- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- De Oscars
De Oscars
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
overigens niet echt terecht die oscar van goldenthal voor frida vind ik. wel leuk dat ik een heleboel stukjes filmmuziek die waren gebruikt tijdens de show herkende.
tovenaar
-
- 6723 messages
- 0 votes
wel leuk dat ik een heleboel stukjes filmmuziek die waren gebruikt tijdens de show herkende.
had je verwacht van niet dan? 
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
ik wist natuurlijk allang dat dit altijd zo is tovenaar, maar ieder jaar herken ik er weer meer.
Hobbes
-
- 2911 messages
- 1195 votes
BOWLING FOR COLUMBINE
Michael Moore and Michael Donovan
ACCEPTANCE SPEECH
Michael Moore: Whoa. On behalf of our producers Kathleen Glynn and Michael Donovan from Canada, I'd like to thank the Academy for this. I have invited my fellow documentary nominees on the stage with us, and we would like to — they're here in solidarity with me because we like nonfiction. We like nonfiction and we live in fictitious times. We live in the time where we have fictitious election results that elects a fictitious president. We live in a time where we have a man sending us to war for fictitious reasons. Whether it's the fictition of duct tape or fictition of orange alerts we are against this war, Mr. Bush. Shame on you, Mr. Bush, shame on you. And any time you got the Pope and the Dixie Chicks against you, your time is up. Thank you very much.
JoeHallenbeck
-
- 3413 messages
- 0 votes
Is het trouwens verdiend dat Chicago 6 Oscars heeft gewonnen? Ik heb de film zelf niet gezien, maar als ik naar de meeste recensies kijk is 6 stuks nogal overdreven veel. Jullie mening?
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
ik heb de film ook nog niet gezien, maar ik denk dat het een saaie versie van moulin rouge is. dat korte stukje muziek wat steeds gespeeld werd als de film weer iets gewonnen had was al erg irritant. dus onterecht denk ik.
Wolkenmeter
-
- 640 messages
- 1448 votes
Van de genomineerden in de categorie Beste Film vond ik Chicago de minst goede. Ik had Gangs of New York wel een paar beeldjes gegund, maar helaas. De prijzen voor The Pianist zijn eigenlijk wel terecht, maar had ik dan weer niet verwacht.
Heb de speech van Michael Moore nu al enkele keren gezien (in de herhalingen van het journaal) en vond het echt schitterend. Dat 'Shame on you'-stukje deed me trouwens denken aan die woede-uitbarsting van Julianne Moore in Magnolia
Agony
-
- 1985 messages
- 1256 votes
Is het trouwens verdiend dat Chicago 6 Oscars heeft gewonnen? Ik heb de film zelf niet gezien, maar als ik naar de meeste recensies kijk is 6 stuks nogal overdreven veel. Jullie mening?
Phooze
-
- 2544 messages
- 597 votes
De uitslag:
18. Phooze (6)
Meestal is mijn mening niet diegene van de jury als nu wel weer blijkt...
JoeHallenbeck
-
- 3413 messages
- 0 votes
Meestal is mijn mening niet diegene van de jury als nu wel weer blijkt...
Tijdens dit soort voorspellingen is het ook handiger om te bedenken wat de jury gaat doen en niet wat je zelf vindt.
Anders had ik er namelijk ook een stuk minder goed gehad
.
Padd0
-
- 804 messages
- 3074 votes
Ach ja ik ben allang blij dat "spirited away" zijn welverdiende beeldje heeft gewonnen (had ik zelf niet verwacht had daarom ook "lilo and stitch" gegokt
).
Padd0
-
- 804 messages
- 3074 votes
Wie had trouwens verwacht dat Polanski die oscar zou winnen, het leek echt een gedane zaak voor Scorcese (zal die even bedroefd zijn geweest na wekenlang te hebben gehoord oh Scorcese wint hem bla bla bla en hem dan voor zijn neus voorbij zien vliegen). Veel verassingen dit keer ook zoals Brody die wint.
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
Art direction en kostuums kan ik me wel iets bij voorstellen. Ik vind het toch een behoorlijke verrassing dat Chicago beste film is geworden. Een duidelijke keuze voor erg licht vermaak i.p.v. een iets diepgravender film. Waarschijnlijk hebben de Amerikanen dat in deze tijden nodig. Zeta-Jones deed het best aardig maar een Oscar?..tja. Chicago vond ik best een leuke film overigens.
narva77 (crew films)
-
- 12722 messages
- 6540 votes
Niet live gekeken vannacht. Zag vanmorgen wel de speech van Michael Moore; geweldig! Alleen jammer dat niet iedereen in de zaal het met hem eens was.
Btw is Roman Polanski de oscar zelf komen ophalen of niet?
Padd0
-
- 804 messages
- 3074 votes
Volgens mij zag ik wel wat mensen om zich heen kijken of hij toch niet sneaky wel gekomen was vermomd als steve martin ofzo
.
Zou wel grappig zijn geweest Polanski die het podium oprent zijn beeld mee neemt en dan de zaal uitvlucht om de het land weer uit te vluchten.
Vyvre
-
- 422 messages
- 185 votes
Woehoe het zilver
. Gefeliciteerd Jordy
.
'k Heb gister helaas Moore's speech gemist, vond Brody's speech wel enorm natuurlijk overkomen..gun het de man van harte. Dacht dat de oscar voor Director al besloten was en ben vlak daarvoor dus naar bed gegaan.. shame on me
.
Redlop
-
- 8961 messages
- 3566 votes
Michael Moore begint de Theo van Gogh van de USA te worden. Daar waar acteurs die zich al eerder tegen de oorlog hadden uitgsproken zich volwassen aan de afspraak gedragen (want iedereen heeft een mening), meent Moore zich te moeten opwerpen als de grote anti-oorlog propagist. Ik kan me voorstellen dat je vindt dat tijdens een oorlog de kitcherigheid van zo'n oscaravond helemaal schrijnend is, maar blijf dan ook gewoon thuis. Dit voorspelbare quasi-anarchistisch gedrag was vooral ter ere van Moore zelf. Dat begreep het publiek ook goed.
Brody begreep het een stuk beter.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
who's house? Run's house... I said who's house???.. Run's house...
hehe dank u dank u, benieuwd of ik het ook zo goed gedaan heb bij de Oscar prijsvraag op de OK-nieuwsbrief (mét prijzen
). Ik heb overigen gestemd wat ik dacht dat zou winnen, niet wat ik zelf vond
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Overigens vond ik Chicaco verschrikkelijk matig... maar ach het idee dat GONY ook niets heeft gewonnen stemt me wel weer tevreden
Menni
-
- 1762 messages
- 0 votes
Dit voorspelbare quasi-anarchistisch gedrag was vooral ter ere van Moore zelf.
Heb je nog meer clichés? Moore gelooft in wat hij doet. En anarchie is heel wat anders dan de mening van de meerderheid serieus nemen. Dat heet democratie. Maar goed, mensen die het nu nog steeds niet doorhebben..
Padd0
-
- 804 messages
- 3074 votes
Moore had het misschien allemaal wat subtieler kunnen brengen i.p.v. zo lomp als hij het nu deed. Toch vind ik het wel goed wat hij gedaan heeft, ook brody bracht het heel erg goed.
Menni
-
- 1762 messages
- 0 votes
Moore had het misschien allemaal wat subtieler kunnen brengen i.p.v. zo lomp als hij het nu deed.
Subtieler brengen terwijl de oorlog al lang en breed bezig is en het tijd wordt dat het gebrek aan subtiliteit van Bush eindelijk eens aangepakt wordt? Overigens raad ik van harte zijn bezoek aan de press room aan, te vinden op oscars.com.
Padd0
-
- 804 messages
- 3074 votes
Brody heeft het toch ook heel wat ingetogener gebracht en die kwam toch ook heel goed over(vond ik tenminste).
titan
-
- 1609 messages
- 4411 votes
Had ik nou maar mijn voorspelling op tijd ingestuurd, want ik had er 14 goed (heus, echt waar!)
tovenaar
-
- 6723 messages
- 0 votes
Regisseuse Paula van der Oest, met haar film "Zus & zo" genomineerd voor een Oscar, en filmjournalist Rene Mioch zijn kort na de uitreiking van de Oscars in Los Angeles opgepakt.
Mioch kon bij een van de Oscarfeesten geen toegangskaartje tonen aan een beveiligingsbeambte, terwijl hij al wel binnen was. Mioch: "In no time stonden vijf stille agenten met van die oortjes om ons heen. Ik dacht even dat we door hun naar de limo werden begeleid voor een volgende feest, maar we zijn uiteindelijk bij een politiebureau afgezet waar mensen met de handen tegen de muur stonden en anderen geboeid".
In het politiebureau werden de twee volledig met nummer op de foto gezet. Toen een van de agenten constateerde dat de twee uit Amsterdam kwamen, een land dat neutraal staat in de oorlog, konden Mioch en Van der Oest het bureau verlaten.
JoeHallenbeck
-
- 3413 messages
- 0 votes
Haha, het meest amusante Oscar nieuws van de hele avond.