- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- De Oscars
De Oscars
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Als je UPC digitale televisie hebt kun je via Film1 gratis kijken. Dan lijkt het mij dat daar wel een stream van te vinden is.
mgirl
-
- 8 messages
- 0 votes
Bedankt voor je reactie, maar juist omdat ik geen digitale televisie heb, wil ik het graag via internet bekijken. Dat is tot nu toe altijd nog gelukt maar heb nu nog niets gevonden....
Heeft iemand een idee?
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Lees de 2e zin van moviefreak#1...
Streams in de gaten houden, SopCast, TVU, het draait vast wel ergens. Uitzendgemachtigde in de VS is overigens ABC.
Thomas83
-
- 4028 messages
- 3633 votes
Heb helaas nog niet alle genomineerden gezien (Waaronder The Curious Case of Benjamin Button, Milk, The Visitor), en dat ga ik ook niet meer redden vrees ik, maar bij deze op basis van wat ik heb gezien even mijn favorieten:
Picture: The Reader (heel moeilijk, soms neig ik weer meer naar Slumdog Millionaire. Ik ben er zelf nog niet helemaal uit vrees ik)
Foreign Language Film: -
Director: Frost/Nixon
Leading Actor: Frank Langella (Frost/Nixon)
Leading Actress: Kate Winslet (The Reader)
Supporting Actor: Heath Ledger (The Dark Knight)
Supporting Actress: Marisa Tomei (The Wrestler)
Original Screenplay: Happy-Go-Lucky
Adapted Screenplay: Slumdog Millionaire
Editing: Slumdog Millionaire
Cinematography: Slumdog Millionaire
Art Direction: The Dark Knight
Costume Design: Revolutionary Road
Makeup: The Dark Knight
Animated Feature: WALL·E
Original Score: Slumdog Millionaire
Original Song: Jai Ho (Slumdog Millionaire)
Sound Editing: The Dark Knight
Sound Mixing: The Dark Knight
Visual Effects: The Dark Knight
Documentary Feature: -
Documentary Short Subject: -
Animated Short Film: -
Live Action Short Film: -
Menni
-
- 1762 messages
- 0 votes
Wat stream betreft, op (zoals eerder gemeld betrouwbaar) atdhe is een aankondiging verschenen met link. En anders lukt het ergens anders wel, het wordt immers ieder jaar makkelijker.
Co Jackso
-
- 21924 messages
- 2791 votes
Bedankt voor de top Menni. Via die site kan ik nu al goed Sky Sports en Sportscenter volgen, dus ik heb goede hoop dat er vanavond ook wat te zien is.
gotti
-
- 14075 messages
- 5889 votes
Zijn er nog meer mensen met Canal Digitaal die op dit moment nog géén Film 1 kunnen ontvangen?
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Mijn voorspelling en meteen vermeld ik erbij welke film is hoop dat er wint.
Beste Film: Slumdog Millionaire. Benjamin Button heeft denk ik teveel tegenstanders om te winnen, waar Slumdog Millionaire ieders hart veroverd. Het feel-good-verhaal past ook bij de Oscars, zeker in deze tijden.
Mijn keuze: Milk. Deed me net het meest van al die films, al ben ik tevreden met Slumdog. The Reader heb ik niet gezien en verwacht ik niets van. Benjamin Button vond ik niet bijster boeiend. De andere 3 keuzes zijn prima, maar een absolute favoriet heb ik dit jaar niet.
Beste Regie: Danny Boyle voor Slumdog Millionaire. Voorspelde ik eerst een scheiding tussen Beste Film en Beste Regie, voorspel ik nu gewoon een gecombineerde overwinning.
Mijn keuze: Danny Boyle. Ik ga juist zelf voor een gedeelde winnaar. Boyle's regie is geïnspireerder dan die van Van Sant, hoe goed ook. Slumdog is dan ook een duidelijke auteursfilm.
Beste Mannelijke Hoofdrol: Mickey Rourke voor The Wrestler. Dit is een lastige categorie, want Penn maakt bijna net zo veel kans als Rourke, maar ik denk dat het een symapthy vote gaat worden voor de comebackrol.
Mijn keuze: Sean Penn voor Milk. Dit is wel een lastige keuze, want Mannelijke Hoofdrol vind ik de sterkste categorie van het jaar. Rourke en Langella verdienen het wat mij betrefd net zoveel, maar ik denk dat Penns optreden me het langst bij zal blijven. Pitt kan me als Benjamin Button gestolen worden en Jenkins' optreden moet ik nog zien.
Beste Vrouwelijke Hoofdrol: Kate Winslett voor The Reader. Vooral een goedmakertje voor zoveel gemiste kansen op de Oscar waarschijnlijk en aangezien de rest van de competitie niet gigantisch opzienbarend is lijkt het daar een goed jaar voor. Al mag Streep nog niet weggecijferd worden.
Mijn keuze: Anne Hathaway voor Rachel Getting Married. Nou ja, eigenlijk sta ik achter Winslett omdat ze mijn favoriete hedendaagse actrice is, maar aangezien ik The Reader niet gezien heb mag ik er van mezelf niet op stemmen. Hathaway geeft de meest geloofwaardige performance. Streep deed het aardig, Jolie had niet genomineert moeten worden. Leo in Frozen River heb ik nog niet gezien.
Beste Mannelijke Bijrol: Heath Ledger voor The Dark Knight. Iedereen die iets anders vermoed heeft het klaar gespeeld alle ophef rond The Dark Knight te missen, wat volgens mij onmogelijk is.
Mijn keuze: Robert Downey Jr voor Tropic Thunder. Ik heb alle vijf de genomineerden gezien. Hoffman is uitstekend als altijd, maar voor mensen die veel van hem gezien hebben is deze rol niet verrassend. Brolin heeft een ondergeschreven rol die niet zo uit de verf komt als had gemoeten. Shannon is prima, maar ook niet meer dan dat. Het gaat voor mij tussen Ledger en Downey, Jr. Waarom ik voor Downey J.r kies kan ik moeilijk uitleggen, maar het komt waarschijnlijk vooral omdat ik hem over de gehele linie een beter acteur vind.
Beste Vrouwelijke Bijrol: Viola Davis. Lastig te voorspellen, deze. Cruz is ook wel favoriet begrijp ik, maar iets zegt me dat Davis wel eens kan winnen.
Mijn keuze: Marisa Tomei voor The Wrestler. Ik heb allevijf de rollen gezien, ik vond ze op de standaard rol van Henson in Benjamin Button allemaal goed, maar geen een heeft me weggeblazen. Wederom gaat mijn keuze naar de meest geloofwaardige rol, al heb ik een kleine zwak voor Adams en is Cruz ook grappig.
Beste Bewerkte Script: Slumdog Millionaire. Film met een opvallende structuur. Dat gaat scoren.
Mijn keuze: Frost/Nixon. Eigenlijk de enige van de vijf die wat mij betrefd zijn nominatie echt verdient. Benjamin Button was een overvol Forrest Gump-aftreksel, Slumdog Millionaire had een leuk script dat een beetje verpest werd door onlogische behandeling van de quizvragen, Dount is te theatraal en The Reader zag ik niet.
Beste Originele Script: Wall-E. Veel voorspellen Milk, maar diens script lijkt me iets te conventioneel voor een Oscar. Tenzij men denkt dat door een gebrek aan dialogen dat Wall-E geen scriptoscar verdient, zou Wall-E dit toch moeten kunnen verdienen.
Mijn keuze: Wall-E. De dialogen van In Bruges zijn geweldig, maar Wall-E mag van mij met de hoofdprijs lopen.
Beste Animatiefilm: Wall-E. Wat anders?
Mijn keuze: Wall-E. Ik heb Bolt niet gezien, maar Kung Fu Panda is alvast geen competitie. Wall-E is ook de enige film van 2008 die bij mij tot nu toe boven de 4 sterren uitkomt en dus ook mijn favoriete film van het jaar. Bijna alle genomineerde films van dit jaar waren goed, maar misten toch dat beetje extra dat het uitzonderlijk maakte. Alleen Wall-E steeg hier bovenuit.
Beste Niet-Engelstalige Film: Waltz with Bashir. De meest besproken film uit de categorie en met een maatschappelijk thema. Dat klinkt als Oscarmateriaal.
Mijn keuze: Entre les Murs. Ook de enige die ik zag, maar wel een van de sterkste films van alle genomineerde film uit alle categorieën. Wellicht zelfs beter dan alle genomineerde film uit de categorie Beste Film.
Beste Muziek: Slumdog Millionaire. Het is gewoon de meest muzikale film van de lijst.
Mijn keuze: Slumdog Millionaire, om bovenstaande reden. Ik kan me verder niet herrinneren dat Milk mij muzikaal opviel.
Beste Lied: Down to Earth van Wall-E. Als twee Slumdogs vechten een been gaat de robot er mee heen. Dat het Engelstalig is, helpt ook mee.
Mijn keuze: Jai Ho van Slumdog Millionaire. Ik weet zo niet welk lied in de film O Saya was, maar Jai Ho bleef in ieder geval beter hangen dan het lied van Wall-E.
Beste Art-Direction: The Dark Knight. Meestal wint er een film met sets die in het verleden of in een fantasiewereld geplaatst zijn, dus wat dat betrefd maken The Dark Knights tegenstanders meer kans, maar toch vermoed ik dat Batman hier wel eens zou kunnen gaan scoren.
Mijn keuze: The Dark Knight. Heeft de opvallendste sets wat mij betrefd en deze sets geven de film een geheel eigen sfeer, zelfs al lijkt het op onze wereld.
Beste Cinematografie: The Curious Case of Benjamin Button. Als er een film met een episch look meedoet, met lome camerabewegingen en warme kleuren, wint hij over het algemeen de Oscar. Daarom verwacht ik dat Benjamin Button er mee gaat lopen.
Mijn keuze: Slumdog Millionaire. Veel beter dan Button wat mij betrefd, met sprankelend kleurgebruik en een heerlijk dynamische camera die bijdraagt aan het ritme van de film.
Beste Montage: Slumdog Millionaire. Flitsende montage gecombineert met ook nog een flashbackstructuur is Oscarmateriaal.
Mijn keuze: Slumdog Millionaire. Net als het camerawerk draagt de montage bij aan Slumdogs sterke dynamiek.
Beste Kostuums: The Duchess. Kostuumdrama's winnen kostuumoscars.
Mijn keuze: Australia. Ik zag The Duchess niet en het kan me niet echt schelen wie deze categorie wint.
Beste Make-up: The Curious Case of Benjamin Button. Verschillende personages jong en oud maken met make-up brengt de jury van de Oscars vast onder de indruk.
Mijn keuze: The Curious Case of Benjamin Button. Wel, ik was ook onder de indruk. De Joker ziet er lekker geschift uit met zijn make-up en de afbeeldingen die ik van Hellboy zag waren ook sterk, maar ik ga evenwel voor Button en co.
Beste Geluigsmontage: Wall-E. Ik weet niet precies wat het verschil is met geluidmixen, maar Wall-E is door gebrek aan dialoog meer afhankelijk van geluidseffecten en daardoor valt het geluid meer op en kan Wall-E winnen.
Mijn keuze: Wall-E. Ik weet weinig van dit soort dingen af en ik kies Wall-E om bovenstaande reden. Zegt niet zoveel eigenlijk.
Beste Geluigsmixen: Wall-E. Zie geluidsmontage.
Mijn keuze: Wall-E. Zie geluidsmontage.
Beste Special Effects: The Curious Case of Benjamin Button. Dat Brad Pitts lichaam bijna de hele film niet te zien is, is genoeg reden om voor Button te gaan.
Mijn keuze: The Curious Case of Benjamin Button. Ik was achteraf verrast om te lezen hoeveel met CGI gedaan is. Je ziet het werkelijk niet.
Beste Documentaire: Man on Wire. De bekendste en daarom gaat hij winnen.
Mijn keuze: geen. Ik heb er namelijk geen gezien. Ik hoop alleen dat Man on Wire wint om mijn voorspelling te laten kloppen.
Beste Korte Documentaire: The Conscience of Nhem En. Ik ken allevier de genomineerde totaal niet, maar na snel opgezocht te hebben waar ze over gingen lijkt dit me het meest geschikte onderwerp voor een Oscar.
Mijn keuze: geen.
Beste Korte Animatie: Presto. Een van de beste Pixarshorts en ook de bekendste uit het rijtje.
Mijn keuze: Presto. Ik heb verder alleen Oktapodi gezien en ik vond Presto beter. Erg leuk filmpje.
Beste Korte Speelfilm: Auf der Strecke, om dezelfde reden dat ik The Conscience of Nhem En koos bij korte docu.
Mijn keuze: geen.
Arme Frost/Nixon.
Diesel
-
- 9411 messages
- 0 votes
Bedankt voor de link, geweldige site. 
Bubblez
-
- 2060 messages
- 2504 votes
Ik denk dat we hier niet veel aan gaan hebben. Er zijn veel neppers! Overigens is dit schermpje niet op volledig beeld te krijgen.
Ik gok straks op Shadownet of TVUnetworks (ABC). Gaat helemaal goed komen. Voordeel van een ABC-stream is dat je vanaf half één al de pre-oscar programma's kunt kijken 
Co Jackso
-
- 21924 messages
- 2791 votes
Bedankt voor de tip Green Destiny. Lijkt erop dat die stream ook vrij soepel is net als atdhe.net. Het moet dus wel gaan lukken dit jaar.
gotti
-
- 14075 messages
- 5889 votes
Iemand die al 'gewoon' beeld heeft bij Film 1, met Canal Digitaal. Ik nog niet...
Koekebakker
-
- 2540 messages
- 3981 votes
Via Ziggo al de hele dag. Alleen Film 1.1
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3277 votes
Vanaf 09:00 vanmorgen.
Al 5 films opgenomen 
Bart Simpson
-
- 2153 messages
- 0 votes
Wat is er zo bijzonder aan de films die vandaag op film 1 en die andere film kanalen te zien waren?
Koekebakker
-
- 2540 messages
- 3981 votes
Het waren allemaal films die voor Oscars zijn voorgedragen, genomineerd of zelfs gewonnen hebben.
Arkadi.
-
- 797 messages
- 870 votes
Als ik het een keer opzette vandaag zag ik alleen maar Belgische of Nederlandse films voorbij komen 
Arkadi.
-
- 797 messages
- 870 votes
Kom op ...ik vind het verder geen slechte films hoor maar dan programmeer je dit op oscar dag terwijl je weet dat je volgens mij toch een vrij jonge doelgroep hebt (25-35 ofzo). Mij niet helemaal duidelijk.
missl
-
- 3866 messages
- 5799 votes
Yes! Die link doet het, nu kan ik de Oscars kijken, alleen geen idee of het wel live is, en het blijft regelmatig hangen, maar ik kan mijn geluk nu niet op! Oke, dat klinkt wel heel nerd. Heeft iemand enig idee wanneer het begint?
Mijn voorspelling!
Beste film: Slumdog Millionaire
Beste mannelijke hoofdrol: Mickey Rourke
Beste mannelijke bijrol: Heath Ledger
Beste vrouwelijke hoofdrol: Kate Winslet
Beste vrouwelijke bijrol: Penelope Cruz
Beste regisseur: Danny Boyle
Beste originele screenplay: In Bruges
Beste cinematografie: Slumdog Millionaire
Beste buitenlandse film: A Waltz With Bashir
Beste animatie: Wall-E
gotti
-
- 14075 messages
- 5889 votes
Film 1 doet het iig nog niet. Iemand een idee? Heb wel opeens sport 1...
JoeCabot
-
- 2682 messages
- 1785 votes
Film 1 ken ik niet (Nederlandse zender ofzo?), maar op ABC is nu de Red Carpet show bezig...
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Menni's link (atdhe.net (is Sky1)) doet het, al hapert het wat. TVUnetworks en Shadownet krijg ik niet geladen. Heb verder nog Green Destiny's link openstaan, maar die herhaalt alleen maar voorproefjes.
The Last
-
- 7169 messages
- 0 votes
Bij mij loopt die link van Menni prima.
Bedankt
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Menni's link loopt als een tierelier... hopelijk stoppen ze er niet mee na de preshow...
gotti
-
- 14075 messages
- 5889 votes
Justin.tv - Live Red Carpet Cam: social quintanomedia camera media podcamp quintano - nl.justin.tv
Hier loopt ie ook wel ok...
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Jammer dat er bij Sky1 duidelijk een voorkeur is voor interviews met Britse acteurs/actrices/regisseurs. Gotti's link loopt niet echt soepel bij mij, en de beeld en geluidskwaliteit is stukken minder.