• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.003 actors
  • 9.371.495 votes
Profile

International Film Festival Rotterdam - IFFR

skinny_tie

• 1227 messages
  • 3648 votes

Ik hoop op iets vergelijkbaars met Imagine. Daar had je de keuze tussen live-vertoningen op een vast tijdstip, waar dan ook een introductie en Q&A aan verbonden waren, en de mogelijkheid om de film gedurende 24 uur op een gewenst moment te starten.

Binoche

• 173 messages
  • 145 votes

skinny_tie wrote:

Ik hoop op iets vergelijkbaars met Imagine. Daar had je de keuze tussen live-vertoningen op een vast tijdstip, waar dan ook een introductie en Q&A aan verbonden waren, en de mogelijkheid om de film gedurende 24 uur op een gewenst moment te starten.

Van de site:

Iedere film in het programma van IFFR 2021 wordt online beschikbaar als getimede première (wanneer mogelijk met live Q&A) en als een on demand-programma, dat tot 72 uur na de première beschikbaar blijft. Je kunt kiezen de première bij te wonen samen met andere festivalbezoekers of gaat voor de flexibiliteit van het kijken on demand.

Meer info: Maak je klaar voor onze 50ste editie | IFFR

skinny_tie

• 1227 messages
  • 3648 votes

Thanks Binoche. Vind de IFFR-site echt rampzalig om dit soort praktische informatie te vinden. Typisch dat het dan alleen in een nieuwsbericht staat (weliswaar het laatste, maar toch).

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Het voelt wel wat surreëel dat (met name) de Limelight-sectie, die helemaal dit jaar gebruikt zou worden om een x aantal aangekochte titels te lanceren i.s.m. distributeurs, nu online gaat aanvangen met titels die dan niet al te lang daarna (afhankelijk van de geplande releasedata en de verdere lockdownverloop) alsnog in de bios te zien gaan zijn. De openingsfilm had ik bijvoorbeeld normaal graag in IFFR-setting gezien maar nu zie ik hem liever regulier als de fysieke release niet ál te lang op zich laat wachten. Benieuwd in welke mate IFFR nog wijzigingen gaat aanbrengen in het al dan niet loyaal programmeren van aangekochte titels nu alles definitief online moet. Of zou het echt geen verschil maken en buigt het IFFR-publiek net zo makkelijk naar de online premières van deze titels?

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

Ik heb tot nu toe geen enkel festival online gedaan... voor mij persoonlijk werkt dat helemaal niet.

Bioscopen kunnen niet snel genoeg weer open (zodra het echt kan uiteraard)!!

Maar dan nog gaan we dit jaar met een groot distributieprobleem zitten lijkt me. IFFR ziet voor zichzelf een belangrijke rol in dit proces, als hét platform/de plek om aan het begin van het jaar een heleboel te lanceren. Maar een online lancering sla ik dus over. Met als risico dat de boot wellicht ook geheel gemist gaat worden en films in het gedrang verzuipen... dus er valt dan later weer veel in te halen via dvd/br of andere kanalen, maar live inloggen op vaste tijden via een Zoom stream oid gaat het dus niet worden.

starbright boy (moderator films)

• 22403 messages
  • 5070 votes

Wellicht dat ik een of twee thuisfilms meepik, maar voor mij geld hetzelfde. Ik hoop dat we in het tweede luik in juni een stuk verder zijn.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Er zullen alleen aardig wat (niet-aangekochte) titels zijn die, zo lijkt me, alsnog alleen maar deze Februari-periode (online) beschikbaar gaan zijn en niet meer terugkomen, of het is bijvoorbeeld via Unleashed en alsnog online. Juni is vooralsnog nog steeds alleen prijswinnaars, jubileumviering en de nieuwe sectie Harbour.

Met een aantal aangekochte titels zal ik wellicht wél wachttijd verkiezen. Hopelijk hier later nog even een overzichtje.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Nederlandse distributie:

Gusto Entertainment:

- Mandibules (Quentin Dupieux)

Cinéart:

- Quo vadis Aida (Jasmila Žbanić)

- Mitra (Kaweh Modiri)

September Film:

- Riders of Justice (Anders Thomas Jensen)

- Beginning (Dea Kulumbegashvili)

Imagine Film:

- Sweat (Magnus von Horn)

Periscoop Film:

- Dead & Beautiful (David Verbeek)

Richardus

• 2128 messages
  • 1196 votes

Mwah, toch 7 films in m'n favo lijstje:

Bebia, à mon seul désir

Bipolar

Lone Wolf

Madalena

Mayday

The Edge Of Daybreak

The North Wind

De info over tickets e.d. is weer met een vergrootglas te zoeken trouwens. Onder FAQ zie ik nu andere info dan eerst, toen zag ik nog prijzen van €8,50 en dat je 72u tijd hebt het terug te kijken, maar hoe dat nou via de site weer terug te vinden... Al jaren die dramatische interface, dat daar nooit wat aan gedaan wordt.

skinny_tie

• 1227 messages
  • 3648 votes

Programmaschema is bekend gemaakt.

Een surprise film (die alleen live te kijken is op zaterdag) is er nog bij gekomen. Zoals ik wel had verwacht op maandag alleen de openingsfilm. Programma is niet netjes verdeeld over de dagen. Zwaartepunt ligt op di-wo-do met 39 van de (nu) 51 films.

Vandaag ook een test-voorstelling (link).

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Ik vind het echt bizar dat het programma niet toegankelijk wordt gemaakt voor (tenminste) zuider-en wellicht ook oosterburen (ik ken geen Duitse cinefielen die het festival bezochten, wel Vlaamse). Het zal best een rechtenkwestie zijn, maar je kunt of wilt je internationale naam dan dus gewoon niet waarmaken. Nu heeft alleen Pers & Industry internationaal toegang.

Binoche

• 173 messages
  • 145 votes

tbouwh wrote:

Ik vind het echt bizar dat het programma niet toegankelijk wordt gemaakt voor (tenminste) zuider-en wellicht ook oosterburen (ik ken geen Duitse cinefielen die het festival bezochten, wel Vlaamse). Het zal best een rechtenkwestie zijn, maar je kunt of wilt je internationale naam dan dus gewoon niet waarmaken. Nu heeft alleen Pers & Industry internationaal toegang.

Het probleem is inderdaad de rechten, maar daar kan het festival niet zoveel aan doen, denk ik.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Ik vind het gewoon een treurige kwestie als Vlaamse bezoekers (om wat voor aantallen zou het gaan? volgens mij toch echt wel meer dan die paar man hier op MM) die de festivalervaring al moeten missen nu niet eens online bij de films kunnen. Als producenten hier dan voor verantwoordelijk zouden zijn, zijn zíj wat mij betreft degenen die zich in deze tijd flink achter de oren mogen gaan krabben - al hoop ik ook dat de slang zichzelf in de staart bijt en weeral duidelijk wordt hoe cruciaal een festival op locatie is. IFFR zit met een reusachtig gemis en moet zichzelf op deze manier nog verder reduceren tot een exclusief publiek dat (wat mij betreft) niet past bij de beoogde allure van het festival. Dat Leiden of Imagine nu niet buiten de grenzen zou kunnen...

Ik ben trouwens benieuwd in welke mate het IFFR met de huidige programmering gaat lukken ''de provincie'' aan te spreken. Hooguit met Limelight toch, maar de helft daarvan volgt ook regulier.

skinny_tie

• 1227 messages
  • 3648 votes

In de afgelopen jaren was er tijdens en tot ongeveer drie weken na het IFFR op Festivalscope ook een aantal films te zien. Dit waren allemaal films die op dat ogenblik nog geen distributie hadden en er was een beperkt aantal 'tickets'.

Het lijkt me dat IFFR in ieder geval voor de deelnemers aan de Tiger Competition wel had kunnen bedingen als aanmeldvoorwaarde dat een x-aantal tickets buiten Nederland verkocht mocht worden.

Ik zie het nergens vermeld, maar is er een maximum aantal tickets per voorstelling? Als dat niet zo is, zie ik niet dat de gemiddelde bezoeker heel veel anders dan de Limelight-films gaat kiezen. Er is dan niet het probleem van de uitverkochte voorstelling dat je tijdens het fysieke festival wel hebt. Was altijd wel mooi, zo'n volle zaal bij een film van Lisandro Alonso met mensen die overduidelijk een andere film hadden willen kijken.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Ja, online vertoningen kunnen uitverkocht raken. Of dat ook gaat gebeuren is de vraag. Capaciteit wordt niet vrijgegeven.

Rvdz

• 633 messages
  • 2693 votes

Weet iemand met insider-info toevallig waar Baat Bou Bun (2020) in het programma is gebleven? Daar keek ik eigenlijk het meest naar uit.

skinny_tie

• 1227 messages
  • 3648 votes

The Harbour is ook het programma verdwenen.

skinny_tie

• 1227 messages
  • 3648 votes

Uit de Cineville-mail:

Speciaal voor de Cinevillers maakten we samen met IFFR een selectie van 5 films die je kan bekijken met korting. Gebruik bij het afrekenen de code CINEVILLEIFFR50, en je betaalt € 5,50 (ipv € 8,50) voor de Cineville-selectie: The Edge of Daybreak, Mayday, Looking for Venera, As We Like It en The Cemil Show. Let op: er is voor iedere film een beperkt aantal tickets beschikbaar, dus weer er op tijd bij.

Mr Thee

• 1588 messages
  • 1197 votes

Rvdz wrote:

Weet iemand met insider-info toevallig waar Baat Bou Bun (2020) in het programma is gebleven? Daar keek ik eigenlijk het meest naar uit.

Moet wel juni worden, zou je denken. Als ie tevoorschijn komt post het graag.

Sater

• 106 messages
  • 96 votes

tbouwh wrote:

De openingsfilm had ik bijvoorbeeld normaal graag in IFFR-setting gezien maar nu zie ik hem liever regulier als de fysieke release niet ál te lang op zich laat wachten.

Met dat laatste verwoord je mijn dilemma. Er zijn meerdere films die normaal gesproken in de komende maanden een reguliere release krijgen in Nederland en die ik ook liever op het grote doek zie (of eventueel stream als dat tegen die tijd niet mogelijk is). Maar als ze opeens anderhalf jaar worden verschoven, kijk ik ze liever nu als stream.

Voor de films die verder *nergens* te zien zijn na IFFR is stream echter perfect. Heb voorgaande editites een hoop moeten overslaan vanwege oncourante tijden en die films heb ik nog altijd niet kunnen zien, helaas.

skinny_tie

• 1227 messages
  • 3648 votes

En dan kun je per vandaag ineens geen Tiger Member meer worden...

Richardus

• 2128 messages
  • 1196 votes

Wow, dat is sneaky.

Binoche

• 173 messages
  • 145 votes

Deze tickets bemachtigd:

Riders of Justice

Destello Bravío

Lone Wolf

Aristocrats

Shorta

Landscapes of Resistance

Mitra

Looking for Venera

Black Medusa

Dead & Beautiful

The Year Before the War

Mayday

Bebia, à mon seul désir

El Perro Que Non Calla

voskat78

• 510 messages
  • 829 votes

Goed, hierbij mijn tickets die ik voor aankomend festival heb weten te bemachtigen;

Riders of Justice

Lone Wolf

Dear Comrades!

Shorta

Bipolar

Mitra

Beginning

Black Medusa

Dead & Beautiful

The Year Before the War

Mayday

El perro que no calla

Richardus

• 2128 messages
  • 1196 votes

Bebia, à mon seul désir

Bipolar

Lone Wolf

Mayday

The Edge Of Daybreak

The North Wind

= binnen

Mr Thee

• 1588 messages
  • 1197 votes

De eerste 5 gekocht

Riders of Justice

Lone Wolf

The Cemil Show

Sorcieres de l’Orient

Mayday

Tactiek is: wo en za (en eigenlijk dagelijks) kijken wat er last minute nog bij kan.

Helaas weinig Premieres gekozen: te veel kans op stoorzenders thuis.

voskat78

• 510 messages
  • 829 votes

Mr Thee wrote:

De eerste 5 gekocht

Riders of Justice

Lone Wolf

The Cemil Show

Sorcieres de l’Orient

Mayday

Tactiek is: wo en za (en eigenlijk dagelijks) kijken wat er last minute nog bij kan.

Helaas weinig Premieres gekozen: te veel kans op stoorzenders thuis.

Ik heb eigenlijk bewust geen première tickets gekocht zodat ik zelf kan bepalen (binnen de 72u) wanneer ik de film kan en wil zien Zal wel even wennen zijn deze vorm van festival, maar het is beter dan niks!

Mr Thee

• 1588 messages
  • 1197 votes

Welnu voskat78 dat is ook wel een beetje mijn aanpak. Toch zie ik niet alle biosfilms int rest van ‘t jaar dus is de last minute premiere voor mij niet uitgesloten. Na een enkelvoudige IDFA 2020 ervaring is een live Q&A leuk maar niet onvergetelijk zoals de live Talks bij het IFFR zo nu en dan.

Heb trouwens de indruk dat de wachtrijen als “normaal” er niet waren afgelopen do en vr. De website lijkt aardig. De app had een haperende favorieten optie die inmiddels in verholpen. Nu de online streamervaring nog...

Straka

• 206 messages
  • 564 votes

Is er eigenlijk al iets uitverkocht?

Ik heb twee on demands gekocht uit het Tiger Award programma en daar laat ik het maar bij.

Verbeeks Dead & Beautiful ben ik wel enorm nieuwsgierig naar, maar wil ik dan liever in een echte zaal op groot scherm voor het eerst zien. Dat zal ergens tussen de zesde en zevende coronagolf dan misschien kunnen lukken.

Binoche

• 173 messages
  • 145 votes

Mr Thee wrote:

Heb trouwens de indruk dat de wachtrijen als “normaal” er niet waren afgelopen do en vr. De website lijkt aardig. De app had een haperende favorieten optie die inmiddels in verholpen. Nu de online streamervaring nog...

De wachtrij was inderdaad kort (ik was in twee minuten binnen), al wordt je plek in de rij natuurlijk random toegewezen, dus dat kan geluk zijn geweest.

V.w.b. de streamervaring: daar maak ik me niet zo druk over, zeker niet over de on-demand optie. Streaming platformen zijn tegenwoordig stabiel genoeg, in principe, dus het is meer afhankelijk van je eigen verbinding. Bij IDFA was het geen probleem, bijvoorbeeld. Beeldkwaliteit is wat anders: niet slecht, maar het is geen 4K natuurlijk.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.