- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- De Oscars
De Oscars
Mister Pink
-
- 14 messages
- 0 votes
Wat voor systeem wordt er gebruikt? Kan iedereen meestemmen of is het een select groepje van kenners die het bepalen?
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Mooie verzilveringen voor LotR
. Wel jammer van Bill Murray maar goed, je kunt niet alles hebben (en ik moet bekennen dat ik Mystic River nog niet heb gezien).
Was het trouwens wel eens met de Engelsen dat de andere genomineerde films pech hadden net met het laatste deel van LotR te moeten concurreren.
Art
-
- 13507 messages
- 3659 votes
En weer heerlijk om te zien waarom we de Oscars niet meer serieus hoeven te nemen. Was het al een ramp met de Oscars voor Denzel Washington en Halle Berry dan spant dit de kroon. Het minste deel van de trilogie gaat er vandoor met maar liefst 11 Oscars. Vooral met de muziek en het script was ik toch wel verbaasd. Het is Peter Jackson zeker gegund, maar dit is gewoon een lachertje. Mystic River was voor mij de beste film van dit Oscar-bal. Dat Pirates of the Caribbean en Cidade de Deus geen beeldje kregen dat vond ik wel spijtig. En dat geldt ook voor onze eigen trots, De Tweeling. Het blijft een vermakelijke happening maar van deze uitreiking heb ik een wrange nasmaak. Ik zal volgend jaar heus weer voor de buis zitten maar voor mij is de goudglans van het beeldje voorlopig verdwenen 
Linda
-
- 1336 messages
- 0 votes
Achja, serieus nemen deed ik het al niet maar 11 oscars... 
Maar ik moet zeggen dat ik toch wel weer genoten heb 
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Het minste deel van de trilogie gaat er vandoor met maar liefst 11 Oscars. Vooral met de muziek en het script was ik toch wel verbaasd. Het is Peter Jackson zeker gegund, maar dit is gewoon een lachertje.
Dit was dan ook een goedmakertje voor de magere beloningen voor de 1e 2 delen. Wat Wouter al zei bij de film zelf (en de Engelsen op tv): De (belangrijke) Oscars zijn voor de gehele trilogie. Stel je eens voor dat Peter Jackson 3 jaar achter elkaar de Oscar voor Best Director had gehad! 
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
Dit was dan ook een goedmakertje voor de magere beloningen voor de 1e 2 delen.
Dit was gewoon twee jaar geleden al bekend, dat dit zou gebeuren. Ik ben wel erg verbaasd over de oscars voor de muziek, ik vond de muziek juist één van de zwakste punten van LOTR. Verder waren dit denk ik de voorspelbaarste oscaruitreikingen ooit.
Hobbes
-
- 2911 messages
- 1195 votes
Belachelijke uitreikingen. Wat laat de academy zich van z'n slechtste kant zien, zeg. Ongelofelijk.
Een schamele oscar voor Lost in Translation...maar ja, ik had het kunnen verwachten na het niet nomineren van Scarlett Johanssen (wat al een schoftenstreek op zich is).
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Enkele berichten:
"THE LORD OF THE RINGS" SCOORT 11 OP 11.
In Los Angeles heeft "The lord of the
rings: The return of the king" zijn
favorietenrol waargemaakt. Het derde
deel van de Tolkien-trilogie was 11
keer genomineerd voor de Academy Awards
en won evenveel Oscars.
Met deze 11 trofeeën evenaart "The lord
of the rings" het record van "Ben Hur"
(1959) en "Titanic" (1997). Op de 76e
Oscaruitreiking won Sofia Coppola als
eerste vrouw de Oscar voor beste
scenario ("Lost in translation").
De Oscars voor de beste acteurs gingen
naar de Zuid-Afrikaanse Charlize Theron
en enigszins verrassend naar Sean Penn.
HOEVEEL KEER GENOMINEERD EN GEWONNEN ?
The lord of the rings 11 - 11
Master and commander 10 - 2
Cold Mountain 7 - 1
Seabiscuit 7 - 0
Mystic river 6 - 2
Pirates of the Caribbean 5 - 0
City of God 4 - 0
Lost in translation 4 - 1
Finding Nemo 4 - 1
The last samurai 4 - 0
* Robin Williams mocht de Oscar voor
beste animatiefilm uitreiken en hij
maakte van de gelegenheid gebruik om
Janet Jacksons blote-borst-incident
in herinnering te brengen. Ook hekelde
hij het feit dat de ceremonie met 5
seconden vertraging werd uitgezonden.
* De Canadees-Frans-Belgische co-
productie "Les triplettes de Belle-
ville" heeft het niet gehaald van
favoriet "Finding Nemo". "Maar "Les
triplettes" had door de nominatie al
gewonnen", zei filmrecensent Jan
Temmerman op KanaalTwee.
* Billy Crystal presenteerde de show
voor de achtste keer. Hij deed dat voor
het laatst vier jaar geleden.
Bron: TV1tt
De Knip
-
- 1885 messages
- 3681 votes
Persoonlijk ben ik wel blij met de Oscar voor de mannelijke hoofdrol, Sean Penn.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Overzicht van de winnaars:
Film: The lord of the rings-3
Niet-Engelstalige film: The barbarian invasions
Acteur: Sean Penn (Mystic river)
Actrice: Charlize Theron (Monster)
Acteur in een bijrol: Tim Robbins (Mystic river)
Actrice in een bijrol: Renée Zellweger (Cold mountain)
Regisseur: Peter Jackson (The lord of the rings-3)
Animatiefilm: Finding Nemo
Origineel scenario: Lost in translation
Bewerkt scenario: The lord of the rings-3
Soundtrack: The lord of the rings-3
Originele song: Into the west (The lord of the rings-3)
Kortfilm: Two soldiers
Korte animatiefilm: Harvie krumpet
Documentaire: The fog of war
Korte documentaire: Chernobyl heart
Montage: The lord of the rings-3
Camerawerk: Master and commander
Geluid: The lord of the rings-3
Geluidseffecten: Master and commander
Aankleding: The lord of the rings-3
Speciale effecten: The lord of the rings-3
Kostuums: The lord of the rings-3
Chainsaw
-
- 8845 messages
- 3576 votes
Vond het wel jammer dat Johnny Depp geen Oscar heeft mogen ontvangen ....
kos
-
- 46687 messages
- 8844 votes
Hmm..al dat LOTR-geweld werkt niet echt goed voor mijn Oscar-voorspelling 
tovenaar
-
- 6723 messages
- 0 votes
LOTR nominated for 11 Oscars, one for each ending
Beste grap van de avond
.
RolfWolf
-
- 1016 messages
- 1230 votes
Belachelijke uitreikingen. Wat laat de academy zich van z'n slechtste kant zien, zeg. Ongelofelijk.
Een schamele oscar voor Lost in Translation...maar ja, ik had het kunnen verwachten na het niet nomineren van Scarlett Johanssen (wat al een schoftenstreek op zich is).
Ach, sinds die baggerschuit ook 11 Oscars kreeg, is de artistieke waarde van de Oscar toch al gedaald tot bijna nul?
Derek
-
- 28 messages
- 286 votes
zoveel andere goede films en dan moeten ze er 11 geven aan lotr omdat het het laatste deel was? beetje jammer dat kwaliteit weinig meespeeld bij de oscar uitreiking. Toch heb ik weer geboeid zitten te kijken, ondanks dat engelse gelul wat er om de 10 min erdoorheen kwam zetten. echt iets extra's voegt dat niet toe.
Hobbes
-
- 2911 messages
- 1195 votes
ondanks dat engelse gelul wat er om de 10 min erdoorheen kwam zetten. echt iets extra's voegt dat niet toe.
dat zal waarschijnlijk door de reclame in Amerika komen. De bbc mag geen reclame uitzenden...en om nou om de 10 minuten de zooi op zwart te gooien 
RolfWolf
-
- 1016 messages
- 1230 votes
ondanks dat engelse gelul wat er om de 10 min erdoorheen kwam zetten.
Op Radio 1 had je naar Nederlands gelul kunnen luisteren. Dat was best aardig en liep synchroon met de tv-beelden.
De GeuS
-
- 2180 messages
- 2858 votes
11 uit 11 is misschien wel overdreven; maar voor beste film en beste regiseur is het toch zeker verdiend.
De vele jaren van voorbereiding, 1,5 jaar filmen, alsmede een grote groep serieuze acteurs/actrices bij elkaar te krijgen en het LOTR verhaal geloof waardig op het scherm te toveren.
Jassie
-
- 398 messages
- 1095 votes
Vinden jullie The barbarian invasions dan verdient boven de Tweeling?
Derek
-
- 28 messages
- 286 votes
dat zal waarschijnlijk door de reclame in Amerika komen. De bbc mag geen reclame uitzenden...en om nou om de 10 minuten de zooi op zwart te gooien 
ja weet ik, maar waarom moesten ze net die engelsen erneer zetten. ze zaten alleen maar slap te praten over of die ene poot was, bij die chick viel die boob er bijna uit en dat andere figuur kraamde ook alleen maar onzin uit.
zal volgend jaar wel de radio aanzetten.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Les Invasions Barbares schopt opzichtig tegen (seksuele) taboes aan die geen taboes meer zijn, althans niet meer in Nederland.
Ik heb echt zo'n idee van: moet je zien hoe vooruitstrevend wij zijn door deze film te nomineren. 'Wij Academy leden zijn helemaal niet preuts'.
RolfWolf
-
- 1016 messages
- 1230 votes
maar waarom moesten ze net die engelsen erneer zetten.
Bel de BBC en zeg dat ze volgend jaar Nederlandse studiogasten moeten uitnodigen. 
gotti
-
- 14075 messages
- 5883 votes
Na alles doorgekeken en nagerekend te hebben kwam ik bij de oscar poll uit op deze uitslag (er zou hier en daar een rekenfoutje kunnen zitten, aangezien ik nu een beetje vierkante ogen heb, van dat aandachtig kijken naar het scherm
).
1. iluvmoevies 19 goed
2. tovenaar 18 goed
3. A.S.E. 15 goed
dttom 15 goed
kos 15 goed
Boordappel 15 goed
Goodfella 15 goed
Jordy 15 goed
Yekezzez 15 goed
10.gotti 14 goed
Jester 14 goed
Wolkenmeter 14 goed
Pad0 14 goed
Moviefreak#1 14 goed
15.Phooze 13 goed
16.Linda 12 goed
starbright boy 12 goed
18.Jackie 11 goed
petey 11 goed
Fisherking/Dustyfan 11 goed
21.Gorro 10 goed
22.kappeuter 9 goed
De winnaar gefeliciteerd en wellicht volgend jaar weer! 
Goodfella
-
- 5091 messages
- 4875 votes
Wat vreemde zelfspot van Michael Moore in het introductiefilmpje van de hele happening gisteren: Hij herhaalt in het decor van Return of the King op een wat nichterige manier z'n "shame on you" speech van vorig jaar maar wordt vervolgens halverwege keihard in de grond getrapt door een voorbijrazende Oliphaunt. Zo komt z'n statement van vorig jaar een stuk minder geloofwaardig en oprecht over als-ie zich tot dit soort zaken laat verleiden. Maar hij zal het geld wel nodig hebben gehad ofzo...
Verder vind ik de clean sweep van LotR best terecht eigenlijk
. Had het niet verwacht in ieder geval en ach... zo serieus moeten we het natuurlijk niet nemen he. Leuk en terecht dat Sean Penn heeft gewonnen trouwens! En wat waren Ben Stiller en Owen Wilson vervelend zeg 
Maar verder ondanks desalniettemin nochthans was het een leuk tv-avondje 
Derek
-
- 28 messages
- 286 votes
Bel de BBC en zeg dat ze volgend jaar Nederlandse studiogasten moeten uitnodigen. 
ik bedoelde meer van waarom geen andere engelsen. maar dat van die nederlanders is ook goed 
tovenaar
-
- 6723 messages
- 0 votes
Jeuj, 2e plek!
. Krijg ik nu alsnog ook die Dolls DVD?
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Ach, sinds die baggerschuit ook 11 Oscars kreeg, is de artistieke waarde van de Oscar toch al gedaald tot bijna nul?
Daar kan ik mij helemaal in vinden... 
Queto Yurlunyur
-
- 4775 messages
- 3110 votes
Wou het evenement opnemen (van de BBC), maar om 5:54 was de ruimte op. De uitzending zou om 6:00 uur eindigen, maar ze leken nog volop bezig om 5:54 (nominaties best actor werden net aangekondigd). Kan iemand mij vertellen hoeveel ik ongeveer gemist heb?