- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- Filmfestival MOOOV
Filmfestival MOOOV
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Wat vond je zo goed aan Memories Of The Wind en Parched?
dimi303
-
- 3418 messages
- 3663 votes
MOOOV 2017, eerste titels:
White Sun
Wolf and Sheep
The Road To Mandalay
Knife in the Clear Water
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Al gezien: After the Storm (★★★★), Clash (★★★), X Quinientos (★★★★), The Road to Mandalay (★★★½), Lion (★★), Down to Earth (★★★½), Neruda (★½), Kor (★★★), Knife in the Clear Water (★★★★½), Cartas da Guerra (★★★★), Pop Aye (★★), Burma Storybook (★★★½), White Sun (★★½), De Kinderen van Juf Kiet (★★★½), Zaatari Djinn (★★★), The Woman Who Left (½), Big Big World (★★★★) en Hotel Salvation (★★).
Ligt het aan mij of komt de helft van het programma uit Venetië?! In ieder geval kijk ik het meest uit naar Crosscurrent, Apprentice, Maliglutit en Wolf and Sheep.
SimonSav
-
- 337 messages
- 3414 votes
Ga er dit jaar ook weer heen. Zullen een 11-tal films worden normaal gezien.
En belangrijker! Fien Troch komt in het filmcafé anderhalf uur lang praten over haar favoriete films en haar inspiraties 
Mooie goedmaker nadat ik enorm uitkeek naar haar Q&A op het FF Gent en ze die miste omdat ze ergens in een file stond.
dimi303
-
- 3418 messages
- 3663 votes
Laatste dag voor het MOOOV filmfestival in Brugge met films: A Quiet Dream ( Zuid-Korea ), Croscurrent ( China ), Big Big World ( Turkije ) en After The Storm ( Japan )
dimi303
-
- 3418 messages
- 3663 votes
Mijn favorieten:
01. Chang Jiang Tu ( Crosscurrent ) - Yang Chao - China
02. La Caja Vacia ( The Empty Box ) - Claudia Saint-Luce - Mexico
03. Angry Inuk - Alethea Arnaquq-Baril - Canada
04. Cartas Da Guerra ( Letters From War ) - Ivo Ferreira - Spanje
05. Umi Yori Mo Mada Fukaku ( After The Storm ) - Hirokazu More-eda - Japan
06. Koca Dünya ( Big Big World ) - Reha Erdem - Turkije
07. La Regíon Salvaje ( The Untamed ) - Amat Escalante - Mexico
08. Eshtebak ( Clash ) - Mohamed Diab - Egypte
09. El Ciadadano Ilustre ( The Distinguished Citizen ) - Gastón Duprat, Mariano Cohn - Argentinië
10. Sami Blood ( Sameblood ) - Amanda Kernell - Zweden
SimonSav
-
- 337 messages
- 3414 votes
Laatste dag voor het MOOOV filmfestival in Brugge met films: A Quiet Dream ( Zuid-Korea ), Croscurrent ( China ), Big Big World ( Turkije ) en After The Storm ( Japan )
Laatste 2 heb ik gisteren ook gezien. Als je je het nog herinnert, ik zat bij After The Storm als enige op de voorste rij 
Van jouw bovenstaand lijstje heb ik er maar 4/10 van gezien trouwens. In totaal naar 11 films geweest en is me over het algemeen goed meegevallen.
Eigenlijk maar 2 tegenvallers en dat waren After The Storm en het erg suffe A Tale of Love and Darkness (2015) van Natalie Portman
Eshtebak (2016) en La Región Salvaje (2016) waren van het beste dat ik heb gezien.
Koca Dünya (2016), Birdshot (2016), The Road to Mandalay (2016), The Nile Hilton Incident (2016) en Apprentice (2016) allemaal goed zondermeer.
Pariente (2016) en Me'ever Laharim Vehagvaot (2016) waren niet slecht maar daar miste ik bij beide toch wel iets.
dimi303
-
- 3418 messages
- 3663 votes
Enkel the road to Mandalay niet gezien uit je lijst, een iets uitgebreider lijst komt nog.
dimi303
-
- 3418 messages
- 3663 votes
Mijn volledige lijst van films gezien op het mooov filmfestival 2017.
Bar Bahar ( In Between ) ???
A Tale Of Love And Darkness ??
El Ciudadado Ilustre ( The Distinguished Citizen ) ????
Wùlu ????
Me'ever Laharim Vehagvoat ( Between The Mountains And Hills ) ???
Wolf And Sheep ???
Qingshui Li De Daozi ( Knife In The Clear Water ) ????
Anna ????
Hair ????
Raftan ( Parting ) ???
Pariente ( Guilty Men ) ????
Mukti Bahwan ( Hotel Salvation ) ????
Sami Blood ( Sameblood ) ????
The Nile Hilton Incident ????
I Am Not Your Negro ????
Angry Inuk ?????
X-Quinientos ( X500 ) ??
Eshtebak ( Clash ) ????
Kor ( Ember ) ????
La Región Salvaje ( The Untamed ) ????
Birdshot ???
Nagai Liwake ( The Long Excuse ) ???
Santa y Andrès ( Santa And Andrès ) ???
La Caja Vacia ( The Empty Box ) ?????
Apprentice ????
Chun-mong ( A Quiet Dream ) ??
Chang Jiang Tu ( Crosscurrent ) ?????
Koca Dünya ( Big Big World ) ????
Umi Yori Mo Mada Fukaku ( After The Storm ) ????
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Volledig MOOOV 2018-programma onthuld - Vertigo - vertigoweb.be
MOOOV Filmfestival loopt van 17 t/m 30 april 2018 op 8 locaties in Vlaanderen: Beringen, Brugge, Dilbeek, Genk, Lier, Roeselare, Sint-Niklaas en Turnhout.
Tickets zijn vanaf nu beschikbaar op http://www.mooov.be/
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Al gezien: Marlina the Murderer in Four Acts (★★½), Foxtrot (★★★), Vazante (★★★), Sweet Country (★★★★), Los Versos del Olvido (★★★★+), En Attendant les Hirondelles (★★★★), The Third Murder (★★★), Körfez (★★★★), Candelaria (★★½), Temporada de Caza (★★★), Aquarius (★★★½), Disappearance (★★★★), Les Bienheureux (★★½), Mavi Sessizlik (★★★), Daha (★★½) en Unicórnio (★★★★+).
The Seen and Unseen, Makala, Sueño en Otro Idioma en Una Especie de Familia zou ik graag willen zien.
dimi303
-
- 3418 messages
- 3663 votes
Enkel Aquarius, La Belle et la Meute en Zargos gezien uit het programma.
dimi303
-
- 3418 messages
- 3663 votes
18 april
Marlina Si Pembunuh Dalam Empat Babak (2017) - MovieMeter.nl
19 april
Of Fathers and Sons (2017) - MovieMeter.nl
La Educación del Rey (2017) - MovieMeter.nl
Sueño en Otro Idioma (2017) - MovieMeter.nl
Five Fingers for Marseilles (2017) - MovieMeter.nl
20 april
Una Especie de Familia (2017) - MovieMeter.nl
Hendi va Hormoz (2018) - MovieMeter.nl
Matar a Jésus (2017) - MovieMeter.nl
Retablo (2018) - MovieMeter.nl
21 april
Los Gigantes No Existen (2017) - MovieMeter.nl
Black Kite (2017) - MovieMeter.nl
Vazante (2017) - MovieMeter.nl
Hao Ji Le (2017) - MovieMeter.nl
Temporada de Caza (2017) - MovieMeter.nl
22 april
Supa Modo (2018) - MovieMeter.nl
Sandome no Satsujin (2017) - MovieMeter.nl
Sekala Niskala (2017) - MovieMeter.nl
23 april
Princesita (2017) - MovieMeter.nl
Unicórnio (2017) - MovieMeter.nl
Sergio and Sergei (2017) - MovieMeter.nl
Los Versos del Olvido (2017) - MovieMeter.nl
24 april
Village Rockstars (2017) - MovieMeter.nl
Sweet Country (2017) - MovieMeter.nl
Pailalim (2017) - MovieMeter.nl
My Pure Land (2017) - MovieMeter.nl
25 april
On Wheels (2017) - MovieMeter.nl
Azougue Nazaré (2018) - MovieMeter.nl
Les Bienheureux (2017) - MovieMeter.nl
Comboio de Sal e Açucar (2016) - MovieMeter.nl
26 april
Foxtrot (2017) - MovieMeter.nl
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
Over MOOOV 2018
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Het programma staat online!
Al gezien: Tel Aviv on Fire (★★½), Ash Is Purest White (★★★★), Sir (★★), Shoplifters (★★★★), Burning (★★★★½), A Land Imagined (★★★★), Capharnaüm (★), The Gold-Laden Sheep & the Sacred Mountain (★★★★), Bulbul Can Sing (★★), Roma (★★★★½), Las Herederas (★★½), The Breadwinner (★★★), The River (★★★½), Funan (★★★), An Elephant Sitting Still (★★★★), Nuestro Tiempo (★★★★), Winter's Night (★★★½), Post Tenebras Lux (★★★★★), Pájaros de Verano (★★★★), Fatwa (★★½), Jinpa (★★★½), La Camarista (★★★★) en Widow of Silence (★★★).
Los Silencios en Niña Errante zou ik graag willen zien.
dimi303
-
- 3418 messages
- 3663 votes
Shoplifters, Capharnaum, Post Tenebras Lux, Fatwa, Funan, Las Herederas, Burning, Ash Is Purest White en Roma reeds gezien maar dat zijn natuurlijk titels die reeds in bioscoop hebben gespeeld. Fatwa nog niet dacht ik.
SimonSav
-
- 337 messages
- 3414 votes
Capharnaüm (2018) en Jiang Hu Er Nv (2018) nog niet gezien dus misschien pas ik die wel in; Post Tenebras Lux (2012) mogelijk ook omdat ik die altijd al heb willen herzien omdat die zo bijzonder was.
Programma overall vind ik na een eerste keer inlezen niet enorm indrukwekkend, vrij groot aanbod uit India dit jaar en dat is m'n ding niet echt. Ga voor een stuk of 15 films die een beetje hopen dat het goed meevalt en er leuke verrassingen tussen zitten.
misterwhite
-
- 4726 messages
- 656 votes
Mijn programma (op locatie beringen):
Zat 27/4:
15:30: El amor menos pensado
19:00: Capharnaum
21:00: Ash is the purest white
Zo 28/4:
19:00: High Fantasy
20:30: Las Heredaras
Ma 29/4:
20:30: Pajaros de verano
Di 30/4:
19:00 The Mercy of the Jungle
Wo 1/3:
13:30: Binti
20:15 Post Tenebras Lux
Do 2/5:
19:00: An elephant sitting still
Vr 3/5:
19:00: Tigermilch
21:15: Sawah
Zo 5/5:
15:30: Working Woman
Ma 6/5:
20:30: Sibel
dimi303
-
- 3418 messages
- 3663 votes
24 april
Tel Aviv on Fire
25 april
Sofia, Rojo, Niña Errante, The Crossing
26 april
Bulbul Can Sing, Ayka, On Air, Virus Tropical
27 april
Chuskit, Nuestro Tiempo, Gully Boy, Amin, The Day i Lost My Shadow
28 april
The Breadwinner, End of Season, Sakawa, Jinpa, Yo, imposible
29 april
El Amor Menos Pensado, Sew The Winter to my Skin, La Camarista, Flatland
30 april
Acusada, The Tower, The Third Wife, Pomegranate Orchard
1 mei
An Elephant Sitting Still, Tigermilch, Las Niñas Bien, Winter's Night
2 mei
A mon âge je me chache encore pour fumer, Widow of Silence, The Mercy of the Jungle, Los Silencios
3 mei
Temblores, The River, Sibel
Reeds gezien
Ash is purest white, Burning, Capharnaum, Fatwa (speelt niet in Brugge), Funan, Las Herederas, Pajaros De Verano, Roma, Shoplifters, Post Tenebras Lux (Cult!Live event)
dimi303
-
- 3418 messages
- 3663 votes
De winnaars dit jaar op MOOOV zitten ook bij mij bij de films die ik het meest kon waarderen.
Widow of Silence ( Canvas & Behind The Scène award )
The Third Wife ( UniverseCiné Youth award )
SimonSav
-
- 337 messages
- 3414 votes
Kreeg vandaag mailtje dat MOOOV 2020 wel zou doorgaan, maar "in een digitaal jasje"
Benieuwd hoe dat gaat werken
misterwhite
-
- 4726 messages
- 656 votes
Mooov 2020 gaat inderdaad door met een beperkte selectie online.
Ze hebben een aantal films uitgesteld naar andere filmfestivals waaronder Gent. En ten slotte zijn er ook een aantal film/projecten geannuleerd.
De online links gaan vanaf volgende week dinsdag te zien zijn t.e.m. 4 mei. De selectie is ingedeeld in 3 groepen: competition, family en sembènecinema
Voor de mensen die nog niet gekend zijn met Mooov. Mooov filmfestival is jaarlijks normaal op een 8-tal locaties te doen, verspreid over heel Vlaanderen. De filmselectie is voornamelijk gericht op wereldcinema met zo breed mogelijke variatie van landen. Al deze films hebben vaak een belangrijk aspect gemeen, ze zijn een maatschappelijk kritische boodschap, ze geven een stukje zicht op de wereld.
Fisico
-
- 10039 messages
- 5398 votes
Met meer dan 50 films gaat MOOOV Filmfestival online van 20 april tot 3 mei 2021, op een eigen streaming platform. Tegelijkertijd zoekt MOOOV naar mogelijkheden om ook offline films te kunnen vertonen.
De 8 films die we als het uithangbord van MOOOV Filmfestival beschouwen, zijn de genomineerden voor de competitie.
Aurora van Paz Fábrega (Costa Rica), Eyimofe van Arie en Esiri Chuko (Nigeria), Maternal van Mauro Delpero (Argentinië), Moving On van Yoon Dan-bi (Zuid-Korea), Nudo mixteco van Ángeles Cruz (Mexico), The Pink Cloud. van Luli Gerbase (Brazilië), The Wasteland van Ahmad Bahrami (Iran) en Wisdom Tooth van Lian Ming (China) werden geselecteerd om mee te dingen naar de Award voor Beste Film tijdens MOOOV Filmfestival 2021.
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
Van de competitiefilms heb ik er drie gezien en heb ik in ieder geval The Wasteland hoog op de kijklijst staan. Voor de Vlamingen onder ons kan ik Nam-mae-wui Yeo-reum-bam (Moving On) heel hartelijk aanbevelen. Helaas is het eigen platform van MOOOV volgens mij niet toegankelijk voor Nederlanders.
Fisico
-
- 10039 messages
- 5398 votes
Helaas inderdaad enkel voor België ...
Ik wil deze 12 films zeker zien, met een pas van € 35,00 heb ik waar voor mijn geld. De openstaande dagen vul ik wel op met wat er beschikbaar is. Tenzij jij nog iets kan aanbevelen tbouwh? Anders moet ik misschien schuiven met de dagen.
Als ik het goed voor heb kan je de film opstarten zolang deze in real time loopt, klopt dat? Kan je ook pauzeren enzo? 19u30 en 20u00 is vaak nét iets te vroeg voor me met de kinderen hier.
20: -
21: Aurora + Made in Bangladesh
22: Moving on
23: The pink cloud
24: Quo Vadis, Aida
25: This is not a burial
26: Notre dame du nil
27: New order + There is no evil
28: True mothers
29: Son-Mother
30: The wasteland
1: -
2: -
3: -
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
''Identifying Features'' vond ik heel bijzonder. Wel eigenaardig dat ik die nu in de agenda zie staan, want ik heb de film afgelopen jaar juist exclusief in NL gezien ná programmering op MOOOV.
Radiograph of A Family, A Fevre, Notturno, The Dog who wouldn't be quiet (die is wel erg passend nú) en Maternal waren allemaal voldoendes of ruime voldoendes, maar tip bij uitstek is dan die hierboven.
dimi303
-
- 3418 messages
- 3663 votes
Hallo, terug van weggeweest door omstandigheden en gisteren al metéén Aurora en Sin Señas Particulares gezien. Die laatste was wel een sterke film, had ik wel verwacht van een film uit Mexico.
Fisico
-
- 10039 messages
- 5398 votes
Aha, nog volgers 
Ik ben gestart met de docu Radiograph of a family (3,0*) voorbije dinsdag.
Gisteren ook Aurora (3,5*) en Made in Bangladesh (3,5*) meegepikt.
Vanavond kijk ik toch uit naar Moving on (Zuid-Korea) en later op de avond pik ik ook het Turkse Noah land mee.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Pfoe, na Kaboom, Imagine, Go Short Nijmegen, Electric Shadows (en This is Short dat gewoon doorloopt) vind ik het wel even rustig geen weekend vol films te hebben. 
Maar veel plezier, ik ben benieuwd wat jullie voor moois ontdekken; ik hoor het graag.