• 177.927 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.545 votes
Profile

De Oscars

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Hollywood maakt zich klaar voor de Oscars.

De wijk Hollywood, waar op 29 februari de felbegeerde filmprijzen de Oscars worden uitgereikt, staat sinds maandag al onder strenge veiligheidsbewaking. De autoriteiten sloten verschillende straten af om de voorbereidingen van de ceremonie vlot te laten verlopen.

Rond het Kodak-theater, waar de gouden beeldjes worden uitgedeeld, zijn straten afgesloten om tribunes op te bouwen en het gigantische rode tapijt uit te rollen. Over dat tapijt defileren volgende week de grootste sterren uit de filmwereld.

"De wijk zal er helemaal anders uit zien volgende week", verklaarde een arbeider die werkte aan de publiekstribunes. Om de dreiging van terroristische aanslagen af te wenden, hebben de autoriteiten een jaarlijkse operatie in gang gezet die de hele wijk grondig uitkamt. "We nemen geen enkel risico, de veiligheidscontroles zullen erg streng zijn," verklaarde een verantwoordelijke van de politie van Los Angeles.

Vanaf zondagavond tot maandagochtend zullen twee metrohaltes gesloten zijn, net zoals verschillende winkels. De leden van de Academie hebben nog tijd tot dinsdag 17 uur lokale tijd (woensdag om 2 uur Belgische tijd) om hun stem uit te brengen in de verschillende categorieën van de 76ste Academy Awards. HLN

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Ik heb echt het zelfde gevoel als voor een balangrijke voetbalwedstrijd. Hup ROTK!!

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Wie blijft er op om het live te bekijken (op BBC dat wel)? Voor mij is het vakantie dus ik ben aan het twijfelen.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Kijk nu al 4 jaar live. Leuk altijd zo'n nacht Helaas zal denk ik dit jaar niet lukken.

kos

• 46687 messages
  • 8844 votes

Als je de volgende dag vrij hebt is het wel leuk natuurlijk, vooral met Jonathan Ross.

Linda

• 1336 messages
  • 0 votes

Ik ga zeker weer kijken dit jaar! Vorig jaar voor het eerst gedaan en dat is me erg goed bevallen.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Phoenix wrote:

Wie blijft er op om het live te bekijken (op BBC dat wel)? Voor mij is het vakantie dus ik ben aan het twijfelen.

Voor de Belgen: het wordt allemaal rechtstreeks uitgezonden op Kanaal2...

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Is dat 1 van de Belgische kanalen die ik ook kan ontvangen? (VRT(?) en Canvas)

RWL

• 872 messages
  • 832 votes

Ik ga ook Live kijken (heb dan wel geen vrij de volgende dag, maar goed...)

Ik kijk denk ik via Cinenova met Rene Mioch als commentator. Ik kan ook BBC gaan kijken, maar die Ross kan ik, net al Mioch, ook al niet uitstaan. So, let's work with what we have.

Jammer, maar zolang de commentatoren hun mond dichthouden vind ik het best.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Phoenix wrote:

Is dat 1 van de Belgische kanalen die ik ook kan ontvangen? (VRT(?) en Canvas)

Neen, dit is één van de commerciële zenders van de Vlaamse groep VTM, Kanaal2 en JIM-tv...

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Das jammer, nou ja, Engels gaat ook nog wel .

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

Ja ik kijk ook al jaren live dus dit jaar natuurlijk ook !

gotti

• 14075 messages
  • 5883 votes

Je kan nog steeds je lijst met favorieten naar mij PM'en...

tovenaar

• 6723 messages
  • 0 votes

Heeft iemand een overzichtje van tijden en zenders?

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Van zondag op maandag, voor Vlaanderen: Kanaal2.

00.50 - Oscar countdown: liveprogramma met aandacht voor de genomineerde films.

01.30 - liveprogramma met aandacht voor de aankomst van de filmsteren.

02.00 - The 76th Academy Award: uitreiking van de Oscars, tot 05.30.

(afbeelding)

tovenaar

• 6723 messages
  • 0 votes

Ehm, en zenders die ík kan ontvangen?

sydney

• 2223 messages
  • 0 votes

tovenaar wrote:

Ehm, en zenders die ík kan ontvangen?

BBC 1 vanaf 1.50uur.

jassonn

• 5303 messages
  • 3229 votes

Wie of wat zijn de leden van de Academy eigenlijk?Zijn dat de acteurs/actrice's/writters/directors etc.zelf?Of zijn dat uitgerangeerde........

tovenaar

• 6723 messages
  • 0 votes

sydney wrote:

BBC 1 vanaf 1.50uur.

Thanks! 1:50 Nederlandse tijd?

sydney

• 2223 messages
  • 0 votes

YEP! NL tijd.

tovenaar

• 6723 messages
  • 0 votes

Dank u!

gotti

• 14075 messages
  • 5883 votes

Nog steeds kunnen er lijsten ingestuurd worden met je voosrpellingen. Ik heb er (nog steeds) nog maar 15 binnen. Ik dacht dat ik weken lang moest zwoegen om deze lijsten te verwerken, maar ik kom er nog aardig gemakkelijk af, merk ik wel...

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Die van mij heb je binnengekregen he ?

gotti

• 14075 messages
  • 5883 votes

Ja, via de e-mail (maar vraag me niet waarom ).

sn@ke

• 2077 messages
  • 888 votes

Op kanaal twee 's nachts rechtstreeks te volgen met commentaar van Jan Verheyen.

Linda

• 1336 messages
  • 0 votes

Ik heb er toch wel weer erg veel zin in! Lekker de hele nacht opblijven en daarna met een suffe kop naar school, blijft leuk

RolfWolf

• 1016 messages
  • 1230 votes

Wie gaat er vannacht kijken naar de Oscars, en vooral WAAROM? Is het echt de moeite waard? Wat valt er te zien naast de bekende glamour, glitter en gladde praatjes?

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Juist daarom kijk ik...

d@ Smint

• 29 messages
  • 238 votes

Ik ga wel lekker kijken straks! WAAROM? Als filmliefhebber vind ik die glamour, glitter en gladde praatjes geweldig om te zien. Ik kijk alweer uit naar de veel te goed ingestudeerde grappen, de verraste (?) reacties van de winnaars en de spontaniteit (?) van de speeches die daarop volgen en de magische woorden: 'and the winner is..... 'duh twayling.....', het te hard uitgesproken respect naar alle genomideerden door genomineerden en alle andere geregiseerde gezelligheid. Super toch om dat live mee te maken?

gotti

• 14075 messages
  • 5883 votes

Ik zal morgen avond de winnaars van de oscar poll bekendmaken. Ikzelf ga de uitreiking niet kijken (moet morgen weer naar school en heb geen BBC). Na school moet ik gelijk werken, dus heb ik even geen tijd voor MM. Rond een uur of half elf morgenavond dus hier de uitslagen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.