviemike
-
- 1309 messages
- 5762 votes
Wat Hillary Swank overkomt is redelijk grandioos.
De eerste maal dat ze de oscar won was ze totaal onbekend. Ze neemt dan enkele vreemde filmkeuzes aan waardoor ze (als vele andere "eendagsvliegen") de vergetelheid inraakt, en maakt uiteindelijk een kleine come-back door, na 6 jaar, ... opnieuw een oscar te winnen.
De oscarceremonie op zich vond ik over het algemeen dit jaar zeer braafjes. De oscars werden netjes uitgereikt, iedereen kwam rustig zijn speech doen, tussendoor werden de genomineerde liedjes braafjes voorgesteld en voor het overige (zoals bv. de dodenherdenking van het afgelopen jaar) werd alles redelijk correct ten tonele gebracht.
Jammer dat Crystal dit jaar niet presenteerde. Ik miste vooral zijn intro, waarin hij zich via allerlei genomineerde films een weg naar de uitreiking baant. Chris Rock was nog niet half zo grappig.
Overigens kwamen er toch enkele verassingen uit de mand gevallen. Verdomd jammer dat ze ook dit jaar Scorsese het niet hebben gegund.
Op naar volgend jaar.
SillyWilly
-
- 382 messages
- 648 votes
Ik weet niet of deze site al eens is genoemd, maar het is een handige database met álle oscars erin.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Ik zie niet in waarom sommige een probleem hebben met de oscars. Natuurlijk hoef je het niet serieus te nemen, maar het is altijd leuk om te zien of je favoriete film van het jaar de bekendste prijs wint. Ik had dit jaar ook met iemand een weddenschap afgesloten over de verschillende nominaties en jaja, gewonnen. Oscars is gewoon leuk vermaak. Het moet hier uitgezonden worden.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
91 landen voor Oscar voor 'Beste niet-Engelstalige film'.
Volgend jaar nemen maar liefst 91 landen deel aan de nominatiewedloop voor de Oscar voor 'Beste niet-Engelstalige film'. Bij de vorige editie dongen er 50 buitenlandse films naar deze prestigieuze trofee van Hollywood. De betreffende landen hebben tijd tot begin oktober om hun inzending in te dienen bij de Academy of Motion Picture Arts and Sciences (AMPAS).
Voor het eerst zal ook de Republiek Kazachstan een film indienen, zo liet de Filmacademie weten in Beverly Hills (Californië). Vorig jaar ging de Oscar voor 'Beste niet-Engelstalige Film' naar de Spaanse inzending Mar Adentro van Alejandro Amenábar, die het haalde van onder meer Der Untergang. De Belgische inzending, De Zaak Alzheimer van Erik Van Looy, was net niet bij de laatste vijf genomineerden. De Filmacademie zal de felbegeerde beeldjes voor de 78e keer uitreiken op 5 maart 2006. (svr, belga)
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Ik heb nooit zo goed begrepen hoe dat werkt, dat met die inzendingen. Als Duitsland vorig jaar Der Untergang niet had ingezonden, zou hij dan niet genomineerd zijn geweest? En kunnen ze alleen meedingen met de prijs voor beste buitenlandse film of kunnen ze zich ook inschrijven voor acteur of zo? En gelt dit ook voor Engelstalige films?
cornelis
-
- 4744 messages
- 681 votes
Elk land kent zijn eigen inzendingscommissie, die uit de jaaroogst hun favoriet kiest, en die inzendt.
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Vandaar dat Hable Con Ella geen Oscar voor buitenlandse film kreeg 
moviemike
-
- 1309 messages
- 5762 votes
België had vorig jaar "verder dan de maan" ingezonden, omdat ze dachten dat die film meer kans maakte dan "De Zaak Alzheimer". 
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Nederland zond Simon in omdat het misschien wel de beste Nederlandse film van afgelopen jaar was (ik ben het daar wel mee eens) maar ze hadden wel kunnen bedenken dat die film nooit een nominatie kon krijgen. Zeker met de zekere nominatie van Mar Adentro.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Stel dat Jamie Foxx niet ingeschreven was voor beste acteur vorig jaar; had hij dan ook niet gewonnen? Dingen Engelstalige films automatisch mee naar alle prijzen of moeten zij zich ook inschrijven per catagorie?
Ik vind het maar een raar systeem, eigenlijk.