- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- De Oscars
De Oscars
Padd0
-
- 804 messages
- 3074 votes
Nicholson zat de hele uitzending idd met een happy smile en open bek daar ja. Leek wel of hij wat van die pillen uit "About Schmidt" had meegenomen om het wat leuker te maken
.
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
Ontzettend genant stukje trouwens toen ze allerlei voormalige Oscar-winnaars naast elkaar op een rijtje hadden gezet en ze één voor één aankondigden. Ze hadden er zichtbaar veel moeite mee en leken zich er behoorlijk voor te schamen.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Geen samenvatting gezien..
vreemd, stond in de gids. Straks eens kijken wat er dan op m'n tape staat
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
Ik heb er anders gewoon naar zitten kijken gisteren hoor.
narva77 (crew films)
-
- 12723 messages
- 6540 votes
Gisteravond tegen 12 uur op BBC1. Gewoon te zien ja.
herman78
-
- 3176 messages
- 1281 votes
Dank voor het plaatsen van de speech, Tovenaar.
Hobbes
-
- 2911 messages
- 1195 votes
alle dank speeches zijn te vinden op www.oscar.com trouwens
herman78
-
- 3176 messages
- 1281 votes
Ik had het net gevonden en er ook een stukje over gezet op mijn website, maar de vorige keer was ik te lui daar zelf heen te surfen. Vandaar het bedankje. 
EmDee
-
- 7192 messages
- 1417 votes
Persoonlijk vind ik trouwens The Pianist de grote winnaar dit jaar en niet Chicago. Hoewel die laatste er 6 heeft gewonnen, zitten er ook "minder belangrijke" tussen.
Terwijl The Pianist met minder nominaties 3 "grote" oscars wint.
Ik moet die film toch eens gaan zien!
troy31
-
- 329 messages
- 130 votes
om 22.30 uur een samenvatting van de oscars op yorin. pik ik er toch nog iets van mee.
sydney
-
- 2223 messages
- 0 votes
Ik wil die Moore wel eens zien en dan bedoel ik met name zijn reactie 
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Mooi bord had Andy Serkis bij. En heeft Geena Davis dr hele lichaam laten verbouwen of zag ze dr altijd al zo uit?
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
Ik heb het ook live gezien, was het niet van plan, maar ik was nog wakker en heb het toen maar aangezet en ben blijven kijken. Ik geef toe, ik vond het best leuk. Ik begrijp alleen sommige winnaars niet (zoals altijd). Ik vond bijvoorbeeld de rollen van Adrien Brody en Chris Cooper goed, maar echt niet bijzonder. En waarom niet Adaptation als beste scenario?
Michael Moore vond ik geweldig, heerlijk dat hij toch nog net iets verder gaat dan je (en waarschijnlijk ook de mensen die achter hem stonden) verwacht. Iedereen verwacht een anti-oorlog speech, maar hij haalt er ook de verkiezingen nog even bij. Heerlijk omdat te doen bij zo'n zaal vol mensen die de hele avond voor zichzelf klappen. Dat is toch eigenlijk wat er gebeurt, er zitten alleen maar celebs in de zaal, waarvan een groot deel ook op het podium verschijnt en het enige wat ze doen is voor andere celebs klappen, het lijkt wel incest. 
stinissen (crew films & series)
-
- 23434 messages
- 76919 votes
Nicole Kidman wat wordt ze mager, het lijkt wel een lopend lijk elke keer als ik ze zie is ze weer is ze weer afgevallen. Dit gaat natuurlijk tenkoste van de schoonheid.
Pitbull
-
- 558 messages
- 1424 votes
En van die botox in je donder word je ook niet al te vrolijk.
Vyvre
-
- 422 messages
- 185 votes
Gisteravond tegen 12 uur op BBC1. Gewoon te zien ja.
Hmm dan was ik dus te laat
.
EmDee
-
- 7192 messages
- 1417 votes
Heb net het anderhalf uur durend verslag van dit festijn op Yorin gezien.
Wat me is opgevallen:
Michael Moore zat geen seconde in het gewone programma. Pas aan het eind werd verteld dat er ook nog Oscars waren gegaan naar...
De ietwat hypocriete toespraak van Barbara Streisand over een land waar je vrijuit voor je mening mag uitkomen, blablabla... (Daar denken oa de Dixie Chicks heel anders over op dit moment)
Het oprechte applaus van Martin Scorcese voor zijn collega Roman Polanski.
De mooie reacties van Chris Cooper en Nicole Kidman.
Wat zag Diane Lane er prachtig uit.
Maar de absolute hoofdrol was idd voor Adrien Brody. Een verpletterend optreden!
Spider
-
- 324 messages
- 1063 votes
De uitslag:
18. Spider (6)
Ik voel me nu net als de Graafschap.
petey
-
- 1901 messages
- 3828 votes
maar het wordt wel 1e divisie volgend seizoen. 
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Uit de nieuwsbrief van vandaag:
Een kleine aanvulling op de uitslag van de Oscar Toto: Na een zorgvuldige recount bleek Jordy de Jong geen 13 maar 14
voorspellingen goed te hebben.
renske
-
- 1105 messages
- 926 votes
Ik vond Moore wel een klein beetje irritant maar dat vind ik hem altijd. Dat is het Theo van Gogh-gevoel. Hij schijnt nog een leuke laatste zinnetje gezegd te hebben dat haast niemand gehoord heeft, iets van: als zelfs de dixie-chicks en de paus je uitkotsen, dan kun je het wel vergeten meneer Bush.
Maar wat ik wilde zeggen is dat ik het wel zat wordt dat zoveel mensen in de VS maar blijven zeiken dat Bush op een onwetmatige manier aan de macht is gekomen. Of dat nu waar is of niet: laat ze eens accepteren dat hij nu aan de macht is en strijd desnoods tegen zijn acties (graag zelfs) maar tegen zijn legitimiteit strijden vind ik zo zinloos en zeurderig. Alsof Clinton alleen maar goeie dingen deed.
Pitbull
-
- 558 messages
- 1424 votes
Alsof Clinton alleen maar goeie dingen deed.
Dat niet, maar ik heb Bush nog op geen enkel goed ding betrapt.
Hobbes
-
- 2911 messages
- 1195 votes
'did you know that on the same day as the columbine shooting the Clinton-administration allowed the heaviest bombing on kosovo?'
citaat uit bowling for columbine.
waarom zou je iets moeten accepteren als iets niet klopt? ik vind dat echt een laakbare instelling. 'laat nou maar, 't is nou eenmaal zo'. dat is juist de instelling die je als maatschappij moet vermijden.
en hoe kun je in vredesnaam Moore vergelijken met het sluitpost der menselijke intelligentie frequin?
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
het sluitpost der menselijke intelligentie frequin
LOL 
Hobbes
-
- 2911 messages
- 1195 votes
even netjes blijven: die opmerking is van Acda en de Munnik.
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
Inderdaad een beetje rare opmerking Renske. Als je je altijd al hebt zitten ergeren dat Bush op zo'n vreemde manier gewonnen heeft, moet je er nu maar mee ophouden want hij zit er toch al?
De Amerikanen zitten nu ook al in Irak dus daar hoeven we ons dus ook niet meer druk om te maken blijkbaar.